Gospod predsednik Šarec, zakaj tako?

Prof. dr. Andrej Umek (Foto: STA)

Že dalj časa se mi je zastavljalo vprašanje, zakaj bo hrvaški infrastrukturni projekt, kot je npr. most na Pelješac, EU sofinancirala z dobrima dvema tretjinama nepovratnih sredstev, slovenski vladni projekt 2. tir pa tega sofinanciranja ni deležen. Kapljo čez rob pa so prelila poročila v naših medijih, da je predsednik g. Šarec med svojimi pogovori v Davosu zaprosil direktorja Evropske investicijske banke, naj se zavzame za odobritev kredita EIB za izgradnjo 2. tira. Meni, in verjamem, da tudi vsem trezno razmišljujočim ljudem, se je zastavilo vprašanje, zakaj tako različna obravnava ključnih infrastrukturnih projektov ene in druge vlade? Slovenija mora prosjačiti za komercialen kredit, ki ga bo morala z obrestmi vrniti, Hrvaška pa dobiva nepovratna sredstva.

Da bi lahko svojo oceno oblikoval objektivno, sem konzultiral domačo stran ERDF (Evropskega regionalnega razvojnega fonda) in našel za proračunsko obdobje 2017-2020 za Slovenijo nič kaj spodbudno sliko. Med slovenskimi vlaganji v prometno infrastrukturo, ki jih ta sklad sofinancira, je navedena edino izgradnja avtocestnega odseka Slivnica-Gruškovje. Nikjer ni omenjen ne 2. tir ne 3. razvojna os. Sem bi npr. sodil tudi projekt posodobitve Ljubljanske železniške in avtobusne postaje in še bi se kaj našlo.

Skratka, v rubriki Slovenija je en sam projekt, v rubriki Hrvaška je devet projektov, med njimi tudi most na Pelješac, pri Madžarski sedem projektov in pri Italiji deset. Že ta, vsaj zame kratek, a porazen pogled na dogajanje v Sloveniji in malo čez mejo sam po sebi zastavlja številna vprašanja. Ali so naši, slovenski, ključni projekti smiselno izbrani? Imajo naši projekti evropsko dodano vrednost? So naši projekti pravilno vodeni? Ali so vloge, če so te sploh bile oddane na ERDF, korektno pripravljene in kompetentno zagovarjane? Itd.

Zakaj vlada ni zaprosila za sredstva za projekt 3. razvojne osi?
Objektiven odgovor na zgoraj zastavljena vprašanja je pomemben za naš gospodarski razvoj in pri tem nas lahko usmerja mnenje ERDF, ki ga oblikujejo mednarodno izbrani strokovnjaki, ki so se dokazali na številnih projektih doma in v tujini. Če nekateri slovenski projekti niso dobili podpore ERDF, bi morali tudi mi o njih tudi doma resno razmisliti in razloge za zavrnitev skrbno proučiti. Slednjo bi morali razumeti kot pomoč. Ker vsega dogajanja na vladi in ministrstvu za infrastrukturo ne poznam, se lahko zanesem samo na svoje strokovno mnenje. Že dalj časa je jasno, da je projekt 2. tir slabo pripravljen. Nikoli ni bil definiran osnovni cilj tega infrastrukturnega projekta. Če privzamem, da je to mednarodno konkurenčna povezava Luke Koper z namembno-izvornimi destilacijami blaga v Srednji Evropi, ki se v Luki pretovarja, lahko z vso odgovornostjo zatrdim, da ta cilj ne bo dosežen. Prav tako je sedaj objavljena cena izgradnje bistveno previsoka. Projekt je torej nesmiseln in zanj ne moremo pričakovati sofinanciranja ERDF. Moj pogled na 3. razvojno os je popolnoma drugačen. Projekt je smiseln, saj pomembno povečuje gospodarsko konkurenčnost nekaterih slovenskih pokrajin, ima tudi evropsko dodano vrednost, saj vzpostavlja povezavo med avstrijsko Koroško in Dalmacijo, cena projekta je primerna. Ta projekt za razliko od 2. tira bi bil upravičen do sredstev ERDF, vprašanje pa je, ali je vlada zanje sploh zaprosila. In če, kar je najbolj verjetno, ni, zakaj ni.

Foto: epa

Tako vodenje je gospodarsko škodljivo in zavira naš tehnološki razvoj
Vodenje, predvsem pa izbira in realizacija ključnih infrastrukturnih projektov je za vsako državo ključnega razvojnega in gospodarskega pomena. To še toliko bolj velja za Slovenijo, ki je relativno majhna država, pretežni del svojega bruto domačega proizvoda ustvari z izvozom in produktivnost gospodarstva že več kot desetletje stagnira. Zato sta nam finančna pomoč in objektivna, strokovna presoja ERDF več kot dobrodošli. Pričakoval bi, mislim da upravičeno, da bi se tudi predsednik vlade, kljub vsem svojim drugim zadolžitvam in ciljem, zavedal pomena sodelovanja njegove vlade z ERDF in finančnih sredstev, ki jih lahko Slovenija iz tega naslova dobi. On je odgovoren za uspešno delovanje vlade kot celote in njenih posameznih delov, torej ministrstev. Lahko da je odgovornost za slabo sodelovanje slovenske vlade z ERDF na strani ministrstva za infrastrukturo. Tudi če je tako, je še vedno dolžnost ministrskega predsednika, da stvari popravi, doseže boljše delovanje ministrstva za infrastrukturo, pa tudi če so za to potrebne kadrovske zamenjave.

Naj zaključim s tem, da verjamem, da sem dovolj nazorno pokazal, da je vodenje ključnih infrastrukturnih projektov v Sloveniji slabo, kot tudi naše sodelovanje z ERDF. Tako vodenje je gospodarsko škodljivo in zavira naš tehnološki razvoj, rast produktivnosti in mednarodne konkurenčnosti. Zato si bom dovolil gospodu predsedniku vlade zastaviti vprašanje: kako dolgo še in ali Slovenci lahko upamo na izboljšanje razmer pri oblikovanju in vodenju infrastrukturnih projektov nacionalnega pomena?

Dr. Andrej Umek

  • Vera

    ” Nastavljenec ” ni sposoben ničesar pametnega , še na srečanju z diplomati iz celega sveta se ni znal s soprogo prav obnašati .Poglejte si slike v Slovenskih novicah ( na portalu ) . Kako naj dela, če ne zna ?

    • Peter

      Če ne zna, bo pa druge učil.
      Butalci.

    • Nata

      Najbrže sta se prisrčno smejala svojim šalam !

  • Andrej

    Če Evropa z nepovratnimi sredstvi sofinancira nek projekt želi imeti čiste račune. To pa komunistom nikoli ni šlo. Oni radi ribarijo v kalnem in vedno se kakšna polovica sredstev prime njihovih lepljivih rok. Ta nakradena sredstva brez vseh evidenc poniknejo neznano kam v njihove žepe. Zato ne marajo nobenih sofinanciranj in drugega, kar zagotavlja red. Tako preprosto je to.

    • pajot

      Iz ust si mi vzel. res je,tako preprosto je to.

  • slovenec1000

    Ni fora le vtem da se slabo pripravijo na projekt. EU če da sredstva potem gleda če so sredstva porabljena namensko. In če niso, (kar pri 2. Tiru bo gvisno pol milijarde kam poniknilo) se mora sredstva vrniti in lahko se celo na sodišču znajde. Zato pa nočejo EU zraven kraje miljardic

  • opazovalec

    Že dalj časa se mi je zastavljalo vprašanje, zakaj bo hrvaški
    infrastrukturni projekt kot je npr. most na Pelješac EU sofinancirala z
    dobrima dvema tretjinama nepovratnih sredstev, slovenski vladni projekt
    2. tira pa tega sofinanciranja ni deležen.

    Gospodu Umeku se pozna da je vedno starejši. Pozablja, da je Hrvaška druga najbolj nerazvita država EU (samo pred Bolgarijo) in posledično lahko dobi več razvojnih srdstev EU kot Slovenije, ki bo kmalu postala neto plačnica…., nasploh je pa zahodna Slovenija (ena od dveh kohezijskih regij v Sloveniji) na ravni povprečja EU. Sicer pa po https://damijan.org/2019/01/26/nov-investicijski-program-za-drugi-tir-divaca-koper-in-zakaj-ostajam-nejeverni-tomaz/ sploh ni res, da EU ne misli sofinancirat 2TDK, predvideno je 250M€.

    • goldhorn

      Potem je po tvoji logiki tudi Italija manj razvita? Damijan pa je postal popolnoma nekredibilen vir.

      • opazovalec

        Če bi bil kdaj južneje od Apeninov, Toskane in bi izzvzel Rim, bi ne postavil takšnega vprašanja. Povprečje 25 let stagnirajoče Italije, ki je tehnično že v recesiji je namreč hudo varljivo.

    • dež
      • opazovalec

        To jaz dobro vem, da se govori o mačku v žaklju. Toda teh 250 M€ evropskih sredstev je ilo obljubljeno. Ne zamenjevat z nekimi EI bankami etc…. Se je pa sofinanciralo že kar nekja sredstev v priprave. Seveda pa teh 250M ni moglo bit izplačanih, kakor tudi niso bila izplačana vsa sredstva za P. most…..

        • dež

          Tisti, ki ti posodi ali podari denar vedno postavi določene pogoje, katere si dolžan izpolniti, da do denarja prideš. Če si nezaposlen, od banke ne boš dobil (razen hipotekarnega) kredita za novega Mercedesa. In EIB zahteva ravno to, garancijo države za kredit, kar za seboj potegne določene konsekvence.
          Dejstvo je, da razen 20+ let starega DLN vlada nima niti investicijskega programa (baje bo narejen do sredine leta), kaj šele projekta, iz katerega bi bilo razvidno, kaj se bo pravzaprav gradilo. Na lepe oči pa ne bomo dobili niti €ura. Prepričan sem, da nam bodo zavrnili tudi 1 tirno progo za ceno, ki jo je navedla Bratuškova. Obenem je potrebno upoštevati, da ta odsek proge ne sovpada z nobenim EU pomembnih železniških koridorjev.

          • opazovalec

            Koper je del koridorja Baltik-Jadran, RCF5 od dne 15.11.2015, in koridorja Sredozemlje, RCF5 od 10.11.2013 . ne trosi bedarij. Poglej si javno dostopne dokumente, recimo na strani SŽ-Infrastruktura.

            Ni govora o krediih EIB, temveč nepovratnih sredstev kohezijskega sklada EU, ti se ne vračajo, Hrvati ne gradijo most s kreditom, ampak nepovratnimi sredstvi! Res pa EIB nekoliko koleba, “pomagajo” pač konkurenti. So pa v teku tudi pogovori z EBRD.

            Investicijski program je bil pa objavljen prejšni teden, 24.1.2019, http://www.drugitir.si/novice/2019-01-24-Potrjen-investicijski-program-za-graditev-drugega-tira-nove-zelezniske-proge-Divaca-Koper. Če o zadevah nimaš pojma, NE PIŠI.

          • opazovalec

            In deževati je prenehalo?

          • dež

            1. Zemljevid na spletni strani SŽ je takšen, kot sem opisal. Logično pa je, da oni napihujejo LKP, ker imajo od tega korist. Niso pa niti toliko sposobni, da bi zaščitili območje ob obstoječi progi pred vsakoletnimi požari. Če pogledaš spletno stran EU in slike prometnih tokov/koridorjev, ne boš na nobeni našel narisano, da je Luka KP del kakšnega železniškega koridorja.
            2. Pretočnost obstoječe proge Divača-KP je 60%, povečan obseg tovora v prihodnjih (10)letih (argument za novi tir) bo mogoč, ko bodo dogradili 3. pomol. Kdaj bo to nihče ne ve, od kje bomo vzeli denar tudi ne, Občina Ankaran mu nasprotuje, ker tam navijajo za turizem.
            3. Avstrijci+Italijani so zgradili bližnjico mimo SI, ker smo totalno neresni in v zvezi s pretočnostjo prog ne naredimo nič, ter povezali 5. in 6. koridor. Tudi 2. cev pod Karavankami že vrtajo, limonado, pri nas poznaš. Revizijska komisija je zavrnila izbor najcenejšega izvajalca z najboljšimi kompetencami, da bi lahko gradila SI gradbena mafija. Podobna je zgodba s 3. razvojno osjo in AC od Postojne do Jelšan, pri 2TDK ni nič drugače.
            4. In v zvezi z 2TDK se v bistvu nič ne ve, razen tega, da naj bi ga zgradili. Koliko tirov bo, kdo bo dal denar in pod kakšnimi pogoji, kdaj bo zgrajen, nič od tega še ni jasno ? DLN predvideva 1. tirno progo, če bo 2. tirna, ne velja več. Ali ti ni nič sumljivo, da po tolikšnem času še vedno ni nobene verodostojne projektne dokumentacije, iz katere šele lahko realno oceniš, kakšen je obseg investicije in kaj vse ta potegne za seboj. IP, ki ga je sprejela vlada vse prenese.
            5. 2. tir proti KP je v takšni obliki klasičen mafijski projekt, enako kot je bila Magnina lakirnica, ki so jo zgradili na vodovarstvenem območju. Kjer je to zakonsko prepovedano, soglasja pa je država izdala kar sama sebi.

          • opazovalec

            Čudno, dež je že zdavnja prenehal, ti pa se še kar oglašaš.

            1) Nič ne vem, da bi ti opisoval kakšen zenljevid na spletni strani SŽ. Jaz vem da so na podtsrani Infarstrukture zemljevidi koridorjev in sem ti serviral rezultate. In LKP je del koridorjev enako kot LTS, Zagreb in Reka pa sta zapisana v nekakšnih časovnicah, prevrei kaj natančno. Kaj ti bo Kotidor Baltik-Jadran, če be dosega glavnih Jadranskih luk?
            2) Proga Di-Kp je precej bolj obremnejna kot 60%. Ne pozabi, da je zaprta skoraj vsak ponedljek dopoldne in da tovori ne prihajajo enakomerno v okviru 24 ur, še manj poa po dnevih. UIC smatra, da je nekje 55-60% teoretične zmogljivosti maksimalna meja za ekonomsko prepuistnost proge. Če pa ni potrebno upoštevati faktorja neenakomernosti pri izračunu zmogljivosti, ti pa postavljam proti vprašanje. Zakaj ljudje vsako jutro, ali določene vikende, bentijo na gužvo na cesti, saj bi lahko potovali ob drugem času, ali ob drugih dnevih… V povprečju AC še zdaleč niso tako izkoriščene….
            3) Ko omenjaš 3 razvojno os, zakaj nikogar ne moti 800M za 31 dolg odsek hitre ceste šentrupert-Dravograd, 1,1 miljarde za 29 km železnice pa vsakega gostuilniškega komentatorja strašno moti. Pa ima HC pome za prebivalstvo Koroške, katerega je za dve četrtni skupnosti v LJ, 2TDK je pa pomemben za najmanj 5 zalednih držav.
            4) V projektu je vse deoločeno kaj se bo gradilo. Nikoli in nikjer pa ni bila omenjena 2-tirna proga, razen da se je projekt spremenil v toliko, da se 3 tunelom izvrta obvezni servisni tunel v polnem profilu, kar omogoči kasnejšo 2-tirnost. To dvigne ceno za 50M€.
            5) Okolica Hoč ima eno najbolj onesnaženih podzemnih voda, saj je že do sedaj tam določena industrija, AC, letališče, železnica, in seveda največji onesnaževalec, eko-bio kmetisjtvo. In roko na srce, isti ki vpijete proti gradnji Magne hvalite Slovaško kako gradi številne avtomobilske tovarne. pa sem lani prepotoval skoraj vso Slovaško, in čudno vse tovanrne so zgrajene na kmetijskem zemljišču. Končno je v hribih skorajda ne moreš postaviti.

          • dež

            Mi je sicer malo žal, da sem zapravljal čas s tabo, ker je vse skupaj bob ob steno, a morda te nekoč le sreča pamet, zato za konec le še to :

            ad1 – zemljevide imajo SŽ objavljene na svoji spletni strani, nisem se jih jaz izmislil; “glavne jadranske luke”, zakaj potem Reka ni vključena, smiselna bi bila povezava Trst-KP-Reka, kot del koridorja ?
            ad2 – 60% izkoriščenost razlog za novo progo, še malo pa bo 30% ? da je ob ponedeljkih tir zaprt ni kriva proga, ampak premajhna tovorna postaja v Luki KP. In pozabil si odgovoriti, kdo, kdaj in za koliko denarja bo zgradil 3. pomol ? Glavni problem v zvezi s pretočnostjo ni odcep KP-Divača, ampak glavna os Sežana-Divača-državna meja.
            ad3 – cena za 1 km proge je nedopustno visoka, železniške proge danes gradijo za pol manj denarja. Alternativa, vključno s tvojim Damjanom, ponuja 2 tira za polovični znesek. Če še enkrat prebereš moj prejšnji komentar boš videl, da opozarjam in se jezim nad SI gradbeno mafijo.

            Pa srečno kekec

          • opazovalec

            že nekaj di sije sonce, ti pa še vedno ščiješ…

            ad1) Poglej si stran https://www.slo-zeleznice.si/sl/infrastruktura/transportni-koridorji in boš našel zemljevid koridorja RFC5 (vključno z raznimi “diversion” lines, pa ne v KP in TS) in RFC6, z zemljevidom in opisom:
            Mediterranean Rail Freight Corridor aims at making international rail freight transport more competitive and attractive.

            Almería – Valencia /
            Algeciras / Madrid – Zaragoza / Barcelona – Marseille – Lyon – Torino –
            Milano – Verona – Padova / Venezia – Triese / Koper – Ljubljana/Rijeka –
            Zagreb – Budapest – Zahony (Hungarian-Ukrainian border).
            . Upam, da si pismen, do sdaj še nisi pokazal.

            ad2) če bi vedel, kako se računa prepustnost proge ne bi bluzil, v ponedeljek (v nedeljo luka ne dela, je obseg prevoza najmanjši se vršijo vzdrževalna dela na progi. Pri tem velikost postaje nima nobenega vpliva, saj prejšni dan ni bilo razklada.

            ad3) če te moti km cena proge, kako to da te ne moti skoraj enako visoka cena za gradnjo HC lokalnega pomena? Za cene si poglej koliko stane tunel pod Golico na progi Celovec-Gradec

            ad4) če se ne motim je zadeva že urejena. Načelno pa servisni tunel ne spremeni vplivov na okolje.

            ad5) če smo natančni, se v Sloveniji skorajda nikjer ne sme graditi NIČ

            Papa Rožle.

            PS
            malce šole ti pa ne bi škodilo, si tipični predstavnik izumirajoče vrste bivših social demokratov.

          • dež

            Priznam, da sem investicijski program spregledal. Nazadnje sem o 2. tiru poslušal dober mesec nazaj, ko je Bratuškova govorila, da se pripravlja in bo kmalu na vladi. “Kmalu” običajno pri naših politikih pomeni nekaj mesecev, zato sem tudi napisal, da bo sprejet do sredine leta.
            Vidim, da je bil na vladi 24. januarja, 1. teden kasneje (https://www.vecer.com/za-nepredvidena-dela-pri-2-tiru-kar-100-milijonov-evrov-6655377) že predlagajo revizijo ekonomskega dela IP.

            Kar se koridorjev tiče, 5. gre (poenostavljeno) iz Benetk preko Dunaja v Bratislavo, 6. pa iz Benetk preko LJ v Budimpešto. Luka Koper tudi slučajno ni del nobenega, res pa leži v njuni bližini, kakšnih 25 km stran od šestega. Enako velja za Trst. Še to, trasa preko SI je zelo problematična, zaradi slabe pretočnosti med Sežano in Avstrijo, s čimer nima Koper nobene zveze. Zato so Italijani in Avstrijci tudi šli v kompanijo, z obvozom preko Pontebe in se elegantno izognili temu zamašku.

            Kot sem že napisal, kredit ali nepovratna sredstva, v vsakem primeru moraš izpolniti določene pogoje, da do tega denarja prideš. Okrog 2. tira se tudi ne nameravam več prepirati, ker smo si že vsi vse povedali. Ne ve se samo to, kaj bodo sploh gradili, koliko bo stalo ter kje točno bo vlada dobila denar. In tretji pomol v Luki Koper se bo zgradil sam od sebe, verjetno ga bomo financirali s taksami ria sardele in Fonda brancine. Poenostavljeno, “lud jebe zbunjenog”.

          • opazovalec

            Poenostavljeno res gredo kakor pišeš, toda pogledati je potrebno podrobnejši opis. Jaz verjamem javno dostopni informaciji upravljalca z JŽI, če dvomiš v njihov zapis, se prosim obrni nanje.
            Trasa preko SI je mogoče omejeno pretočna, vendar dandanes še ni kritična. Zato se pa vlagajo veliki denarji v modernizacijo signalnih naprav in dodatne napajalne postaje, kakor sam remont med ZM in Šentiljem. če pa Slovenijo ne zanima več LKP pa itak lahko železnice v glavnem kar zapremo, je 65% tovora iz ali za LKP. In neverjetno, na ta način se znebimo vseh investicij v nepotrebno infrastrukturo.
            In neverjetno, Avstrijci si privoščijo graditi novo progo in čudo čudno, nič se niso prepirali koliko bo stala, pa vendar je predviden precej manjši tovorni promet kot na 2TDK.

            O 2TDK se res lahko nehamo prepirati, ker se točnpo ve kaj se bo gradilo in od kod bo prišel sklovenski del denarja. Imaš pa bujno domišljijo, glede na to kar znaš napisat se mi pa dozdeva, da velja tista v narekovajih.

            Res ni pametno da debatiraš o stvareh, ki jih ne poznaš, in celo ne zaznaš da je incvesticijski načrt potrjen. Seveda je vso tvoje besedovanje na podobnem nivoju.

    • SIMON ROZIC

      Predvideno? Naj pohiti!, Kučanu in njegovim ljubljenčkom iz F21 se zelo mudi!
      Dnevno so navajeni kakšen miljonček “domov” odnest, zdaj pa že nekaj mesecev
      čista suša!!!!

      • Slovenka

        Suša? Kako to misliš?

  • PLavi-mil

    To jaz že vseskozi razmišljam , Hrvati 2/3 za Pelješki most, kateri bo uporaben pol leta (turistična sezona) za famozni 2.tir pa fehtajo kredit, imamo EP za promet Bulčevo, katera je vedno pri vrhu priljubljenih politikov v Sloveniji, naredila za Slovenijo ni pa še popolnoma NIČ, res se je za vprašati zakaj ne dobimo denarja, čeprav ni težko razumeti ZAKAJ’.

    • SIMON ROZIC

      …ker so nas odpisali zaradi nesposobnosti in režima, ki jim ni blizu – strastnega
      rusofilizma !

  • lojze

    Razlog zakaj tako ravna EU je, ker je projekt drugega tira nepotreben, finančno nevzdržen in ekonomsko škodljiv. To je ugotovila tudi mednarodna razvojna banka, ki je opozorila na ekonomsko nevzdržnost projekta. Zanimivo pa je, da bo most na Pelješac služil le nekaj sto ali tisočem ljudem in je lokalnega značaja, drugi tir pa po trditvah slovenskega infrastrukturnega ministrstva evropskim transportnim povezavam na petem in baltsko-jadranskem koridorju. Projekt je zasnovan koruptivno, kar je razvidno ob zadregah z odgovorom predstavnika evropske investicijske banke.

  • dež

    Se bojim, da se velecenjenemu PV niti ne sanja, kaj bi to lahko bila 3. razvojna os. Morda še ena dodatna tračnica ob 1. tirni progi do Luke KP ?

  • Janez

    Dr. Andrej UMEK.
    ODLIČEN GOSPOD.
    Njegovo opozarjanje
    NA MEDVOJNI I, STAREJŠI PROJEKT – NA PROJEKT ING. Č. NAGODETA
    – ŽELEZNIŠKE
    TUNELSKE POVEZAVE POVEZAVE MED LJUBLJANO IN KOPEROM, TRSTOM
    SEM
    POVZEL TUDI V MOJI “SLOVENIANI”.
    Gospod
    Dr. Umek je bil v Sloveniji,
    ki je opozarjal na star A BAJE DOBER PROJEKT ING NAGODETA. L.R. JANEZ K. KERN KOMENDA
    P.S.
    “SLOVENIANA”
    https://www.google.com/search?q=sloveniana&oq=slove&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i60l4.5837j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

  • Tone

    Pelješki most je politični problem. Rešuje, oziroma obide konflikt med BiH in Hrvaško. Za take reči je senzibilnost EU večja. Drugi tir pa je notranjepolitični problem.

  • Martuljek

    Bandellizem, kobalizem, pujsizem…in še cela vrsta izmov, ki uničujejo Slovenijo.

  • Common Sense

    Kar je rekel Tone verjetno kar drži. Je pa to tudi stvar “prodajalca”. Prodajalca ideje namreč. Hrvati so znali idejo prodati in jo zapakirati v “politični problem”, Slovenci (v tem in mnogih drugih primerih) pač ne. Za to potrebuješ najbolj sposobne ljudi, kot jih sploh imaš. Creme dela creme. Pa promovirati jih moraš, in seveda odlično plačati. No, tega v Sloveniji ne počnemo, politiki so le odsev tega. Obratno, pri nas imajo vsegliharstvo, foušija in negativna selekcija domovinsko pravico. Temu primerni so rezultati. Tudi v primeru pridobivanja EU sredstev. Zakaj bi na tem primeru sploh bilo drugače? Vodijo nas ovce, ki blejejo drugim ovcam, ki jih volijo. Še dobro nam gre!

    • SIMON ROZIC

      …in zdaj to slamo še razmnožuje…ja, kdo jih bo pa redil 3 generacije skupaj?!!!

  • mapu

    Če imaš na ključnih dveh mestih šiviljo in komedijanta, kaj lahko sploh pričakujemo. V vladi so sami lažnivi kljukci, ki imajo v glavi rdečo meglo in jim je prioriteta njihova rit.

    • Common Sense

      Bravo. Kratko in jedrnato. In resnično.

    • tohuvabohu

      Iskali so nove obraze, dobili pa nove riti.

  • samsara

    Tko j’ men kučan n’ghoču.
    Jst nč n’ vem, jst sam špilam tle enga pghemieghja, pa enm tut to ni všeč in mi khg npghej ena pulena pud noge mečejo. Vse bom kučanu z’tožu! Sploh pa une babe zoppghne.

  • Franc Šink

    Šarca je treba prvo naučiti kakšna je razlika med mm, cm, dm in metrom. Drugače je vse zaman !!

    • alojz

      Pa to, da imajo ničle zadaj za številko tudi nek pomen.

      • Franc Šink

        To so tišlarji in trgovci z hlodovino.

  • SIMON ROZIC

    Ja, gospod Umek, imamo pač čiste debile v vladi že od. samega l.2008 naprej
    z manjšo prekinitvijo, ko je za eno leto vstopila SDS , v letih 2012-2013 !
    Torej, vladavina levih levakov je bila ves čas na sceni in je odločala v “imenu
    ljudstva.”, se hvalila z rezultati, ki jih ni bilo nikjer čutiti, prepletala z umazanim
    kadrovanjem in nameščanjem mafijskih velikašev in botrov! ….
    In to je naš pogreb! Škoda naše lepe Slovenije, ki jo bodo požrli preden se bomo
    zavedli, da smo državo že izgubili ; to nam da vedeti tudi EU na vsakem koraku! .

    • Tomaž

      Da imamo debile v vladi velja tako za leve kot za desne vlade, v tem ste se malo zmotil in letnico prestavite od 1991 dalje, ne od 2008.

      • FRANC3

        Levica je na oblasti 22 let, desnica je bila 6 let od 28 let. Kdo ima tu več prstov v marmeladi, da ne govorimo o osebni poštenosti.

  • FRANC3

    Čestitke g. Andreju, da je razgrnil nekaj dejstev.
    Naši kvazi politiki-gospodarstveniki nam razlagajo, kakšnega pomena je TDK2 za evropske povezave. Res je, da je projekt pomemben za nas, Madžare, Čehe, Slovake pa delno tudi za Poljake. Toda v EU niso toliko štramasti, da bi financirali projekt, ki je cenovno preplačan za vsaj 40%. Po mojem vedenju je trasa TDK2 vsaj za 7 km predolga, 1. km pa je predrag. Vsak ki se vsaj malo spozna na primerjavo cen v EU ve, da ne more stati 1. km železnice 41 mio € brez DDV (50 mio € z DDV). Naši politiko nam ne povejo, po kakšni eni za 1. km železnice so jo zgradili Italijani od Trsta do Celovca. Pri tem je pomembno, da predvideni tuneli ne omogočjo dogradnje 3. tira, kar baje pogojuje EU komisija.
    Evropi je že dolgo časa jasno, da so v SLO vsi projekti prenapihnjeni, zato ne sofinancira naših projektov. Dokaz sta TDK2 in 3. razvojna os. Ta dva projekta rešujeta evropske povezave, medtem ko jih most na Pelješac ne rešuje, pa bo EU vseeno Hrvaški dala nepovratna sredstva, Sloveniji pa še kredita ne obljublja.
    Skrajni čas bi bil, da bi nekdo v EU slovenskim levičarskim politikom povedal v obraz: NE DAMO VAM DENARJA, DA BI GA BASALI V SVOJE ŽEPE. KRADITE SVOJE SLOVENSKE OVCE, KER EDINO TO OBVLADATE, OD EU PA NE BOSTE DOBILI DENARJA. Toda v EU ni tako korajžnega politika!!
    Skrb vzbujajoče je tudi število projektov v Slo in v ostalih naših sosedah. To vse pove o kvaliteti naših politikov in ljudi na ministrstvih. Dokaz temu je tudi izbira izvajalca za Karavanški tunel. “00 strokovnjakov na DARS-u ni bilo sposobnih, ker so izbrali Turke, 5 ljudi v komisiji (od katerih niti eden ni strokovnjak za gradnje ali investicije) pa je za našo vlado sposobnih! Paradoks temu je tudi dejstvo, da drugi ponudniki za podizvajalce vključujejo turško podjetje. NAJ RAZUME KDOR MORE, JAZ NE!!

  • karlina

    In kaj dela v EU, v dobro Slovenije, “gospa” Violeta Bulc-NIČ, NIČ, NIČ in prav zaradi tega niča, je najbolj priljubljena levičarka v Sloveniji, sramota in še enkrat sramota. Sicer pa-prav nihče, res , prav nihče v EU nas ne jemlje resno-zakaj ze ne-ker smo še edina drzava v EU, kjer ŠE VEDNO vlada komunizem !!!!!!!!!!

    • Slovenka

      Kako lahko rečeš, da ne dela???!!! Ženska gara kot črna živina, ampak zase. Pa tudi šamanstvu se posveča, tako da ji dela ne zmanjka. Pridna mravljica Violeta.

  • Janez Novak

    Slovenija je tudi cestni križ raje gradila s krediti kot z nepovratnimi sredstvi EU. Zakaj? Odgovor je preprost: Zato ker EU skrbno nadzira porabo sredstev. Plenilska mafija, ki vodi velike infratrukturne projekte in si ob tem baše žepe, zato seveda noče niti slišati nič o nepovratnih sredstvih EU. Njih ne zanimajo projekti, njih zanimajo provizije, gotov denar. To velja za nomenklaturo levice in desnice, saj sta se obe okoristili tako pri gradnji cestnega križakot pri Teš-6 in drugih podobnih projektih. Zato Slovenija tudi ne prijavlja projektov, ki bi lahko konkurirali za evropska sredstva. To vedo vsi posvečeni na levi in na desni, to vedo levi in desni mediji, to vedo organi pregona … Skratka vedo vsi, razen delovnega ljudstva, ki plačuje svojega parazita, ki ga postopno, a zanesljivo ugonablja.

    • nevtrino

      Kako potem, a torej kar megleno, kakor smo dolgo poslusali: ne levo, ne desno, ampak na bolje !?..?
      Ne, ni vseeno, levica in desnica, pa tudi sredina ocitno ni najboljsa, ne ?

    • marta

      V kašnem razmerju se okoriščata levica : desnica glede provizij, ki jih omenjaš in,
      katera vlada ni, oziroma ne prijavlja projektov, ki bi lahko konkurirali za evropska sredstva ?

  • kraljica vesolja

    A vaši članki odražajo mnenje uredništva. Pa a se boste vi držal, da se ne žali in provocira. Ja, valda, ja. Sam me pa veseli, da je spet debata odprta, moram rečt, čeprov sem čist komot brez vas prežvela, da nav kake pomote.

    • marta

      Lepo, da si prišla nazaj, zdaj pa se prosim drži tega :
      http://nova24tv.si/novosti/obvestilo-pravila-komentiranja-na-spletnem-portalu-nova24tv/
      lp

    • Peter

      Vidm, da si komot prežvela.
      Zato si spet tuki.
      Da nau kšne pumote, no.

      btw, mi smo še bl kumot prežvel bres tebe.

      • kraljica vesolja

        O, Peter, pa kje si ti men. Ja, kva naj ti rečem, na stran sem mogoče desetkrat kliknila za deset sekund. Zdej bom pa pač večkrat gor. SEj je to dobr za biznis, a ni.

        • Peter

          Ja, ka pa kej tvoj švaler dela, tak kulturen člouk, verjetn zdele prdi na kauču pa se po rit čoha, no.

          • kraljica vesolja

            Zdejle pride s šihta pa ga peljem na pivo. SEj bo zih kej napisu, če še ni. Sam ne verjamem, da ga bodo dolg gledal, hahaha.

          • Peter

            Grozn, a ne?
            pa tak fejst dec, tolk pametnih je že napisu, pa kr veš, da ga noujo gledal.
            Ja, lej, azte je dobr, drugim nam pa dol visi in zate in zanjga.
            Pa lepo se mejta, no.

  • acs

    Tako je MMC RTV SLO poročal 16. sept. 2014:

    Pred člani odbora za infrastrukturo, okolje in prostor se je predstavil kandidat za infrastrukturnega ministra Peter Gašperšič …
    Drugi tir Divača-Koper ni potreben

    Člane odbora je zanimalo tudi njegovo stališče do drugega tira železniške proge Divača-Koper. “Glede na to, da so se tokovi že preusmerili z območja Slovenije in da gredo večinoma po Italiji in Avstriji, je vprašanje, ali bi z drugim tirom, kot je bil zamišljen, dejansko imeli dovolj prometa, da bi bil ekonomsko upravičen,” je dejal Gašperšič. Meni, da takšnega drugega tira, kot je zamišljen trenutno, ne bodo potrebovali še vsaj 20 let. Bo pa za potrebe Luke Koper nujno izvesti projekt t. i. izvlečnega tira.

    Mislim, da je to znano tudi potencialnim investitorjem in kreditodajalcem v EU. Očitno je projekt Drugi tir politični in ne ekonomski, vsaj z gledišča EU.

  • Artur

    Gospod pudlica Šarec zakaj tako?

    Makron je Rotsildova pudlica za koga “Zuti prsluci” smatraju da je proslot
    https://www.youtube.com/watch?v=5YTHS-A9hOA

  • Janez

    Joj kako “fajn” je zdaj brati komentarje,ki imajo nek smisel in govorijo o “stvari”.Zdaj,ko “špetirtrajbarjev ” ni več,ker si ne upajo.

    • xtc

      Njihov cilj je bil uničevati konstruktivno debato.

    • Janez

      UKRADEN NICKNAME – VZDEVEK.
      BO
      TOŽBA – TUNEK. Ne hecaj se
      TEGA NISEM JAZ NAPISAL. L.r. Janez Kepic-Kern KOMENDAL.r.

  • xtc

    Umek se malce spreneveda saj sam zelo dobro ve kaj so razlogi.
    Dejstva za SLO so porazna,EIB je zelo jasno ,da je 2 tir nerentabilen,predrag in ne bo povečal pretočnosti in hitrosti prometa,gre za izvlečni tir Luke.
    Dejanske težave so namreč precej večje saj z izgradjo 2 tira nebi bila hitrost vlaka iz sedanjih 55 km na uro (če) nič večja saj bi morali modernizirati,skoraj celotno to omrežje,ki je najbolj obremenjeno od luke,mu dvigniti hitrost,pretočnost in še kaj.
    Da pa bo težava še večja so Avstrijci ,do Graz Rail Terminala preko Italije in Koroške naredili novo železnico kjer o tovor potoval z 150 km h pri nas pa z 55(če) in bo kontejner iz Trsta od 5-8 ur ali še več hitreja v Grazu kot iz Kopra.
    Zakaj EIB ne da denarja za 2 tir?Zato,ker vam bo vsak normalen človek povedal ,da 27 km železnice NE more stati od 1,2-15 miljarde eur,pa še to en tir-skratka pufi za tir nebi bili niti še pol odplačani ko bi morali titr že temeljito obnavljati-redno zaradi iztrošenosti.,a mislite ,da so EU bankirji NORI?
    Nadalje 3 ja os,zakaj tam ne zaprosijo za denar?
    Zato ker bi denar dobili a za cenejšo varianto a pod EU nadzorom,to pa ni zanimivo,ni kraje.In še nekaj vsi vemo da bi bili denar za drugi tir že davnaj dobili,če nebi Kučanova druščina želela krast.Ko so šli z projektom pred leti v bruselj so nesli zraven projekte in ceno med 1,2 in 1,8 miljarde ,že takrat.
    Bruselj jim je takrat odgovoril ,da bodo zadevo proučili in jih povabili na razgovor in res so jih,ko so naši skušali preveslati one v EU so jim oni predložili TRI približne predračune na njihove trase in optimalne trase.
    No že v prvem primeru so bile vse tri ponudbe tujih izvajalcev vse znatno pod 800 miljoni in to z njihovimi ljudni in vsem na kar so lahko SLO “strokovnjaki” naredili le na levo krug domov in zakaj bi EIB sedaj spremenila mnenje?

    • Gavtroža

      Mislim , da ni potrebno biti pameten , zakaj ne odobrijo denarja za drugi tir.
      Zato . ker dobro vedo kam bi šel ta denar, saj niso neumni

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!