Referendum o drugem tiru je boj proti kraji denarja našim družinam in zadolževanju otrok in vnukov!

Franci Donko

Načrtovanje drugega tira DivačaKoper, ki naj bi bil zgrajen kot enotirni, je star dvajset let in zaradi sprememb v načrtovanju mednarodnih železniških povezav je Cerar–Židan–Erjavčev projekt zastarel, neuporaben, predvsem pa bistveno predrag. Cerarjeva vlada se projekta loteva pred koncem mandata, kar kaže na njeno neresnost, zelo verjetno pa tudi na preračunljivost in korupcijo.

Poslanke in poslanci SMC, DeSUS in SD se bodo v zgodovino zapisali kot druščina, ki bolj skrbi za zaslužke elite, kot pa za ljudi ob progi, med katerimi je mnogo takšnih, ki so to prevarantsko vlado izvolili. V zahvalo pa jih Cerarjeva vlada popolnoma ignorira in civilnih pobud ne posluša.

Kljub temu, da ima podjetje Slovenske železnice usposobljeno ekipo za vzdrževanje in gradnjo tirov, so sprejeli finančno in gradbeno katastrofalno zasnovan zakon o drugem tiru, ki bo dajal zaslužke tujcem, v primeru izpeljave pa še naprej povzročal požare in motil življenje ljudi ob progi. Nas, naše otroke in vnuke pa bo stal še veliko več kot zavožena investicija v TEŠ 6. Po trditvah dr. Jožeta Duhovnika je projekt možno izpeljati hitreje in ceneje od vladnega predloga, za vsega 800 milijonov evrov. Ključno vprašanje je, zakaj SMC tako trmasto sili v projekt, ki bo na koncu stal 3 milijarde evrov?

Demontaža dvotirnih prog: Cerar–Židan–Erjavčeva koalicija se je odločila, da očitno ne bo več sodelovala z lastnim narodom!
Cerarjeva vlada ravna podobno kot njihovi totalitarni predhodniki. Z zanemarjanjem železniške infrastrukture in opuščanjem dvotirnih prog želijo Slovenijo še bolj gospodarsko osiromašiti in jo narediti »enotirno«, kakor so sami enotirno, ozko usmerjeni. Očitno si zgled jemljejo pri komunistih, ki so proti Avstriji izruvali drugi tir in zgradili enotirno železnico od Maribora do Šentilja z izgovorom, da z Evropo ne bodo več sodelovali. Cerar–Židan–Erjavčeva koalicija pa se je odločila, da očitno ne bo več sodelovala z lastnim narodom!

Cerarjev drugi tir samo enotirni tir, proti Kopru potrebujemo sodobno, varno dvotirno progo, ki bo omogočala potniški in tovorni promet
Očitno se Avstrijci na Cerarjevo vlado ne morejo zanesti, zato gradijo svojo dvotirno progo proti morju raje v sodelovanju z Italijani. Eden od razlogov je tudi slaba slovenska železniška infrastruktura in dejstvo, da še vedno ni drugega tira od Maribora do Šentilja, saj pomeni le en tir veliko možnost prometnih zamaškov. Podobno kot je zdaj pri nas – preobremenjenost zdajšnje proge proti Kopru je že tolikšna, da s potniškim vlakom vožnja v Koper postaja vse bolj nemogoča. Politikantska Cerarjeva vlada pa ob takšnem stanju vsiljuje samo en tir, kar je neumnost brez primere!

Če bi bil Cerar malo pošten, bi opustil svoje megalomanske načrte, kako bo z drugim tirom zadolžil naše otroke in vnuke. Pristal bi na hitrejšo in cenejšo gradnjo dvotirne proge proti Kopru in poskrbel, da se zdaj, ko se načrtuje obnova proge od Maribora do Šentilja, ponovno zgradi drugi tir do Avstrije, ki so ga po vojni odstranili in prenesli na jug Jugoslavije.

Bodo dopustili, da bodo vladni izbranci v svoje žepe pobasali denar naših otrok in vnukov?
Sporna vladna trasa drugega tira je po mnenju strokovnjakov neekonomična in močno precenjena. Obstajajo realne ocene, da bomo plačali celo milijardo evrov preveč, vlada pa še vedno prodaja svoje pravljice za naivne volivce, kako bo njihov predlog rešil Luko Koper in naše gospodarstvo. Resnica je ravno obratna: če Cerarju uspe vsiliti svoj projekt, bomo to čutili vsi: delavci pri višjih davkih, upokojenci pri manjših pokojninah, dolgove pa bodo plačevali še naši otroci in vnuki.

Cerarjevi očitno računajo na kratek spomin naših volivcev, saj je projekt tako nedodelan, da bodo vladni izbranci prek korupcije in izsiljevanj aneksov lahko še bolj obogateli kot pri projektu TEŠ 6!

Kriminalno razmetavanje našega denarja z dolgotrajnim in preplačanim projektom
Vladni zakon o drugem tiru je moralno sporna in gospodarsko škodljiva igra z našim denarjem in prihodnostjo. Režimski mediji prikrivajo umazano resnico o drugem tiru. Ne povedo nam, da ni določena končna vrednost investicije za dvotirno progo, ampak samo za enotirno! To pomeni, da stroški za dvotirno progo ne bodo 1.289.878.629,00 evrov, kot trdi vlada, ampak najmanj še dvakrat višji. Prav tako ni izdelana projektna dokumentacija za dvotirno progo, ministrstvo pa z zavajanjem, da ima gradbeno dovoljenje, želi izvajati projekt z odmikom do 100 m od trase, kar pri dvotirni progi ni mogoče!

Z napovedano dolgotrajno izvedbo slabo zasnovanega projekta (8 let) bomo zamudili prepotrebno povečanje kapacitet pretovora, kar lahko povzroči razvojno blokado Luke Koper za nadaljnjih osem let, Luka Koper pa bo postala nekonkurenčna Trstu, Puli in Reki. Vlada lahkomiselno ali namerno tujim družbenikom zagotavlja izjemno visoko donosnost vložka – najmanj 4,5 %, ne zanima pa jih, od kod bodo ta denar dobili. S tem še enkrat več pokaže, da denar davkoplačevalcev dobesedno meče v vrečo brez dna. Podobno je z upravljavskimi pravicami, saj tujim družbenikom poklanja nesorazmerne upravljavske pravice!

Cerarjevi s prsti v marmeladi
Korupcijsko tveganje pri megalomanskih, za anekse odprtih projektih skrajne levice je izjemno veliko. Vlada in minister ne moreta nadzirati samih sebe in se tudi ne bosta. Učinkovitega in neodvisnega zunanjega nadzora pri projektu drugega tira pa ni in ga ne bo. Kaj lahko ob tem storimo?

Cerar–Židan–Erjavčevi navezi na referendumu sporočimo: “Dovolj je bilo kraje moje plače, moje pokojnine! Ne dovolim kraje denarja moji družini! Ne dovolim zadolževanja mojih otrok, vnukov in pravnukov!”

Franci Donko