Še pomnite, tovariši, podražitev ljubljanskega potniškega prometa?

Foto: STA

Pisalo se je leto 2011, ko je župan Zoran Janković na 11. sejo Mestnega sveta MOL uvrstil Predlog sklepa o cenah posameznih vrst vozovnic v mestnem linijskem prevozu potnikov. V njem je bila bistvena novost povišanje cen vozovnic v Ljubljanskem potniškem prometu. Cene posamezne vožnje so se povišale za 50 %, prav tako se je za 3 EUR povišala cena šolske in splošne vozovnice.

Glavni razlog za dvig cen je bila želja – obrniti trend in povečati nakupe mesečnih vozovnic, s tem pa zmanjšati uporabo enkratnih voženj. Župan Zoran Janković je še na seji Mestnega sveta zatrjeval: O tem bomo sodili čez eno leto. Jaz pa pravim, da se bo število potnikov še naprej povečevalo z novimi avtobusi, pa z dobro storitvijo. Na koncu ste dokazal, da nimate prav, da mi imamo prav. Tako, da počakajmo eno leto, ne? Pa bomo videli, kaj se bo pokazalo, kot tako.” (vir: magnetogram 11. seje MOL, 28. 11. 2011)

In kaj se je pokazalo čez leto dni?

Zaradi nespametne poteze in dviga cen je število potovanj strmoglavilo za več kot 2,1 milijona. Izkazalo se je to, kar sta strokovna javnost in opozicija v mestnem svetu opozarjala: da to ni pravi način za povečanje števila potnikov. Vemo pa, da so bila to leta gospodarske krize, v kateri se je znašla Slovenija, in so bila opozorila na mestu, kajti vse več prebivalstva se je borilo za vsakdanje preživetje. V tej luči smo lahko videli globino socialnega čuta župana Zorana Jankovića.

Več na utrip-ljubljane.si …

  • učko

    Samo Zlovenačke in Čefurske budale so za Zmokića !

  • Katarski denar za džamijo
  • rrrrr

    Slovenski me-ke-ke in be-be-be tovariši volivci se res ne spoznajo bogvekaj na grafe, preglednice in številke, zato pa mnogo bolje pomnijo….

    Vsakokrat pravilno ugotovijo, da je bila cena 55 € za Janševo cestno vinjeto nekajkrat višja od Cerarjeve za 110 €.

    • rubec

      Malce pa le bodimo objektivni spoštovani kolega in si priznajmo. Za časa janševe vlade smo za liter tokaja morali odšteti en cel euro in dvajset centov medtem ko je sedaj cena za en deci samo pol eura in devetnajst centov.

  • ptr

    In na LPP si upadanje št. potnikov razlagajo s…… podnebnimi spremembami. Ker se podnebje menda segreva, sa naj bi folk raje kot z busom vozil s kolesom.

    • RATATA

      A na busih nimajo klimatskih naprav?
      U Lublan bi lahko parkirali en velik bus z vrati na vsakih 20 metro, narejen v obliki križa
      in to s tako dolgimi kraki, da bi dosegli Črnuče,
      Šentvid,
      Dogi Most in
      Škofljico, pa bi “potniki” kar hodili po avtobusu do svoje željene destinacije

  • Dostmamrecesije

    Baje da šerif še nima dovolj nakapljanega -ukradenega denarja v svojem žepu in v žepih svojih najbližjih.

  • mginko

    Narod je treba še stisniti, sedaj ko je pipa zaprta za irangate. No curek je še kar močan za tovariše iz NLB, zaenkrat žejni tovariši še ne bodo.

  • ptr

    Kaj pa če promet pada zaradi naslednjega?

    Tistim, ki nismo levičarji, je jasno, da je treba vožnjo plačati in se že iz etičnih razlogov ne poskušamo “švercati”. Če že imaš Urbano z dovolj kredita, fino. Kaj pa, če je še nimaš? Najprej moraš najti ustrezno mesto, kupiti kartico (za 2€, kjer ni vračila, izjema so le turisti, ki jo kupijo v TIC) in jo potem še napolniti. Ampak kje? Zunaj centra je bolj malo avtomatov, tako kot tudi drugih prodajnih mest, ki so povrhu vsega še skrajno slabo označena. OK, če imaš ustrezen telefon z NFC, si lahko inštaliraš aplikacijo z “virtualno” Urbano, ampak polniti jo moraš še vedno enako kot plastično! Medtem ko že ves razvit in tudi manj razvit svet že lep čas pozna t.i. elektronske denarnice in ostale načine brezgotovinskega plačevanja! Ampak preimenovana Ultra, ki iz tega naslova vsako leto pocuza lep kupček, o tem očitno še ni slišala!

    Za primerjavo, tudi v Londonu imajo Urbanam podobne kartice in za nameček še zapletene tarife prevoza (odvisno, čez katere cone se pelješ, ali se pelješ med rush hour ali ne itd). Ko sem bil tam, sem se kar lepo vozil in to brez pay as you go Oysterja (ekvivalent naše rumene Urbane). Zato, ker lahko uporabiš skoraj katerokoli plačilno kartico, ki podpira brezstično plačevanje (t.j. skoraj vsaka, izdana v zadnjem času). Preverjeno tudi predplačniško, ki jo lahko dobi praktično slehernik. Ob prvem validiranju v dnevu si rezervira 10 funtov, potem pridno beleži štempljanje na vseh zahtevanih mestih, čez par dni si pa odtrga toliko, kot si dejansko porabil. V “najlepšem mest na svet, de” pa, če ne poznaš sistema ali se ti ne sanja, kje lahko kartico kupiš in če je tam sploh odprto, se lahko samo je**š.

    In še hujša sramota, da v letu 2017, ko ima že skoraj vsak pameten telefon, LPP ne ponuja svoje aplikacije z ažurnimi podatki o progah, obvozih, voznih redih, zamudah, nasveti o prestopanjih. In si si primoran pomagati z ljubiteljskimi aplikacijami ali Google Maps, ki se vsi po vrsti zanašajo na podatke iz papirnatih voznih redov

    • Aron

      Ne bluzi, vsak Spar ti nafila Urbano s poljubnim zneskom. Dejansko je sistem narejen za telebane. No, izgleda, da obstajajo izjeme…

  • Soave

    Takrat, ko je prevoz podražil kar za 50%, sem bila prepričana, da bomo Ljubljančni skočili pokonci.
    Vendar je vse tiho bilo. . . . . . . . MOLK !
    V naši državi vladata molk in skrivnosti ??

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!