Slovenski Dars v paniki?! Po tragediji v Genovi v obnovo kar 28 viaduktov!

Foto: epa

Nedavno zrušenje cestnega viadukta v Genovi, v katerem je do sedaj umrlo 38 ljudi, je sprožilo temeljite preglede evropske cestne infrastrukture, tudi v Sloveniji. Dars do leta 2020 že napoveduje obnovo 28. cestnih viaduktov, v skupni vrednosti 32 milijonov evrov.

Dars zagotavlja, “da skrbijo za izvajanje tekočih, rednih, glavnih, izrednih in detajlnih pregledov premostitvenih objektov”, pri čemer enkrat mesečno preglede opravlja Darsova vzdrževalna služba, redne preglede izvajajo vsaki dve leti, glavne pa vsakih šest let. Tudi na vprašanje, če se lahko v Sloveniji zgodi kaj podobnega, Dars zatrjuje, “da je težko ugibati, kaj se je tehnično zgodilo z viaduktom, ki se je zrušil. Dejstvo pa je, da v Sloveniji ni objektov, ki bili enake starosti kot viadukt v Genovi”. Čeprav je viadukt Ravbarkomanda od Genovskega viadukta mlajši zgolj pet let. Slike Googlovega uličnega pogleda razkrivajo, da so se pred zrušitvijo viadukta v podporni konstrukciji pojavljale razpoke. Za primerjavo objavljamo še sliko podporne konstrukcije viadukta Ravbarkomanda, na kateri so že vidne železne podporne konstrukcije.

Obnovitvena dela, ki so se začela na Ravbarkomandi že v lanskem letu, so razkrila, da je bil viadukt v precej slabšem stanju, kot pa so pred samim pričetkom obnove to predvidevali na Darsu. Tudi cena, ki brez DDV za obe sezoni znaša 23 milijonov evrov, nakazuje, da gre za zahtevno obnovo.

Najdaljši premostitveni objekt, viadukt Črni Kal je bil v promet predan leta 2004, njegova dolžina pa znaša 1.065 metrov.

Za en viadukt 23 milijonov evrov, za 28 viaduktov le 32 milijonov evrov
Čeprav je Ravbarkomanda najstarejši viadukt v Sloveniji, v promet je bil predan že leta 1972 in je potreboval temeljito obnovo, pa se je potrebno vprašati, kako Dars namerava temeljito obnoviti vseh 58 premostitvenih objektov, med katere je vključenih tudi 28 viaduktov, z zgolj 9 milijoni več, kot pa so jih namenili samo za viadukt Ravbarkomanda?

Primorska24.si

  • PIA PlA

    Smešno, zakaj bi bil Dars v paniki?
    Pri nas pa res ni še nikoli nihče za prav nič odgovarjal!

    • samsara

      Nadzorni organi, ki šarijo okoli med gradnjo pa so bili in so sami sebi namen, vsaj glede odgovornosti za morebitne napake pri gradnji oz. celotnoi izvedbi.

      • Jan Kovalski

        Ni šlo za napake pri gradnji pač pa za utrujenost materiala. In za slabo vzdrževanje.

        • samsara

          Moj zapis se ne nanaša na konkreten primer v Italiji, ampak na komentar sokomentatorke.

        • KP

          Napaka! železo je bilo vgrajeno malenkost preveč zunaj. Pri večini naših mostov in viaduktov. Dejstvo.

  • Edi Puc

    mmm.. ta naša avtocesta je eno gradbišče, ki se NIKOLI NEBO končalo :)

  • Morala

    Vedno se mora prej zgoditi kakšna tragedija, da se zmigajo! Kam le gre ves denar, ki ga dobijo oz. poberejo?

  • V Kranju (Včasih je bil tam Gorenjski sejem, zdej so pa shoping centri) most čez Savski otok je v katostrofalnem stanju. Ogromne razpoke, inšpekcija miži ko gre mimo in čakajo da se zgodi tragedija.

  • Stajerka

    23 mio?…..in kakšen bi bil predračun za novega??…..

  • Vera

    Kdaj bo odprt ” stari most ” na Ptuju , ter kdaj obnovljen ” Puhov most “, čez katerega je vlada hotela speljati obvoznico Ormož- Ptuj ?

    • Franc Šink

      Dokler bodo takšne vlade nikoli.

  • samsara

    Fotka stebrov viadukta na Ravbarkomandi je zavajajoča!
    Zakaj? Prikazuje armaturo stebrov, potem, ko so je bila na osnovi stanja pred začetkom snacije l.2016 na določenih mestih dodatno(!) in namenoma(!) odstranjena zaščitna plast betona, ker je le ta, zaščitn aplast betona, ki ščiti armaturo nemreč, tam potrebna obnove. To je bil torej sklop del izvedenih leto pred začetkom dejanske sanacije.

    Nekdo ki tega ne pozna in razume in se pelje mimo enkrat ali parkrat letno pa lahko sklepa napak.
    Tako, da če želite biti kredibilni, bi morali to zapisati sami.

    Sicer pa je mmoje mnenje, da bi bilo bolje namesto cikličnih prenov tega viadukta, ki je med najbolj izpostavljenimi vremenskim vplivom v državi in vsakič trajajo par let (zastoji nesreče s tem povezane…) ter temu primerno stanejo, izvesti tunel. Viadukt je bil zgrajen 1973 in dan v uporabo 1974 zato je le še vprašanje časa kdaj bo dočakal svoj konec in kakšen ta bo. Da ne omenjam hrupa, ki se je in se še širi z viadukta tere tako zvočno onesnažuej bližnjo in tudi bolj oddaljeno okolico.

    Bil pa je viadukt zgrajan nemesto tunela menda zato, ker je to zahtevala takratna vojska. S tunelom bi bila vožnja varnejša (izpostavljenost poledici je na njem večja kot pred in za njim), vzdrževanje cenejše. Bil pa je tudi primer, ko je sneg med pluženjem padel na vozilo ki je peljalo po cesti pod njim. Tega je bil najbrž še več, pa tudi železnica poteke tam zraven ceste, torej pod viaduktom.

  • Franc Šink

    Najcenejši ponudnik je vedno najdražji.

    • samsara

      Zastonj, pa je najdražje.

      • test

        tako je to, ko clovek ne zna najprej dolociti svojih ciljev, nato pa izbrati ponudnika na podlagi kvalitetnostih kriterijev. edini faktor za slo birokrate, ki so ponavadi tako samo pravniki, je denar. Kar je pa razumljivo, saj nicesar ne znajo!!

  • test

    a se sploh kdo vprasa, kako je slaba kompletna prometna infrastruktura v slo. AC ni niti na enem koncu v slo brezhibna, ceste so valovite po nekod cisto razpokane, da trojanskih predorov sploh ne omenjam… vozna podlaga je prakticno unicena in za standarde v AUT neprevozna. Lokalne ceste unicene prakticno v 90% po celi slo tako, da bi jih zaradi varnosti bilo potrebno vse zapreti. Visek svinjarije pa je obnova juzne mariborske obvoznice. Komaj so jo preplastili, pa je cesta tako valovita, da dobi clovek morsko bolezen, ko se pelje po njej. V glavnem, slo gradbeno znanje v vsem svojem sijaju….ta gre na bruhanje, kako zavozena je ta drzava. smrdljiva socialisticna luknja.

    • šmentanamuha

      Ja, in to smo že vse vsaj dvakrat preplačali.

    • Gavtroža

      Resnično , pravilna ugotovitev—KATASTROFA

  • bubamara

    Pri nas ni panike, ker ni nihče odgovoren.

    • test

      tako ja, vedno je potrebno poiskati odgovorne ter jih nato po kumonajzersko pobiti in zmetati v luknje. se ena socialisticna cvetka. NE krivi ste vsi, ker dopuscate taksne neumnosti, ker vlada vsepovsod kaos in nihce nic ne zna! To je problem. Tisti, ki pa znamo kaj, smo pa pobegnili iz te socialisticne slo vukojebine, da se primitivci med sabo zgrizete in pobijete

      • šmentanamuha

        Tudi ti imaš prav.

    • radames

      Zgoraj sem omenil Kalce. Kot priča sem bil povabljen na ljubljansko sodišče, ker je neka ženska tožila Republiko Slovenijo zaradi neustreznega asfalta.

      Med pričanjem sem spoznal, da se sodišče norčuje iz mene, uro in pol sem moral stati, v svoje zapiske sploh nisem smel pogledati. Tožena stranka , takratna DRSC, sploh ni bila obtožena.
      Še danes se “cestarji” obnašajo kot bogovi. Mačkov imperij je neuničljiv.

  • Jan Kovalski

    In tako je izgledal isti steber (dokler je še stal) na drugi strani ceste (diagonalno):

    https://www.google.com/maps/@44.4259909,8.8887536,3a,30y,340.24h,105.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9EunboMIlpeef1TSNqwM5g!2e0!7i13312!8i6656

  • šmentanamuha

    A niso pr nas tud Italijani delali AC?

  • Olga2345

    Pri nas je na delo (Udbo)mafija! Ta bo gradila 2.tir!?

    • Svele

      Dojenčice umirajo mi pa skrbimo za mostove hahhahhhA

      • KP

        Kaj???

  • Jan Kovalski

    Mostovi, mostovi, …
    https://youtu.be/dLWibcvCeXA

  • Gr Enze

    KAJ PA TAM KJER SE ŽELEZNA ARMATURA NE VIDI ??? ALI JE TAM SPLOH NI VGRAJENE ?

  • Občasni Komentator

    te slike so pa kar nekaj. Iz takšnih fotografij se ne da sklepati prav ničesar.

  • radames

    Pri Darsu in pri DRI je največji problem polaganje nekvalitetnega asfalta. Pred desetletjem ali več, so bili na ljubljanski južni obvoznici vsi izvozi/uvozi iz izredno slabega asfalta, ki je bil v mokrem zelo spolzek.
    Na razčepišču avtocest pri Dolgem mostu (triangel) v Lj. so položili tako slab asfalt, da je bilo kar precej nesreč.

    Na Kalcah pri Logatcu so v ovinku položili tako slab asfalt, da se je razbilo okoli 120 avtov, en človek pa je umrl. Ko so tisti ovinek sanirali in položili kvaliteten asfalt, že dolga leta ni niti ene nesreče več.
    Cestarji so za svoje nekvalitetno delo zaščiteni kot naši “narodni heroji”. Nihče jim nič ne more, niti zavarovalnice, ki morajo plačevati enormne odškodnine za razbite avte. Cestna podjetja so bila preko Mačka in Zidarja pod patronatom vsemogočne partije. Nobenemu se zaradi slabega dela ni zgodilo nič. In tako je še danes.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!