Čaka nas referendum o drugem tiru – levica ga je namreč še enkrat izglasovala v državnem zboru!

Državni zbor (Foto: sta).

Državni zbor je danes z 49 glasovi za in 25 glasovi proti še drugič v dobrih dveh tednih potrdil katastrofalno spisani zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača – Koper. Podporo zakonu so ponovno namenile le koalicijske stranke, ki še vedno vztrajajo pri svojem, čeprav je na zakon pred dvema tednoma veto vložil že državni svet. Se pa zaradi drugega tira zdaj Sloveniji obeta referendum, v podporo kateremu so drvljani, združeni v referendumski pobudi proti Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge 2. tir pod vodstvom Vilija Kovačiča doslej zbrali že 3 tisoč podpisov.

Naj spomnimo; poslanci in poslanke so zakon o drugem tiru prvič potrdili 20. aprila, šest dni pozneje pa so svetniki nanj izglasovali odložilni veto, saj so ocenili, da je v zakonu preveč neznank. Kot je v obrazložitvi zahteve za ponovno glasovanje o zakonu na današnji seji DZ izpostavil državni svetnik Jernej Verbič, ne predvideva niti stabilne finančne konstrukcije. Dodal je, so za gradnjo drugega tira v zakonu zagotovljena le sredstva iz državnega proračuna, 200 milijonov evrov.

To še zdaleč ni edina težava katastrofalno spisanega zakona o drugem tiru. Namreč, končna vrednost investicije za dvotirno progo sploh ni definirana, niti ni bila izdelana nobena projektna dokumentacija, zato ministrstvo za gospodarstvo zavaja državljane. Z zavajanjem, da ima gradbeno dovoljenje, želi ministrstvo izvajati projekt z odmikom do 100 metrov od trase, kar pa pri dvotirni progi ni mogoče.

Luka Koper bi z drugim tirom postala povsem nekonkurenčna
O tem je treba poudariti, da obstoječa enotirna vladna trasa potrebe prebivalstva povsem ignorira, čeprav je bil nad tem šokiran celo državni sekretar. Poznavalci menijo, da bomo z dolgotrajnim projektom zamudili prepotrebno povečanje kapacitet pretovora najmanj za dve leti za konkurenco. Vladni projekt pa bo povzročil tudi neizogibno razvojno blokado Luke Koper za nadaljnjih osem let. Luka Koper bo tako postala povsem nekonkurenčna.

Problematično je, ker vlada tujim družbenikom zagotavlja najmanj 4,5 odstotno donosnost in nesorazmerne upravljalske pravice, denar davkoplačevalcev pa meče v luknjo brez dna. TEŠ6 nas uči, da je drugi tir naslednje vladno korupcijsko gnezdo, saj vlada in minister preprosto ne moreta nadzirati samega sebe, učinkovitega in neodvisnega zunanjega nadzora pa tako ali tako ni in ga še dolgo ne bo.

Premier je prepričal samo vse tri vladne stranke, opozicija in državni svetniki ostajajo proti
Toda slovenski premier Miro Cerar se predobro zaveda, da levica potrebuje drugi tir za nadaljnje izčrpavanje države, zato je pred glasovanjem obiskal poslance vladajoče SMC in poudaril, da je ključno, da “vsi stopimo skupaj in podpremo zakon ter s tem omogočimo začetek gradnje drugega tira”. Opozoril jih je tudi, da “ne smemo dopustiti, da bi postali slepo črevo v Evropi samo zato, ker nekateri namerno ovirajo začetek enega najpomembnejših geostrateških projektov v zgodovini Slovenije.” Podporo zakonu je nato pričakovano zagotovila le koalicija.

Kdo je torej v resnici zadovoljen z zakonom? Zadovoljni so le minister, njegova ekipa in projektno podjetje 2TDK. Ne samo opozicija, tudi državni svetniki so namreč s 23 glasovi za veto in dvema proti koalicijskim strankam SMC, SD in DeSuS poslali zelo jasno sporočilo, da je drugi tir katastrofalen projekt, na kar je na seji med številnim drugimi govorci opozoril Danijel Krivec iz Slovenske demokratske stranke.

T.F.

  • Olga

    Vsi ZA referendum! Podprimo gospoda Kovačiča!

    • Borut Stari

      Se strinjam. Kako in kje?

  • Franjo Trojner

    Drugi tir je edini adut vladne koalicije za preživetje na naslednjih parlamentarnih volitvah? Ni odgovorno, ne modro in še manj racionalno in niti pod razno pravno, da je vladna koalicija, še enkrat podprla zakon o izgradnji drugega tira. Še posebej če vemo, da še danes prav nihče v vladi ne ve kaj bo gradila, niti koliko bo to stalo in še manj kdo bo to plačal. In kot zanimivost podobno, kot pri Teš 6 projekt podpira in forsira stranka SD. Kako je končal projekt Teš 6, za kolikor je bil preplačan in za koliko bo zaradi njega dražja el. energija in koliko bomo zanj plačali vsi davkoplačevalci, danes ugaotavljajo in raziskujejo prav vsi, odgovornosti za zgrešeno invisticijo pa do dandanes še ni priznal nihče! Pa bi moralo biti drugače, mar ne? Vsi povzročitelji bančne luknje bi morali biti že obsojeni in za rešetkami, prav tako bi morali biti vsi tisti, ki so krivi za več, kot enkratno povečanje vrednosti Teš 6 in vseh laži o ceni lignita obsojeni in za rešetkami. Tako bi moralo biti, če bi funkcionirala pravna država in če bi naša pravna država res funkcionirala in bi povzročitelji bančne luknje in oni iz Teš 6 že bili obsojeni se danes tudi izgradnjo drugega tira ne bi šli tako šelabajzersko.

  • Anton

    sd kajpak glasoval za 2 tir, četudi so bili njih poslanci tako kritični zoper 2 tir.Licemerji, egoisti, klasika kje že videna?, aja sej res pri komunajrih!

    sarkazem press

    • Olga

      Dve resnici, ena za njih, ena za javnost… Laž je nesmrtna duša komunizma!

  • Levicar nikoli! … in hetero

    Zakaj ni referenduma o tem ali kozjejebce sprejemat v drzavo ali ne???

  • Borut Stari

    Megla je megla povsod okoli nas.

  • VERZIFIKATOR

    Postajenačelnik Miroslav

    BUTALSKA VEČTIRNOST

    O železni cesti je debata
    pri Butalcih v vaški krčmi tekla,
    mnoga se beseda je izrekla
    topa, kot butalska je lopata.

    Drugih tirov da bo brez števila,
    saj vsak svojo traso si poišče,
    ključno pa vseh tirov bo vozlišče,
    pamet je butalska govorila.

    Najbolj bati treba se je grožnje,
    če kak referendum se razpiše,
    tir da moral bi voditi više,
    vse zavoljo lažje vzvratne vožnje.

    In podprli traso so Butalci,
    tisto prav naravnost skoz Butale,
    druge kajpak niso se iskale,
    saj v Butalah pameti so talci.

    Ene vendar stvar je zaskrbela,
    kaj če vsa zadeva se razkrije
    in potem s težavo se prikrije,
    da vsak novi tir je laž debela.

    Šef postaje, mali Miroslav,
    pa tako je v pomiritev rekel:
    »Preden drugi tir sploh kdaj bo stekel,
    v pókoj bom zasluženi se dal.«

  • Mihilus

    Osebno podpiram drugi tir in vse druge projekte, ki bi kar najhitreje potopile državo. Šele takrat bo politično možno sprejeti ukrepe, ki jih potrebujemo.

    • sodnikisozločinci

      Mislim, da se v ozadju skrivajo lovke EU pošasti. Orbana in višegrajce hočejo odrezati od jadranskih pristanišč, da bi jih lahko politično izsiljevali, ker nočejo s sprejemom migrantov kolonizirati svojih držav in lastne narode spremeniti v manjšine, kar je tudi glavni cilj ustanovitve EU. Zato pa so EU banditi tako množično prihajali v Slovenijo, zvestemu hlapcu Cerarju in ostalim izdajalcem so dali direktive za uničenje luke Koper in SŽ.

  • dež

    Postopki v zvezi z gradbenim dovoljenjem so zagotovo v neskladju z Zakonom o graditvi objektov, najmanj s 54. členom (zahteva za izdajo gradbenega dovoljenja) in 56. členom (dokazilo o pravici graditi).
    Zadnjič sem v medijih prebral, da bodo pričeli s postopki za odkup potrebnih zemljišč. Če niso lastniki, ne morejo dobiti gradbenega dovoljenja, ker je lastništvo predpogoj za to. Še cel kup drugih stvari je, to vedo vsi, ki so se kadarkoli ukvarjali z dovoljenji za gradnjo kakšnega infrastrukturnega objekta.
    Ker si dovoljenje izdajajo samemu sebi je logično, da se ne sekirajo preveč, če je kaj neskladno z zakonom. Tudi Zakon o 2. tiru (priznam, da ga nisem prebral) so si verjetno napisali tako, da lahko čim lažje goljufajo, etika in pravo, navadno ali ustavno, gor ali dol.. Je pa zanimivo, da nič ne protestira Inženirska zbornica, najbrž računajo na kakšen piškotek.

  • učko

    POSLUŠTE !!! Drugega tira ne rabimo niti pod razno. Pretočnost enotirne proge na tej manj kot 30 km razdalji je več kot dovolj velika oziroma 4x večja od potrebne !!! Potrebno je samo na vsaki strani narediti po eno sodobno in zmogljivo režirno postajo. Potem pa vlake spuščati tako, da vozijo 2 ali pa 3 ure, odvisno od ure, v eno smer, potem pa se smer zamenja. Največ tovora pa prepeljati po noči !!! Nobeno pristanišče nima takih zmogljivosti, ki bi preseglo zmogljivost tako kratke enotirne proge. Še enkrat: na obeh straneh je potrebno zgraditi 2 zmogljivi ražirni postaji !

  • xtc

    Dajmo na referendum pa ;da vidimo:

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!