Cerar več v zraku kot na tleh, najrajši v falconu

Foto: STA

“Predsednik vlade Miro Cerar je velik uživač.” Tako začenjajo članek v današnji številki Demokracije, kjer nato na kar osmih straneh ekskluzivno objavljajo seznam poletov s falconom na davkoplačevalski račun. Ugotavljajo tudi, da Cerarju ni dovolj prestižni službeni BMW serije 7, tudi falcon je “njegovo” prevozno sredstvo, tudi v kraje, kamor bi lahko potoval z rednimi letalskimi linijami.

V Demokraciji so uvodoma spomnili, kako je Cerar leta 2014 sploh prišel do predsednika vlade. “Ko je botrom iz ozadja poleti 2014 uspel veliki met ter so vodjo opozicije in najresnejšega kandidata za zmagovalca na takratnih volitvah Janeza Janšo tri tedne pred volitvami po politično montiranem procesu spravili v zapor, je Cerar prišel na svoj račun.”

Vlado prevzel na nelegitimen način, zdaj uživa
Slednjemu so namreč le tri tedne pred tem “ustanovili stranko, ki je nato na nelegitimnih predčasnih volitvah zmagala”. Zdaj pa državo vodi katastrofalno slabo. “Ne samo, da je vlada nelegitimna, je tudi nestabilna, uspehov pa ni in ni,” navajajo v Demokraciji. In nadalje opisujejo, kako lepo uživajo na naš račun. Nekoč “menda skromni” Cerar je namreč zelo hitro pokazal svojo pravo barvo. Na to je sicer nakazoval že v času pred volitvami. Spomnimo zgolj na tiste dvojno zaračunane potne stroške Mira Cerarja, kot s. p.-ja, na Koroško, kjer po razkritju dvojnega plačila denarja šoli ni vrnil, to je enostavno kompenziral s svojimi knjigami. Kot bi si jih nekdo želel, pravijo v Demokraciji.

Šest let star audi A8 zanj ni bil dober
V Demokraciji nadalje opisujejo, kako je že leta 2014 takratno predsednico vlade Alenko Bratušek (v odhodu) “domala moledoval”, naj kupi novi službeni avtomobil BMW 7, ki ga bo nato on uporabljal. Slednja mu ni ustregla, zato si je kmalu omislil ‘svoj novi BMW 7’, na račun davkoplačevalcev seveda. Ob tem spomnimo še na to, da so tudi na spletnem portalu pozareport.si zapisali, da “starega audija A8, ki so ga prej vozili Borut Pahor, Janez Janša in Alenka Bratušek, Miro Cerar ni hotel imeti zato, ker naj bi bil prestar”.

Takoj si je omislil BMW 7
Nadalje v Demokraciji navajajo, da je bil BMW 7 s Cerarjem opažen že leta 2015. Dogodek srečanja z njim, njegovima otrokoma in voznikom novega bmw-ja, neko oktobrsko nedeljsko popoldne v središču Ljubljane, je nato na svojem blogu slikovito opisal eden od komentatorjev avtomobilističnih dirk. V Demokraciji so nato še izvedeli, da je Cerarjeva vlada nove avtomobile naročila še za ministre Karla Erjavca, Zdravka Počivalška in Gorazda Žmavca. Skupno naj bi kupili kar osem avtomobilov v skupni vrednosti okrog 400 tisoč evrov, v letu 2016 pa so v poslovnem dnevniku zapisali, da naj bi bil avtomobil znamke BMW 740 xDrive, namenjen za Cerarja, z vso opremo vred na trgu vreden med 130 in 150 tisoč evri. V Demokraciji stvari še dodatno raziskujejo. Ampak, to še ni vse.

Cerarjev “fetiš je tudi falcon”
Spomnimo. Zgodba o vladnem letalu Falcon 2000 EX se je začela poleti 2001, ko je vlado vodil Janez Drnovšek. Za prestižno vladno letalo naj bi plačali 42 milijonov evrov (po nekaterih poznejših podatkih “le” 30,6 milijona evrov), takratni generalni sekretar vlade Mirko Bandelj pa je nakup opravičeval s tem, da gre “v resnici za večnamensko letalo, s katerim bi na primer lahko prevažali ranjence”. Letalo so si podajali kot vročo žemljico, vlada Antona Ropa pa ga je nato leta 2004 oddala v najem ameriškemu podjetju General Maritime Corporation (za 125 tisoč dolarjev mesečne najemnine, skupno so plačali 5,74 milijona evrov). Ti so falcon po petih letih vrnili, saj jim je pogodba to dovoljevala, nato je letalo bolj ali manj samevalo.

Cerar je tudi falcon takoj pograbil
Cerarjeva vlada je nato sprejela sklep, da bodo falcon uporabljali za vladne namene. Razumeti je bilo, da bo v uporabi samo takrat in tam, kjer ni drugega ugodnejšega letalskega prevoza. Za pot v Bruselj, s katerim so vzpostavljene druge odlične in bistveno cenejše letalske linije, naj torej falcona ne bi uporabljali. Takšen je bil sklep, realnost pa je povsem drugačna. V zadnjem času smo več o tem izvedeli zaradi poleta Mira Cerarja in njegovih sodelavcev, prijateljev, na rokometno tekmo v Pariz. O tem smo tudi v našem mediju veliko poročali. Šlo je za njihov zasebni let, stroške leta bi zato morali plačati sami. Ker temu ne kaže tako, poslanec dr. Vinko Gorenak zahteva jasne in natančne odgovore ter opozarja na možnost zlorabe. Tudi o tem smo že veliko poročali. Zasebni let Mira Cerarja in njegovih prijateljev v Pariz pa je nato pomenil, da so tudi v Demokraciji iskali podatke o letih s falconom. Od ministrstva za obrambo so pridobili seznam letov za leta 2015, 2016 in 2017. Ugotovili so, da so bili številni leti opravljeni tudi v kraje, kamor bi sicer lahko potovali z rednimi leti uveljavljenih letalskih prevoznikov, pa niso. “Cerarjevemu igračkanju na davkoplačevalski račun torej ni videti konca,” dodajajo.

V Cerarjevem času s falconom opravljenih 219 letov
Seznam letov je na osmih straneh, objavljen v Demokraciji. Razkrijemo pa lahko, da je bilo v letu 2014 s falconom opravljenih 31 letov, čeprav ti podatki v seznamu niso zajeti. V letu 2015 je bilo 64 letov, 2016 so bili 104, leta 2017 pa 20 (podatki se sprotno dopolnjujejo). Najdražji polet je bil leta 2016 iz Ljubljane v Bamako, za kar smo plačali 23.192,40 evra. Temu pa z 21.406,80 evra sledi let iz Ljubljane v Dubaj. Nadvse zanimivi so tudi ostali poleti slovenske vladajoče vrhuške.

Vida Kocjan​