Civilna iniciativa zaradi verbalnih napadov poslancev ter funkcionarjev stranke SMC napovedala kazensko ovadbo

Načrtna in koordinirana akcija stranke SMC priča o tem, da ustavna demokracija, za katero se v Sloveniji borijo običajni ljudje, ki jim ni vseeno, kako se porablja davkoplačevalski denar ter kako se vodi investicija za drugi tir, ne deluje in da še vedno velja zelena luč korupcijskem primeru TEŠ6. Zaradi verbalnih napadov 12 poslancev ter funkcionarjev stranke SMC – med njimi so bili tudi Jani Möderndorfer, Simon Zajc in sekretar Jure Leben, ki so v petek na ljubljanskih stojnicah ustavili in motili proces zbiranja podpisov za referendum o zakonu o drugem tiru, pa bo predsednik iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič podal kazensko ovadbo. 

Na današnji novinarski konferenci, ki je bila namenjena spornemu vladnemu zakonu o drugem tiru, je Vili Kovačič poudaril, da omenjeni desant poslancev SMC tretira kot kršitev referendumskega postopka in bo ta zaznamek nato odnesel na Ustavno sodišče v Ljubljani, kjer je že njegova vloga zaradi problema izločitve enega dela prebivalstva iz referendumskega odločanja. Kovačič je še mnenja, da se mora ta zadeva čimprej razčistiti, pri tem pa se sprašuje, ali so državljani RS samo tisti državljani, ki sedanjo vlado podpirajo in za nič ne odgovarjajo. Kljub ovirani akciji pa so pobudniki referenduma do sedaj zbrali okoli 26.000 podpisov. Do 22. junija morajo zbrati 40.000 podpisov, s katerimi bodo preprečili, da vlada RS z davkoplačevalskim denarjem dela kot svinja z mehom.

Kritični do poteze vlade
Vlada RS je namreč na torkovi seji Ministrstvu za infrastrukturo in Direkciji RS za infrastrukturo naložila, da do 31. decembra 2017 pridobita potrebne pravne in strokovne podlage, ki bodo omogočile, da se predviden drugi tir železniške proge Divača–Koper v naslednji fazi nadgradi v dvotirno progo. Pri tem naj se že v prvi fazi zagotovijo potrebne podlage in projekti za povečanje profila servisnih cevi. Izvedba te naloge pa ne vpliva na začetek predvidenega izvajanja del. Profesor na ljubljanski strojni fakulteti in avtor ene od različic projekta drugi tir Jože Duhovnik je mnenja, da je sklep vlade RS v popolnem nasprotju z obstoječo zakonodajo in resnim vodenjem projekta, ki naj se začne, groba ocena zanj pa je okoli 2,5 milijarde evrov. “Če je samo 1 milijarda evrov, naj za razliko poda garancijo banka stranke SMC, DESUS in SD, torej vsa vladajoča struktura vključno z vsemi neimenovanimi strokovnjaki, ki take smešnice predstavljajo slovenski javnosti.”

Projekt se vodi popolnoma amatersko in zgolj za politično prvo lopato
Duhovnik je še spomnil na izjavo državnega sekretarja Jureta Lebna, da bo končna cena projekta znana šele takrat, ko bo projekt končan. Pri tem je profesor opozoril, da je cena že vsem znana in sicer znaša 3,5 milijarde evrov, a si vlada tega ne upa povedati na glas. Poudaril je še, da njihova različica projekta, ki je cenejša, omogoča, da bi bil drugi tir v polnem obratovanju od leta 2022, kar je 10 let prej, kot bi bil po načrtu vlade. “V celotnem odmevanju z vladne strani in prizadevanju naše strokovne skupine je, da preprečimo prevelike stroške za infrastrukturo, a se je doslej vedno izkazalo, da s strani vlade nihče ni bil sposoben ustrezno ovrednotiti svojih posegov.” 

Pobudniki referenduma o zakonu o drugem tiru (foto: Nova24TV).

Spornost posega drugega tira v prostor in odziv inštitucij v luči dvotirne proge
Miha Jazbinšek, ki se ukvarja s skladnostjo prostorskega planiranja in izvajanja projektov z zakonodajo, je naštel ključne napake vlade RS, ki so po njegovem napake “iz neznanja, skrivanje napak pa je iz amorale, grajenje napak pa je iz korupcije.” To pa so zloraba serpentinskega odseka Dekani–Črni kal v korist hitre proge Trst–Ljubljana, in presežni posli za cestarsko in železniško investicijsko “mafijsko državo”, kakor ji pravi dr. Miro Cerar. Tretja napaka je trajna degradacija krajinske odličnosti doline Ospa, grebena Tinjana in Vinjanskega gozda in zadnja napaka je sklep 138. redne seje Vlade RS: MI in DRSI pridobita do 31. decembra letos pravne podlage za dvotirno progo v “tretji” fazi. Po mnenju Jazbinška je “kupovanje časa, JASPERS, Evropska komisija, EIB in Evropska banka za obnovo pred vrati.” Zaradi tega Jazbinšek ocenjuje, da edino sočasna izvedba dvotirne tunelske cevi in skrajšava trase na odseku med ENP Dekani in Črnim kalom omogoča izdajo gradbenega dovoljenja brez predhodne procedure spremembe ali nove uredbe o DLN.

Do vlade RS je bil kritičen tudi Vojko Bernard iz okoljske organizacije Alpe Adria Green. Ta je mnenja, da proga ne bo nikoli funkcionirala ter da bo drugi tir postal mrtvi projekt. Prav tako je ocenil, da je vlada pri pripravi projekta med drugim pozabila tudi na dejstvo, da uničuje rezervat Glinščica. “Vladni zakon je skrajno ponižujoč za državljane, saj krade davkoplačevalski denar.”

Vlada torej še naprej prejudicira stanje potrjenega novega gradbenega dovoljenja, podobno kot pri Magni Steyr pa sedaj pri Yasakavi in povsod, kjerkoli posiljuje strokovne službe in državljane RS z namišljenimi projekti. Da ne zna vzdrževati niti reda, so primeri podjetja Kemis ter drugih požarov, ki se vrstijo kot po tekočem traku. Cerarjeva vlada pri prvi ocenjeni vrednosti za enotirno progo trdi, da bo pod milijardo, pri dodatnem vrtanju imajo spet vrednost pod milijardo. Pri tem pa vztrajno zamolčuje plačilo DDV, ki je del integralnega proračuna in bodo zato pokojnine manjše, prav tako bodo manjši vložki v znanost in sociala. Posebno ugodnost pri tem bodo imeli tujci pri različnih projektih. Čudno pa je, da Ministrstvo za finance ne pokaže jasne slike. Zaradi tega vlada RS zavestno ubija voljo vseh razvojnih potencialov, vseh državljanov RS in ob tem z javnimi gestami slika neko umišljeno spravo.

I. K.