Poškodbe glave zaradi nepravilno pripete čelade usodne za 54-letnega motorista

Foto: STA

V ponedeljek zvečer je 54-letni motorist izgubil oblast nad motorjem in umrl v Bezjakovi ulici v Pekrah. Zanj so bile usodne poškodbe glave, čelade namreč ni imel pripete v skladu z navodili proizvajalca. Med padcem z motorja mu je čelada padla z glave.

Po dosedanjih ugotovitvah policije je motorist pripeljal po klancu navzdol v desni ovinek, izgubil oblast nad motorjem in padel. V nesreči drugih udeležencev ni bilo. Na mariborski policijski upravi so pojasnili, da motorist čelade ni imel pripete v skladu z navodili proizvajalca in mu je med padcem padla z glave, prav poškodbe glave pa so bile zanj usodne.

Letos so na območju Policijske uprave (PU) Maribor obravnavali 20 smrtnih prometnih nesreč, v katerih je umrlo 22 ljudi. V primerljivem obdobju lani je v 18 smrtnih  prometnih nesrečah umrlo 19 ljudi. Leta 2015 je sicer na območju PU Maribor ugasnilo 20 življenj.

Varnostna čelada je najpomembnejši del motoristične opreme. Glavo zavaruje le, če je pravilno pripeta. Motoristu v Pekrah je ob padcu z motorja padla z glave, poškodbe so bile zanj usodne. Vožnja motorja je nevarna dejavnost, saj je po statističnih podatkih tveganje za smrt pri vožnji z motornim kolesom 50-krat večja kot pri vožnji z osebnim avtomobilom. Lani se je povečalo število žrtev med motoristi za kar 53 odstotkov. Največ mrtvih motoristov je bilo v starostni skupini od 45 do 54 let, sledi pa skupina od 24 in 34 leti. Glede na vozniški staž so najbolj ogroženi motoristi, ki imajo do 5 let vozniški izpit A kategorije.

Glavni vzroki prometnih nesreč, v katerih so udeleženi motoristi, so neprilagojena hitrost (54 odstotkov), neupoštevanje prednosti ter nepravilna stran in smer vožnje (19 odstotkov) in nepravilno prehitevanje. Pogosto so povzročitelji prometnih nesreč z najhujšimi posledicami sami motoristi (v letu 2015 65 odstotkov nesreč z udeležbo motorista). Prav tako pa je izredno pomemben dejavnik tveganja tudi izsiljevanje prednosti  s strani voznikov drugih motornih vozil, ki motoriste spregledajo. Pri nesrečah, v katerih so udeleženi motoristi, je pogosto prisoten tudi alkohol, in sicer v  20 odstotkov nesreč s smrtnim izidom.

Branka Jurhar