Fašizem, nacizem in komunizem: Slovenci smo “prebavili” in preživeli vse

(Foto: iStock)

“Slovenija je edina država v Evropski uniji, ki je preživela vse tri totalitarizme: fašizem, nacizem in komunizem. Medtem ko sta prva dva praktično izginila, pa je proces razgradnje komunističnega totalitarizma prepočasen,” je jasen vodja slovenske delegacije Evropske ljudske stranke dr. Milan Zver, ki se je v sredo, 26. aprila, udeležil panevropske spominske konference za žrtve totalitarnih sistemov v Bruslju.

Dr. Milan Zver, ki je bil med pobudniki za postavitev spomenika, je na slovesnosti uvodoma poudaril, da je namen konference poudariti potrebo po postavitvi spominskega obeležja žrtvam vseh totalitarnih sistemov v Bruslju. “Kultura in izobraževanje imata pomembno vlogo pri krepitvi demokracije in v boju tako zoper radikalizacije kot tudi zoper ponovne vzpostavitve totalitarizmov,” je dejal.

Sta obstoj in razvoj demokracije ogrožena?
Po njegovem mnenju postajajo svetovne razmere čedalje bolj nestabilne, geostrateška slika pa ne gre v pravo smer. “Vojne, terorizem in totalitarni vladni vzorci tako postavljajo demokraciji težke ovire,” je poudaril. “Prav neverjetno se zdi, da nekdanji diktatorji tipa Stalin, Ceausescu, Tito, Mao Zedong, Mussolini in drugi uživajo javno podobo kot pozitivne osebnosti,” je opozoril. V mnogih postkomunističnih državah so še vedno zelo močne sile, ki ne dovolijo resnici na plan in ovirajo spravo. Še več. Mnogo je primerov, ki kažejo, da prihaja do ponovnega vzpona totalitarnih simbolov, imen in spomenikov. “Na kratko, trenutno razpoloženje ni najbolj naklonjeno obstoju in razvoju demokracije.”

Dr. Milan Zver: “Demokracija zahteva kritično razmišljujoče in informirane ljudi, obenem pa se zdi, da jo mnogi jemljejo kot samoumevno in trajno. Ključno vprašanje tako je, kaj lahko naredimo. Za obvarovanje demokracije je potrebno prvenstveno vlagati v mlade.”

Kako do rešitev?
Po besedah dr. Zvera potrebujemo kratkoročne ukrepe, kot je na primer spominsko obeležje v srcu Evrope. Obenem potrebujemo sodni pregon kaznivih dejanj. Potrebujemo politično obsodbo vseh oblik totalitarizmov, dolgoročno pa ustrezen šolski sistem, ki bo ljudi opremil z resnico, znanjem in vrednotami, na katerih temelji večina svetovne civilizacije.

Slovenski narod je preživel praktično vse. Kdaj bomo zares postavili zgodovino na prave temelje?
Slovenija je edina država v Evropski uniji, ki je preživela vse tri totalitarizme: fašizem, nacizem in komunizem. Medtem ko sta prva dva praktično izginila, pa je proces razgradnje komunističnega totalitarizma prepočasen. “Pred dvema letoma sem predlagal postavitev spominskega obeležja za žrtve komunističnega režima po drugi svetovni vojni, ki bi ga postavili v Evropskem parlamentu v Strasbourgu. Moj predlog je ustavil predsednik slovenske vlade dr. Miro Cerar,” je bil jasen dr. Zver in ob tem dodal: “V odzivu na moj predlog je dejal, da krivim slovensko državo in narod za povojne poboje! Zato si želim, da bi današnja iniciativa bila uspešna.”

Jure Ferjan

  • šmentanamuha

    “Fašizem, nacizem in komunizem: Slovenci smo “prebavili” in preživeli vse.”
    Tako se tudi spodobi za avtohton narod, za rod, ki živi tukaj od začetkov časa in je dal gene in jezik evropski civilizaciji. Čas je, da se začnemo tega zavedati. Če nas v šolah nočejo spoznavati z našo starodavno kulturno dediščino (tudi zato, ker so učitelji sami nevedni, dodatno pa jih omemjuje učni program), potem moramo to narediti sami. Viri in zapisi obstajajo, samo poiskati jih je treba, predvsem hoteti poiskati. Tu je eden od portalov, kjer vire o slovenski preteklosti zbirajo zavedni domoljubi http://www.hervardi.com/

    • RATATA

      Dodajam še zbrane resnice in neovrgljiva dejstva na
      http://www.domovinasospomini.eu

      • šmentanamuha

        Hvala za dopolnitev, RATATA.

        • RATATA

          Saj se gre za resnico in pravico!!

  • šmentanamuha

    Pa še ena slovenska ljudska pripovedka, ki govori o sarodavnosti slovenskega naroda:

    Pravljica o Kurentu

    Dokler so stari Slovenci še malikovali, so mislili, da je bila v začetku sveta presrečna doba, ko je kruh rasel na drevju in je bil pšenični klas dolg pol sežnja. Srečni ljudje so bili tudi dobri, in kmalu so se pokvarili in postali hudobni. Tedaj so bogovi sklenili, da bodo svet pokončali. Pričelo je strašno deževati; cela zemlja le bila visoko pokrita z vodo. Vsi ljudje so potonili, le štirje so se rešili. Le štirih ljudi strašna povodenj ni pokončala. O treh povest molči, pove nam pa, kako se je četrti človek rešil strašne povodnji. Na visokem hribu je rasla vinska trta tako visoko, da se je z vršičem dotikala neba. Četrti se je oprijel trte in po nji pričel plezati kvišku. Kurent, ki je bil pri starih Slovanih jako spoštovan bog, je to videl. Vinska trta je bila njemu posvečena in bog se je razveselil, da mož išče pomoči na trti. Usmilil se je samotnega, revnega človeka v stiski. Voda se je pričela odtekati in zemlja sušiti. Rešeni človek pa je moral bogu Kurentu, svojemu rešitelju, obljubiti, da bo zmeraj spoštoval njemu posvečeni zelišči in rad užival njune sadove. Zelišči sta bili vinska trta in ajda. Rešeni človek vzame v eno roko trtino sadiko, v drugo pa ajdino bilko ter se poda po širokem svetu domovine iskat. Na bregovih Jadranskega morja se je ustavil. Od vinske trte, ki jo je držal v roki, je odsekal šibo in jo z vso močjo vtaknil v zemljo. Pri tej priči se je zemlja stresla. In res je še dandanašnji na Proseku dobro vino. Tudi ajdo je posejal in njegovi sinovi so se naselili na Kranjskem. In še zdaj žive Kranjci večidel od ajde. Ti štirje – povodnji rešeni ljudje – so se razpršili na vse štiri strani zemlje in spet napolnili zemljo.

    Zapisal Janko Bole

  • tasilo

    “Fašizem, nacizem in komunizem: Slovenci smo “prebavili” in preživeli vse”

    Jaz imam s prebavo težave. Po komunizmu vedno bruham.

    • von Rhein

      Ni kaj,zelo odporen in trdovraten virus je to. Pa še uvoz antibiotikov je blokiran.

      • janez.pokoncni

        Malo izven rdeče niti članka in v sredino tvojega komentarja. :)

        Antibiotiki so strup za bakterije. Proti virusom (kar vsem po vrsti) zna najti zaenkrat orožje zgolj imunski sistem.

        • von Rhein

          Ni izven. Če storim napako,ne glede na vzrok ,se ne jezim na opozorila.Nasprotno,v real live vedno rečem hvala.Pa tudi tukaj.Torej,hvala.

        • indijanka

          Hmm..ja…super prispodoba.

    • Jeffrey

      A po fašizmu in nacizmu pa samo zdravo rigneš, a ne?

      • dob

        Ne, pač pa počaka raje na komunizem in se skozla nate.

        • Jeffrey

          Kaj sem mu pa jaz zdaj kriv?

          • dob

            Kaj imata pa nacizem in fašizem s tem, da smo propadla država.

          • Jeffrey

            Verjetno ne dosti…..a je pa to sedaj razlog da nam morata biti fašizem in nacizem sprejemljiva?

          • dob

            Resolucija EU je govorila o izenačitvi treh diktatur. Ugani kdo je ni hotel podpisati.
            (naj ti prišepnem: pristaši ene od naštetih diktatur!)

          • Jeffrey

            Jaz tukaj govorim o načelni opredelitvi do teh diktatur…..kdo je hotel in kdo ni hotel podpisati neke resolucije nima z mojim mišljenjem nobene zveze !

          • dob

            ti sam s sabo nimaš nobene zveze

          • Jeffrey

            Kakšen “argument” je pa sedaj to? Že ko sem te vprašal zakaj bi morala biti fašizem in nacizem sprejemljiva (gledano v kontekstu kako se je ta debata sploh začela) mi nisi odgovoril, ampak si mi pod nos molil neko resolucijo, kot da imam jaz kaj s tem…sedaj pa si itak preklopil na ad hominem….škoda….

          • dob

            Zakaj si me pa vprašal, če bi morala biti fašizem in nacizem sprejemljiva?
            Če so tebi diktature sprejemljive, zakaj bi bile meni?
            Jaz sem bil takoj pripravljen podpisati resolucijo proti fašizmu, komunizmu in nacizmu in mi ni bilo jasno, zakaj tega naša vlada ni hotela podpisati. Nobenega oklevanja ni bilo pri meni v tem pogledu!
            Daj, vprašaj kučana zakaj sta mu fašizem in nacizem pri srcu.

          • Jeffrey

            “…Zakaj si me pa vprašal, če bi morala biti fašizem in nacizem sprejemljiva?…”

            Se ne spomniš več kako se je debata začela? Pojdi pogledat na začetek. Če nekdo izjavi da se mu ob komunizmu bruha, ob fašizmu in nacizmu pa ne, potem pomeni, da sta mu slednja dva sprejemljiva. In ko sem jaz tipa na to temo malce podražil si ti takoj skočil na njegovo stran (v bistvu si se oglasil namesto njega) in samo zato sem te vprašal, če bi morala biti fašizem in nacizem sprejemljiva..!

            “….Če so tebi diktature sprejemljive, zakaj bi bile meni?…”

            Pa človek božji, kje sem jaz napisal da so mi diktature sprejemljive??
            A bo čas za novo dioptrijo?..^^…Daj, vsaj pošten bodi….

            “….Jaz sem bil takoj pripravljen podpisati resolucijo proti fašizmu, komunizmu in nacizmu in mi ni bilo jasno, zakaj tega naša vlada ni hotela podpisati. Nobenega oklevanja ni bilo pri meni v tem pogledu!..”

            Lej, tudi meni ni jasno…lahko pa poskušam sklepati…očitno so v vladi prevladali tisti, ki so bili mnenja, da pač komunizma ni mogoče enostavno enačiti z nacifašizmom in če pač tako mislijo jim jaz in ti tega ne moreva preprečiti. Kar pa se mene osebno tiče so zame vse diktature isti šmorn…torej bruh !!

            “….Daj, vprašaj kučana zakaj sta mu fašizem in nacizem pri srcu…”.

            Ne mi rečt de tud ti ne morš brez “murgelskega škrata”…^^ Ne bom ga vprašal, ker verjamem , da mu nista…^^

          • Jeffrey

            Sedaj sem šele opazil, da si dopolnil svoj prvotni ‘ad hominem’ post in zato ti naknadno odgovarjam :

            “…Hočeš reči, da so tisti, ki so podpisali resolucijo – pravzaprav veliki pristaši diktature? In da so tisti, ki resolucije niso podpisali – veliki nasprotniki diktature.
            Bravo…..”

            Pa zakaj mi vseskozi podtikaš nekaj kar nikoli nisem rekel in ne mislil in potem še vseskupaj začiniš iz sarkastičnim “bravo”… A ti je to v čast, al kaj??

            “……V moji logiki je to sicer ravno narobe. Kajti kdor ne podpiše resolucije o obsodbi treh naštetih diktatur tolerira z eno diktaturo – VSE diktature. Z ohranjanjem svoje, ohranja še ostale, ker potrebuje sovražnika, da bi sploh obstajal!….”

            S tem se pa strinjam, tako da tukaj v resnici v najini logiki ni prav nič obratnega ! Domnevam, da je bil pač nesporazum….

            “….Edini še takšen, ki ne bi podpisal omenjene resolucije, bi bil fašistični režim ali pa nacistični režim v EU. Takega pa v EU ni. Razen v Sloveniji, kjer imamo komunistično diktaturo, ki glumi demokracijo…..”

            To je žal pretiravanje…vsaj jaz tako mislim…ne verjamem da živimo pod komunistično diktaturo, ne glede na kakršnekoli ostanke prejšnjega režima !

            “…Pri tebi logika očitno drugače deluje kot pri meni….”

            Sem opazil, da pri nekaterih stvareh niti ne…pri nekaterih pa zelo verjetno…ampak zarad tega ne bo konc sveta, ane?..^^

            “….Ampak nič zato, kar mirno, saj so tvoji na oblasti…..”

            Vidiš…zopet brez potrebe insinuiraš. Kateri moji? Nimam tukaj mojih….ne pripadam nobeni politični opciji….Če te že zanima….v prejšnjem režimu so mi šli najbolj na jetra komunisti in njihov famozni samoupravni socializem z ničlo politične svobode. Kdo mi gre najbolj na živce sedaj, pa morda kdaj drugič…^^

          • dob

            tasilo je rekel, da ima težave s prebavo in da ga komunizem sili na bruhanje.

            Zato tudi jaz, enako kot ti, lahko (ni pa nujno, ker nikjer tega ne trdi) predvidevam, da ga nacizem in fašizem ne silita k bruhanju. Vsaj ne tako kot komunizem. Bogve k čemu ga silita. Ali bolje: k čemu bi ga silila, če bi obstajala še kje v Evropi.
            Ampak tega najbrž ne bomo izvedeli, ker v Evropi NI NOBENEGA REŽIMA, kjer bi bil fašizem ali nacizem na oblasti!
            cističen. Skratka, nacizma in fašizma – ni.
            Komunizem je v Sloveniji, in je edina diktatura na oblasti v Evropi.

            Če pa bi ti rad povedal da naš slovenski komunizem ni diktatura, potem pa napiši resolucijo o tem, da slovenskega komunizma ni mogoče enačiti s fašizmom in nacizmom. Kot razlog lahko navedeš, da mi poznamo inačico komunizma, ki se imenuje kučanov komunizem, “komunizem s človeškim obrazom”.

            Sam imam pred sabo dve enaki resoluciji, ki pravita, da če lahko obstaja komunizem človeškim obrazom, potem lahko obstajata tudi nacizem s človeškim obrazom in fašizem s človeškim obrazom!

            Toda potem ne vem zakaj bi podpisal tvojo resolucijo, ne pa tudi fašistične in nacistične. Lažje podpišem resolucijo o izenačitvi treh diktatur, ki jo je ponudila EU!
            O izenačitvi treh diktatur, ki so naredile človeštvu največ škode in gorja: nacizma , komunizma in fašizma.
            Prva dva sta nehala delati škodo, slo-komunizem jo še nadaljuje.

            Da simpatiziraš s kučanom, izhajam iz tega, kar tu trdiš: “To je žal pretiravanje…vsaj jaz tako mislim…ne verjamem da živimo pod komunistično diktaturo, ne glede na kakršnekoli ostanke prejšnjega režima !”

          • Jeffrey

            “….ker v Evropi NI NOBENEGA REŽIMA, kjer bi bil fašizem ali nacizem na oblasti…”

            Vsaj iz moje perspektive nikakor ne gre samo za to kaj je trenutno na oblatsi, pač pa tudi za zgodovinski spomin…še več in toliko bolj ravno v sedanjem času ko duhovi nacifašizma povsod po Evropi dvigajo glavo (pustiva zaenkrat razloge za to) in jaz to vidim…ti ne?…ahh spet ta dioptrija….Kar pa se tiče tvoje trditve, da v Sloveniji vlada komunistična diktatura, pa ne morem ugotoviti drugega kot da se tukaj pač ne strinjava (jaz pač tako ne mislim), ampak ne verjamem da se bova poklala zaradi tega, al ja?^^ Ne morem pristati na neko idejo komunistične diktature samo zato ker je Kučan še živ….ali pa kot da bi trdili da znotraj SDS vlada komunistična diktatura samo zato ker je njen šef bivši zagrizeni komunist, pa še kup njegovih podanikov zraven…Ne vem, meni so takšni pogledi dokaj ekstremni..

            “….Če pa bi ti rad povedal da naš slovenski komunizem ni diktatura, potem pa napiši resolucijo…”

            JE BIL….sicer pa sem že v prejšnjem odstavku povedal kako mislim, tako da ne bo treba nobenih resolucij..^^

            “…. potem lahko obstajata tudi nacizem s človeškim obrazom in fašizem s človeškim obrazom!….”

            Se hudo strinjam….novi fašizem prihaja s prijaznim obrazom in tega se najbolj bojim, ker ga ljudje ne bodo do časa prepoznali…..

            “….Da simpatiziraš s kučanom, izhajam iz tega, kar tu trdiš: “To je žal pretiravanje…vsaj jaz tako mislim…ne verjamem da živimo pod komunistično diktaturo, ne glede na kakršnekoli ostanke prejšnjega režima !”….”

            O bohpomagej…pa smo spet tam….To je ravno tako kot da bi jaz tebi rekel, da simpatiziraš s Hitlerjem, zato ker praviš, da nacifašizma v Evropi ni nikjer več…
            (pa s tem ne mislim primerjati Kučana s Hitlerjem, da ne bo pomote)..!

          • dob

            Me veseli, da ne želiš žaliti Hitlerja s tem, da bi ga primerjal z enim komunistom.
            Komunizem je namreč v sto letih svojega obstoja pobil 100 milijonov ljudi. Hitlerjev nacizem pa 30.
            Podatke o tem si preberi tukaj:
            https://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE1.HTM

          • dob

            Me veseli da ne želiš žaliti Hitlerja s primerjavo s komunistom.
            Komunizem je v sto letih obstoja pobil 100 milijonov ljudi. Hitlerjev nacizem pa 30.
            Podatke dobiš tukaj:
            https://www.hawaii.edu/powerkills/NOTE1.HTM

            Sicer pa kot po navadi takšni ljudje kot si ti opravičujete vse z “zgodovinskim spominom”. Kdo ti je pa to rekel, da nacifašizem povsod po Evropi dviguje glavo? Repe?
            Spadaš med ljudi, ki svojo nasilnost izražajo s tem, da z umorom opravičijo drugi umor.
            Meni je to gnusno.
            Če me kdo označi za komunista, fašista ali nacista, je to zame enako žaljivo! Ker vsi ti režimi POBIJAJO ljudi, jaz pa z umori nimam nič skupnega. Pa tudi ne planiram postati morilec.
            To, da si pripravljen nekoga iz čistega mira označiti za nacista samo zato, ker je nasprotnik nacizma, komunizma in fašizma (vseh treh enako in zaradi istega razloga!), pomeni da vnaprej opravičuješ umor, ki ga že zdaj načrtuješ. Ob prvi priliki ga boš ustrelil. Potem boš rekel: ah, saj sem samo ustrelil nacista.
            Predvidevam da zato, da ohraniš “zgodovinski spomin”.

          • Jeffrey

            “…Me veseli da ne želiš žaliti Hitlerja s primerjavo s komunistom.
            Komunizem je v sto letih obstoja pobil 100 milijonov ljudi. Hitlerjev nacizem pa 30….”

            Ti si pa res mojster poenostavljanja. In kaj bi mi rad s tem povedal? Da je Kučan večji zločinec kot Hitler?? Da boš s preštevanjem trupel dokazal katera diktatura je bolj zločinska al kaj? 100 let komunizma proti nekaj letom Hitlerjevega nacizma. Kaj pa število prebivalstva…Sovjetska zveza…Kitajska ? Hitlerju lahko komot pripišemo tistih 30 milijonov – njemu osebno !! in to v parih letih ! Ampak seveda bog ne daj da bi ga kdo žalil, a ne? A tistih 100 milijonov boš pa pripisal kar Kučanu osebno, al kaj? Po tej logiki jih lahko pripišeš tudi Janši ali pa Zveru…ali pa Papežu naprtiš vse skurjene čarovnice in obglavljene heretike. Pa ne mislit da zagovarjam zločinski komunizem…ampak da mi boš tvezil da je Hitler angelček v primerjavi s Kučanom je pa mimo vsake zdrave pameti !!

            “…Sicer pa kot po navadi takšni ljudje kot si ti opravičujete vse z “zgodovinskim spominom”….”

            Popolnoma nerazumen očitek ! Prvič niti slučajno ne veš kakšen sem jaz (nikar si ne domišljaj) in drugič nisem ničesar opravičeval z zgodovinskim spominom pač pa sem ga samo izpostavil kot relevanten faktor.

            “…. Kdo ti je pa to rekel, da nacifašizem povsod po Evropi dviguje glavo? Repe?….”

            Ja, Repe mi je povedal..^^…ti pa si povečaj dioptrijo…:)

            “….Spadaš med ljudi, ki svojo nasilnost izražajo s tem, da z umorom opravičijo drugi umor….”

            Pa človek božji…sedaj me je pa resno začelo skrbeti za tvoje zdravje ! A je s tabo vse vredu?? A sploh še veš kaj govoriš?…Si morda na drogah?..ali pa morda gre za prve simptome neuravnovešenosti?? Oprosti, nočem te žalit, ampak enostavno to kar govoriš je skrajno brezumno…pa kje ti vidiš kakšno mojo nasilnost, pa neko opravičevanje umorov?????? Umor je zločin, ki nima opravičila…kapiš??

            “….To, da si pripravljen nekoga iz čistega mira označiti za nacista samo zato, ker je nasprotnik nacizma, komunizma in fašizma (vseh treh enako in zaradi istega razloga!)…”

            Dajva najprej razčistit (če si še pri sebi seveda) koga sem jaz sploh označil za nacista?? Koga?? Če bi za nacista označil nekoga samo zato ker je nasprotnik vseh treh totalitarizmov, potem bi moral za nacista označiti tudi samega sebe !!!

            “….. pomeni da vnaprej opravičuješ umor, ki ga že zdaj načrtuješ. Ob prvi priliki ga boš ustrelil. Potem boš rekel: ah, saj sem samo ustrelil nacista.
            Predvidevam da zato, da ohraniš “zgodovinski spomin”…..”

            Sorry prjatu…tole pa že spet sodi pod rubriko “Tvoje Blodnje” in tole boš mogu sam porihtat…jaz se s takimi nesmisli ne morem ubadat !

          • dob

            Tole je javni prostor, kjer si lahko vsak sam prebere kaj kdo napiše. Dovolj je, da napiše , kar misli.

            Slovenija ima Bavcon-kučanov pravni sistem. S tem, ko ne sankcionira partijskih povojnih pomorov, ustvari pravni precedens!
            To pomeni, da lahko planira naslednji umor popolnoma brez strahu. Ljudje bodo rekli: saj ubijanje političnega nasprotnika ni prepovedano! Prav nasprotno! Pravno je utemeljeno, da Partija pobije politične nasprotnike.

            Zločin, ki ni sankcioniran, je potrjen kot legitimno sredstvo režima, da sebe obrani pred spremembo režima. Nekaznovan zločin lahko režim uporablja za vzbujanje strahu in to se pozna pri naslednjih volitvah. Pa pri naslednjih. P še pri naslednjih…. Dokler se ljudje sami ne naučijo kontrolirati in se podrejati režimu ter njegovim zahtevam.

            Ljudje, ki volijo takšen režim, vzdržujejo tudi njegov pravni sistem, ki je vse prej kot pravni. Ti ljudje so sprejeli ideologijo, ki pravi, da je treba ustvarjati strah pred svobodo in da je treba takšno stenje vzdrževati z umorom nasprotnikov režima, ki je na oblasti. Na oblasti je pa režim, ki z umorom brani svoj položaj oblasti. Ko takšno stanje postane mentaliteta, smo tam, kjer smo mi zdaj.

            Bistveno pa je, da ljudje v resnici mislijo, da drugače ne mor biti in d aje zato to normalno.
            Ni normalno. Umor ni normalen. Maščevanje ni normalno.

            Ustvarjaje razmer sovraštva do vsega, kar ni zapovedano od režima, ni normalno. Gospodarsko propadanje ni normalno. Zadolževanje države ni normalno. Iskanje dela v tujini, ker sicer mladi doma ostanejo brez zaposlitve ni normalno. Obdavčitev celo najnižjih dohodkov ni normalna. Oboževanje in slavljenje morilcev ni normalno!

            Vi sistemi limitirajo k umoru. Tudi tisti najbolj demokratični porivajo končno odločitev o tem koga je treba ubiti, nekam med končne odločitve –
            toda vedno je umor tam! In čaka. Vmes si bomo že izmislili, koga bomo pa tokrat umorili. “Gradualizem” se kot pojem za to pri nas uporablja.

            Gradualizem je, ko rečeš, da bomo poskrbeli za spremembe, potem pa med potjo narediš ovinek za 180 stopinj in greš nazaj tja, kjer si že bil in se je končalo z umorom.
            Ali pa rečeš, da boš odločanje o denarju gradualno prenesel na tiste, ki ga ustvarijo. Potem pa ustvariš razmere, da ga ne ustvarijo. Nato jih okradeš. Gradualno, seveda, da nihče ne opazi kaj si storil.
            Po domače povedano, iz levega žepa preneseš denar, okrog iste riti, v desni žep hlač – na isti riti!

            Imaš pravni precedens, ki pravi, da lahko ubiješ tistega, ki ogroža režim na oblasti v času “tranzicije”. Tranzicija je končana, ko je ves denar iz levega žepa hlač na isti riti prestavljen v desnega v hlačah na isti riti. Potem kučan oznani, da je tranzicija končana in lahko gremo naprej v nove zmage.
            Kar se spomnim smo vedno živeli v “prehodnih obdobjih”. Ko se je eno končalo, se je začelo drugo prehodno obdobje.
            ****

            Da ne boš mislil, da me je kaj strah prihodnosti.
            Jaz vem kako se bo to končalo. In ne bo s končalo tako, kot morilci in potencialni morilci, se pravi zagovorniki umora kot političnega obračuna z opozicijo, mislijo da se bo končalo.
            Moj namen je samo zbrcati lene možgane takih kot si ti, da malo razmišljate, kako je mogoče, da so nas desetletja strašili in svarili, da nas bodo vsi napadli, ker smo tako super in lepi in pametni in bogati… in nam vsi zavidajo!
            Potem nas je napadla JNA! Naša lastna vojska! kučanova vojska.

            Zadaj pa stoji strah, da nas “niko ne jebe”, da sploh nikomur nič ne pomenimo, niti sami sebi ne. In da nas nihče noče napasti in okupirati, niti če se ponujamo.
            Kdo nas bo pa vzdrževal take nesposobne in zabite!? Delat ne znamo, da bi sebe preživeli, pa si moramo zato sposojati denar od tujcev, ki jih preziramo!

            Podobno kot pri Židih.
            O sebi pravijo, da so “izbrani”, ker da so “božji otroci” in “edini”.
            Zadaj pa stoji strah: kaj pa če ni res? Kaj če smo samo ljudje, tako kot vsi drugi, in nismo prav nič posebni?

            V Sloveniji praktično ni človeka, ki je samo navaden in nič več. Vsi bi bili nekaj posebnega, nekaj zelo specialnega. Zato imamo specialno ekonomijo, specialno znanost, specialen finančni sistem države, specialni pravni sistem, neprimerljiv z drugimi po Evropi! Smo nekaj posebnega.
            Banke delajo z izgubo, zase trdijo, da se ne morejo primerjati s poslovanjem bank v tujini, ker smo mi neprimerljivi z drugimi. Smo nekaj posebnega!

            kučanizem producira pomanjkanje!

            Služi na produkciji izgube in ustvarja razmere, v katerih izsiljuje ljudi, da sebe ponižujejo in pristajajo na bedne plače in posledično še bednejše penzije! To proizvaja kučanizem! Na temu zasluži. Živi od kraje svojih ljudi, od ropanja lastnega naroda. Krivdo za propadanje države pa nalima na opozicijo, ker je nezadovoljna in to jih moti pri ropanju.
            Veselo praznovanje 1. Maja!

          • Jeffrey

            Ma ja, glej…o teh stvareh bi lahko debatirala ure in ure in na nekaterih točkah bi sigurno tudi prišla skupaj, na nekaterih pa pač ne…ampak nič hudega…važno je da se lahko strpno pogovarjamo.
            Na vsak način hvala, da si se potrudil s tako izčrpnim odgovorom in tudi jaz ti želim veselo (ne)praznovanje 1. Maja….pa se potem beremo še ob kakšni drugi temi.

          • Jeffrey

            Ma ja, lej….o teh zadevah bi lahko debatirala ure in ure in v nekaterih točkah bi gotovo prišla tudi skupaj, v nekaterih pa pač ne….ampak nič hudega….važno je predvsem to da se lahko strpno pogovarjamo.
            Vsekakor iskrena hvala, da si se potrudil s tako izčrpnim odgovorom.
            Tudi jaz ti želim veselo (ne)praznovanje 1. Maja, potem pa se že še beremo ob kaki drugi temi…:)

  • Franc Šink

    Tudi Hrvaško bi lahko prištel zraven.

  • Osti jarej

    ..fašizem smo komaj prebavili,pa ga imamo spet polno kapo….SMRT FAŠIZMU!!

  • Osti jarej

    ..največ ga je na vladi in v DZ

  • tramal

    Vidi se kako boječe usrani so komunisti .Nobeden se ne upa biti več komunist,temveč so se vsi preimenovali v druge stranke.Skoraj vse evropske stranke še imajo komunistično stranko,ti drekači slovenski pa se ne upajo.

    • Goran Hvala

      Kak majo vsi komunisticne stranke..par dni nazaj ste me prepricevali tukaj da pa sam v slo se obstajajo komunisti…

      • tramal

        Seveda obstajajo samo da so se skrili pod druge stranke.Sem ti napisal da so taki boječneži in usranetlni da se nobeden ne upa priznati da je komunistA ti znaš brat ali naj ti narišem?

        • Goran Hvala

          Lohk tud narises…sam de bodo vsi zajeti ne sam eni…;-)

  • janez.pokoncni

    Po besedah dr. Zvera potrebujemo kratkoročne ukrepe, kot je na primer spominsko obeležje v srcu Evrope. Obenem potrebujemo sodni pregon kaznivih dejanj. Potrebujemo politično obsodbo vseh oblik totalitarizmov, dolgoročno pa ustrezen šolski sistem, ki bo ljudi opremil z resnico, znanjem in vrednotami, na katerih temelji večina svetovne civilizacije.

    Tudi po mojem, je to ključ “do vsega”. Dokler ne spoznamo kaj je prav in kaj narobe, bomo vedno gradili in sproti podirali. Dokler ne bomo obsodili tistega, kar se je v preteklosti zgodilo narobe, bo(d)mo ob spoznanju, da je itak vseeno ali je prav ali narobe, napake ponavljali tudi v prihodnosti.

  • RATATA

    Nikdar nočem nič slišati o majhnosti slovenskega naroda!
    Slovenci ne potrebujemo “Internacionale”, ki delu telesa našega naroda že mnogo predolgo dodatno slabi in mu pohablja nacionalno zavest.
    Prava redkost je že dogodek, ko človek slučajno naleti na goreče zavednega Slovenca. Tak dogodek je neizmerna sreča!

  • Demonkrat

    Nekoč je živel en mož ki je rad spil kakšen kozarček rujnega.Nekega dne je bil v gostilni z prijatelji držal kozarec v roki in rekel dol popit.Pride milica in ga odpelje v zapor.Zamenjal se je sistem .Zopet pije z prijatelji v gostilni ,drži kozarec v roki in reče gor popit.Odpeljan je bil v zapor.Na sodišču je rekel :dobro vem da sem govoril narobe ampak zanima me zakaj me zapirajo ena in isti ljudje?

    • Janez

      Dobra šala !
      Jaz !
      Ti in vsem realno, po sveti resnici, sem videl – spodaj zapisano !
      Na – moje lastne – oči !
      Torej !
      KPS STALIN MOŽAKARJI,
      dedci kot ex KPS ŠEF OZNE Ivan Grozni MAČEK !
      EX KPS VOSOVCI !
      Ki so zapirali “popit – pivca”, med vojno pa KPS nesodno morili verne itd. Slovence ,
      Pa so
      leta 1960, 1970 – sami pili – takole !
      Pili so
      KPS VOSOVCI, KRVNIKI DRUŽINE Z GRADU STRMOL : špirit, “ta zelenga” itd.
      In se
      -zmerjali – drug drugega – takole: ” TI SI BIL ME VOJNO VEČJA “SVINA” KOT JAZ.
      – EX KPS VOSOVEC – OZMERJAN S “SVINO” – PA SE JE ZADRL NAZAJ ” TI – PA SI, MED NAS VOSOVCE – LE – NA LIKOF PRIŠEL, KO JE BILO ŽE VSEGA NAŠEGA “DELA” KONEC !

      Ja!
      Tako so se ti KPS “MAČKOVCI” RIBALI – MED SEBOJ !
      In?
      “Zverinsko” pili , vse : špirit, “ta zelenga”, pivo s šnopsom itd.

      Prisežem. Sem jih videl. Na svoje, tedaj otroške oči. Leta 1960. 1000%res. L.r. JANEZ KOMENDA

  • MEFISTO

    Komunizma, ki je bil najhujši, še nismo preživeli in kaže, da ga tudi ne bomo.

    • šmentanamuha

      Bomo.

      • Jeffrey

        ….smo ga že..:)

        • šmentanamuha

          Ne vem, no, pravno formalno morda res, ampak partijska roka še vedno deluje, soc-realistična marksistična misel pa tudi.

          • Jeffrey

            Seveda, saj smo v demokraciji….miselne in verdnostne opcije so zelo različne…to je v demokraciji normalno…ampak dejansko stanje in sistem je pa nekaj drugega.

    • Jeffrey

      Halo, zbudi se…smo l.2017…komunizma ni nikjer več…..sicer pa (tistega pravega) tudi nikoli ni bilo…^^

  • VERZIFIKATOR

    Matija Mačkon – Ivančič

    GROMOVNIK IZ HOTELA MAČK

    Igrat se spet gre tja v peskovnik,
    kjer psi se čedijo in mačke,
    ležé umazane igračke,
    prihaja Janez tja Gromovnik.

    Kjer mačji je hotel, stanuje,
    in v njem je mačka Svetovljana,
    ki dobro jo pozna Ljubljana,
    saj sama sebi le kljubuje.

    Gromovnik ta, naš vrli Janez,
    ponoči se boji grmenja,
    se spomni nočnega šumenja
    iz davnih dni, je zanj kot danes.

    Se šel nekoč je mačje boje,
    preganjal nemške je ovčarje
    in belih hrtov poglavarje,
    je vodil trope mačje svoje.

    Pač v sanjah, saj ga je v resnici
    strašilo vsako že grmenje
    in tresel se je za življenje,
    prizna si včasih po pravici.

    Ko z muckami se zdaj obdaja,
    boji se najbolj belih mačk,
    pogled ga muči črnih tačk,
    teh travm težko se osvobaja.

    Tako edino še prenaša,
    če kak oranžen, rdeč mačkon,
    povzpne se na njegov balkon,
    mjavkáje kužke oponaša.

    Nazadnje mu še ta preseda,
    ni barva prava več, ne glas,
    Gromovnik grabi se za pas,
    v tolažbo mu je le soseda.

    Ji šepnil zadnjič na stopnicah,
    da zdaj še miši se boji,
    prečuje dneve in noči,
    saj maček je njegov v plenicah.

  • garfi

    prešpricali, drugače ne bi vedno znova VOLIli lažnih levičarjev in novih prevar

  • tarantela

    Globoko sočustvujem z vami, ko morate to prenašati. Sočustvovanju se pridružuje še večina Slovencev.

    • Janez

      Sočustvuj ?
      Raje z otroki !
      Nesodno KPS polit pomorjenih očetov – mrtvih od leta 1945 !
      Lahko !
      Ti povem – za priimke treh sester, starih nad 70 let,
      ki že od njih drugega leta starosti dalje – pa do zdaj – poslušajo – žalitve !
      Takih ?
      Kot si ti !
      “Branilec doma” !
      – oče teh treh zglednih sester in zdaj babic – iz okoliša Sostro – pri LJ !
      JE BIL ZGLEDEN, POŠTEN SLOVENSKI MOŠKI IN OČE !
      Le – Stalina – ni maral. Da bi bill v Sloveniji.
      Le ZATO !
      , SO GA KPS NESODNO UMORILI,
      LETA 1945 ! Torej “tarantela” – ne “trobezljaj” nesmislov. ? L.r. JANEZ KOMENDA

      • tarantela

        Bogo bogi, rabiš facouček?

  • Jeffrey

    “….Medtem ko sta prva dva praktično izginila, pa je proces razgradnje komunističnega totalitarizma prepočasen,….”

    A je kaj čudnega da je prepočasen, če to to izjavi bivši komunist, partijec, aparatčik…..žal mi je, ampak če koga ne prebavljam so to prebarvanci vseh sort…!!

    • tramal

      Komunisti so se prebarvali in preimenovali vsi že vsaj desetkrat.Tisti pa ki so se enkrat pa nikoli več ne bodo komunisti ker so morali biti pod prisilo če so hoteli da niso pristali na golem otoku.Še kaj drekač’?

      • Jeffrey

        Ti bom jaz dal…drekač…gnida brezobrazna… .In ti misliš, da so se tipi ala Janša, Gorenak, Zver ipd. v partijo vpisali pod prisilo, ker če ne bi jih vlekli na goli otok….hahaha….butl zagamani…^^

        • tramal

          Še enkrat si dokazal da si drekač.

          • Jeffrey

            Mrš….

  • Mojca pokraculja

    Vrstni red rešitve ni v redu.Tudi imeti postavljanje spomenika za kratkoročni ukrep ? Prvi je sodni pregon, najbolje bi bilo izven matične države, obsodba posameznikov , nato politična obsodba in nazadnje spomenik. Šolski sitem je itak na dolgi rok.

  • MEFISTO

    Pomagajte!

    V počastitev česa je dane zapovedan praznik?

    Na sinočnji proslavi je rdečuh Brglez govoril o ustanovitvi OF, kar ves dan trobijo tudi na režimski HANZI TV.

    Na koledarju pa piše, da je danes Dan upora proti okupatorju.

    Ker se na današnji dan ni zgodila OF in ne kakršenkoli upor, me zanima,čemu imajo danes celo brezposelni ljudje prost dan?

  • dob

    Sem gledal proslavo OF.
    Ženske so imele vlažne in napete šcheguevarčke, ko so zaslišale “eviva il communismo al e la liberta”.
    Dons bodo njihovi vibratorji srečni.

    • janez cepec

      sej bi teb tud pršlo, k bi se spominu na cajte, ko si biu komunajzar, sam se ti ne dvigne več, luzer

    • Jeffrey

      Nam pa laufa domišljija,a?

      • dob

        Kaj sebe sprašuješ? Nimaš niti toliko domišljije, da bi vedel če vam laufa domišljija!
        Zadnji stadij.

        • Jeffrey

          Eheh…ne sprenevedaj se…dobro veš da ne sprašujem sebe…^^ Če ti je treba vse dobesedno napisat potem si ti v zadnjem stadiju….pa brez zamere..^^

  • janez cepec

    ZJEBAL SMO NACIZM, FAŠIZM IN KOMUNIZM, OSTANE NAM ŠE JANŠIZM

    • MEFISTO

      Dragi bralci, se vam zdi, da je janez cepec vaserdiht?

      • janez cepec

        Samo tvoje mnenje je to

        • MEFISTO

          Nihče še ni potrdil, da si vodotesen.

          • janez cepec

            ja za tebe pa praujo, de od pousod od tebe teče, de ne dihtaš prou dobr

    • garfi

      cepizem

    • slosin

      A janšizem je bolezen, za katero ste zboleli rdeči bratje od sovraštva do JJ, pa nimate zdravila zanj in potem ste vsi s to boleznijo janšisti…Ne vem, samo vprašam…

  • MEFISTO

    Nekaj smo pa le vsi imeli od sinočnje proslave.

    Videli smo poltretjo prvo damo oplenjene Slovenije.

  • garfi

    OL je bolje kot OF
    Osvoboditev Laži
    Slovenija bo svobodna, če jo bomo Slovenci osvobodili
    okupirani smo od osvoboditve dalje

  • MEFISTO

    Program OF

    V roke mi je prišel Načrt Osvobodilne fronte iz leta 1943, s katerim je partija določila ukrepe za prve ure in dneve po kapitulaciji nemškega okupatorja, ki sam zase dokazuje, da rdeča zvezda ne sodi na državne proslave in da pravzaprav sploh ne sodi nikamor.

    V nadaljevanju dobesedno objavljam dele tega načrta. Besedilo ni lektorirano, saj so ga pisali komunistični intelektualci.

    »…Prvih šest ur po koncu vojne bo odločilnih za komunistično stranko. Če zmaga tedaj bo vladala, če ne, pade za vedno. Če propade, so izgubljeni voditelji in prvaki, zakaj bežati ne bodo mogli nikamor. Zato mora vsak pripadnik Osvobodilne fronte in Komunistične partije brezpogojno izpolniti svojo nalogo in bliskovito likvidirati vse nasprotnike in vse, ki bi bili komunizmu kakorkoli nevarni. Uiti ne sme nihče, zato odgovarjajo tisti, ki so za likvidacijo določeni, s svojo glavo…

    …Družina, ki ima v svoji sredi enega samega izrazitega protikomunista, se likvidira totalno, to je do zadnjega dojenčka. Brezpogojno pa morajo biti likvidirani sledeči:

    1. Znani voditelji protikomunističnega in protiofarskega gibanja, voditelji vseh nacionalnih organizacij itd.

    2. Vsi duhovniki, redovniki in njihovi najožji sodelavci.

    3. Likvidirati je treba vso inteligenco, ki ni včlanjena v komunistični stranki. Kdor samo simpatizira z Osvobodilno fronto, mu ne bo prizanešeno, ker bi taki mlačneži utegnili ustvarjati nezadovoljstvo v bodoči sovjetski državi.

    4. Poklati je treba vse trgovce, obrtnike, državne uradnike, zasebne nameščence, in male hišne posestnike in njihove družine.

    5. Jasno je, da morajo izginiti tudi vsi bogataši, veliki posestniki, industrijalci in podobno.

    6. Likvidirani bodo vsi predstavniki dosedanjega reda: častniki, podčastniki,orožniki, policaji, financarji z družinami, razen tistih, ki so člani komunistične stranke.

    7. Med prvimi bodo likvidirani imovitejši kmetje in njihove družine.

    …Kar se tiče bogatinov, trgovcev, in industrijalcev, ki z denarjem podpirajo Osvobodilno fronto, velja zanje isto, kakor za tiste, ki so navedeni zgoraj. S tem, da so dajalo denar za Osvobodilno fronto, so si hoteli rešiti kožo, a se jim ne bo posrečilo…

    …Pobijalo se bo po spiskih. Seznam tistih, ki jih je treba likvidirati v Ljubljani, vsebuje 12000 imen Poleg tega bo po naknadni likvidaciji pomorjenih še okrog 8000 ljudi, torej v Ljubljani skupno 20000 ljudi. V Ljubljani bo v glavnem pobita vsa slovenska inteligenca. Praktično za pokolj je to, da je skoraj vsa v Ljubljani. Vodstvo komunistične partije Slovenije sodi, da za Slovence ne bo nikakšne škode, če bodo ostali brez inteligence, saj bo Slovenija le košček velike boljševiške Rusije – bo kot njena skrajna zahodna pokrajina rezervirana zlasti za bodoče sovjetske obrambne naprave. Če naš narod ne bo imel svoje inteligence, se bo že v nekaj letih docela vživel v boljševiško življenje in miselnost…

    Izven Ljubljane bi se po sodbi vodstva Komunistične partije Slovenije moralo likvidirati še 20000 Slovencev. Pobitje 40000 ljudi, to za slovenski narod ne bo imelo nikakršnega pomena.

    Organizacija, ki bo imela nalogo likvidirati vse, ki so na seznamih, je v Ljubljani Ulična hišna zaščita. Ta je organizirana v trojkah in desetkah. Njeno načelo je, da mora v vsaki družini, če ne pa vsaj v vsaki hiši imeti enega organiziranega člana, ki do najmanjše podrobnosti nadzira vse življenje: koliko zaslužijo, kaj kuhajo, kaj govore, s kom se družijo; ki nadzira delo in govorjenje vsakega družinskega člana ali stanovalca ter o vsem poroča svojim višjim. Člani Ulične zaščite so lahko vsi: moški, ženske vseh starosti, tudi otroci. Zato je treba vse člane Ulične zaščite sistematično vzgajati za to nalogo s propagando, z upanjem na rop, itd. Zlasti važno vlogo v Ulični zaščiti igrajo ženske, posebno študentke. Vsak član Ulične zaščite ima nad sabo skrivnega nadzornika, zaupnika Komunistične partije, ki nadzira vse njegovo delovanje.

    Likvidacija bo trajala 1 – 3 dni. V tem času ne o nihče odgovarjal za umore, rope, in tatvine. Agitacijo za Ulično hišno zaščito je treba delati v glavnem z obljubami o ropu, da bodo člani Ulične hišne zaščite v času likvidacije lahko ropali vse, kar je bilo last njihovih žrtev.. Ulična hišna zaščita bo tiste dni gospodar nad vsem. Po preteku likvidacije se bo imovina likvidirancev razlastila v korist države.

    Znamenje za začetek likvidacije bodlo glavno vodstvo Zaščite. Voditelji skupin bodo nekaj dni poprej obveščeni, kakšno znamenje za začetek. Če bo ponoči, bo najbrž za nekaj časa ugasnila luč. Morda bodo tulile sirene v določenih presledkih, ali pa se bodo na kolesih in avtobusih vozili okoli zaupniki Zaščite,. Na znamenje morajo stopiti v akcijo vsi člani Zaščite s pripravljenim orožjem.

    Vsakdo mora imeti pripravljeno svoje orožje. V kolikor ne bo strelnega orožja, mora vsakdo poskrbeti za nože, krampe, sekire, kladiva in podobno. Napad na stanovanje likvidiranca mora biti hiter, odločen in temeljit. Vsako usmiljenje ali oklevanje pomeni izdajo. Pri likvidaciji je treba paziti, da nihče ne uide.«

    Tisti, ki ste dovolj stari in tisti, ki ste prebrali še kaj drugega kot izbrana dela Marxa, tovariša Tita in Kardelja ter govore Janeza Stanovnika, se še spomnite, da so načrt uresničevali dokaj dosledno in da so ga, kar se števila žrtev tiče, celo presegli.

    • dob

      Nobenega nesporazuma ni, ljudje, ki so danes proslavljali OF, so praznovali natanko to.

  • Janez

    Resno !
    Smrtno resno – predlagam, predlagamo !

    Preimenovanje dneva 27. 4. – v DAN SLOVENSKEGA PROTIKOMUNIZMA !
    ali v

    “DAN SPOMINA NA BRATOMORNOST SLO KPS STALINISTOV”

    Ne sprenevedajmo se : nobene “osvobodilnosti” – ni bilo.
    Le
    OF kot pomočnica slo KPS stalinistom-komunistom !

    pri
    KPS, KPJ : KPS, KPJ stalinistično- komunistični okupaciji Slovenije in Slovencev. L.r.JANEZ KOMENDA

  • xtc

    Komunizem je dobesedno uničil in degeneriral slovenski narod in ga spremenil v polopičnjaške Balkance:

  • Hribouc

    Spoštovani g.Zver in pisatelj, g.Igor!

    Slovenski narod komunizma še zdaleč ni preživel, ne razumem, da delate to napako, ko jasno navajate dejstva.Komunizem Udbokučanizma tlači in drži Slovenijo in Slovenski rod trneje za vrat,kot kdajkoli preje.
    Predpostavka in argumentacija:
    Če se jutri mednarodni kaos poglobi, nastane neobvladljiva situacija zaradi migracij ali naravnih nesreč pompoznih razsežnosti, komunisti kriminalci in rdeči fašisti prevzamejo vso oblast in ustvarijo totalitarno
    oblast terorja v 24urah na vseh nivojih upravljanja in vodenja, da o kriminalu iz ozadja in ospredja ne govorim.Stanje je alarmantno in to definitivno.
    Razpravljajte tudi od tukaj naprej, prosim.

  • Iza Demos

    Spreobrnjeni komunisti so najbolj nevarni. Še posebej tisti, ki so bili člani ZK Yu/RS.
    Jim prav nič ne zaupam: Volk dlako menja, nravi nikoli.
    Vseh teh bi se morali ob osamosvojitvi brez izjeme ZNEBITI t.j. jim prepovedati nastop na političnem parketu.

  • Hribouc

    Halo g.Ferjan!
    Povsem naključno sem padel v vaš članek ponovno.
    PRIČAKUJEM, da popravite/popravita z g. Zverom.

    “Slovenci smo prebavili in preživeli (tudi) komunizem” je huda zmota, napaka in zavajanje!

    Če g.Zver starta od te predpostavne trditve in vi, g.Ferjan , nekritilčno ponavljate to sranje za njim, potem
    se nam ne piše prav nič dobrega. Hudo je, da g.Zver to klobasari po Evropi, kot en tralala…!!!?

    TO NI RES KAR IZVAJATA:

    resnica je drugačna.
    Pričakujem, da jo poiščeta in spišeta še enkrat.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!