Francoski obveščevalci so se zanimali za pranje denarja v NLB

Foto: iStock

Sankcije, ki so jih proti Iranu z raznimi resolucijami in uredbami sprejemali Varnostni svet Združenih narodov, Evropska unija ali ZDA, so bile uperjene proti  iranskemu jedrskemu programu, vključno na področju bogatenja urana, ter trgovini z orožjem in podpiranju terorizma. Sankcije so delovale, vendar je kmalu postalo jasno, da jedrskega programa s sankcijami ne bo mogoče ustaviti, lahko pa ga upočasnijo. Zaradi sankcij je imel Iran težave pri programu bogatenja urana, saj je težje prišel do določene opreme, znanja in informacij.

Iz NLB denar nakazan agentom, ki so delali za Iran
Francoska tajna službe je po naših informacijah že leta 2009 začela poizvedovati pri slovenskih obveščevalcih o Iraju Farrokhzadehu, ki je imel v NLB odprt račun, in še o dveh osebah, ki jih je Iraj Farrokhzadehu pooblastil za transakcije na računih vseh njegovih podjetij, ki so imele odprt račun pri  NLB, to je Farrokh Ltd.,  Farrokhzadeh partnership Co., Al Samaa Ltd in GLS Service. Kot smo že pisali, v času pranja denarja se je iz banke Export Development Bank of Iran (EDBI) prek NLB na več kot 9 tisoč različnih računov prelila skorajda milijarda dolarjev. Francoski preiskovalci so namreč ugotovili, da je bil iz računov, odprtih pri slovenski državni NLB, plasiran denar tudi agentom, ki so za Iran vohunili v podjetju Aerospace in IAEA, Mednarodni agenciji za jedrsko varnost.

Iranski jedrski program le za miroljubne namene?
Korporacija Aerospace ni vezana samo na tehniko, ki osvaja vesolje, temveč tudi za razvoj najrazličnejše vojaške tehnike, predvsem za raketni program, zato je Aerospace seveda zanimiv za iranske agente oziroma tiste, ki delajo za Iran, ki si želi podatkov o razvoju najsodobnejše vojaške tehnike. Na drugi strani pa IAEA, Mednarodna agencija za jedrsko varnost, sumi, da v Iraku izdelujejo jedrsko orožje in zato je skupaj z drugimi mednarodnimi organizacijami uvajala sankcije. Uradni Iran že od leta 2002, ko je iranska opozicija svetovno javnost seznanila, da obstajajo tajni jedrski obrati, vseskozi trdi, da je njihov jedrski program usmerjen izključno v miroljubne namene in da si s pomočjo jedrske energije želijo zagotoviti stabilno energetsko oskrbo. Iransko izmikanje nadzoru in pomanjkanju transparentnosti ne kaže, da bi iranskim politikom verjeli na besedo in jedrski Iran je več ali manj dejstvo. Samo po letu 2006 je Varnostni svet Organizacije združenih narodov sprejel šest resolucij, ki so temeljile na ugotovitvah IAEA, v katerih zahtevajo ustavitev jedrskega programa, ki pomeni preveliko tveganje za svetovni mir.

Pranje denarja v NLB – slovenska sramota!
Za Slovenijo, naše obveščevalce, organe pregona in celotno politiko je velika sramota ter škandal, da obveščevalne službe po svetu ugotavljajo, kako iz slovenske državne banke prihajajo nakazila na račune ljudi, ki jih zaradi različnih razlogov spremljajo tuje obveščevalne službe. Sova dogajanju v NLB očitno ni namenjala dovolj velike pozornosti, kljub opozorilom sestrskih služb iz Evropske unije, da prihajajo iz Slovenije sumljive transakcije na različne račune po svetu. Pranje denarja v NLB bo zaradi vprašanja svetovnega terorizma in nedovoljene trgovine z orožjem moralo biti v celoti pojasnjeno. Verjetno pa smo tudi pred razkritjem domače korupcijske afere velikanskih razsežnosti, saj so nekateri v Sloveniji za uslugo, ko so v državni banki odprli veliko mednarodno pralnico denarja, zagotovo obogatili svoje račune v tujini z velikimi vsotami denarja.

Miro Petek