Inovacija prof. dr. Jožeta Duhovnika za drugi tir – več vlakov za bistveno manj denarja

Foto: Nova24tv

Profesor doktor Jože Duhovnik iz Fakultete za strojništvo v Ljubljani je predstavil inovativno inženirsko rešitev za progo KoperDivača.

Gre za specifični kraški teren oziroma kraški rob s strmim klancem. Bistvo Duhovnikove tehniške inovacije je v tem, da se vlečni sili lokomotive, ki je omejena s trenjem med kolesi in tirom, doda sila pletene jeklene vrvi preko talne žične naprave, ki pri vožnji navzgor potiska zadnji del železniške kompozicije. Pri vožnji navzdol pa ista naprava zadržuje celotno vlakovno kompozicijo, tako da ni treba dodatno zavirati.

Princip vlečne gondole

foto: Nova24tv

Z drugimi besedami in za lažjo predstavo: vlaki bi se po strmem klancu vzpenjali in spuščali na podoben način kot gondola na Ljubljanski grad ali Vogel. Duhovnik poudarja, da ne gre za nič novega, le zagrabiti je treba, kar pa je v Sloveniji težko, še posebno, če je realizacija ideje povezana s tujim partnerjem.

Cenejša rešitev
Na takšen način bi po kraškem robu lahko potekal tovorni in potniški promet. Rešitev je tudi cenejša kot vse do sedaj predstavljene, saj predvideva krajši predor. Z Duhovnikovo rešitvijo bi se čas gradnje skrajšal za tri leta, skrajšal bi se čas transporta, 80 odstotkov prometa bi preselili s cest na železnico. Stroški investicije bi se znižali, frekvenca vlakov pa bi se povečala. Po takšni železnici, ki je na nekaterih odsekih popolnoma avtomatizirana, bi bila frekvenca vlaka na 15 minut.

Rešitev, ki jo je predstavil Jože Duhovnik, povečuje tudi udeležbo slovenskih gradbenikov pri gradnji.

Aleksandra Jug

  • Olga

    Čestitke gospod Duhovnik! Žal tej vladi ni cilj varčevanje, ampak kraja! Dalj se gradi, bolj je drago in več denarja pade v levaške partijske žepe!

    • Tomaž

      Odlicno / inteligentno se je znasel ze na kaninu, kjer so pod njegovim vodstvom levicarji za 8,5 mio zajle namazali in nekaj stebrov postavili. To so danadnji dvolicni SKD- jevci. uato te szranke ni vec.Kako ste posteno naivna gospa Olga.

      • Peter

        Hm, nikjer ne piše, da je SDS. Mene to niti ne zanima, ker tukaj nastopa kot predstavnik stroke in ne politike.
        Če imaš kakšen tehten tehničen razlog, da se s predlogom ne strinjaš, prosim, na plano z njim, očitno si strokovnjak, ki bi zajle namazal za manj denarja, no.

    • Rado K

      Olga, kaj neki pleteničiš? Le kakšne zveze ima Cerar z levico? Prav nobene! Cerar je zadrt konservativnež. Čisti desničar.

      • Peter

        To je zdaj najnovejši spin. Še malo, pa bomo zvedeli, da je v bistvu on vodja SDS in da je Janša samo stric v ospredju, no.

        Glej, sam se predstavlja za levičarja, deluje v levi stranki v levi koaliciji, torej je levičar.
        Da pa levica v Sloveniji ni tisto, kar naj bi levica bila, je pa pač posebost Doline, no.

        • Rado K

          Glej Peter.
          Zadnji levičar v vladi je bil Rop 2002 – 2004. Potem levica ni prišla več do izvršne moči. Potem je prišel Janša 2004-2008. Desnica. Potem je bil Pahor, za katerega smo mislili, da je levičar. In kaj je počel Pahor? Ves mandat je branil Brezigarco pred napadi LDS in Zaresa. Pahor je branil desnico!
          Potem je prišel spet Janša. Desnica! Bratuškova ni bila ne tič ne miš. Ni bila ne leva ne desna.
          Največji nateg levice pa je Cerar. Seveda smo ga izvolilil levičarji, a politiko ki jo vodi ni levičarska politika. (ne glede na to, kako jo sam predstavlja) Cerar je čisti desničar. Kar se mene tiče, dragi Peter, od leta 2004 nimam premierja, ki bi ga podpiral. No, Bratuškovo sem delno podpiral.
          Za Pahorja smo že pred mandatom vedeli, da je totalno nesposoben. V Cerarja pa smo pred volitvami še polagali malo upanja. A tega upanja je bilo konec, ko se je prvič vrnil iz Bruslja.

          Ja, Cerar je levico nategnil na polno!

          • Peter

            Ja, ker se predstavlja za levičarja.

          • dvanajstzvezdic

            Hecno, desničarji imajo Cerarja za levičarja, levičarja pa Cerarja za desničarja.

          • macon

            Levičar ali desničar, upniki narekujejo naši izvršni oblasti, kaj bo počela. Pahor je državo grdo zapufal, kar je stokrat pomembnejše kot branjenje kogarkoli.

            Absurd je, ker so tukajšnji levičarji konzervativci in nosilci kapitala, ki se borijo proti vsakim spremembam, ki bi jih ogrozile. Potem imaš ideološke fanatike ZL, ki bi ponavljali stokrat spodletelo in zganjali nasilje. Tudi naši desničarji so po ekonomski plati socialdemokrati in krščanski socialisti, liberalne desnice sploh nimamo. Poskus njene zasnove je uničil trojanski konj levice Virant.

          • Jovo Jamnica

            Pahori, pa dobenem drugem tut nebi ratalo drugače, ni preostalo drugega, kot pa zapufat državo in z tem državlane. Namreč, banke v državni lasti so kreditirale rezidente Slovenije z krediti na lepe oči. Tega je blo nekje za 24 miljard €. Ker pa so banke v državni lasti, doble gnar od “Bog ve kje”, je pol hoto toti “Bog” počasi gnare nazaj. Samo obresti se je nabralo tolko, da glava peče. No, ker pa od totih silnih kreditof na lepe oke, ni blo feedbacka v obliki gnara za državni proračun, so morali pač to krit dafkoplačevalci in najemanje novih kreditof… Tak jas to zastopim. Mariborska Natškofija je prodala fse živo, kaj je mela, pa je še vedno dužna “Bogu”, celi haufn gnara…

          • dvanajstzvezdic

            Od leta 1991 naprej gre zgolj samo za politično obračunavanje. Tvoje pisarjenje pa me asocira ne tole: Nasprotnika tvoje politične barve ne smeš branit, ker je pač nasprotne politične barve. Sedaj se pa res sprašujem kaj levičarjem pomeni neka resnica? Očitno je resnica pogojena glede na politično barvo.
            V tolažbo; to velja tudi pretežno za desničarje. Politično usmerjeni ljudje, se očitno poserjejo na resnicoljubnost, poštenost.

          • janez.pokoncni

            Ti Rado si tele na kubik. Očitno nimaš razčiščenih osnov, zraven tega si še kaviar socialistični fantatik.

          • radames

            Tole je pa za pokojni časopis Pavliha.

          • Capi

            Cerar je nategnil kompletno vse(v bistvu ne Cerar, ampak tisti ki so ga nastavili)………..se mi pa hecno zdi, če niste levičarji zadovoljni z vlado ki jo izvolite, jo zavržete in pravite….to niso naši, to so desničarji….japajde…..

            Če še ne veš, državo furajo ljudje, ki sploh niso na oblasti…….oni so lepo skriti/prepredeni po vseh sistemih – gospodarstvo, javni sektor, državna uprava, privatni sektor,……..v glavnem “ljudje” ki imajo interese po kapitalu

        • janez.pokoncni

          Škoda truda. Tale je evidentno tele. Vsakih par tednov se pride na forum pokakat.

      • Franc Šink

        Vse se sme lastniniti,ampak da ni “lastnik” levak.

      • janez.pokoncni

        Kreten

  • Peter

    Švicarske gorske železnice imajo s tem veliko izkušenj.
    Samo njih se pri projektu ne bi dalo podrobno nadzirati, zato b f21 proti, no.

    • Olga

      ?????????

      • Peter

        Sori, danes sem bolj sarkastično razpoložen, no.

        Ja, a nisi prebrala izjave F21, da bo treba skrbeti, da ne pride do novega TEŠa? In jaz jim verjamem, da bodo skrbeli, kot so vedno do sedaj, Potem pa res ne moremo Švicarjem prepuščati dela, no.

      • Franc Šink

        Ne bi se dalo krast.

        • Jovo Jamnica

          Vedno se lahko krade. Saj smo f Sloveniji…

          • Peter

            So rekli:
            Ob tem ni nepomembno, hehe…a ni fajn, jest bi reku, da je ob tem pomembno, ampak se ne sliš tak nobel, no.

          • Jovo Jamnica

            Ki si zaj ti? Nea zastopim…

          • Peter

            Pri verbalnih saltah, no. A ni bl fajn, da rečeš, da ni nepomembno, kot da bi rekel je pomebno…
            To je tko, k bi reku matr dons pa nism nežejn, a zdej štekaš, no?

          • Jovo Jamnica

            Ja. Ni pomembno = je nepomembno…

  • odzunaj

    Čestitke gospod Duhovnik, končno se je oglasila stroka o stroki v korist Slovenije. Čakamo še druge strokovnjake, hočemo udarno strokovno kritično maso, ki naj začne valiti kepo paradržavne mafije po hribu navzdol, da se raztrešči na prafaktorje !
    Stroka je stroka le takrat, ko aktivno poseže v dogajanje na področju, ki ga pokriva !

  • francelj3

    Ali je to nekaj podobnega tistemu, kar se uporablja pri vlaku iz Opčin v Trst in nazaj?

  • Peter

    Gašpar Gašpar itd ima boljši predlog.
    Luko zaprimo, pa ne bomo rabili niti tega tira.
    Tračnice bo pa on poceni kupil in drago prodal, no.

    • Anton

      no njegova pomislek povabiti tuje investitorje k projektu ni napačen

      • Peter

        Glej, to je po mojem mnenju tako nekako kot Lunatikov predlog za dvig minimalca. Ve, da ne bo šlo skozi, mu pa prinese točke pri ljudeh, no.

        • Anton

          jaz nimam prav nič da delavci dobijo več, vendar še pred tem je treba nekaj postoriti v smeri razmerja v politiki plač(govorim za državna podjetja). No glede javnega sektorja p drugič, da ne omenjam koliko miljonov gre tam v luft. ne bom se pretirano zmotil v oceni, če bi reku da v 2-3 letih bi lahko nardil 2 tir(700 miljov, kolikor je po mojem mnenju realna cena za ta projekt)to je denar, ki ga v 2 -3 letih gre v luft tako ali drugače v javnem sektorju.

          • Peter

            Glej, zavzemanje za dvig minimalca, naša kopačica mrakova predlaga celih ena cel osem procenta…ti lahko povem, kam nej si zatlač teh ena cela osem, no..Davke je treba zmanjšat na en normalen nivo, pa bo tud minimalc več vreden, no.

          • Anton

            delavec vsak cent zasluži in še več, torej tu debata glede poštenosti dviga gor ali diol ni, je pa precejšnji pomislek ne pomislek vem, da 90% ljudi iz zgornjih najvišjih plačnih razredov ne zaslužijo niti 60 procento tega kar dobijo v žep. sori če sem koga užalil ja in to je manjko denarja, ki bi ga sicer lahko dali v projekte, katere država nujno potrebuje sedaj v realizaciji, eden od teh je 2 tir in železnica.vendar NE, važ da imajo ti prejemniki najvišjih plačnih razredov ki so povečinoma gor prišli prek zvez oz politično konc mesca nakazan denar, brez pomisleka, da na ta račun oz njuihov račun nosi bedo po krivici množica delavcev

          • Peter

            Prevzeli smo pač najslabši možni kapitalizem.

            Še dobro, da imamo leve na vladi, samo predstavljaj, kako bi bilo, če bi imeli kakšne, ki na delavstvo in socialo, zdravstvo, šolstvo in podobno ne dajo nič, no
            Sarcasm off, kot sem obljubil…

  • Vztrajnik

    To pa ne bo šlo v Sloveniji, ker ne bo padlo nič iz korita za Forum21 – po stari navadi.

  • Franc Šink

    Dokler bo levica odločala,z murglami na čelu je ta inovacija neizvedljiva.z veseljem jo pa bo uporabil nekdo pametnejši na tem svetu.

    • Jovo Jamnica

      Kak se bo pa te oni supervlak prhefto na toto sidro, pa pol šibo 150km na uro?

      • Peter

        Supervlak v Dolini?
        Si ti en Superhik, al kva, no.

        • Jovo Jamnica

          Pa dobro. Jas pač rečem supervlak vsemu na tirah, kaj pr nas vozi bol hitro ot 100 km/h… Pa tut 100 na uro si nea pretstavlam z Duhovnikovim patentom…

          • Peter

            Supervlak itak v takem slepem črevesu kot je Koper nima kaj iskati. Saj še pira neuš mogu spit če se boš u lublano pelu, no.

          • Jovo Jamnica

            Mene fseeno “rajca” toti inžiner Duhovnik. Ma bol duhovniške finte…

          • Peter

            Ja, jest bi si na negovem mest tud priimk spremenu, Kumrovc, Avnoj, al pa kej tazga, bi bil precej bl popularen u Dolini.

          • Jovo Jamnica

            Kakorkoli. Nič mi nisi pomagal, da bi bolje razumel Duhovnikove nakane. Samo za to mi gre, nič drugega. Saj je tip vendarle, nekakšna strokovna kapaciteta in ne razpreda o vplivu gama žarkov na rast paradižnika…

          • Peter

            Ne, dosegel pa tako ali tako ne bo nič, je že zmenjeno na F21, kako se bo dnar talal, no.

          • Jovo Jamnica

            Ne vem no, čemu potlej oglašanje na temo, pri kateri je vse že dogovorjeno. Vzbujanje pozornosti, ker je na stranskem tiru???

          • Peter

            Ja, bo res treba prepovedat govort o tem, k gre za vznemirjanje javnosti, no

          • Jovo Jamnica

            Ja, kje pa je biu ovi Duhovnik leta 2005, da se ni oglaso pr resnem začetku projekta???

          • Peter

            Ne vem, kako nej jest to vem, verjeten pr maš, no.

          • Jovo Jamnica

            Zaj sn pogledo na gugl. Tip je hoto neko kršansko stranko ustanovit takrat, pa mu ni ratalo. Mogoče bi mu zdaj ratalo, ko je Merkla pa CDU popolarna…

          • Peter

            Zakaj govorjenje? Mogoče zato, da čez deset let in deset izginulih miljard ne boš cvilu, d smo bli tih k riti, no.

  • Jovo Jamnica

    Jas tu sploh nič nea več razumem, kaj hoče zdaj Duhovnik. Najprej je blo, tam leta 2005, rečeno, da se bo drugi tir gradil vsporedno z starim tirom. To pomeni, da po enem tiru grejo vlagi gor, po drugem pa dol. Ker pa ma stari tir vlki vspon is Kopra proti Divači, so se pol odločli, da nardijo drugi tir čisto drugje. Toti bi bil pretežno za vlake is Kopra v Divačo, ker bi tir biu bol položn in krajši. Dol proti Kopri pa bi se še vedno nuco stari tir, razn za one super vlake, keri vozijo 160 km na uro. Nea vem, no, al sn jas fukjen, al pa Duhovnik nea ve, zakaj se gre…

  • totex39

    Strokovno študijo gradnje drugega tira morajo izvesti inženirji strokovnjaki ne pa nek kvazi politik z forumom 21. To je res sramota, da se pri nas še vedno v vse projekte mešajo politiki.

    • Jovo Jamnica

      Glej, tu sn ti najdo na kratko, kak je fse potekalo. Ziher so bli polek tut inžineri… Nea bodi ignorancki, pa klikni na link…

      http://www.drugitir.si/drugi-tir/kljucni-mejniki

      • totex39

        Moti me to, da je vlada sprejela sklep o ustanovitvi družbe 2TDK, ker jo ne poznamo, bi morala biti tudi obrazložitev, kateri strokovnjaki sestavljajo to družbo in njihova imena, da ne bo vse skupaj tako dvomljivo.

        • Jovo Jamnica

          To že, ampak Duhovnikov predlog tega ne problematizira. On se zavzema za popolnoma drug projekt, kjer bi skrajšal predor na račun vzpona proge.

          • totex39

            Zato pa pri takem projektu ne more samostojno odgovarjati strokovnjak strojništva, ampak obvezno morajo biti še ostali omenjeni strokovnjaki in še četrti ekonomist.

          • Jovo Jamnica

            Seveda. Jaz sem samo strojni tehnik, pa mi je to bilo pač zanimivo. Duhovnik me ni prepričal niti v eni točki, da bi njegov predlog pil vodo.

  • radames

    Spoštovani inženir Jože Duhovnik je pozabil, da je njegova varianta mnogo cenejša in NE BI padlo nobenih denarčkov v žepe politično-gospodarske mafije.
    Za izredno drago traso in gradnjo bi bil predlagatelj nagrajen za inovativnost. Ker pa zmanjkuje denarja za požrešne žepe, z drago gradnjo pa se ga za žepe pridobi, bi takemu predlagatelju dodelili celo naziv “narodni heroj”.

    • Jovo Jamnica

      Za koliko je cenejša? Se da to razliko predočit s konkretnimi ciframi, da bode užitno?

    • Browser

      BLA, BLA, BLA…

  • Opazovalec

    O tej inovaciji dr. Duhovnika se je debatiralo že na enih drugih forumih. Če bi g. Duhovnik kaj sledil bolj ali manj strokovnim debatam, bi vedel da njegova rešitev ni uresničljiva, vsaj ne v tako preprosti obliki. Razlog je ta, da je vlečna sila lokomotive(lokomotiv) na čelu vlaka omejena na 300, oziroma pod določenimi pogoji na 360 kN in pri speljevanju na 450 kN. Ena lokomotiva 541 doseže 300 kN sile pri speljevanju in 270 kN med vožnjo pri 84 km/h in ugodnim električnim razmeram. Tipično težek tovorni vlak iz Kopra potiska druga lokomotiva, sila pa je omejena na 150 oziroma 240 kN zaradi konstrukcije odbojnih naprav. Posledično je masa vlaka omejena na 1540 ton, vir “Priročnik za strojevodje”, https://issuu.com/maticzamuda.
    /docs/prirocnikzastrojevodjo20010_3010201.

    Vleka lokomotive s kablom ne bi povečala vlečne sile potrebne za premagovanje strmega predlaganega predora in torej ne bi prinesla nobenega izboljšanja, podobno tudi ne, če bi se kabel priklopil na lokomotivo na koncu vlaka. kar je še manj ugodno. Bi pa zadeva nedvomno obratovala z nižjo hitrostjo. Sicer pa je ideja stara že skoraj 150 let, recimo poglejte si “Cable car” v San Franciscu, https://en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco_cable_car_system.

    Toliko na kratko o “strokovnosti” in nestrokovnosti.

    • Jovo Jamnica

      Tebi verjamem stokrat bol, ko nekemu dohtaru strojništva…

      • Peter

        Zakaj pa ne kar tisočkrat ali deset tisočkrat, no?

        • Jovo Jamnica

          …capin… LOL

          • Peter

            Kakšen lep slo izraz, capin, tega pa še zamerit ne morš, no…

    • Peter

      Končno eno strokovno mnenje.
      Kaj torej hoče doseči prof Duhovnik s “svojo” idejo?

      • Browser

        Jaz vem: ZASLUŽEK

    • Andrej

      *ob prostem času sem strokovnjak za železnice* pokaži ti svoje projekte (dvomim da jih nastejes na prste ene roke) in jih prmerjaj z njegovimi pa bomo videli koliko bos povedal o strokovnosti in nestrokovnosti.. Štejejo dejanja in ne trosi tukaj nekih podatkov ki jih še sam ne razumeš. Po tvojem komentarju se pa vidi tudi to da sploh ne veš kako sistem deluje. Kakšno priklapljanje na lokotive? Preberi si stavek ali dva o projektu in potem komentirak. Imaš posnetek predstavitve na youtubu, traja približno 45 minut in razlaga večim akademikom pa nimajo takih neumnih komentarjev kot jih imaš ti. Imajo pa možgane.

      • Opazovalec

        Andrej, za tebe sicer ne vem, toda z dr. Duhovnikom sva na primerljivi akademski ravni, le da jaz nekaj vem o železnicah, dr. D pa verjetno bolj malo. Ti pa verjetno nič ne veš, kajti razloži akademski javnosti, kako boš potiskal z vlečno vrvjo vlak v klanec, če se ne motim iz ostalih virov predlaga 80‰ klanec, kar pomeni da je za vlak z maso 2000 ton, masa v bližnji prihodnosti, sedaj okoli 1480-1600 ton pri vlakovni in doprežni lokomotivi serije 541, potrebna sila 1500 kN. Največja dovoljena sila na kljuki za vlečno lokomotivo je trenutno 450/360 kN in za potiskanje 240/150 kN. Takšno je pač ss odbojnih naprav v razviti Evropi, v Afriki in ostalem svetu je to seveda za faktor 2 močnejše.
        Kako dr. D predvideva uporabiti velikostni razred večjo silo za potiskanje, ne da bi grozilo iztirjenje vagonov s težo praznih tudi pod 200 kN pa ve samo ljubi bog, ti in dr. D sigurno ne. Dalo bi se vlečno silo njegove naprave sicer distribuirati, toda obstaja tudi princip distribuirane porazdelitve lokomotiv znotraj vlaka (DP, distributed power, masovno v rabi v ZDA, lokomotive so daljinsko vodene, uporablja se tudi na turski in brenerski progi, upam da veš kje to je). Toda zakaj komplicirati, če bi bilo tako enostavno, bi se to že uporabljalo, pa se v glavnem ne in večina sistemov tramvajev in lokalnih potniških prog se je predelala na normalno adhezijsko vleko. Tudi sosednji Openski tramvaj bolj ali manj stoji zaradi številnih nezgod.

  • Tovariš garač hahaha

    Škoda da živim v taki državi kjer se tega izuma ne bo izpeljalo saj so apertiti dolgih prstov preveliki. V Avstriji bi naredili v takem primeru ravno to kar predlaga g.Inžinir.
    Škoda da imajo povprečni volilci tako zmešane glave ( jim nič ne pomaga če so šolani)….

    • Jovo Jamnica

      Predlagaj Duhovniku, da se zaposli pri ÖBB…

      • Anton

        Ali pa pri NOB…

        • Jovo Jamnica

          Tam je bla bol popolarna oskotirna železnica. Nisi nikol hodo po Bosni…

          • Anton

            Enkrat sem plaval po Kolpi pa enkrat sem bil v Zagrebu

          • Jovo Jamnica

            Se mi je kar zdelo. Tu na portali so skor sami Kroboti…

      • Anton

        nekaj me zanima ker vem da si bolj uk od mene kaj pomeni ÖBB?
        vem da gre za avstrijske železnice samo kaj točno pomenijo kratice.
        hvala…

        • Jovo Jamnica

          Die Österreichischen Bundesbahnen…Esterajhišen bundesbanen… Austriske zvezne železnice

          • Anton

            Hvala Ti !

        • Browser

          Österrechische Bundes Bahn = Avstrijske zvezne železnice

      • Peter

        Glej, zdaj pa malo bolj resno…
        Praviš, kje pa je hodil Duhovnik leta ne vem 2005 al kaj praviš…ne vem, kje je hodil.
        Kakšno vezo pa ima to s predlogom zgoraj? Ker je leta 2005 hodil nekje drugje, naj bo zdaj tiho in ne tečnari? Je to argument vreden upoštevanja, no?

        • Jovo Jamnica

          Pravijo, da se “kuje železo, dokler je vroče”. Vroče je postalo leta 2005. Vmes se je velikokrat ohladilo in na novo dajalo v peč, da bi danes bilo praktično že izdelek na trgovski polici. Duhovnik pač v mojih očeh ne uživa kredibilnosti in v kolikor bo v prihodnosti spet postal figura na našem političnem prizorišču, od mene zagotovo ne bo dobil glasu.

          • Peter

            Spet? Očitno sem nekaj zamudil, no.
            Se zgodi.

          • Peter

            Na vsak način pa pomeni njegova rešitev čisto premalo denarja za f21, kjer so ustanovili neko TDK firmo (SA, moj tip kasete, nisem bil Maxell UD XL II, no), da bodo cuzali…

          • Jovo Jamnica

            Ja, dobro no. Samo da je po tvojo. Si zaj srečn???

          • Peter

            Ne, slovenc ni nkol srečn, no.

          • Jovo Jamnica

            To je tut res. Sem hoto napisat, da je moj Aiwa kasetar meu rajši Maxell ko TDK. Najrajši pa Fuji…

          • Peter

            Aiwa, kera? Aiwe so ble dobre mašine, jest sm meu enga top Hitačija s trem glavam, no.

          • Jovo Jamnica

            Veš, da se nea več spomnim. Kupo sn kuj dve, leta 1992. Moja žena je ful rada poslušala muziko v autu, pa sem ji oblubo, da ji bom fse kasete presneu, kere si bo ot svojih kolegic sposodla… Bom poisko po neti…

          • Jovo Jamnica
          • učko

            Duhovnik je dejansko od nekdaj bil “režimski” človek. Takrat, ko je ustanovil svoje “krščanske socialiste” je zahebal desnico in to namerno !

      • von Rhein

        Vedno bolj ugotavljam,da si bolj cinik kot duhovit.

        • Jovo Jamnica

          Veš kaj, prav malo mi je mar za tvoj slednji medklic, kateremu najdem motiv izključno v maniri, ugajati komentatorju Dobu s sodbo o mojih zapisih. Sploh, če niso namenjeni eksplicitno tebi…

  • MEFISTO

    Duhovnikova rešitev praktičnega problema bo zavržena, ker ne vsebuje izračuna, koliko bi si razdelili Kučanovi.

    • Jovo Jamnica

      Bi pa za Kršanske socjaliste ziher kaj kapnlo…

  • von Rhein

    Profesor ima idejo.Sedaj pa se vprašajmo koga na Gregorčičevi lahko najde,da bo sploh razumel kaj je v jedru ideje.

  • učko

    Jest bi predlagal kar “zobato železnico”, kar bi bilo še precej bolj uporabno. Na sredini tira je še ena “zobata šina”, ki zagotavlja 100% oprijem na strmini. To so že zdavnaj naredili Švicarji! Je pa bil Duhovnik tudi moj profesor !

    • Andrej

      Zobata, kolikor vem, ne dovoljuje hitrosti 50km/h kot jih ta sistem z jeklenimi vrvmi in potisnim vozičkom. Duhovnik bil prav tako moj profesor. :)

  • janez.pokoncni

    Predvsem vsi skupaj razmislite malo o cifrah.

    Luko Koper brutalno izkoriša 900 zaposlenih, ki so, v primerjavi z večino delovnih Slovencev, zaposleni v “Švici” in še par tisoč mafijskih prisklednikov. Menda je vredna (jebeš tako vrednost, ki se nikakor ne uspe potrditi na pravem trgu) 350 mio. Dividende, ki jih ustvarja so nižje od 30 mio na leto.

    Sedaj ta državna greznica od nas zahteva, da se VSI zadolžimo in, da ji zgradimo novo infrastrukturo. Matematika : 1.5 miljarde deljeno s 30 mio (profit) = 50 let.

    Kako se sploh pustite zavleči v takšne debate mi ni jasno. Ni vprašanje koliko bo stal 2. tir. Vprašanje je: zakaj pri vragu vražjem, ga moramo financirati jaz in moji froci??

    Naši firmi bi tudi prišel prav “park plac” v velikosti 1 ha. Nikamor ga ne bomo odnesli, ostal bo v Sloveniji. Zakaj bi bilo tako zelo noro nerealno pričakovati od te greznice od države, da bi nam ga zgradila (kupila zemljo in zgradila)? Glede na število zaposlenih imamo MNOGO večji profit od LK in plačujemo MNOGO več davkov kot LK res pa je, da se iz naše firme direktno ne napaja nobena baraba, če ne upoštevam naših davkov, ki jih polovico mafija odpelje na svoje račune.

    • dr Janez Sveti

      Popolna matematika. Vendar mi financiramo državno “srebrnino”, Mura, Železnice, Cimos, NLB, DUTB,TEŠ6 ….:)
      Jaz in ti od luke nimava nič drugega, kakor dolgove!
      DR janez Sveti Jebiveter

      • traktor

        Ne, pa nisi, daleč od tega.

  • dež

    Vsi vemo, da gre v primeru 2. tira zgolj za projekt, kako še enkrat več olupiti davkoplačevalce. Mirko tudi računa, da bo dobil kakšno medaljo s tem v zvezi.
    Kdor je gledal oddajo s Černačem in Mišičem, sta lepo povedala kaj je za narediti. Dvotirna proga, z mednarodnim tenderjem, gradnja na ključ, financiranje preko tujih investitorjev, brez državnega denarja. Država naj plača projekt, ki naj bo sestavni del ponudbe in pridobi gradbeno dovoljenje.
    Ampak za to ni interesa, ker nihče od domačih voluharjev ne bi nič zaslužil.

  • dare326

    Še moja inovacija: razsuti tovor spraviti na vrh hriba s tekočim trakom, energijo pa dobiti s spuščanjem avtomobilčkov po toboganu. Cool, ne?

  • Matej Gantar

    Pregledno in poceni je neustrezno

  • Johan Strauss

    Duhovnik je neke vrste “superman”. Spozna se na vse, daje občutek, da mu ni para ter da mu
    noben ne seže niti do kolen. Rad je profesionalni profesor, dekan in poleg tega še “velik” podjetnik s podjetjem Dr. Duhovnik d.o.o. (vse na račun nas davkoplačevalcev).
    Na žalost pa je resnica, da se pred vsako pomembno odločitvijo “poserje od strahu”, kot pedagog in dekan je katastrofa od katastrofe ter da ima zelo resne probleme z lastnim egom. V tujini je pomemben toliko, kot predlanski sneg, zato škoda vsake objave o njegovih “umotvorih” če želimo strojništvu v
    Sloveniji dobro………

  • sunday

    če je cenejše ne bo šlo skozi, ker ne bo toliko za pokrasti!!!

  • Okra tatoo

    Škoda, da se neki medij sploh ukvarja s takimi zastarelimi idejami. Naj si priklopi na zadnjo plat zajlo, ki si jo bo sam izdelal in prodal, pa naj poleti v vesolje. No, nekaj pa je v svoji karieri le dosegel. Uspel je Ljubljansko strojno fakulteto spraviti v tisti poden, ki ga je načrtoval pred tridesetimi leti. Zaslužni profesor.

    • komar marko

      no strojna fakulteta ima še vedno enako kvalitetno izobraževanje kot ga je imela. Dejstva so v tem, da so PROFESORJI v temačni 80 letih študente naslavljali z besedo GOSPOD in ne tovariš! In ta fakulteta in njeni IZOBRAŽENCI so cenjeni v svetu in dosegajo zavidljive uspehe. V nasprotju z FDV fakultetami, ki so cenjene samo doma in njihove izobražence v SVETU sploh ne povohajo. Tu je point!

      • Okra tatoo

        Ta temačna leta so bila zares temačna. Kdor se je zameril prfoksu tipa Duhovnik, se je lahko samo prepisal v Maribor. Pa čeprav mu je pozabil samo reči gospod. Ta gospod je imel že takrat trikrat večjo plačo kot njegov asistent, plus popoldansko služenje s projekti. Mimogrede, gospod Duhovnik je takrat hodil na fakultetne partijske sestanke in je kot zaveden partijec skrbel za pravovernost, tako kot na enak način za drugega gospoda dela še danes.

        • Browser

          Pa še res je, ker izhaja iz katoliške družine in žlahte.Klerikalci so vedno bili hudič.

  • Novakec1

    Pri čufarcah ki jih obvladuje SŽ ne pride v poštev. Zobato so pa že v devetnajstem st. pogruntal.

    • Andrej

      Kakšna zobata? Pozanimaj se preden trosiš neumnosti.

  • domovina mili dom

    Ko bodo komiji našli drug vir ropanja, bodo ta projekt dovlili.

  • Waltter

    Rešitev ki jo imenujete inovacija je nekaj kar bi v sodobnem merilu predstavljalo lari fari, gre za princip ki je namanjen na izjemno kratkem odseku in z manjšo obremenitvijo kakor tovorni vlaki. Bila bi nekako primerna za potniške vlake nikakor pa ne za tovorne. Ker šeitev ni predstavljena v celoti lako samo sanjamo za kaj predvsem gre. Nikakor ne pride v poštev neka zajla z fiksnim dokom ampak gre za neke vrste premično navezavo ki bi se vzporedno spuščala z vlakom ozr. bi se vlak nanjo pripel. Gondole so popolnoma nekaj druga kakor vlak pa tudi po tem sistemu bi naredili kaj: zmanjšali bi težo vlakov namesto enega bi bile 3-4 kompozicije. Pa še vzdrževanje tega sistema je precej drago in predstavlja rizik. Takšne stvari se v proge z tovornim prometom ne vgrajujejo ker je prevč rizičnih faktorjev. Po švicarskih gorskih železnicah kjer je vodilo zobnik pa ne poteka predvsem kontejnerski promet.
    Lepo da se je oglasil in ponudil rešitev za kar bi lahk dobil zahvalo in liter srebrne ali zlate radgonske penine – kaj več pa ne. Za takšne rešitve je potrebno zgraditi progo z nagibom ki ga bodo kompozicije premagovale v vsakih vremenskih pogojih.
    Naj si pogleda malo progo Borovnica – Verd ko je spolzko deževni ali ledeno kako zdrsavajo kompozicije ki štartajo iz Borovnice pol pa naj se meni. V borovnici se opravljajo prehitenja med vlaki predvsem zaradi daljšega odseka in ker prometniki v LJ ne znajo računati. Enako je z tem inovatorjem.

    • Andrej

      Še en napol seznanjen…;Ta rešitev je dobra zato ker gre vlak po ravni progi do tunela, po tunelu ga potiska (ne vleče!) voziček (60 ton), ki je vpet na kable in preko njih gnan z ogromnim 2,2 MW motorjem. Voziček in lokomotiva po tunelu skupaj spravita kompozicijo čez kraški rob (en tunel, 4km) in od tam je proga spet ravna! Pozabi na razne zdrse in klance in nevem kaj še vse. Poleg tega bo hitrost po tunelu 50km/h. Še to, kakšno zmanjšanje kompozicij? O projektu se nisi pozanimal niti minimalno in že tukaj trosiš neumnosti in bedarije. Kompozicije ostanejo take kot so, sistem je narejen tudi za kompozicije 2000 ton!!! (Povprečne trenutno so 1300ton) Ne govori neumnosti če nisi seznanjen o zadevi. Pa prijetno študiranje projekta želim… Do takrat pa brez neumnih pripomb.

      • Opazovalec

        Ta tvoj motor je tako ogromen, da ima vsaka nova lokomotiva 4 malenkost švohejše. 2,2 MW je manj kot ima katerakoli elektrolokomotiva SŽ, toliko v vednost.

        Potiskanje vlakovne kompozicije pa je dovoljeno z MANJŠO silo kakor vlečenje! S silo 1570 kN s katero voziček potiska vlak si dovoljeno presegel za faktor 10! Gre namreč za 80‰ klanec! In z močjo 2,2 MW bi standarden 1600 t vlak potiskal s silovito hitrostjo 1,75 m/s ali 6 km/h ne upoštevaje trenje, se pravi 10x počasneje kot napoveduje znameniti profes dr. D!!!!!

  • Hribouc

    To pa je rešitev za Kučanov klan!
    Ceneje, hitreje, bolje učinkoviteje z več dobička!
    BEŽI, dr.DUHOVNIK; KOLIKOR TE NOGE NESEJO!

  • Beli Sneg

    Jaz nisem strokovnjak in nimam pojma o idejnih rešitvah glede drugega tira. Vem pa da nobena druga idejna rešitev ne bo dobra če zraven ne bo Kučanovega Foruma 21.

  • dr.skovcan

    Joj kako ste bogi eni komentatorji z vašim onaniranjem na Kučana, Forum 21 itd…saj to že vse vemo…to je morda res poceni rešitev vendar tehnično neuporabna in kot dr.strojništva bi moral Duhovnik prej malce pogledati zadeve kot so “Priročnik za strojevodjo” kjer je lepo opisano zakaj se na težke vlake dodam takoimenovano ” doprego” ( obremenitev na kavelj). Tovorni vlaki imajo cca 1600-1850 ton. To je za to področje glede na titulo dr. Niti osnovno znanje – .

    • Frenk

      Kolega, glede na to da voziček (ki je pripet na kabel in elektromotor) vozi za kompozicijo in potiska cel vlak navzgor, je obremenitev na kavelj 0,000kN. Ta sistem je doprega. Ne pametuj in se raje nauči razliko med tlačno in natezno obremenitvijo. Glede na tvoj nebulozen komentar je edina obremenitev na tvojem kavlju žal opuščena zdrava pamet, ki si jo tja obesil.

      • dr.skovcan

        O,o,o,..vidim, da si zelo podkovan. Priznam- preveč površno sem komentiral “inovacijo”, (čeprav to ni ker jo imajo že Švicarji…dobr zobnike..takrat niso poznali zajl). Po razburjenju sem zaznal, da si vzel zelo osebno…le kaj to pomeni.
        Iz Kopra in v Koper dnevno vozi zdaj cca 80 vlakov. Z to kaomodernizacijo bi morali doseči nekje 110-120 vlakov ( seveda mora notranjost države požirati in to se mora rešiti z APB sistemom )dvotirna 160. To pomeni letno cca 25500 ciklov. Res pa je, da se uporablja Koprska proga še za kaj drugega kot tovorni promet. Kaj vzdrževalna vozila bodo tudi porivali gor? Stara proga se menda ukine in bi bila za kolesarje…teh 400 miljonov bi ta “inovacija” kaj kmalu požrla za vzdrževanje, pa naj bo pri. ali doprega.

      • Opazovalec

        Frenk, sila na kavelj je res 0,000 kN, toda lokomotiva, ali voziče sme potiskati vlak s 150 oziroma pod posebnimi pogoji s silo samo 240 kN. Za potiskanje 2000 ton težkega vlaka pa potrebuje v dr. D izvedni silo preko 1500 kN, oziroma 10x VEČ KOT JE DOVOLJENO!!!!!

  • južnificirana_si

    komu še ni jasno, da cilj 2. tira ni večja pretočnost vlakov ampak poraba čim več denarja za 2. tir?

  • mojev3

    bravo Duhovnjk

    • Opazovalec

      Takšnega sranja pa še ne!

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!