Mnogi si brez njih poslovanja ne znajo predstavljati

Foto: STA

Mercator in Zadružna zveza Slovenije sta v izpolnjevanju zavez marca letos podpisanega dogovora o dolgoročnem sodelovanju in o podpori slovenskemu kmetijstvu in zadružništvu okrepila svoje sodelovanje. Kupci lahko v več kot 300 Mercatorjevih prodajalnah najdejo 900 vrst domačih izdelkov več kot 20 slovenskih zadrug, lokalnih kmetovalcev in proizvajalcev.

Tako Mercator v sodelovanju z Zadružno zvezo Slovenije, ki združuje na stotine kmetovalcev, širi ponudbo kakovostnih domačih izdelkov in svojim kupcem še naprej zagotavlja izdelke lokalno pridelane hrane. Toni Balažič, predsednik uprave Mercatorja, je povedal: “Z letošnjim marcem smo to nadgradili s pogodbo, ki govori o tem, da bo to sodelovanje še bolj tesno, se pravi, da ne bomo zgolj v vlogi kupca in prodajalca, ampak predvsem v taki vlogi, da bomo tudi skupaj promovirali slovenske izdelke, blagovne znamke slovenskih zadrug in tudi manjših proizvajalcev. Torej gre za sodelovanje, ki nima roka trajanja, in gre predvsem za nadgradnjo tega.”

Zavedajo se, kako pomembna je kratka prehrambena veriga
Predsednik uprave Mercatorja Toni Balažič dodaja, da je sodelovanje večplastno in do sedaj tudi nadvse uspešno. “To sodelovanje ima več dimenzij – prva je ta, da smo v letošnjem letu pomembno povečali število izdelkov v naših trgovinah od slovenskih zadrug in malih slovenskih proizvajalcev. Danes je v teh kotičkih že več kot 900 artiklov. Kot drugo smo posebej označili te artikle v naših trgovinah in jim namenili posebne kotičke oziroma police, ki so med seboj diferencirane od drugih. Kot tretje pa poteka tudi skupna promocija, torej mi vlagamo v promocijo tega, ker verjamemo, da je kratka prehrambena veriga zelo pomembna tako za zdravje ljudi kot za samo lokalno ekonomijo.”

Strahovi so se izkazali za neutemeljene
Na policah najboljšega soseda je s tem dogovorom dosegljivo tako rekoč vse, kar ponujajo naši pridelovalci, združeni v večje zadruge. S sodelovanjem pa je zadovoljen tudi predsednik Zadružne zveze Slovenije, Peter Vrisk, ki je povedal: “Zadruge v Sloveniji odkupijo preko 80 odstotkov vse hrane, ki se tukaj proizvede. Naša hrana se prodaja v vseh trgovskih sistemih, daleč najbolj pa sodelujemo s poslovnim sistemom Mercator. To je že večdesetletna zgodovina. Malo nas je skrbelo ob menjavi lastništva, kaj se bo zgodilo, ampak s to ekipo dobro sodelujemo in to sodelovanje smo še okrepili.”

Zadruge so pomemben del podeželja in kratkih verig preskrbe s hrano, saj preko njih poteka kar tri četrtine odkupa in prodaje slovenske hrane, ki se pridela na kmetijah. In prav prodaja lastnih izdelkov je velikokrat tisto, kar slovenskim kmetijam omogoča preživetje. “S prodajo smo zadovoljni. Z Mercatorjem že več let intenzivno sodelujemo na področju sadja in zelenjave, zdaj pa smo to še nadgradili z ostalimi panogami. Z Mercatorjevim vodstvom se tedensko pogovarjamo in dogovarjamo in lahko rečem, da to naše sodelovanje napreduje,” je še dodal Vrisk.

Brez njih si ne znajo predstavljati poslovanja
Vse do konca oktobra se bodo v Mercatorjevih večjih trgovinah po Sloveniji predstavljale sodelujoče zadruge s svojo ponudbo izdelkov. Namen akcije meseca zadrug je približati zadružne proizvode ter lokalno pridelano hrano potrošnikom. Direktor Kmetijske zadruge Krško, Janez Živič, to potrjuje: “Z Mercatorjem sodelujemo že vsa leta, lahko rečem, da imamo zelo dobre odnose. Naš paradni konj je cviček, ki ga v Mercatorju največ prodamo, tako da si ne znamo predstavljat’ poslovanja brez prodaje v Mercatorju.”

Samo pristno domače je dovolj dobro
Mercator kot največji podpornik slovenskih pridelovalcev tako omogoča dostop do svojih polic tudi manjšim kmetovalcem in proizvajalcem. Hkrati pa nadaljuje z dolgoletno podporo slovenskemu kmetijstvu ter krepi dolgoročno sodelovanje z zadrugami in domačimi dobavitelji, kupcem pa zagotavlja najširšo ponudbo pristnih domačih izdelkov.

M. S.