Saga o 2. tiru se nadaljuje: Vladni predlog gradnje je zavestno zavajanje javnosti, prikrivanje nelegalnosti početja in dejanskih stroškov

Slika je simbolična. (Foto: iStock)

“Ministrstvo za infrastrukturo se vztrajno izmika predstavitvi strokovnih argumentov na naš predlog in nadaljuje z zavajanjem javnosti, češ da je dokumentacija za en tir železniške povezave kompletna. Dokumentacije je veliko, dejstvo pa je, da je glavnina izvedene dokumentacije neuporabna in predvsem to, da je nekompletna – niti za prijavo in objavo razpisov. Ker ni bila sprejeta ustrezna investicijska dokumentacija, se sedaj želi s prehitevanjem legalizirati nelegalno stanje, kjer izkoriščajo vsako možnost z vključevanjem različnih pravnih strok in želijo prikrivati nelegalnost početja,” nam je sporočil profesor Jože Duhovnik v zvezi z železniško povezavo Koper–Divača.

V dokumentu, ki nam ga je posredoval profesor strojne fakultete Jože Duhovnik, je predstavljen javni odgovor članom Odbora za infrastrukturo in Ministrstvu za infrastrukturo, kjer omenjenim nizajo argumente o neprimernosti 21 let stare zasnove za železniško povezavo Koper–Divača. V omenjenem javnem odgovoru prvopodpisani Duhovnik odgovarja na vprašanje, zakaj se je šele sedaj pojavil nov predlog in zakaj ne prej, ter ugotavlja, da “zato, ker je bila prva ocena vrednosti projekta s strani ministrstva za drugi tir v letu 2010 okoli 700 milijonov evrov, v letu 2015, ko je ministrstvo pod ministrom Gašperšičem, pa se je podvojilo na 1,4 milijarde evrov”. Dodajajo, da je ta finančni cenovni preskok “projekt spravil na popolnoma nov nivo in sprožil naše dejavnosti”. Duhovnik je sicer z inovativno rešitvijo za projekt Drugi tir Ministrstvo za infrastrukturo seznanil na prvem sestanku z ministrom Petrom Gašperšičem v juniju po telefonu in osebno s skupino v avgustu 2016.

“Dvakratno povečanje vrednosti predvidenega projekta bistveno spreminja bistvene sestavine pogodbenih razmerij s projektantom, kar zahteva razveljavitev pogodb s projektantom in je smiselna ponovitev projektnega razpisa.”

Z milijardnimi vsotami se igrajo več kot 15 let
Duhovnik se v javnem odgovoru sprašuje, zakaj je skupina strokovnjakov z gradbene fakultete odklonila podpis za soglasje pri poročilu GEODATA po oktobru 2016, predvsem pa zakaj se nekateri igrajo z milijardnimi vsotami več kot 15 let, čeprav poznajo razmere pri gradnji predorov, rešitev pa mora potem iskati strokovna skupina z Duhovnikom na čelu. “Zakaj ni ista skupina projektantov in inženirja objavila resničnih podatkov v letu 2008 ali 2010, ko so imeli narejene popise gradbenih del?”

Jože Duhovnik. Foto: STA

Grozi nam nova investicijska blokada v razvoju Slovenije
Duhovnik kritično ugotavlja, da je v odgovorih na pismo strokovne skupine s strani državnega sekretarja izrečenih veliko netočnosti in neresničnosti, kar potrjuje tudi s poudarki, ki dokazujejo zavestno zavajanje javnosti s tehničnega zornega kota, kar ima za posledico lahko novo investicijsko blokado v razvoju Slovenije: “Ugotavljamo, da se v predlog sploh ni poglobil, ker bi v nasprotnem primeru ugotovil, da v projektu strokovne skupine zagotavljamo posodobitev sedanje proge tako, da se bo njena nosilnost povečala na osnovno obremenitev do 22,5 ton ob hitrosti 100 oz. 120 km/h pri naklonu do 12 promilov na odprti progi. Za navedena dela je v oceni stroškov predvidena vrednost 13 milijonov evrov/km za dolžino proge 26,4 km ali skupaj okoli 420 milijonov evrov.” Dodaja še, da je v to ceno vključena tudi zaščita ljudi, živali in vegetacije vzdolž proge, ki je opredeljena po TSI-predpisih. “Razlika do 800 milijonov evrov predstavlja izgradnja 4,1 km dvotirnega tunela, kakovostna požarna zaščita, mehanizem za potiskanje in zadrževanje vlakov ter vsa elektrooprema za proizvajanje 2,5 MW električne energije, ki jo dobimo pri spuščanju vlakovnih kompozicij v Kraškem robu.”

V predlogu strokovne skupine Jožeta Duhovnika je zagotovljena kapaciteta dvakrat 80 vlakov na dan za 800 milijonov evrov, pri vladni nameri projekta dvotirne inačice pa le dvakrat po 67 vlakov na dan in 2.2002.400 milijonov evrov. Za 20 odstotkov večjo kapaciteto je torej potrebna trikrat manjša investicija. Vsak razumen investitor bi prisluhnil takšnemu predlogu in ga tudi upošteval, a ko gre za državni denar, vlada z njim očitno ravna kot svinja z mehom.

Namerno zavajanje javnosti in prikrivanje dejanskih stroškov
V javnem odgovoru Duhovnik dodaja, da projekt Drugi tir v končni fazi ne bo stal eno milijardo evrov, “ampak se lahko z gotovostjo napoveduje vrednost med 2,2 in 2,5 milijarde evrov. Tako velika razlika pa lahko nastane samo zaradi namena sistematičnega zavajanja in prikrivanja dejanskih stroškov”. Sprašuje se tudi, kako to, da pod to nerazumno oceno stroškov ni podpisanega nobenega ekonomskega strokovnjaka: “Projekt Dvotirna proga, ki ga predlagamo, ima stroške v eksploataciji za 2,6 eur/tono na relaciji Koper–Divača, predlagana rešitev za en tir pa kar 4,6 eur/tono na relacijo. Pri dvotirni progi bo strošek v eksploataciji narasel na 6,2 eur/tono na relacijo. S tako površnim pristopom bodo vsi akterji vladnega projekta zavestno pripeljali državo v položaj, ko bomo imeli razvojni kolaps, saj predvidena proračunska sredstva ne zagotavljajo zaključitev projekta.”

To, kar predlaga vlada, je izpred 60-ih let prejšnjega stoletja
Duhovnik še poudarja, da enosmerno napajanje nikoli ne bo niti doseglo niti na drug način omogočilo zelene energije pri sproščanju potencialne energije. “Preprosto povedano, projekt, ki ga sedaj zagovarja vladni projektant in inženir, je izpred 60-ih let prejšnjega stoletja, ko se je razviti svet odločal za izmenični tok na železnicah.” Duhovnik še predlaga, da se omogoči predinvesticijska študija variante s 4 km predora, ki bo omogočila resno primerjavo z doslej sprejeto varianto 20,4 km predora, saj je razlika v ocenjeni investiciji obeh predlogov prevelika, čas izgradnje bistveno krajši in predvideva pospeševanje pretočnosti transporta že v času gradnje.

Marjanca Scheicher

  • tomven

    A ni kućan rekel, da tir bo? Pol pa on že ve…

    • RATATA

      Kučan je to že vedel, ko še prvega ni bilo.

  • Olga

    Potem bodo pa krivdo za tatvino in rop davkoplačevalskega denarja, valili na druge, tako kot pri TEŠ!! Kučana, Zemljariča in Forum 21 v ZAPOR!

  • althar

    Drugi tir je le svež način za trpanje našega denarja v žep udbomafijske hidre. Vse drugo so nepomembne nianse. Enosmerni ali izmenični tok? Končna hitrost 140 ali 160 km? Je 2. tir sploh potreben ali niti ne? Nebistveno. Bistven je le tok našega denarja na račune v davčnih oazah.

    Mirko to dobro ve, zato tako hiti.

  • totex39

    Tako poslujejo komunistični mafijci, izberejo dražji projekt, da jim polovica lahko kapne v njihov žep.

  • Morala

    Nekdo bo spet pobasal kup denarja, zgradili pa ne bodo nič!!

    • tomven

      Neeee, to so vaše domneve…

  • rubec

    Če že bo drugi tir imejte na umu da je Đesi Đejms že malo v letih. Lepo prosi da potem tisti novi vlaki ne bi vozili hitreje kot zdaj.

    • tomven

      Ne vidim težave v tem; saj tudi konji hitreje tečejo kot so taužent osemsto petdesetega…
      Rubec, ne kompliciraj prosim.

      • rubec

        Na konja ne zmore več zato jih danes lovi s hojco. Mu je pa prejšnji mesec eden ušel zato razumem da je v skrbeh.

  • Fireblade

    Ta zajla ne sodi na nek mednarodni koridor, dajte že to razumet. Varnostne standarde je treba upoštevat, kot tudi vsa tveganja, ki se odpirajo s takim predlogom. Kateri strojevodja pa se bo vlekel na vrvi v 2000t težkem vlaku?? Kaj pa če se kaj pokvari? Popisa del ni, ker ni PZIja za ta projekt, ocenjena vrednost je tako čez komunistični prst, da bi bilo 30% za udbovce in omrežja. Realna cena je 700mio. Tako kaže praksa in to je nejbolj relevantno.

    • Olga

      Kućan ve več od dr. Duhovnika??? Pa vi tudi???

      • Fireblade

        O čem gre?

  • RATATA

    Dr. Duhovnika že zaradi priimka komunjare ne jemljejo resno.
    Drugi minus, ki ga ima, pa je ta, da se kot inženir ne spozna na politično ekonomijo v Sloveniji, ki razumniku ne more nikdar biti jasna.
    Izklicna cena tira je zdaj pač popravljena na 1,4 miljarde! Tu se začne višanje, pa pika.

  • janez.pokoncni

    Luka zleze v najboljših letih do cca. 30 milijonov letnega profita. Profit “delajo” zaradi dampinških cen, ki jih dobijo od SŽ, ki pa seveda tolčejo izgubo, ki jo pokrivamo vsi.
    2.tir bi stal 1.5 milijarde, kar predstavlja 50 letni dobiček najboljših let. Niti en podjetnik na svetu ni takkreten, da bi šel v investicijo, ki bi se povrnila v 50tih letih (brez vzdrževanja + tu je še zgodba s SŽ).

    V LK je zaposlenih 900 ljudi. Verjamem, da so tam strašno srečni, kar je normalno. Za slovenske razmere imajo fantastične plače, delo je povsem pod “nadzorom” sindikatov skratka, z LK se zelo težko kosa tudi Javni Sektor.

    In zdaj bistvo! A zna kdorkoli odgovoriti na dva preprosta vprašanja. Kaj imaš TI (če nisi “priklopljen” dirketno na LK) od Luke Koper? Kaj bi imel TI od 2 tira (razen seveda brutalnih davkov, preko katerih se bi odplačevala tudi ta neumnost)?

    Drugi železniški tir ni CESTA kar pomeni, da ne gre za javno dobro, ki ga bi vsi koristili. Z drugim tirom se teh par metrov obale ne bodo zgrinjale trume turistov ampak gre izključno in zgolj za infrastrukturo, namenjeno firmi, ki jo povsem obvladuje kaviar socialistična mafija. A se bomo že 1x streznili ali bomo začeli počasi klati tudi pravnuke??

    • janez.pokoncni

      In še tole. Zadeva zelo spominja na TEŠ in Patrio. Mafija bo sprejela zakon za gradnjo 2.tira, vsem nam je jasno, da nas bodo vzporedno strašno oropali AMPAK čez 10 let, se bomo na veliko čudili še enemu povsem propadlemu projektu. Stavim eno jajce, da bo za propadli projekt in vse svinjarije, ki se bodo zgodile ob njem … kriv JJ.

      • RATATA

        Morda mu bodo celo zaradi tega zrežirali prevzem oblasti!

        • janez.pokoncni

          Že tudi videno. V vlado 11-12 je bil dobesedno potisnjen. Ampak danes sem prepričan, da Janez več na takšne limance ne bo padel. Naslednja koalicija, v kateri bo SDS, bo brez Desusa, SLSa in reinkarnacije Preivranta.

    • xtc

      Težapa pa ni samo to;drugi tir v bistvu nikoli ne bo donosen;računaj na vsakih vsaj petindvajset let nujna večja popravila(torej novi pufi) in še nekaj Koper vse bolj zaostaja za Trstom in Rijeko;pa Tudi ostalaHrvaška pristanišča se hitro dvigujejo;kar pomeni še večji odliv robe in seveda še dodaten problem je verjetno izgubljen prosti izhod na odprto morje;da o tem ;da ladja ;kateri so onie dni mainstream mediji peli hvalnico;kot največji doslej vKopru pravzapra vomeni komaj še rentabilno kontejnersko ladijo torej :če hočete povečati promet je treba začeti računati na gradnjo pomola za ladje tipa EMMA MAERSK;kar pomeni ogromno investicijo:Torej ne govorimo samo o eni marveč dveh investicijah;ki jih Slovenija ni zmožna ali pa bo bankrotirala;saj se dolg nevarno bliža petdesetim miljardam;ko utegne biti zelo hudo:

  • montyamp

    Kje so potomci Marije Terezije , ki je zrihtala 1 tir ???
    Banditom se je totalno zasukalo , narodu se še pa bo , prepozno .

  • Brane Pomahaj

    2 milijardi + nam tukaj ne uidejo.

  • xtc

    Gre le še za eden levi nikoli rentabilen projekt;ki utegne nakoncu kot Teš postati “ghost project” zaprt zaradi nerentabilnosi in z miljardnimi posledicami za Slovenijo:

  • Brutus

    Jaz bi vse akterje zbrcal v rit in jih nagnal u p.m! Sami nesposobni gobezdači! Lepo vas prosim-27 km proge predstavlja problem, ki ga država ne more rešiti najmanj že 25 let! In za 27 km proge ima predračun cca 1,4 milarde €, za katerega pa nihče ne garantira da se ne bo še podražal! Sveta preproščina! Če bi vseh 27 km potekalo v tunelu, klesano v ”živo skalo” bi projekt moral že zdavnaj biti končan z bistveno manjšimi stroški! Je pa res, da se bo na projektu vladajoča udbo mafija finančno ”pasla” naslednjih 15-20 let…..

    • xtc

      Dragi kolega niso nesposobni marveč pokvarjeni:
      Če se spomniš trušča okrog dve miljardne naložbe Kitajcev v Kopersko Luko;koliko je bilo propagande in slikanja na koncu pa je vse poniknilo iz medijev kot da ni bilo nikoli nič:
      Zakaj?
      Kitajci bi definitivno investirali dve miljardi ampakcatch zgodbe je vtem ;da so hoteli biti večinski lastniki Luke nastaviti svoj upravni odbor in predsednika no tu pa se je zapletlo;Slo levakarji so to naložbo razumreli takole;Kitajci dve miljardi;vodstvo naše neredimo petdeset metrov pomola in ga zaračunamo miljardo z aneksi miljardo pa pokrademo še na drug način in nato zahtevamo novi dve miljardi od lastnika;da delo nadaljujemo ;ker je bilo denarja premalo:Ker so kITAJCI UVIDELI TEHNIKO;SO SAMO ZAPRLI MAPE IN KUFRE IN REKLI ADIJO_SAJ NISO IDIOTI KOT Slovenci:
      Ravno zaradi takih poslov Luka vse bolj izginja iz mednaeodno pomembnega registra pristanišč:

  • dež

    Država naj naredi mednarodni tender za izbiro izvajalca gradnje 2 tirne proge, po sistemu ključ v roke. Sestavni del razpisne dokumentacije naj bo tudi osnutek koncesijske pogodbe in klavzula, da kreditodajalec ne more biti nobena od SI bank ali njenih tujih podružnic.
    Z izbranim izvajalcem naj podpiše pogodbo in plača izdelavo projektne dokumentacije ter uredi umestitev železniške proge v prostor. Pa ne bo nobenega problema.

  • samsara

    Manjša investicija, manjše provizije, rente in manj prostora za zakrivanje le teh.
    küćo press

  • samsara

    Fevdalni gospodje, pardon, tovariši udboküćofevda, onegavijo s par kilometri tega slavnega drugega tira kot, da gre za planetarno, civilizacijsko investicijo tisočletja.
    Poleg Kitajcev, ki so ponudili izgradnjo za ene pol milijarde (v nedvomno krajšem času), se je že tudi sultan Erdogan ponudil, da ga zgradi, če sami ne zmoremo, ne znamo…
    Kmalu bo lahko kakšna ponudba graditeljev prispela tudi še iz Zimbabveja, Burkine Faso, Malija, Bangladeša, Mjanmara, Albanije…

  • MEFISTO

    Levakarji še vedno najraje berejo pravljico “Mizica pogrni se!”.

    Če ob 2. tiru ne bodo obogateli, bo to zavožena investicija.

  • Novakec1

    TEŠ 7

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!