Sedaj tudi uradno: Projekt elektronskega cestninjenja slovenskih avtocest dobila Telekom in norveška družba

Foto: STA

Državna revizijska komisija je zavrnila vse tri pritožbe neizbranih ponudnikov na izbiro izvajalca elektronskega sistema cestninjenja. Naročilo je tako dokončno dobil konzorcij Telekoma Slovenije in norveške družbe Q-Free, je slednja danes objavila na svoji spletni strani in dodala, da bodo pogodbo z Darsom sklenili v kratkem.

Na državni revizijski komisiji so potrdili, da je bila odločitev v zvezi z revizijo izvedbe elektronskega cestninjenja sprejeta, v ponedeljek pa so jo poslali vsem vpletenim. Odločitve pa do vročitve vsem ne komentirajo.

V Telekomu Slovenije so povedali, da so seznanjeni z odločitvijo državne revizijske komisije. “Odločitev revizijske komisije je bila za nas pričakovana, saj verjamemo, da smo skupaj s partnerjem Q-Free na razpisu za elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku oddali najboljšo ponudbo,” so navedli. Nadaljnjih komentarjev do podpisa pogodbe v Telekomu ne dajejo.

Dars sklepa še ni prejel, ob tem pa so dodali, da je po njihovih informacijah državna revizijska komisija s sklepom na več kot 70 straneh zavrnila vse zahtevke neizbranih ponudnikov ter potrdila pravilnost odločitve Darsa, ki je za vzpostavitev in delovanje večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah izbral konzorcij Telekoma in Q-Free kot najugodnejšega ponudnika.

Interesentov je bilo veliko
Telekom Slovenija in Q-Free sta na razpisu za izvedbo elektronskega sistema cestninjenja oddala najnižjo ponudbo, vredno 99,99 milijona evrov oz. 121,99 milijona evrov z DDV. Za posel so se potegovali tudi Cetis skupaj z italijansko Autostrado in družbo Inženiring Informatika (114,60 milijona evrov brez DDV), konzorcij Iskratela in slovaškega Skytolla (110,11 milijona evrov brez DDV) ter družba Kapsch TrafficCom (114,96 milijona evrov). Vsi trije so se pritožili na izbiro Telekoma in Q-Free.

Dolg in mučen postopek
Projekt vzpostavitve elektronskega cestninjenja se sicer vleče že dolgo. Prvi razpis je Dars objavil že avgusta 2011, a ga je vlada po večkratnem podaljšanju marca 2012 ustavila. Februarja 2013 je bil objavljen drugi razpis, a je Državna revizijska komisija postopek zbiranja ponudb razveljavila – takrat se je na razpis prijavila le družba Kapsch TrafficCom, dva interesenta pa sta se še pred tem pritožila -, Dars pa je na osnovi priporočil komisije in sklepa vlade pripravil novo razpisno dokumentacijo, razpis pa objavil julija lani.

Po izvedbi razpisa se je sicer še zapletalo. Dars je obsežen razpis najprej za en mesec podaljšal, ko bi moral sredi lanskega oktobra štiri prispele ponudbe odpreti, pa so te zaradi revizijskega zahtevka družbe Kapsch TrafficCom ostale zapečatene še dva meseca. Sredi decembra lani je Dars ponudbe odprl in sredi marca letos za izvedbo posla izbral konzorcij Telekoma Slovenije in Q-Free.

Zgodbe s tem še ni bilo konec, saj so se vsi trije neizbrani ponudniki na Darsovo odločitev pritožili, padali so tudi očitki, da je pri razpisu prihajalo do nepravilnosti, zadeva pa je na koncu romala na državno revizijsko komisijo, ki je zdaj o poslu dokončno odločila.

M. P., STA

  • resnicaboli

    Si bodo fantje še naprej polnili žepe? Od kje pa ima Telekom izkušnje za takšna dela?

    • Franc Šink

      Saj jih neizbrani tudi nimajo!

      • JohnSmith

        kako da ne?! Še v imenu firme jim piše da točno to počnejo!

        • Franc Šink

          In kje so njihove reference? S tem ponavljanjem razpisov imaš pa prav.

  • totex39

    Znesek elektronskega cestninjenja se bo iz prvotnega zneska z različnimi aneksi povišal sigurno za trikrat tako kot je pri nas že v praksi znano s temi projekti.

  • marker

    Razpis so ponavljali po naročilu levice toliko časa, dokler ga ni dobil Telekom, ki si mora pokriti izgubo in napolniti bankomat za levico.

  • komar marko

    grem stavit, da si VEPRI že manejo roke in je v izdelavi že nov aneks k pogodbi. Ni čudno če je Telekom po grobih ocenah vreden že za 200 MIO manj, kot je bil pred letom. Bravo rdečuhi!

    • avtohtoni neandartalec

      Kaj se sekiraš, od teh zgodb o uspehu smo itak dobili v glavnem monopole in povprečne, visoko precenjene storitve, na koncu pa itak nič ne zaslužimo in moramo še plačevati njihove napake ter dolgove.

  • samsara

    ‘Q-Free’ pripravljeni, keša na tone.
    Norveška družba ja, lastnik pa neki Kastelic, star znanec Darsa, če sem si prav zapomnil, ko sem to mimogrede ujel.

    • Franc Šink

      Madona če je to res? !!!!!

      • avtohtoni neandartalec

        Še en Golubič, mogoče.

        • Franc Šink

          Čisto lahko.

    • resnicaboli

      To je zdaj nova finta kapital so odnesli v tujino tam ustanovijo podjetje in pridejo po posle kod “tujci” v resnici pa so domači fantje.

  • avtohtoni neandartalec

    Ne le nebo z golobi, odslej si bodo delili tudi avtoceste s polži.

  • dr Janez Sveti

    Zanimivo. trije s ponudbami, ki se razlikujejo samo za kakšen milijon in Telekom, ki pa je cenejši za 15% na okroglo. Če je res kar piše Samsara, pa postane človeku slabo, v kakšnem sistem in med kakšnimi ljudmi živim.
    DR Janez SVeti davkoplačevalec

    • macon

      Ugledni tovariši svojo nižjo izhodiščno ponudbo notri prinesejo z aneksi. Na koncu je potem skupni račun še precej dražji.

      Že videno.

    • indijanka

      Vse podatke o veliki norveški družbi najdeš na Internetu. Tudi njenih 20 največjih delničarjev in njeno zgodovino od leta 80 naprej. Opravljajo dejavnost skladno s ponudbo. Zanimivi so dosežki in največji delničarji. Pranja denarja tu ne bo :) . Telekom ima pa v lasti največji delež “našega neba”. Zato je povezava smiselna. Ker pa vrednost ponudbe vpije v nebo, se v ozadju lobiranja zagotovo skriva marsikaj in visoki zaslužki kot običajno :).

      • dr Janez Sveti

        Šel sem pogledat spletno stran od norveške družbe.Nisem šel iskat lastništva. Po objavljenih referencah niso neki Noname d.o.o.
        A med lastniki je kakšen naše gore list? Javno sigurno ne.Lahko je pa skrit z lastništvom delničarja. Ah ta pohlep.
        DR Janez Sveti

        • indijanka

          Tudi če bi bil. Sploh ne gre za majhno družbo :). Med 20 največjimi je nekaj izjemnih lastnikov, ki se zelo dobro razumejo na finance. Kaj bi pa profitiral z lastništvom? Da bi kupil in prodal delnice na Norveškem, ki bi bajno narastle zaradi dobljenega projekta? In to bi mu omogočile notranje informacije ? To ni Slovenija. Kako misliš javno?

          • dr Janez Sveti

            Posel vreden 100 milijončkov ni majhen posel za nobeno evropsko podjetje. Samo to bom napisal.
            DR Janez Sveti %%%%

          • indijanka

            Kdo je rekel, da je posel majhen? Rekla sem samo, da bo čudež če bo kdo izmed 1485 delničarjev obogatel. Sama bi to itak drugače. Ali nimamo dovolj inštitutov, ki so sposobni to razvojno izpeljati in Telekom narediti konkurenčnejši. Razen tega bi v tak projekt lahko potegnili mlade ume, ki uhajajo brez zaposlitve. Zakaj naši “brihkoti” vedno zmagajo na natečajih v drugih državah, pri nas jih pa še povoha noben.

          • dr Janez Sveti

            Odgovor je zelo preprost. Ker preveč bedakov zaseda položaje na katerih imajo moč, da vsakega pametnega zatrejo. Da je zmagal državni Telekom je zgolj slučaj? Ne verjamem.
            DR Janez SVeti inovator

          • indijanka

            Se ti ne zdi, da ima bivši Mobitel nad toliko našega “zraka” monopol, da je lahko cenejši? Razen tega je tale posel sigurno del prodajne ponudbe Telekoma.

          • dr Janez Sveti

            Pametne ljud (človk) si ti. :) A si zraven?
            Dr Janez SVeti lisjak

          • indijanka

            Ne nisem. Samo razmišljala sem o zakaj.

  • Olga

    Kdo je lastnik norveške firme? Kaj vemo o njej? Mogoče kakšen udbovski kapital, ki se vrača v Slovenijo kot zasebni?! Telekom?! Bomo videli ali se bodo iz tega izcimile vile ali lopata!? Koliko bo aneksov?!

  • macon

    A bodo s tem zamenjali vinjete in nas potem lupili?

    • totex39

      Točno tako, to bo precej dražje in se bomo lahko spet vozili po regionalnih cestah.

    • janez.pokoncni

      Elektronsko cestninjenje bo namenjeno samo tovornemu prometu!

  • Aton

    Dobro Telekom prodaja antično tehnologijo

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!