Uber kmalu v zeleni prestolnici z električnimi vozili

Foto: epa

Kot je ob robu Blejskega strateškega foruma že septembra napovedal generalni direktor Uberja za jugovzhodno Evropo Davor Tremac, da želi tehnološko podjetje Uber še pred koncem leta vstopiti v Slovenijo, so to tudi potrdili na današnji novinarski konferenci v Ljubljani. Da pa bi lahko uresničili svoje načrte, pa bodo potrebne spremembe na področju sodelovalnega gospodarstva.

V kalifornijskem podjetju Uber so dejali, da ni skrivnost, da si želijo priti v slovensko prestolnico, ki je letos tudi Zelena prestolnica Evrope. V bližnji prihodnosti želijo v Ljubljani ponuditi licencirani storitvi prevozov uberX in uberLjubljana, ki bi se izvajala izključno z električnimi vozili. S tem bi potrdili, da je Ljubljana res zelena evropska prestolnica.

Država mora najprej posodobiti zakonodajo
Za vstop Uberja v Ljubljano mora najprej država posodobiti zakonodajo, saj obstoječa namreč ne podpira Uberjevega poslovnega modela. Ministrstvo za infrastrukturo bo do konca leta pripravilo predlog sprememb zakona o prevozih v cestnem prometu. Uberjev regionalni direktor za srednjo in vzhodno Evropo Rob Khazzam je dejal: “Pogovori za vstop v Slovenijo tečejo. Upamo, da začnemo čimprej.” V Uberju si sicer želijo, da država pri tem upošteva priporočila Evropske komisije glede sodelovalnega gospodarstva.

Kdo lahko postane Uberjev partner?
Običajno storitev Uberja bodo lahko izvajali zgolj licencirani ponudniki prevozov. To pomeni, da bodo lahko to storitev ponujala zgolj podjetja in samostojni posamezniki, ki bodo pridobili zakonsko licenco za prevoz potnikov, pri čemer pa bodo morali izpolnjevati najstrožje varnostna in druga merila. Morali bodo imeti veljavno vozniško dovoljenje, tehnično brezhibno vozilo, ustrezno zavarovalno polico, dokumentacijo o nekaznovanosti, opraviti pa bodo morali tudi Uberjev tečaj. Prav tako pa bodo vsi prihodki Uberjevih partnerjev, ustvarjeni prek njihove platforme, obdavčeni v Sloveniji.

Enostavna aplikacija, pri kateri je vse vnaprej določeno
Preko Uberjeve platforme lahko naročite varen, zanesljiv in cenovno dostopen prevoz v že več kot 80 državah oziroma 500 mestih po vsem svetu. Prisotni so tudi v 21 državah Evropske unije, med drugim tudi v mestih kot so Pariz, London, Praga, Dunaj, Stockholm, Zagreb.  Kar pa je zelo pomembno, je to, da prek Uberjeve aplikacije vemo vse vnaprej. Seznanjeni smo s tem kdo nas bo vozil, kje nas bo vozil – ker aplikacija sama izračuna optimalno pot do vašega cilja in seznanjeni smo tudi s ceno. Tako da ni nobene skrivnosti. Vsa plačila prek Uberjeve platforme pa so brezgotovinska, kar zagotavlja njihovo popolno sledljivost in s tem onemogoča davčne utaje.

Aplikacija boljša od taxi služb
Ker turisti pričakujejo transparentnost, ne želijo da jih nekdo trikrat vodi okoli cilja, ampak da jih po optimalni poti pripelje varno in zanesljivo do končnega cilja, je Uberjeva aplikacija definitivno bolj priljubljena od taxi služb, kar pošteno jezi taxiste. Pri taxijih se uporablja taximeter, ki sproti beleži ceno, pri najemu vozila z voznikom pa so vsi elementi vožnje dogovorjeni vnaprej.

Pomembno je še to, da Uberjeva platforma spodbuja gospodarsko rast v vseh lokalnih okoljih, kjer je Uber danes prisoten. Čar je popolna fleksibilnost. Ponudnik prevozov dela kadarkoli želi in kolikor časa želi. Ni nobenih fiksnih stroškov, nobene naročnine. Aplikacija pa potem na pameten način povezuje ponudnika prevozov z njegovim naj bližnjim potencialnim potnikom. Se pravi oba sta obveščena s kom se bosta peljala in na koncu oba ocenita drug drugega. Posebnost je v tem, da nimajo pravice uporabljati hitrih pasov in uporabe taxi postajališč. Vse vožnje se opravijo preko aplikacije, tako da ponudnika prevozov ne moreš ustaviti na cesti.

Uber kmalu v zeleni prestolnici z električnimi vozili 2

Že eno leto prisotni tudi na Hrvaškem
V naši sosednji državi so aktivni že eno leto in sicer v kar štirih mestih – v Zagrebu, Splitu, Zadru in pa Dubrovniku. Predstavnik podjetja Mark Boris Andrijanič je dejal: “V prvih 24 urah je samo v Splitu uporabilo našo aplikacijo čez 40 različnih nacionalnosti.” Davor Tremac pa je povedal, da marsikateri turist pravi, da je priti v mesto brez Uberja tako, kot da prideš v hotel brez wifija. Na novinarski konferenci pa je Rob Khazzam izjavil: “Vedno poudarjamo, da Uber ne izbira mest, temveč mesta izberejo Uber. To velja tudi za Ljubljano, kjer je do sedaj našo aplikacijo odprlo kar 17.000 različnih uporabnikov. To je celo več kot v Zagrebu v času pred prihodom Uberja na Hrvaško, kjer smo sicer prisotni že eno leto.”

Uber pozdravlja tudi Slovenska demokratska mladina
V SDM pozdravljajo sodelovalno ekonomijo in prihod Uberja v Slovenijo, saj so prepričani, da mora politika stopiti v korak s časom. Zato pozivajo vlado – s katero je Uber podpisal pismo o nameri – da prihod omenjene družbe olajša. To lahko stori tako, da v veliki meri omeji pretirano regulacijsko breme, ki so mu podvržena podjetja v Sloveniji. Vlado tudi pozivajo, da ob tem resno pretehta smiselnost številnih regulacij taksi družb. Taksisti morajo namreč pred začetkom opravljanja dejavnosti zaprositi za minimalno eno licenco, v največ primerih pa kar za dve. Med drugim je reguliran tudi svetlobni znak “taksi”, pri čemer so predpisani velikost, napis in barva svetlobnega znaka. “V kolikor se bo na prihajajoče podjetje zvrnilo celotno regulacijsko breme Republike Slovenije,  Uber ne bo več Uber, temveč samo še eno taksi podjetje več”, pravijo v Slovenski demokratski stranki.

Podjetje Uber sicer želi biti povsod – v vsakem mestu, kjer se kažejo potrebe po trajnostni mobilnosti, kjer obstaja digitalna ekonomija, kjer imajo ljudje pametne telefone in želijo manj uporabljati svoje avtomobile. Zato za Ljubljano obljublja prav posebno presenečenje.

I.K.