V SDS odpirajo vrata delitveni ekonomiji

Foto: epa

V poslanski skupini SDS so v parlamentarno proceduro vložili zakon o dopolnitvah zakona o pravilih v cestnem prometu. Poglavitne spremembe je na današnji novinarski konferenci predstavil poslanec Žan Mahnič.

“Svet se razvija in v vseh državah, ki želijo biti moderne in stopiti v korak s časom, poteka razprava o tako imenovani delitveni ekonomiji. Njeno bistvo je, da lahko svojo zasebno lastnino uporabljaš v zasebne namene s pomočjo tehnologije, interneta, aplikacij, platform … Tako smo danes priča temu, da imamo največjega ponudnika stanovanj, pa nima v lasti niti ene nepremičnine, to je Airbnb, da imamo enega največjih oglaševalcev, pa nima v lasti ene medijske hiše, to je Facebook, da imamo največjega trgovca, pa nima v lasti niti ene trgovine, to je Alibaba, in, če želite, imamo enega največjih prevoznikov na svetu, pa praktično nima v lasti niti enega avtomobila, to je Uber,” je uvodoma povedal Mahnič.

Žan Mahnič

Tudi v Sloveniji je debata o delitveni ekonomiji že potekala. V Slovenski demokratski mladini, podmladku SDS, so lani sprejeli resolucijo, s katero so podprli prihod podjetja Uber v Slovenijo in se zavezali, da se tudi pri nas omogoči prihod delitvene ekonomije.

Za reševanje pravnega statusa prevozi.org
“Nek primer, za katerega bi lahko rekli, da je delitvena ekonomija, so zagotovo tudi prevozi.org. Veste, da se je velikokrat govorilo in spraševalo, kje je osnova za takšno delovanje. Leta 2011, ko je bila kampanja za zakon o preprečevanju dela na črno, so portal celo ugasnili, ker bi se v primeru sprejetja zakona to štelo kot delo na črno. S tem predlogom zakona rešujemo tudi na nek način pravni status spletne strani prevozi.org, saj odpiramo možnost, da se posreduje prevoz med fizičnimi osebami. Gre za tipičen primer delitvene ekonomije, kjer boš lahko svoje prevozno sredstvo koristil kot produkt in ga delil naprej v komercialne namene,”
je dejal poslanec SDS.

Ni odveč spomniti, da na ravni Evropske unije poteka tudi razprava, da bi se delitvena ekonomija odprla tudi na podeželju, kjer bi se v delitveno ekonomijo vključilo kmetijsko mehanizacijo.

“Če bo sprejet zakon, ki ga predlagamo, rešujemo enega od problemov in odpiramo vrata delitveni ekonomiji na področju prevozov. Namen SDS je tudi spodbujati podjetnike, spodbujati mlade, da se odločijo za podjetništvo in start upe,” je poudaril poslanec Mahnič in dodatno pojasnil: “V zakon smo vgradili varovalke, in sicer, da takšnih prevozov ne morejo opravljati osebe, ki so mladi vozniki, morajo imeti nezgodno zavarovane potnike in ne smejo imeti kazenskih točk. Verjetno boste potem vprašali, kako je z davki in prispevki. Kdor bi želel, na primer, voziti pri podjetju Uber, mora imeti s. p. in potrdilo o vseh teh treh pogojih. Za vse se izdajajo elektronski računi in plača se vse davke in prispevke, kot jih že sedaj plačujejo s. p.”

Vlada za ureditev in zagon Uberja ni storila nič
Poslanec SDS je ob tem izrazil upanje, da bomo s sprejetjem zakona odprli vprašanje delitvene ekonomije tudi na drugih področjih, predvsem pa, da bomo Slovenijo končno spravili od besed k dejanjem, “kajti vemo, da je Vlada RS v začetku lanskega leta že govorila o možnosti prihoda Uberja in drugih platform v Slovenijo, vendar se po letu in pol nič ni spremenilo. Tudi v poslanskih vprašanjih se na nek način izogibajo konkretnim odgovorom, zato smo v SDS vzeli stvari v svoje roke in pripravili predlog sprememb zakona. V prihodnjih mesecih bodo sledili še drugi zakoni, s katerimi želimo v SDS odpreti vrata delitveni ekonomiji in s tem stopiti na področje razvoja, modernizacije in, če želite, na pot četrte industrijske revolucije.”

Poslanec Mahnič je nenazadnje poudaril še, da s predlogom sprememb zakona omogočamo tudi dodaten zaslužek mladim, saj bo lahko nekdo, ki je študent in že ima zaposlitev, še dodatno odprl popoldanski s. p. in opravljal takšne prevoze.

C. Š.