Viri: Janković grozil muftiju, naj bo tiho glede referenduma, drugače ne bo džamije

Datum:

Islamska skupnost Slovenije se noče javno opredeliti do vprašanja o spremembi definicije zakonske zveze, čeprav je še tri leta nazaj temu javno nasprotovala v kampanji pred referendumom o družinskem zakoniku. Razlog za to naj bi bil ljubljanski župan Zoran Janković, ki naj bi muftiju Nedžadu Grabusu zapovedal, naj bo o tej temi tiho, drugače mu ne bo zgradil džamije. Zanimivo je, da se je druga skupnost muslimanov v Sloveniji glede vprašanja javno opredelila.

Pred referendumom o družinskem zakoniku so se tri največje verske skupnosti v Sloveniji zavzele za družino – skupnost žene in moža ter otrok. Javno so se opredelile proti izenačevanju istospolnih zvez z raznospolnimi ter odločno povedale, da je posvojitev otrok v istospolne skupnosti za njih popolnoma neprimerno. To so bile katoliška, pravoslavna in islamska skupnost v Sloveniji.

Slovenski muslimani proti, Islamska skupnost pa tokrat vprašanja ne komentira
Letos, ob istem vprašanju redefinicije zakonske zveze, pa Islamska skupnost na čelu z muftijem ostaja tiho. Vprašanje, kako je Islamska skupnost opredeljena do vprašanja, o katerem bomo odločali na referendumu, smo posredovali na obe skupnosti muslimanov v Sloveniji: na Slovensko muslimansko skupnost in na Islamsko skupnost v Republiki Sloveniji. Medtem ko je Slovenska muslimanska skupnost v odgovoru zapisala, da je njihovo stališče enako stališču Rimokatoliške cerkve, pa je Islamska skupnost v Sloveniji odgovorila, da vprašanja v zvezi z referendumom ne komentirajo.

Nedžad Grabus leta 2012: ”Pri tem vprašanju imamo enako stališče kot Katoliška cerkev že dolgo, naše versko prepričanje pa se ne more spreminjati vsako leto ali desetletje. Vprašanje družine je transreligijsko, torej ni omejeno le na eno vero ali versko skupnost, temelji družine so bili položeni že pred tisoče leti.”
Nedžad Grabus leta 2015: ”Vprašanja glede referenduma v Islamski skupnosti ne komentiramo.” 

Iz zanesljivih virov smo izvedeli, da naj bi ljubljanski župan Zoran Janković gradnjo džamije pogojeval s tem, da mora biti mufti Islamske skupnosti v Sloveniji Nedžad Grabus tiho glede referendumskega vprašanja in se torej ne sme oglašati glede opredeljenosti muslimanske skupnosti o vprašanju redefinicije zakonske zveze in posvajanju otrok v istospolne skupnosti. Zanimivo je, da v Sloveniji obstajata dve skupnosti muslimanov, ki pa se glede izjav o referendumskem vprašanju razlikujeta. Ena (Slovenska muslimanska skupnost) se je do vprašanja opredelila, druga (Islamska skupnost v Sloveniji), kamor spada mufti, pa je tiho.

Islamska skupnost noče pojasniti, zakaj se do referendumskega vprašanja ne opredeljujejo
Ko smo predstavnike Islamske skupnosti v Sloveniji soočili z navedbami, jih ti niso zanikali. Zgolj osorno so nam odgovorili, naj postavljamo bolj resna vprašanja. Podobno so se odzvali tudi na Mestni občini Ljubljana, kjer so dejali, da navedbe nimajo veliko skupnega z razsodnostjo in logičnim razmišljanjem ter da ne držijo. A vseeno nam na Islamski skupnosti niso želeli pojasniti, zakaj se tokrat do vprašanja o istospolnih zakonskih zvezah ne želijo opredeliti, čeprav so še pred tremi leti javno nasprotovali spreminjanju družinske zakonodaje.

Katoliška in pravoslavna cerkev odločno proti
Medtem ko Islamska skupnost molči oziroma odločitev o glasovanju prepušča vernikom, pa sta v svojem sporočilu toliko bolj jasni Katoliška in Srbska pravoslavna cerkev v Sloveniji.

Do novele sta kritični, moti pa jih predvsem možnost, da bi istospolni posvajali otroke. Predsednika Slovenske škofovske konference (SŠK) Andreja Glavana pri noveli najbolj moti “izenačevanje naravne družine ter poroke moškega in ženske z istospolno skupnostjo”. Pri vsem skupaj po njegovih besedah ne gre za homofobijo. “Moramo biti dovolj odprti in spoštovati svobodo tudi istospolnih skupnosti, zakon kot tak pa naj ostane realnost za skupnost moža in žene, ki lahko izpolnita nalogo prokreacije, ki jima jo je dal Bog,” je dejal za STA.

Noveli nasprotujejo tudi v Srbski pravoslavni cerkvi v Sloveniji. Kot je za STA dejal namestnik zagrebško-ljubljanskega metropolita v Sloveniji Milan Duduković, njihova Cerkev istospolnim sicer priznava, da se lahko svobodno odločajo, kako bodo živeli, se pa zavzema za to, da se zaščiti klasična oblika družine, vključno z možnostjo, da otroke posvajajo zgolj heteroseksualni pari.

Podobno meni paroh Peran Bošković. Sprašuje se, kako bo družba preživela, če bomo uveljavljali tovrstne modele družine glede na to, da istospolni pari ne morejo imeti otrok. “S tem bomo spodbujali le še hitrejše izumiranje naše družbe,” je dejal.

M. G.

Sorodno

Zadnji prispevki

Je Levica povezana s korupcijo v Luki Koper?

Prejeli smo pismo anonimnega bralca, ki je med drugim...

So bili Svobodnjaki in Levica pod vplivom THC, da so tako grobo poteptali demokratičen proces?

Gibanje Svoboda in njeni koalicijski partnerji so se odločili...

Afganistanskega migranta ne bodo izselili, ker se rad javno samozadovoljuje

Afganistanski migrant bo ostal v Veliki Britaniji, kljub temu,...

Putinovi propagandisti so med nami

Ko so pred kratkim izgnali uslužbenca ruskega veleposlaništva v...