Koalicijski poslanci zopet podprli nesmiselno registracijo mopedov in s tem večanje finančnih izdatkov

Foto: STA

Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor je na današnji seji ponovno odločal glede predlagane koalicijske novele Zakona o motornih vozilih in novele Zakona o pravilih cestnega prometa zaradi odložilnega veta, ki ga je izglasoval Državni svet. Noveli posegata na področje koles s pomožnim motorjem, ki dosežejo hitrost do 25 kilometrov na uro, in uvajata njihovo obvezno registracijo, zavarovanje in tehnični pregled, večina razumnikov pa ta ukrep uvršča med birokratske ovire. 

Državni svet je izrazil prepričanje, da ti dve noveli zaradi obvezne registracije prinašata dodatne administrativne in finančne izdatke lastnikov takih vozil. Državni svetnik Bojan Kekec je opozoril, da se bo na ta način po žepu udarilo prav populacijo, ki ima najnižje osebne dohodke – torej mlajšo in starejšo populacijo ljudi.

Državni svet: “Noveli ne bosta prispevali k večji varnosti v prometu”
Prav tako so v Državnem svetu opozorili, da lahko marsikdaj kolo doseže večjo hitrost kot moped, ki lahko doseže maksimalno hitrost 25 km/h, pa jih zato še ni potrebno registrirati. Izrazili so prepričanje, da ni prav, da se lastnike takšnih vozil kaznuje na račun tistih ljudi, ki na svojih kolesih odstranjujejo blokade in tako dosegajo višjo hitrost. Argumente predlagateljev so označili kot neutemeljene, ki zagotovo ne bodo prispevali k dodatni varnosti udeležencev v prometu.

V tej sestavi Državnega sveta še ni prišlo do večje podpore veta na zakon, saj je kar 23 državnih svetnikov podprlo veto, le 6 pa zavrnilo. 

Predstavnik predlagateljev zakona iz stranke SMC Igor Zorčič je izjavil prepričanje, da predlagani noveli pomembno prispevata k varnosti državljank in državljanov v prometu. “Zakon o motornih vozilih smo predlagali z namenom izboljšanja sledljivosti mopedov v primeru prometnih nesreč,” je dejal. Na podlagi predloga tako ne bomo govorili več o kolesih s pomožnim motorjem, ampak o mopedih, za katere bodo registracija, tehnični pregled in zavarovanje nujni, obvezna pa bo tudi uporaba varnostnih čelad.

Foto: STA

Foto: STA

Gašperšič Slovenijo primerja z otokom, kjer to področje ni urejeno kot v ostalih primerljivih državah
Zorčič je izjavil, da so pomisleki Državnega sveta neutemeljeni, in poudaril, da so napori predlagateljev zakona napori v pravo smer. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je izrazil podporo novelama zakonov, saj naj bi pomembno pripomogli k izboljšanju varnosti udeležencev v prometu. “Slovenija je otok, kjer to področje ni urejeno tako kot v ostalih primerljivih državah,” je dejal.

Po besedah Gašperšiča moramo narediti korak naprej, da bodo vozila končno registrirana, zavarovana in evidentirana. Ocenil je, da bi bila možna prilagoditev glede tehničnih pregledov, da bi le-ti bili vsakih štiri do pet let. V javni agenciji za varnost prometa so prav tako podprli predlagani noveli, ker se pogostokrat dogaja, da so lastniki teh vozil udeleženi v nesreči in nato pobegnejo. Kot pozitivno so poudarili, da bi bila s tem obvezna uporaba čelade za kolesarje do dosežene polnoletnosti, kar je sedaj veljalo do 14. leta starosti.

Noveli predstavljata nesistemske rešitve in prinašata dodatne stroške
Poslanec ZL Matej T. Vatovec je predloga označil kot primera nesistemskih rešitev, poslanec največje opozicijske stranke SDS Danijel Krivec pa je poleg nesistemskosti poudaril, da ti ukrepi prinašajo dodatne stroške za tiste ljudi, ki so si ta vozila kupili prav iz razloga, da jih ne bi bilo potrebno registrirati in zavarovati. Argumentacije predlagateljev zakonov je označil kot smešne in izpostavil, da ni prav, da pobudo za takšne ukrepe predstavlja obnašanje huliganov ob obali. Izpostavil je, da je naravnost neprimerno, da se predlagatelji zakona obnašajo, kot da gre za minimalne stroške. V stranki sicer podpirajo evidentiranje in zavarovanje takšnih vozil, a ne s pomočjo izvajanja tehničnih pregledov. Predlagal je smiselno rešitev, ki bo imela širšo podporo.

Poslanec Bojan Podkrajšek je poudaril, da v tem primeru govorimo o lobističnem zakonu Igorja Zorčiča: “V Državnem zboru je ta novela pridobila zgolj 36 glasov podpore od 90, kar je vredno resnega premisleka.” 

Na podlagi glasovanja so na današnji seji Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor ponovno podprli noveli Zakona o motornih vozilih in Zakona o pravilih cestnega prometa.

N. Ž.