Slovenci, zganite se! Zbranih preko 15 tisoč podpisov za referendum o drugem tiru, a to je premalo, da bi preprečili veliko krajo!

Foto: Matej Zorko

V Civilni iniciativi Davkoplačevalci se ne damo, ki jo vodi državljan Vili Kovačič, so do petka zbrali skoraj 15 tisoč podpisov za referendum o zakonu o drugem tiru. Ob takšnem tempu pa jim vseeno ne bo uspelo zbrati potrebne številke, zato v iniciativi vse Slovence in Slovenke, ki se strinjajo, da je treba ustaviti ponovno krajo slovenskega davkoplačevalskega denarja, naprošajo, naj odidejo v najbližjo upravno enoto in oddajo svoj glas za referendum. Podpis lahko overite ne glede na to, kje se nahajate.

Naj spomnimo. V Kovačičevi civilni iniciativi so z zbiranjem 40 tisoč podpisov za referendumsko zahtevo proti Zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača – Koper, sprejetem v državnem zboru, začeli 19. maja. Zakonski rok, v katerem mora pobudnik zbrati 40 tisoč podpisov, kar je pogoj za referendum, je 35 dni, torej še do 22. junija.

Vlada je dolgo prikazovala, da nas bo tako imenovani drugi tir stal 1,4 milijarde evrov (že to je dvojna cena za enojni tir), pri čemer nikoli ni pojasnila, da je ta znesek vseboval tudi davek na dodano vrednost (DDV). DDV pa je v primeru, ko gre za državno infrastrukturo, popolnoma irelevanten, saj gre za enostavno prestavitev denarja iz enega v drugi državni žep, opozarjajo v iniciativi.

Po nedavno sprejetem zakonu bi nas drugi tir tako po ocenah stal skupaj najmanj 3,5 milijarde evrov, na kar je opozoril tudi ogorčeni koprski župan Boris Popovič. Že do zdaj pa je Slovenija v projekt drugega tira vložila več kot 60 milijonov evrov, v podjetje pa bo vloženih še dodatnih 200 milijonov. Finančna konstrukcija drugega tira je namreč strukturirana iz 400 milijonov začetnega vložka obeh držav (Slovenije in Madžarske), 250 milijonov nepovratnih evropskih sredstev in 300 milijonov evrov dolgoročnega posojila Evropske investicijske banke.

Sporni zakon nalaga Luki Koper obveznosti plačila nove takse, ki jo bo Luka kar 45 let morala plačevati podjetju 2TDK, in sicer po želji snovalcev zakona kar 19 milijonov letno, vsekakor pa ne manj kot 10 milijonov evrov. Tu je še druga nova dajatev, ki jo določa isti zakon. Gre za novo takso za tovorna vozila – najmanj 10 milijonov evrov, kar v 45 letih znese 450 milijonov evrov. Podjetje bo po novem zakonu upravičeno tudi do pobiranja uporabnine oz. prevoznine, kar na letni ravni pomeni milijon evrov, v 45 letih pa kar 450 milijonov evrov.

T. F.