Če si divjak, nisi junak: Zaradi prehitre vožnje mladih čedalje več prometnih nesreč

Foto: Youtube

Število prometnih nesreč, ki jih povzročijo mladi, je čedalje višje. Samo letos so mladi, stari od 18 do 24 let, povzročili 522 prometnih nesreč, kažejo podatki Javne agencije RS za varnost prometa. Problematična je predvsem njihova prehitra vožnja.

Po podatkih agencije so mladi v starosti od 18 do 24 let trikrat pogosteje udeleženi v prometnih nesrečah od povprečnega voznika. Tudi verjetnost, da bo voznik v navedeni starosti povzročil prometno nesrečo s smrtnim izidom, je več kot dvakrat večja kot pri povprečnem vozniku.

Zato bodo od 22. do 28. avgusta po vsej Sloveniji pripravili preventivno akcijo na temo hitrosti. V njej bodo poudarek dali mladim, “ki zaradi svoje neizkušenosti potrebe po dokazovanju in preverjanju lastnih sposobnosti velikokrat uresničijo ravno na cesti”, je opozoril direktor agencije Igor Velov.

Glavni razlog za nesreče, ki jih povzročijo mladi, je neprilagojena hitrost, sledita pa ji nepravilno prehitevanje in vožnja v nasprotno smer.

Če si divjak, nisi junak
V času akcije bodo s preventivnimi televizijskimi in radijskimi oglasi ter z drugimi vsebinami javnost opozarjali in osveščali o nevarnosti hitrosti v prometu, po Sloveniji pa se bo vozila maskota Superjunak, ki bo promovirala varno vožnjo. V času akcije bodo policisti na cestah izvajali tudi nadzor.

Glavno sporočilo akcije bo Če si divjak, nisi junak!, s čimer agencija po Velovih navedbah zavzema konkretno stališče do prehitre vožnje, mlade pa opominja na veliko moč, ki jo imajo za volanom.

Junak je tisti, ki varuje življenja
“Mladim voznikom želimo sporočiti: Bodi junak in z odgovorno vožnjo varuj življenja. Naj postane varna in odgovorna vožnja junaška vožnja,” je v sporočilu za javnost poudaril Velov. Na agenciji si tudi želijo, da bi se trud in delo vseh sodelujočih v preventivni akciji obrestovala in da bi se vsi udeleženci v cestnem prometu zavedali odgovornosti za lastno življenje in življenje drugih udeležencev.

M. P., STA

  • FraterMagnus

    povprečna slovenska prometna pamet se po lastnih izkušnjah konča pri “za ritjo mu bom vozu dokler se mi ne odmakne”. seveda največkrat šoferji bemflov, mercedezov ter golfov. audi šminkerji pa so opazno bolj umirjeni :)

    • FraterMagnus

      Ziva: Slow drivers.
      Tony: Bad drivers.
      Ziva: What is so hard? You go as fast as possible, when something gets in your way, you turn.
      Tony: You’re quoting Better Off Dead. I told you to watch that.

  • avtohtoni neandartalec

    Nemogoče, pri tako visokih kaznih in organiziranih zasedah, pri vseh teh sodelavcih in ovaduhih, na tisoče pobranih vozniških dovoljenj in zaseženih starih avtomobilov, pa je zgleda žrtev še več kot prej? Koga so pa izločali iz prometa? Lahko bi kdo malo pogledal tiste gore zapisnikov in sodb, pa poglejmo kako vse lahko pri nas izgubiš vozniško dovoljenje, iz lastnih izkušenj lahko rečem, zaradi nevarne vožnje in zmanjšanih telesnih sposobnosti zagotovo ne, sploh ne vpliva, če komandir ljudske policije tako naroči, potem pa zagotovo. Evropska sodišča vabijo, le to ne razumem kako boste brez avta še kaj zaslužili in se tja odpeljali, sicer pa je smisel našega prometnega zakonika zgleda, da ne morete in čim bolj trpite.
    Medtem se izrojena oligarhija izživlja po naših rovtah, imajo pravico voziti tudi po nasprotnem pasu, ker je na njihovem luknja in sekati ovinke, ker so brez veze tako ukrivljeni, itak so ceste preozke za razkošne Nemške in zadnje čase celo Ameriške limuzine, simbol širine in absurdne porabe, vse to smo krivi državljani in kar je še lepše, večinoma jih nihče ne vidi. Ne bodo našli nobenih dokazov in jih niti ne zatirajo preveč, mladi fantje si morajo dati duška in se naučiti voziti avto na samih mejah zmogljivosti, ko jih par razbijejo, šele potem postanejo pravi vozniki, ki res razumejo promet in svojo ekskluzivno vlogo v njemu.
    Propagiramo tudi kolesarjenje, čeprav so kolesarske steze zgolj izjema, na cestah pa ogromno dostavnih kombijev, šleperjev in prej omenjenih norcev, iz 80, za kar so bile ceste projektirane, smo dvignili omejitev na 90, temu ustrezno in ob močnejših avtomobilih, se je povečalo tudi število nesreč. To je bilo jasno že na začetku, je moralo pisati na cestnih inženirskih polah, v Jugoslaviji so se držali standardov.
    Avtoceste smo preplačali vsaj trikrat, ustvarili smo klan propadlih gradbincev, ceste so pa preozke in očitno zanič, če nove flikajo, naslednji tak ogromen projekt nacionalnega pomena si ne bomo mogli privoščiti vsaj naslednjih sto let, žal.
    Pri nas prometne kulture praktično nimamo, vožnja je postala zelo živčna in naporna stvar, neprestano kontrole in absurdne kazni, za nepomemne malenkosti, vmes pa švigajo premočni dirkalniki, v takem potovanju ni več nobene romantike. Vse je prepovedano, če slučajno niste opazili, kljub temu da pri nas ni nobene prave metropole, je vse zasedeno z vozili in plačljivo, avto ogromno stane, vendar si v rovtah ne znamo predstavljati sodobnega življenja brez njih, par kilometrov razdalje lahko predstavlja ogromen napor, med katerim vas lahko ujame tudi slabo vreme. Pri nas ni ravnih ulic, po katerih se lahko sprehodiš v udobnih, tankih usnjenih čevljih, so ja povsod sami klanci, to pa pomeni neprimerno večjo porabo energije, časa in švicanje.
    Slovenci smo danes evgenično razslojeni, medtem ko eni živijo isto kot bi v kameni dobi, drugi študirajo vesoljske tehnologije in pomagajo pri načrtih za invazijo na Afriko, država skrbi izključno za slednje, ki zgleda godijo cel javni aparat, mi smo majhna država, standardi so poenoteni povsod, pomeni en sam človek lahko kontrolira vse z enim samim vzvodom, ki ga je seveda kot takega mogoče poljubno izkorišcati ter prilagajati osebjim potrebam posameznikov. To je bila včasih naloga družbene samozaščite, kar se ni dalo zmeniti na sodiščih, se je zrihtalo pa na licu mesta, tako je država vzgajala tudi dobre voznike. Zgleda, se ni še nič spremenilo, razen da se je naš promet pomešal z Evropskim, še nisem slišal, da bi kakšnemu tujcu pri nas vzeli vozniško dovoljenje, ker v Evropi to ne velja za normalno. V Ukrajini imajo podoben zakon, tudi oni so ga dobili od Nemcev, ki ga za razliko od do konca skorumpiranih barbarskih plemen, znajo tudi korektno in strpno izvajati, posledica je bila odcepitev celih pokrajin.
    Rešitev je zmanjšanje najvišje dovoljene hitrosti, odprava kretenskega prometnega zakonika in vračanje donrih voznikov na ceste, treba je sprostiti omejitve za razna električna ter druga lahka vozila, odpraviti nepotrebne registracije, preventivne in izpitne obveznosti, da se bo lahko čim več ljudi vključilo v promet in ga zaviralo, druge realne možnosti jaz ne vidim.
    Lahko pa še zaostrijo represijo in nas popolnoma zadušijo, potem se moramo aavedati, da je domet povprečnega pešca tam 20, mogoče 30 kilometrov na dan, na sebi lahko nosi mogoče do 5 kilogramov, pa še to zgolj v določenih vremenskih pogojih, z dobro obutvijo in obleko ter seveda, če dopušča zdravje, zato je realen radius gibanja še bistveno manj.
    To je pač moje mnenje, veliko sem na cesti in vidim kaj se dogaja, večina voznikov vozi zelo dobro, tudi če so pijani, par buzerantov se izživlja, v glavnem taki iz priviligiranih družin, ki jih nihče ne zaustavlja in itak delajo kar hočejo, vedo kdaj in kje lahko, to je za njih video igrica, ni ga zakona, ki bi jih lahko spravil iz cest, so pa v našem režimu številne možnosti, da spokajo oni nas, v tem je tudi problem, ki bi ga lahko enkrat začeli upoštevati in o tem odkrito govoriti. Če se civolna sfera ne bo vključila v prometno kulturo in logistiko, če bomo samo moralizirali in nabijali neresnične stereotipe o nekih pijancih, norcih in ciganih, bo še manj svobode, še hujše kazni in neprimerno večja korupcija, ker totalitarne oblasti ne bo mogel več nihče ustaviti.

    • indijanka

      Hvala. Nasmejalo me je do solz.

  • avtohtoni neandartalec

    Ideal prometa bi moral omogočati slehernemu posamezniku, da lahko potuje kamorkoli in kdajkoli hoče, pri čemer ga ne sme nihče ogrožati in po nepotrebnem zaustavljati, smoter vsake normalne družbe bi moral biti kako se temu idealu čim bolj približati. Slovenija se že skoraj 20 let trudi v obratni smeri, izjema so edino državljani prvega razreda, za katere je ideal postal skoraj resničnost. Ampak le do prve državne meje, jasno.

  • Rožle

    O…o lej ga..
    Yugo nije za dugo…!

  • Domoljub in gej

    Poleg alkohola je enaki krivec za številne smrti tudi ego in brezbrižnost do ostalih udeležencev. Zadnje čase opažam, da so mladi postali veliko bolj odgovorni, tisti srednjih let pa najhujši… Predvsem ti srednjih let so frustrirani, agresivni, izsiljujejo, dol jim visi tako za sebe kot ostale… Predvsem na te bi se jaz osredotočil… Veliko je mentalno neuravnovešenih, ki nikakor ne bi smeli voziti, ampak ker je v Sloveniji narobe svet lahko takšni psihopati z verižnimi reakcijami širijo svoje bolestne vzorce naprej…Na vsakih nekaj let bi moral voznik na psihološki test in pa preden se mu izda izpit…

    • Traktor

      Pa ti si še čist mlad gej.Ne maraš starejših.

      • Domoljub in gej

        Nič nimam proti starejšim, pravim, da so vozniki srednjih let enako rizični, vendar na drug način… Največ nesreč se zgodi ravno zato, ker ljudje, ne morejo iti 5 minut prej od doma, da bi prispeli na željeno destinacijo točno in potem dirkajo za tistih bogih nekaj sekund in ogrožajo tako sebe kot ostale…

  • xtc

    Komentatorjev se bom tukaj izognil sam članek pa je bolj smešnica kot poziv k treznosti:Da mladi so res veliko tveganje vendar ne vedno;tisti ;ki se ga pač napijejo ni vzrok neseče prevelika hitrost ampak alkohol:
    SIvcer pa vse bolj jasno postaja ;da državi ni dosti mar za prometno varnost ampak bolj za inkasantsvo;kar žal priznavajo že policisti sami;kajti k prometni varnosti sodi tudi urejenost čestišč;vzdrževanje inpopravilo_tukaj ima Slovenija oceno NIČ NITI ENKE ne zmoremo;ker namesto ;da bi ceste popravili raje postavijo te ali one znake denar pa pokradejo:
    Vzrok velikega števila nesreč je dotrajanost vozišč;neurejene bankine in tudi neposrečene izvedbe:
    Strinjam se da prevelika hitrost ubija vendar pa ni vedno vse v hitrosti hitrost je le zgolj spremljevalni faktor;pijanščina;nepravilni premiki;smer vožnje:prehitevanjena polni črti;prehitevanje v ovinek;izsiljevanje;branje in pisanje SMS ov in mailov postajajo vse bolj pogosti vzroki nesreč ampak tu ne gre za brzino ampak zavestno objestnost;ki je prioritetna:
    Ravno danes sem v LJUBLJANI Z TOVORNJAKOM SKORAJ STISNIL TRIDESET LETNICO;KI JE NA IZVOZU IZ btc JA VESELO PISALA SPOROČILA NA TELEFONU IN KAR ZAPELJALA NA CESTO:PREVELIKA HITROST_ne OBJESTNOST:
    Nisem ravno lahke noge ne v avtu ne tovornjaku;vendar pa je na posamezniku odgovornost;kdaj je treba odnehati;kajti osebno mislim:da imam sebe raje kot druge in temu velja slediti:

  • valentin

    V Kanadi je redna praksa da, divjaku policija zapleni vozilo, nato mu ga na primernem prostoru uničijo, seveda v prisotnosti divjaka, ki mora to gledati. Poučno in kruto !

  • Novakec1

    Prej ko smo mel fičke pa yugece je bilo pol manj nasreč. Blokirat mobitele, tačskrine, konje in 5 in 6 šaltengo ven uzet pa avtu vrnit osnovnemu namenu da hitreje prideš iz kraja A v kraj B?

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!