Odločen NE ponovni kraji našega denarja: Od danes naprej lahko na upravni enoti oddate svoj podpis za referendum!

Foto: STA. Slika je simbolična.

Danes prične teči 35-dnevni rok zbiranja podpisov za referendum proti zloglasnemu projektu “Drugi tir”, ki v zadnji tednih pretresa slovensko politiko in javnost. Vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo, Vili Kovačič, je v ponedeljek v parlamentu vložil 4.500 podpisov za začetek zbiranja podpisov za referendum za zakon o drugem tiru, predsednik državnega zbora Milan Brglez pa je za prvi dan določil petek.  Svoj podpis lahko oddate na upravni enoti, kjer ga morate tudi overiti, sicer pa mora Kovačičeva iniciativa zbrati 40 tisoč podpisov, kar je zakonski pogoj za izvedbo referenduma. Če vlada Mira Cerarja brez kakršnekoli samorefleksije trdi, da je drugi tir projekt, ki se mora nujno zgoditi, pa je opozicija podprla namero o referendumu, saj je projekt možno izpeljati precej ceneje in hitreje.

Naj spomnimo. Milan Brglez je za prvi dan zbiranja 40.000 podpisov v podporo zahtevi za razpis referenduma o zakonu o drugem tiru določil petek, potem ko je ministrstvo za notranje zadeve potrdilo, da je Vili Kovačič zbral več kot 2.500 podpisov volivcev, potrebnih za razpis roka; 35-dnevni rok bo potekel 22. junija.

Člani Kovačičeve civilne iniciative menijo, da se lahko projekt financira samo s slovenskim denarjem in izvaja s slovenskim znanjem, zato ni potrebno sodelovanje Madžarske in Evropske unije. Projekt bi bilo treba optimizirati, da bi zadostil kriterijem stroke, okolja in ekonomike. Iniciativa kot sporno pri projektu ocenjuje tudi izbiro trase in korupcijska tveganja. Da se ne bi ponovil TEŠ6, je treba projekt drugega tira tako zastaviti popolnoma drugače.

Če pade drugi tir, pade Cerarjeva vlada
Cerarjevi sicer že ves čas trdijo, da bi bil referendum o zakonu o drugem tiru neprimeren, saj bi ustavil projekt, za katerega so si prizadevale vse dosedanje vlade. Člane civilne iniciative in opozicijo pa obtožuje, da Sloveniji delajo škodo. V resnici se predsednik vlade boji, da bi zakon na referendumu padel, kar bi pomenilo tudi nezaupnico njegovi vladi in predčasne volitve. Drugi tir pa je očitno tisti Cerarjev projekt, na katerem želi SMC graditi svojo naslednjo predvolilno kampanjo.

Več o referendumu si lahko preberete na tej povezavi, vaš podpis pa lahko oddate tudi elektronsko na tej povezavi.

Podporniki referenduma o zakonu o drugem tiru menijo, da se da projekt zastaviti drugače. Prepričani so, da bi lahko dvotirno progo zgradili ceneje in hitreje od predvidenega vladnega projekta, s čimer bi tudi nadoknadili čas, ki bi ga morali po njihovi oceni zdaj nameniti dodatnemu premisleku. Opozicija, ki si prav tako prizadeva za drugačno različico gradnje drugega tira, ki bi omogočila hitrejšo izgradnjo proge, zato zbiranje podpisov podpira. Ravno zato se se v SDS odločili, da bodo Kovačičevi inciativi tudi priskočili na pomoč.

L. S.

  • PikaPolonica

    Dam podpis in to z veseljem. Ker tale 2 tir ni nič kot bodoči teš6 ali pa še huje. Pri projektu naj bo stroka in ne žeparji.

  • dež

    Če bodo overovljene obrazce zbirali samo preko Pošte, jim ne bo uspelo. Ker jih bo polovica izginila neznano kam. Pošta je prestreljena z udbovci. Bo potrebno postaviti štante pred UE.

    • resnicaboli

      Ti podpisi se overijo na upravni enoti in so zabeleženi v računalniku.

      • dež

        To sicer drži. Ampak podpise na koncu prešteje/preveri še MNZ. In če bo Kovačič razpolagal samo z npr. 35 K podpisi, ker jih bodo 5 K ukradli, policija ne bo imela kaj preverjati, ker teh 5 K ne bo na seznamu, ki ga bo vložil organizator. Ki niti natančno ne bo vedel, s koliko podpisi podpore razpolaga.
        Upam, da se motim in so stvari bolj enostavne, ampak v tej državi je čisto vse mogoče, če nisi ravno podpornik intenzivno rdeče barve.

    • Nata

      Zgoraj je Iva odgovorila na to vprašanje.

  • centurion

    Grem podpisat.
    Zato, da otrok, ki se bo danes rodil, ne bo nosil teže
    praga tega tira v obliki kredita do svojega 45. leta….

  • Shadow

    Zapečatimo usodo tega bankomata. Pot pod noge. Za nas in naše otroke gre. Bravo Vili.

    Če bi se izrazil nekoliko bolj figurativno oz. besedami, ki jih Slovenci (žal) predobro poznamo: ta projekt je treba ubit, ubit, ubit ….

  • Krtača17

    Preden bomo mi sprejel odločitev bojo že Kitajci celo novo svileno železnico pozidal s tiri za vlak 350km na h. Mi bomo pa do leta 2050 mogoče spacal 26km orient ekspresa. Tale referendum je v bistvu brez veze ker tudi če je sprejet, cena verjetno ne bo bistveno drugačna. Ampak naj bo referendum, da bo pravici zadoščeno….

    • dvanajstzvezdic

      Jebe se mi za Kitajsko.

    • Nata

      No, če že nekaj mora biti, naj bo po ceni, ki jo zmoremo državljani. Ne pa da bomo polnili žepe onim, ki so že itak pri koritu .

      • karpelec

        Ali pa za to, da bodo imeli za zmago na državnozboskih volitvah.

  • VERZIFIKATOR

    DRUGOTIRNOST

    Toliko besed o enem istem tiru,
    pa še trase zanj nikjer, nikoder,
    ve se le, da tir bo plavo-moder
    in po njem vozilo se bo v diru.

    Kdo dvotirnost to bo financiral
    in kdo v lasten žep si tir utirjal?
    Tisti, ki je kretnice usmerjal,
    že doslej vse proge ruiniral.

    Drugotirnost je njegova forma,
    pravzaprav je opcija intimna,
    da prikaže se ko legitimna,
    dal bi vse, da to postane norma.

    Prvi tir za potnike navadne,
    ki si karto morajo kupiti,
    drugi tir za tiste, ki jemati
    znajo zgolj iz kase skupne vladne.

    Vprašam se, do kdaj bo ta hudir,
    kaj vem kakšen, menda štirinožni,
    ves promet usmerjal v svoj tir krožni,
    kdaj se njega spravi v zadnji tir.

    V slepi tir, od koder ni več tira,
    ki pritlehnost spet na progo spravi,
    proga se večtirnosti ozdravi,
    ko sistem povsem se razmon-tira.

    • Nata

      + + + + + + +tudi mi se sprašujemo !

  • resnicaboli

    Preprečimo polnjenje žepov tajkunom.

  • if

    Davkoplačevalci se ne damo-Vili Kovačič!

    Davkoplačevalci imamo ljudi s strokovnim znanjem, vizijo in inovativnostjo.

    Skupina prof. dr. Duhovnika je kompetento dokazala rešitev, ki je za državo odlična, vrhunska.
    Zato podprimo referendum in vrzimo v smetnjak rešitev, ki jo vlada in njeno ozadje podpira tudi za za prihodnje uničevanje demokracije.

  • Anton
    • Shadow

      Zanimivo.

    • Krtača17

      Zelo pravilno razmišljanje.

  • Demonkrat

    Islandija nima železnice.

    • stajerc5

      Island ima 300 000 prebivalcev. Ima mocvirje svojo zeleznico? Se najpametnejso varianto prevoza v mestu so unicili- tramvaj!!!

  • Iva

    Kdor si je ogledal tiskovno konferenco (2.tir) iniciatorjev referenduma (Davkoplačevalci se ne damo) je lahko spoznal,

    da je vladni projekt ne le v ekonomskem, ampak tudi v TEHNIČNEM pogledu popolnoma NESPREJEMLJIV. Noben projektant na dokumentu tudi ni podpisan (sic!), podpis pa pomeni osebno odgovornost!
    PROTI!!!

    • dež

      Poleg podpisov je potrebno udariti tudi kakšen žig, OVP, OP, projektant. Manjkajo vsa soglasja k tehničnim rešitvam, kje npr. sta tisti od DARS ali DRSC, da lahko gradijo pod črnokalskim viaduktom – če bi ju imeli bi že davno mahali z njima ?
      Kje so zemljiškoknjižni izpiski in notarsko overjene služnostne pogodbe, s katerimi dokazujejo pravico graditi. Če jih nimajo, od kje potem PGD in gradbeno dovoljenje ali lahko pokažejo katastrski elaborat iz vodilne mape PGD projekta.

      Vsa do sedaj narejena dokumentacija je v popolnem neskladju z Zakonom o graditvi objektov. Državni sekretar Leben ni ne član IZS ne ZAPS, zato sploh ne more biti odgovorni vodja projekta. Naj ob tem omenim še neverjetno sluzavost Inženirske zbornice in ZAPS, ki bi se morala prva oglasiti, pa sta oportunistično tiho.

      Lahko si oni napišejo poseben zakon, a le-ta ne more biti v popolnem neskladju z veljavno resorno zakonodajo, npr. Zakonom o graditvi objektov. Nimajo pojma ne o pravu, ne o tehniki, so čisto navadni šalabajzerji, ki bi jih morali zbrcati po hitrem postopku. Od vključno PV navzdol.

  • totex39

    Referendum mora uspeti, da dokažemo tej mafijski vladi, da nismo ljudje njihove marionetke.

  • dvanajstzvezdic

    Bom podpisal.

  • goldhorn

    Sem že sprintal obrazce za vso familijo.

    • Krtača17

      Si jim po desnokratično razložil kako morajo glasovati? Jim boš kar na roko narisal?

  • neny

    “Podporniki referenduma o zakonu o drugem tiru menijo, da se da projekt zastaviti drugače. Prepričani so, da bi lahko dvotirno progo zgradili ceneje in hitreje od predvidenega vladnega projekta, s čimer bi tudi nadoknadili čas, ki bi ga morali po njihovi oceni zdaj nameniti dodatnemu premisleku”

    b.v…. Železnica je potrebna. Sicer je ne bo.

    • črnaovca

      Bom šel podpisat in na referendum ko bom videl vsaj osnutek predloga kako se da drugače. Čvekati vse je narobe da se narediti bolje sem se na poslušal že od komunistov v bivšem sistemu.

  • garfi

    seveda bom podpisal
    DOL Z MURGELSKO MAFIJO IN NJIHOVO VLADO

  • opazovalec

    @Iniciativa kot sporno pri projektu ocenjuje tudi izbiro trase…..

    Kaj ti še niso vzeli, da je trasa v državnem lokacijskem načrtu že 7 let! In zakon o 2TDK nič ne govori o trasi, torej se ne bo o njej glasovalo.

    O tem, da ena stranka podpira referendum me pa sploh ne čudi. Nekoč so podpirali referendum proti pokojninski zakonodaji. Naslednje leto so pa sprejeli skoraj enak pokojninski zakon….. Načelnost pa taka! In kakor pravi neny je železnica potrebna. Ali se jo da zgraditi ceneje in hitreje so pa mnenja deljena. na primer, Leta 1915 so železnico iz Logatca v Idrijo in do Dolnje Trebuše (Idrijski feltban) zgradili zelo hitro, zelo poceni, ampak med DT in Idrijo je vlak vozil le 1 teden. In take poceni rešitve si sigurno nihče ne želi, kljub temu pa nekateri navijajo za inovativne rešitve iz Disneylanda.

    • stajerc5

      Cudno, da trasa iz Wiena do Trieste(iz let med 1840 do 1870) se kar drzi!?

      • opazovalec

        Ti si pa res pristaš ene slovenske nacionalne stranke ko še imena avstrijskega glavnega mesta ne znaš napisat v rodnem jeziku. Sicer je pa trasa med Dunajem in Trstom že doživela spremembe in jih še bo, saj se po stari trasi ne da voziti hitro. V Avstriji vrtajo tudi predor pod Semmeringom. Pri nas je bila trasa spremenjena vsled zanič Borovovniškega viadukta, spremenila se bo trasa v Pesniški dolini, ali ti je znano, da je včasih bil v Pesniški dolini lep opečnat viadukt, verjetno najdaljši na južni železnici, toda po 25 letih so ga zasuli. In ta nasip bo nadomeščen z novim viaduktom. Pripravljajo se spremembe trase v Zasavju mimo Zidanega Mosta, na primorskem kraku se predvideva kompletna rekonstrukcija na več odsekih. Toliko o stalnosti trase južne železnice med D in T.

        • stajerc5

          Pravzaprav smo neverjetno uspesni, da rabimo 150 let za prvo obnovo cuf-cuf zeleznice, a ne! Se tu se kazejo samo rahli namigi in plani za zacetek del. Kdaj bo koncano, ne ve niti sam ljubi Bog! Ni kaj, pravi mojstri smo. Ce pomislim samo na Markovec, ze vem, da niti pravnuki ne bodo videli te trase!
          Oh, skoraj sem pozabil, lepe pozdrave iz Njujorka in Ciriha…

          • opazovalec

            stajerc5, če bi znal slovensko, saj si pristaš neke nacionalne slovenske stranke, bi vedel, da se v slovenščini ne piše kot se govori. Imamo pa za določena geografska imena slovenske različiče, pouči se na spletu, da ne boš streljal klampf.
            O namigih in palnih imaš pa prav, tudi sam se bojim, da kaj dosti ne bom dočakal. Ampak prav 2TDK je vzorčen primer, kako se neki stvari oporeka iz samega principa, ker tega pač ne počenjamo MI. Pa si pri tem lahko misliš krajo 500M€ ali pa samo čast in slavo zaradi gradnje.

          • Nata

            Joj, no ? Kaj res nimaš drugih razen slovničnih pripomb na tole drago gradnjo ? Govorimo in pisarimo samo o preklemano dragi – pa z nikakršnimi podpisi in štampiljkami opremljeni – gradnji tega tira.

      • neny

        potuj MB-KP…. voziš se pol dneva zaradi nenehnih zastojev…. že par let je tko. Kje vi vsi živite se jaz sprašujem in kako vam perejo možgane….

    • Iva

      Sporno je vse, ne le trasa.
      Referendum se glasi: PROTI DVOJNI CENI!
      Gre torej za popolnoma neracionalno, neekonomično izbiro, ki sploh nima pravne podlage! Citiram (glej komentar-dež)
      Poleg podpisov (moja op.: ni podpisa pooblaščenega projektanta, inženirja, ni čudno, saj gre za napačne tehnične odločitve; kdo bo odgovarjal?!) je potrebno udariti tudi kakšen žig, OVP, OP, projektant. Manjkajo vsa soglasja k tehničnim rešitvam, kje npr. sta tisti od DARS ali DRSC, da lahko gradijo pod črnokalskim viaduktom – če bi ju imeli bi že davno mahali z njima? ….

      Kako je možno, da se to dogaja? Novi totalitarizem?!

      • Nata

        + + + + + + + + + +

  • Krtača17

    Koliko stane izgradnja podzemne železnice po svetu. Zelo zanimivo:
    https://www.google.si/amp/s/www.citylab.com/amp/article/370399/

    • stajerc5

      56 km v desetih letih 10 milijard, Svica! Prevozen z 250 km/h.

      • KIKI

        Logika! Gotovo je v Švici vsak švicarski frank preračunan
        in tudi kontroliran, ne tako kot pri nas, ko ima vsak evro še
        svoje “prisklednike” in se raćun nikoli ne izide, razen če ga
        multipliciraš !
        Jeba, prava jeba!, najprej evro za atija, potem za mamiko,
        pa za sinčka in hčerkico, pa še za vsakega strička iz ozadja
        po en eur!
        Suma sumarum : za 1 EUR vrednosti del, potrebujemo vsaj
        8 EUR ! No vidite, pa smo tam ; vsaka investicija pri nas je
        osemkratne vrednosti! Vprašaj Vraničarjevo, če njen Mag
        kaj bolje računa!!!!

        • stajerc5

          Koncali so eno in pol leto pred zastavljenim planom in prisparali skoraj dve milijardi pri zastavljeni investiciji!

        • totex39

          Ja res je, če bi se zgledovali po Švicarjih takšnih kraj pri nas ne bi bilo, samo pri nas lopovi gledajo, da jim čim več pade še v njihov žep.

  • črnaovca

    Dobim za kofe če ne že ne bom hodil podpisovat

  • Nata

    Vse lepo in prav!! Bomo angažirali vse svoje sile !!!!
    Ampak. Komu pa to oddamo ? Danes ni bilo tam nobenega .

  • goldhorn
  • MižekFiga

    Direkten izpis obrazca “Referendumza2TIR” … klik na naslednjo vrstico !!!
    http://referendumdrugitir.si/assets/referendum-drugi-tir/obrazec.pdf

    Overjen obrazec je treba poslati na naslov
    Vili Kovačič, Na Straški vrh 26, 1000 Ljubljana
    ali na REFERENDUM DRUGI TIR, P.P. 122, 1000 Ljubljana

  • MižekFiga

    Prihranek bo okoli 500 miljonov €.

  • sunday

    svojo, slovensko dolžnost sem že opravil!!!

  • xtc

    Referendum naj bo;če bo proti je čas ;da odide tudi Cerar in tisti ;ki so sforsirali to krajo:

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!