Nacionalka, ki jo plačujemo vsi, spet lansira komunistične laži

Foto: wikipedia

Spletni portal RTV Slovenija, MMC, je objavil članek, v katerem navaja, da je bil Radio Kričač “edina radijska postaja za obveščanje protifašistične javnosti v Evropi”. To je seveda daleč prepotentna izjava, saj je bilo še kar nekaj drugih evropskih radijskih postaj, ki so poročale o protifašističnem gibanju, namenjene pa so bile seveda vsem zagovornikom protifašizma, ki so tako prišli do tovrstnih informacij, ki so jih ostali mediji zamolčali.

Na MMC-ju so že v uvodu zapisali, da se je “edina radijska postaja za obveščanje protifašistične javnosti v Evropi, Radio Kričač, nekajkrat na teden s kratkimi, petnajstminutnimi oddajami od novembra leta 1941 do aprila 1942 oglašala iz različnih stanovanj v Ljubljani”. Seveda pa gre že v prvem stavku za zavajanje slovenske javnosti, saj radio Kričač ni bila edina radijska postaja v Evropi, ki je obveščala protifašistično javnost.

Foto: printscreen

Foto: printscreen

Novice iz Londona služile za dviganje nacionalne morale
Po Evropi je namreč delovalo še kar nekaj radijskih postaj z istim konceptom. V medvojni Češkoslovaški so imeli tamkajšnji prebivalci radijsko povezavo z Londonom. Ti radii so bili sicer prvotno uporabljeni z namenom obveščanja češkoslovaškega političnega vrha, saj so razkrivali poročila nacističnih gibanj in njihovih zaveznikov, kljub temu pa so jih lahko slišali tudi ostali prebivalci te države. In ravno zato se ugiba, da so bila nekatera poročila, ki so jih dali tudi v javnost, lažna, namenjena pa so bila dviganju nacionalne morale. V njih se je poročalo tudi o stanju judovskega prebivalstva na Češkoslovaškem pod nacistično oblastjo.

Prav tako je radijska postaja za obveščanje protifašistične javnosti delovala na Nizozemskem. Ker so se nacisti bali, da bi se Nizozemci ob velikem številu radijskih programov obrnili proti njim, so med majem 1940 in majem 1943 tamkajšnjim prebivalcem zasegli skoraj 80 odstotkov vseh radiev. Kljub temu pa so tisti, ki jim radijske naprave niso vzeli, lahko sprejemali, sicer nezakonito, oddaje BBC-ja in Radia Oranje. Prav tako so BBC Radio, ki je poročal o aktivnostih protifašistov, sprejemali na Norveškem.

So pa v Sloveniji med vojno poslušali tudi tuje radijske postaje. Med najbolj priljubljenimi je bil Radio London, ki je prav tako širil novice, ki so še kako zanimale protifašistično javnost. Zato je trditev, da je bil Radio Kričač edini, ki je obveščal protifašistično javnost, zavajujoča in v stilu drugih zgodovinskih laži, ki jih lansirajo totalitarni komunisti. Slednje pa je v nasprotju z delovanjem nacionalne televizije, podprte z davkoplačevalskim denarjem, in objektivnim poročanjem.

M. S.