Odziv na Lidlovo zavajanje: Jezni potrošniki oblepili trgovino na Rudniku s krščanskimi križi

V začetku tedna je svetovno in evropsko javnost razburila novica, da je trgovska veriga Lidl na nekaterih svojih grških izdelkih z embalaže umaknila krščanske križe iz najbolj znane grške cerkvice Anastasis. Takoj zatem so v znak protesta s križi polepili Lidlove trgovine na Češkem, pred dvema dnevoma pa so s črnimi križi polepili še Lidlovo poslovalnico na Rudniku v Ljubljani.

“Lidlove odločitve so zmotile tudi naše simpatizerje, ki so eno od trgovin v Ljubljani polepili s križi. Priložene slike smo danes prejeli prek elektronske pošte,” je na svoji Facebook strani sporočilo društvo Generacija identitete, gibanje, ki se bori proti islamizaciji Evrope. Kot je razvidno iz fotografij, so s črnim samolepilnim trakom sestavili krščanske križe, s katerimi so polepili okna in fasado trgovine.

V Lidlu so križ izbrisali iz krščanske cerkve Anastasis domnevno iz spoštovanja raznovrstnosti. To so storili zato, da bi hrano kupovali in jedli tudi muslimani. To “spoštovanje raznovrstnosti” pa očitno ne gre v obe smeri, saj so izdelke z domnevno islamsko versko arhitekturo pustili nespremenjene. Krščanski simboli so izbrisani, da se muslimani ne bi počutili odrinjene, islamske verske simbole pa so pustili.

Politična korektnost “par excellence”
Lidl je iz embalaže izdelkov, na katerih so bili prvotno naslikani križi, te izbrisal. To je povzročilo, da so izdelki zdaj priznani kot ‘‘halal”, kar pomeni, da jih pobožni muslimani v skladu z islamskimi verskimi zahtevami lahko uživajo. Izraz izvira iz arabskega jezika in pomeni ”dovoljeno” oziroma “čisto“, nanaša pa se na vedenje, komunikacijo in živila, ki jih islamsko pravo dovoljuje in dopušča. Originalna embalaža nekaterih izdelkov je imela naslikane križe. Teh izdelkov muslimani naj ne bi kupovali.

Lidlova poslovalnica na Rudniku.

Ne samo, da so z embalaž posameznih izdelkov izbrisali krščanske simbole, na nekaterih izdelkih podjetja so se začeli pojavljati celo islamski simboli. Tako njihovo ”spoštovanje raznovrstnosti‘ očitno ne deluje v smeri enakopravnosti za vse. Krščanstvo so izključili, islam pa povzdignili. Kako daleč bo torej šel zahod, da bi dokazal, da spoštuje različnost? Mirne volje bi lahko izbrisali križe in s tem prodajali izdelke brez verskih simbolov. V tem primeru so izbrisali krščanske, dodali pa muslimanske. Zdi se, kot da pri tem ni nobenih omejitev.

Potrošniki si zaslužijo korektno obravnavo
Lidl se je za nevščečnosti glede embalaže že opravičil. Kot so zapisali v izjavi za javnost, so na sporno upodobitev postali pozorni šele po objavi na družbenih omrežjih v eni izmed evropskih držav. “V Lidlu Slovenija smo nemudoma ukrepali in se pridružili pozivu po spremembi sporne embalaže. Skupina Lidl je že izvedla ustrezne ukrepe, slednji predvidevajo tudi spremembo upodobitve na embalaži, ki v prihodnje ne bo več vsebovala verskih simbolov, takoj ko bo to mogoče.” Številni pa z njihovo izjavo niso zadovoljni, ker so napovedali zamenjavo vseh verskih simbolov. Križ, kot simbol krščanstva, je namreč del evropske kulture in tradicije, katere del je tudi krščanstvo, zato ni nobenega razloga, da bi ga umaknili. Upodobitev znamenite grške cerkvice ob prelepem morju je povsem primerna reklama za grške prehrambene izdelke, javnost in potrošniki pa si zaslužijo, da je ta upodobljena tako, kot je v resnici – s križem na vrhu kupole! S tem ne bodo nikogar užalili niti razjezili.

C. Š.