Pozor! V veljavo bodo stopili novi prometni znaki. Jih poznate?

Foto: STA/mzi.gov.si

Na slovenske ceste prihajajo novi prometni znaki. V torek se namreč uveljavlja Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah, ki iz uporabe umika nekatere prometne znake, denimo znak za sistem “zadrge”, uvaja pa nekaj novih, na primer znak za bližino medveda.

Spreminjanje pravilnika pomeni poseben izziv za izpitne centre, ki so odgovorni za izvajanje teoretičnega dela vozniškega izpita. V praksi čez noč praktično ne bo sprememb, edini spremenjen znak, ki bo moral stati že to sredo, 6. julija, bo oznaka za začetek in konec hitre ceste. Na novem znaku ne bo več podobe avtomobila, temveč bo na znaku narisana cesta – tako, kot je na znaku za avtocesto.

Med znaki, ki se na novo uvajajo, sta med drugim znaka, ki se bosta aktivirala ob zaznavi vozila v nasprotno smer ali medveda. Na avtocesti pri Vranskem je naprava, ki zaznava nasproti vozeče vozilo, že postavljena, na nevarnost pa bodo zaenkrat opozarjali na portalih na avtocesti.

Da bi vzpostavili sistem, ki bi voznike opozoril na bližino medveda, pa ministrstvo za kmetijstvo v sodelovanju z zavodom za gozdove in pod pokroviteljstvom EU na območju Cerknice in Kočevja tudi že izvaja projekte za zaznavo gibanja medveda.

Zavijanje desno na križišču tudi ob rdeči luči
Na slovenske ceste prihaja tudi znak, ki bo omogočal zavijanje desno na križišču ob rdeči luči. Vendar takšno zavijanje za zdaj še ne bo dovoljeno, najprej je treba sprejeti še nekatere podzakonske akte, ki bodo urejali tak prometni manever. V koraku s časom se dodaja tudi prometni znak z oznako parkirišča s polnilniki za električna vozila.

Znaki ne bodo več stali samo na desni strani
Znaki tudi ne bodo več obvezno stali le na desni strani, ampak tudi na levi, če bo tako bolj smiselno. Prav opozorilo na nevarnost medveda bi utegnil biti tak primer – če bi prihajal z leve strani, opozarjanje na desni strani vozišča ne bi imelo velikega učinka, ugotavljajo pristojni na infrastrukturnem ministrstvu. Doslej se je znak na levo stran vozišča lahko postavilo le, če je na desni že stal drug znak.

Ministrstvo ugotavlja, da znak za priporočeno hitrost ne prinaša koristi
Med drugim bo nekoliko preoblikovan znak, ki opozarja na nevarnost otrok na vozišču. Odslej bo na njem natančneje pisalo, ali je v bližini šola, vrtec ali igrišče. Preoblikovani bodo tudi znaki za premični most, bližino morja ali letalske steze ter predor, grbino, obvoz, prometni otok in kolesarske povezave. Tudi znak, ki kaže, v kateri smeri je policijska postaja, bo prenovljen.

S slovenskih cest pa se poslavlja znak za priporočeno hitrost, saj po ugotovitvah ministrstva za infrastrukturo ni nobenih podatkov, da bi bil ta znak koristen.

Umika se znak za sistem “zadrge”
Umikajo tudi znak za sistem “zadrge” v prometu, torej znak, ki pojasnjuje način vključevanja vozil z več pasov na zožano cesto. Na ministrstvu pričakujejo, da bo tukaj prevladala osnovna vozniška kultura. Prav tako iz uporabe odhajajo prometni znaki za tramvajsko progo, stranišča, neutrjeno bankino in nevarnost požara. Vse spremembe so objavljene tudi na spletni strani ministrstva za infrastrukturo.

Spremembe pravilnika bodo seveda vplivale tudi na opravljanje teoretskega dela vozniškega izpita. Na agenciji za varnost prometa, ki bdi nad izpitnimi centri, so povedali, da pravilnik prinaša “malo morje” sprememb, in se bodo skupaj s centri v prehodnem obdobju potrudili, da bodo opravljalci teoretskega dela vozniškega izpita o vseh spremebah, ki jih lahko doletijo na izpitnih polah, pravočasno in nazorno informirani.

Na izpitu bo spremenjenih več kot desetino nalog
Spremenjenih bo približno 250 nalog, kar pomeni več kot desetino vseh nalog, ki jih kandidati lahko dobijo na izpitu. Vključno z nalogami, ki jih nameravajo spremeniti kasneje, bo skupno spremenjenih okoli 300 nalog, ocenjujejo na agenciji.

Nekatere novosti, denimo spremenjena oznaka za začetek in konec hitre ceste, bodo na izpitnih polah že v torek, vključevanju teh sprememb v izpite se namreč ne da izogniti, saj bodo nekatere aktualne že takoj, druge pa postopoma. Na te novosti morajo biti kandidati torej pripravljeni.

Postavljeni bodo v desetih letih
Sicer pa bodo morali vzdrževalci nove znake postaviti v desetih letih, kar je celo dlje od življenjske dobe prometnega znaka. Spreminjajo se tudi nekatere talne oznake, te bodo morali na novo urediti v naslednjih štirih letih, veleva pravilnik. Iz uporabe seveda ne odhajajo najbolj pogosti znaki, ampak taki, ki jih vozniki že zdaj ne opazijo.

N. K., STA

  • Rožle

    Kje je prečrtan znak za obvezno smer v levo….?

  • Novakec1

    A so se to igral otroci v vrtcu, kakšne definicije da te srat prime, sliko traktorja so posodobili itd….

    • Rožle

      Samo traktor je še zmer Zetor….

  • dr Janez Sveti

    Traktor je dobil varnostno kabino Žalostno ampak, konjske zaprege ni več! No, vsaj dokler nafte ne zmanjka.
    Tako to gre. Nekatere stvari izginejo iz naših življenj, da skoraj tega ne opazimo. Kdaj ste videli nazadnje otroke z žogo na ulici? Na drevesu?

    Dr Janez Sveti nostalgija

  • avtohtoni neandartalec

    Kakšen smisel imajo ti stripi, če se morajo vso učiti prometni pravilnik na pamet, namesto da bi razmišljali kaj jim pove sličica sama, tudi če znaka oziroma simbola prej še niso nikoli videli. Avtošola zakomplicirano do nezavesti, od voznikov zahtevajo doktorate, ne zgolj uporabno znanje in veščine, učiti bi morali predvsem kako se izogniti odvzemu vozniškega dovoljenja in zasegli vozila, kaj hujšega jih večino skoraj ne more doleteti.

    Zgleda se bomo morali navaditi na nove znake, ki bodo opozarjali na različne sorte policije in medveda, preden je vojska dobila pooblastila posegati v civilni prostor, nismo videli toliko simbolov, zdaj so pa zgleda potrebni.
    Kako bodo pa sledili gozdnim živalim, mogoče so lovske družine tako povezane, da kontrolirajo vsa rojstva in jih bodo vse čipirali, bolj verjetno se mi zdi, da mislijo nastavljati kake kamere in senzorje, kar pomeni še hujšo represijo, in še manj svobode, posledično bo promet tekel še slabše

  • avtohtoni neandartalec

    Rabili bi še posebna znaka, ki bi opozarjala na velike in majhne avtomobile na cesti skupaj. Zadnjič sem videl piči pokija in Mercedesa skupaj, zgledalo je, da ni lahko majhen avto parkiral v prtljažnik od velikega, taka je razlika
    Pri nas so celo nove ceste grajene za stare fičote, tam kjer se dve limuzini komaj srečata, bi lahko brez težav vozili vštric trike stari avtočki.
    Ta trend ogromnih osebnih vozil je najbolj ohromil promet, podobno kot v Ameriki, se zgleda vsi počutijo bolj varni v mini tankih, ki so bistveno pretežko in premočni za naš teren, po drugi strani preveč kompliciranih in občutljivi na okvare.
    Restrikcije so absurdne, unikatnih in alternativnih vozil pri nas praktično ni, ker je vse prepovedano in nihče noče izstopati, edina sprememba so pa noči simboli na cestah, kot je tisti z konjsko vprego, ki služi itak samo kot šport in turistična atrakcija. Kdo je pa še danes

  • Krtača17

    Spet ma en preveč časa potem pa malo znake spreminja. Manjka samo še znak za krive banane…

  • Imersion

    Plod 10 letnih raziskovanj in trdega dela ministrstva… Od zdaj naprej bo 100x bolje… Zadaj pridejo pa še komisije ki bodo pravilnik v roku nega leta 3x dopolnile… Pol smo pa že skor tista opevana Švica

  • AlojzZ

    Plod 10 letnih raziskovanj in trdega dela ministrstva… resnično si člani te ekipe zaslužijo dosmrtno rento, ki se deduje.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!