Na Dolenjskem zbirajo podpise proti drugemu tiru: Lahko bi zgradili 100 novih šol, 100 vrtcev ali 100 športnih dvoran

“Če upoštevamo podatek, da je cena novo zgrajenega kilometra državne ceste okrog 7,7 milijona evrov, potem je jasno, da bi z denarjem iz preplačanega 2. tira lahko zgradili vsaj 71 kilometrov novih cest. Ali drugače: 3. razvojno os in predor pod Gorjanci, pa še za del 3.a razvojne osi proti Kočevju bi ostalo. Ob razumni ceni bi imeli torej 2 tir in 3. razvojno os, vse za ‘ceno enega’,” o projektu drugi tir menijo Dolenjci.

V petek, 20. maja, je začel teči 35-dnevni rok za zbiranje 40 tisoč podpisov za razpis referenduma o zakonu o drugem tiru, ki so ga pobudniki poimenovali PROTI DVOJNI CENI ZA ENOJNI TIR. Pobudnik je vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo, Vili Kovačič. Po vladnih izračunih naj bi bil drugi tir (v bistvu gre samo za en tir) ovrednoten na 1.350 milijonov evrov, toliko naj bi odšteli za 27 kilometrov proge. Preračunano na kilometer bi to stalo okrog 50 milijonov evrov za kilometer proge. V Evropi je cena med 5 in 7 milijoni evrov, če gre za težak teren in predore pa največ do 18 milijonov evrov. Stvari pri projektu drugi tir, ki mu v civilni iniciativi Davkoplačevalci se ne damo pravijo kar zlati tir, pa sploh še niso končne, ker ne obstajajo še niti pravi investicijski načrti, prav tako ni dokončnega ekonomskega elaborata, ki je osnova za izvedbo vsakega velikega projekta.

Zakon je vlada pripravila zelo na hitro in ga tudi zelo na hitro sprejela. Strokovnjaki pa navajajo, da bi tir lahko zgradili za 550 milijonov evrov ceneje. To je vrednost točno 100 novih osnovnih šol, 100 vrtcev in 100 športnih dvoran.

Če upoštevamo podatek, da je cena novo zgrajenega kilometra državne ceste okrog 7,7 milijona evrov, potem je jasno, da bi z denarjem iz preplačanega 2. tira lahko zgradili vsaj 71 kilometrov novih cest. Ali drugače: 3. razvojno os in predor pod Gorjanci, pa še za del 3.a razvojne osi proti Kočevju bi ostalo. Ob razumni ceni bi imeli torej 2 tir in 3. razvojno os, vse za ‘ceno enega.
Ali pa: Občina Ivančna Gorica je pred dvema letoma zgradila povsem novo osnovno šolo, vrtec in športno dvorano – in za to plačala okrog 5.500.000 evrov. 100 takšnih objektov bi lahko postavili v naši regiji, po 5 v vsaki občini.

Civilna iniciativa se je temu zlatemu tiru uprla z zbiranjem podpisov za izvedbo referenduma, ki jih mora zbrati kar 40 tisoč do 22. junija. V kolikor želite civilno iniciativo podpreti, si lahko izpolnjen obrazec (tukaj) natisnete, izpolnete in odnesete na upravno enoto (v svojem kraju ali katerikoli upravni enoti ali krajevnem uradu v Sloveniji, ne glede na stalno bivališče), ki ga bo potrdila. Obrazec se lahko odda tudi elektronsko, z e-podpisom (oddaja s kvalificiranim digitalnim potrdilom SIGEN-CA). Povezava do obrazca je tukaj.

Opozorili ste nas, da so obrazci na voljo tudi na upravnih enotah in ponekod tudi na stojnicah ter na to, da gre za obrazec: št. ZR 738 – PROTI DVOJNI CENI ZA ENOJNI TIR.

Na upravni enoti ali krajevnem uradu potrjen obrazec se nato pošlje na naslov: REFERENDUM DRUGI TIR, p. p. 122, 1000 Ljubljana

Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo med razlogi za referendum navaja naslednje:

  • da je vladni drugi tir slepi tir za Luko Koper, saj nas bodo zaradi prepočasne izgradnje prehiteli Avstrijci iz severozahodne smeri;
  • vladni drugi tir bo 2- do 3-krat preplačan in bo na dolgi rok (v 45 letih, kakor je podeljena koncesija) gospodarstvo stal okrog 3 milijarde evrov (tolikšne bodo dajatve Luke in pristojbine transporta);
  • popolnoma zanemarja razvoj Istre in življenje tamkajšnjega lokalnega prebivalstva, saj ohranja nevzdržno in življenjsko nevarno sedanjo progo v pobočju Kraškega roba;
  • ukinja suverenost države Slovenije, ker je v zakonu uveljavljeno upravljanje s pravico veta. Vlada s tem zakonom suverenost poklanja Madžarom in zalednim državam – civilna iniciativa dodaja, da slovenski davkoplačevalci nismo naprodaj;
  • so proti dvojni ceni za enojni tir; resnični dvojni drugi tir naj se zgradi z domačim kapitalom in z domačim znanjem;
  • treba je na novo začrtati traso; vlada nam prodaja 25 let star in zastarel projekt kot razvojni projekt; potrebna je revizija železniške povezave Koper–Divača z novimi spoznanji znanosti, tehnike, ekonomije, tehnologije in okoljevarstva;
  • razvoj zavira vlada – ne davkoplačevalci – in nas vleče za nos in v novo avanturo TEŠ6 – tudi pri tej se je brezglavo mudilo.

M. S.