Nam vlada mafija, ki vidi v izgradnji drugega tira priložnost, da oropa Slovence za 500 milijonov evrov?

Foto: Matej Zorko

Nimamo za zapornice na železniških prehodih, Cerar pa bi gradil “mercedesa” za tovorni promet. Cerarjeva vlada je znana po trmastem vztrajanju tudi pri dokazano napačnih odločitvah. Zdaj, ko je zgodba v javnosti dodobra razgaljena, je jasno, da je tako tudi z vladnim projektom “drugi enotirni tir”.

Projekt “Drugi tir” je ostalina preteklosti, dejansko je bil zamišljen v korist velikih gradbenih podjetji, ki jih ni več. Zato bi moralo biti Cerarju in njegovim strokovnim službam jasno, da je treba leta 2017 projektirati skladno z današnjimi zmožnostmi, s čim manjšim izdatkom za tuja podjetja in ekološko osveščeno. Vladni predlog je namreč finančno razsipen, ekološko pa popolnoma nezadosten. Ob nezadostni požarni varnosti kraških tal se nam lahko primeri, da se zgodi izlitje na vodooskrbnem področju in Primorje ostane brez pitne vode. Vladni predlog ne vzdrži niti presoje »zdrave kmečke pameti«, ki nasprotuje preveliki investiciji, zato naj ima prednost novi projekt, ki bo po oceni strokovnjakov končan v treh letih, odpravil pa bi naslednje probleme: požari v naravi, ozko transportno grlo, hrup, zastrupljanje tal in preplačanost posla.

Cerarjev razsipniški projekt “Drugi tir” je tudi etično sporen, na skoraj tisoč nezavarovanih železniških prehodih se kar naprej dogajajo smrtne nesreče. Nimamo za zapornice, ki bi rešile prenekatero življenje, Cerarjevi pa bi radi gradili “mercedesa” za tovorni promet?!

Vili Kovačič: referendum proti nestrokovni rešitvi, ki bi čezmerno obremenila davkoplačevalce
Vili Kovačič, ki bo danes v Državni zbor RS vložil 4.500 podpisov za razpis referenduma, za 24Kul.si pravi, da nasprotuje takšnemu zakonu, ki državo Republiko Slovenijo postavlja v podrejeni položaj, ki nalaga Luki Koper dodatnih 19 milijonov evrov plačil ter nasploh povečuje stroške prevoza za okoli 35 % glede na dosedanjo ceno ter apelira na poslance, naj takšnega zakona ne potrdijo. S strpnim dogovarjanjem in pripravljanjem boljše rešitve skupaj z Državnim svetom RS se lahko v naslednjih dveh mesecih popravi zakon tako, da bomo zgradili dvotirno progo na relaciji Koper – Divača hitreje, ceneje in z domačimi podjetji.

Kovačič dodaja, da so strokovnjaki javnosti prikazali tudi trikrat cenejše možnosti, kjer je veliko ceneje dodati nasip obstoječi progi in zgraditi protihrupne in požarne kraške zidove na širše nasipe, ob tem pa zgraditi samo 4,1 kilometra dvotirnega predora z vgrajeno požarno odvodno ventilacijo in gašenjem z zrakom z manjšim odstotkom kisika.

Kdo je v resnici proti interesom države?
Cerarjeva koalicija prek medijev izraža užaljenost in trdi, da gre pri nasprotovanju izgradnje drugega tira po zamisli vlade za nevoščljivost opozicije, ker ji menda nekateri ne privoščijo »uspeha« z velikim infrastrukturnim projektom. Gre seveda za navadno izmotavanje in zavajanje, da bi z referendumom ogrozili gradnjo drugega tira in onemogočili pridobivanje evropskih sredstev. To je čista laž.
Cenejšo različico, ki bi jo ljudje potrdili z referendumom, je možno zgraditi v treh letih. To pa pomeni, da Slovenija do letošnjega julija ne potrebuje evropskih sredstev, saj mora prej izvesti vsa pripravljalna dela in pridobiti izvajalca, gradbeno dovoljenje in seveda zapreti finančno konstrukcijo.

Ko zgodbo drugega tira sestavimo v smiselno celoto pa vidimo, da referendum ne ogroža pridobitve finančnih sredstev EU niti izgradnje drugega tira.
Če pa bo kljub množici argumentov proti predragemu »drugemu tiru« zmagala trma in bo prevladal oblastni glasovalni stroj po utečenem vzorcu, lahko Cerarjevo vlado proglasimo za lopovsko institucijo, ki ropa Slovence.

Franci Donko