Odbor za kulturo in izobraževanje z veliko večino sprejel poročilo dr. Zvera o prihodnosti evropskih izobraževalnih sistemov

Foto: Nova24TV

Danes je Odbor za kulturo in izobraževanje v Evropskem parlamentu z veliko večino sprejel poročilo vodje slovenske ELS delegacije v Evropskem parlamentu dr. Milana Zvera o nadaljnjem akademskem izobraževanju in izobraževanju na daljavo v okviru evropske strategije za vseživljenjsko učenje.

Gre za izjemno pomembno poročilo, ki narekuje smernice za prihodnost izobraževanja v Evropi. Poročilo ima toliko večjo težo, ker prihaja v času, ko Evropska komisija pripravlja svoje predloge glede izboljšanja in posodabljanja evropskih izobraževalnih sistemov.

Digitalizacija in personalizacija
Dr. Zver se je pri pripravi poročila osredotočil na digitalizacijo in personalizacijo kot dva ključna stebra prihodnosti evropskih izobraževalnih sistemov. Izobraževanje na daljavo izpolnjuje oba kriterija, obenem pa izboljšuje dostopnost in zmanjšuje stroške izobraževanja.

Evropski poslanec dr. Zver v poročilu ugotavlja, da imajo številne evropske šole težave pri odzivanju na korenite in zapletene spremembe znotraj naših družb in gospodarstev ter priznava, da sta digitalizacija in vzpostavitev skupnih izobraževalnih platform ključni pri spopadanju s temi izzivi.

Evropski poslanec še poudarja, da morajo akademske ustanove študente pripraviti na negotovosti in jih opremiti z orodji, kot so podjetniške spretnosti in veščine prilagajanja, s katerimi bodo lahko odkrivali lastne poti. Zato tudi poudarja potrebo po osredotočenju na povezovanje med šolami, lokalnimi skupnostmi in gospodarstvom.

Stalno izboljševanje kakovosti je ključno
Pomemben del poročila poziva države članice k boljšemu vključevanju in ohranjanju posameznikov na trgu dela na podlagi izboljšanja njihovih spretnosti v okviru poklicnega izobraževanja in usposabljanja. Dr. Zver še meni, da je stalno izboljševanje kakovosti izobraževanja ključno pri prizadevanjih EU za socialno kohezijo, konkurenčnost in trajno rast.

Vodja slovenske delegacije ELS v Evropskem parlamentu zaskrbljeno opozarja tudi na dejstvo, da samo četrtino šolskih otrok v Evropi poučujejo učitelji, ki zaupajo v svoje digitalne sposobnosti, kar v veliki meri ovira razcvet novih metod poučevanja in zato šole poziva, naj učiteljem in šolskim vodstvenim delavcem nudijo boljšo podporo.

Evropski komisiji pa dr. Zver priporoča vzpostavitev uporabniku prijazne spletne platforme „vse na enem mestu“, kjer bodo ponudniki izobraževanj lahko spodbujali izmenjavo najboljših praks. Evropsko komisijo dodatno poziva še, naj razvije varno in integrirano platformo za učenje, namenjeno in brezplačno ponujeno evropskim izobraževalnim ustanovam, ter tako spodbudi uporabo e-učenja v Evropski uniji.

A. R.