Pokvarjen falcon: Cerar ne gre na žalno slovesnost za Kohla

Falcon (foto: STA)

To pa je bizarno! Slovenski premier Miro Cerar se ni udeležil žalne slovesnosti za umrlim nemškim kanclerjem Helmutom Kohlom, ker ima vladni falcon tehnične težave.

Medtem ko se je v Strasbourgu na žalni slovesnosti v spomin nekdanjemu nemškemu kanclerju Helmutu Kohlu zbrala vsa evropska politična smetana, prišel pa bo tudi nekdanji ameriški predsednik Bill Clinton, ostaja Miro Cerar doma. Razlog? Pokvaril se je vladni falcon in tako “poskrbel”, da predstavnika Slovenije ne bo na žalni slovesnosti, kjer so poleg Angele Merkel govorci tudi predsednik Evropskega parlamenta Antonio Tajani, predsednik Evropskega sveta Donald Tusk in predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker. Po spominski slovesnosti, ki bo trajala približno dve uri (začela se je ob 11. uri, op. a.), bodo krsto prepeljali v Nemčijo, kjer bo pogrebna slovesnost v katedrali v Speyerju.

Je pokvarjeno letalo le izgovor?
Cerar za tehnične težave vladnega falcona zagotovo ni izvedel tik pred zdajci. Lahko bi se, tako kot nekateri slovenski poslanci v Evropskem parlamentu, ki delajo v Strasbourgu, usedel v avto. Do tja je po podatkih aplikacije Google maps sedem ur in pol vožnje, tako pa Cerar ostaja doma. Natančneje, raje si bo ogledal nekatere slovenske kraje, med drugim Hotizo in Mirišče. Očitno je, da slovenski premier ne zna izbirati prioritet  kar pa je tako ali tako že večkrat pokazal. Sicer pa je morda še bolje, da ostaja doma, saj s svojim vedenjem ravno ne blesti. Samo poglejte tole fotografijo ob srečanju Cerarja in Aleksandra Vučića v Srbiji, ko se ne ve, ali je Cerar salutiral vojakom, si popravil frizuro ali se je držal za glavo.

Foto: epa

Zgrešena naložba – sami stroški, pa še vrednost pada
Vladno letalo falcon se je že večkrat izkazalo za zgrešeno naložbo. Več kot v zraku je na tleh, največ v hangarju Slovenske vojske v Cerkljah. Že vse od leta 2009 pa je falcon predvsem na grbi davkoplačevalcev. Delo je poročalo, kako je nekaj časa stal v Združenih državah Amerike, nato pa so ga odpeljali na servis v Švico. Njegovo vzdrževanje in upravljanje je v času med februarjem 2009 in aprilom 2012 stalo kar 1,65 milijona evrov. Za ohranjanje plovnosti falcona pa gre vsako leto več sto tisoč evrov, leta 2012 smo, na primer, samo v ta namen namenili 372 tisoč evrov, leta 2014 pa je vlada izbirala novega serviserja za štiriletno obdobje, ki bo zaslužil okrog 6,5 milijona evrov.

Še največja izguba pa je padec vrednosti falcona. Država ga je kupila za 30,6 milijona evrov, leta 2010 je bilo letalo vredno 16,2 milijona evrov, leta 2012 pa so mediji pisali, da “ponujena cena ne sme biti nižja od 12,6 milijona evrov”.

Za tekmo v Parizu brez problema, za žalno slovesnost za nemškim kanclerjem pa se pokvari
Ura letenja s falconom stane sicer 4221 evrov. Vsi stroški, povezani z vzdrževanjem falcona, pa so v lanskem letu znašali kar 1,8 milijona evrov. Mimogrede, Cerarjeva vlada je v lanskem letu s svojim ptičem letela kar 102-krat, najbolj škandalozen polet pa je odmeval letošnjega januarja, ko si je Cerar z njim privoščil izlet v Pariz, natančneje na ogled rokometne tekme skupaj s prijatelji “iz službe”  med njimi naj bi bil celo otrok.

M. S.