Devet tisoč zaposlenih zaradi drugega tira je Cerarjev absurd

Foto: Nova24tv

Luka Koper bo s projektom drugi tir imela povečano kapaciteto za dve leti prepozno, v primerjavi z Avstrijci. Slovenija pa bo z bremenom 2,2 milijarde evrov imela blokiran integralni proračun bodočih vlad. Istočasno pa bo vsa infrastruktura prodana tujcem. Kaj lahko pomeni absurd, smo spoznali pri tolmačenju novih delovnih mest. Posebej pa smo spoznali, kako sta zavajanje na področju novičarstva in nategovanje določene vrednosti v ekonomiji kot aktivnost poniglavega človeškega razuma povezani.

Najprej poglejmo, kje je lahko 9000 delovnih mest pri izgradnji drugega tira. Glede na tehnologijo izgradnje je lahko ročna (Brčko – Banovići) ali pa malo bolj moderna (Railway in Kenya – Mombasa do Nairobija) 607 km v petih letih ali 121,4 km/leto. Kdor trdi, da je v Keniji sama ravnina, naj si ogleda zemljevid s pomočjo strička Googla, pa mu bo bolj jasno. V Keniji, ki je malo manj razvita kot Slovenija, trdijo, da so tako zagotovili 30.000 novih delovnih mest. To pomeni okoli 50 delovnih mest na kilometer proge. Pri nas je okoli 27,4 km proge na relaciji Koper – Divača. Upoštevajmo, da imamo za okoli 3-krat večjo produktivnost, pa pride okoli 450 novih delovnih mest. To je podatek iz 21 stoletja.

Miro Cerar, ki nas vodi v 19 stoletje po njegovih izjavah, pa pravi, da bomo delali vse na roke, zato trdi, da je 9000 novih delovnih mest zagotovljenih.
Če bo zgrajen drugi tir naj bi se pretovor v Luki povečal na 50 milijonov ton na leto. Zdaj je zaposlenih skupaj 1060 delavcev, z dvakrat večjim pretovorom se število zaposlenih ne bo podvojilo, ampak bo zaposlenih več za 1,6-krat. Produktivnost se mora zato povečati vsaj za 20 %, da bomo lahko primerljivi s Tržaškim. Tako dobimo, da se bo število zaposlenih povečalo največ za 600 delavcev.

Kenijske železnice.

Torej SMC laže in zavaja s faktorjem med 10 do 15. Takšen faktor se da prepoznati tudi pri drugih parametrih svetle bodočnosti, ki nam jo obljublja SMC zadnja tri leta. Seveda to ni nič nenavadnega, je pa strašljivo, da lahko komaj pečeni redni univerzitetni profesorji trosijo takšne laži pred javnostjo in se jim glas nič ne zatrese. Za takšen način dela se moraš torej dobro izuriti, naučiti. Zaradi vsega navedenega je dobro, če pogledamo še realni prihodek iz pretovora v Luki Koper, ki je predstavljen v nadaljevanju.

Kako si upajo vladni ekonomisti iz kroga 2K tako zavajati slovenske državljanke in državljane, je bistveno vprašanje?
Ali bomo zaradi milega obraza in blagega nasmeha članov in parlamentarcev iz vrst članov SMC morali imeti vsi Slovenci policijsko zaščito, kot je zdaj v primeru Marinčka? Ali pa je pravo v Sloveniji padlo tako daleč, kot je bilo v času razpada mafije v Italiji? Takrat je prišlo tako daleč, da je bila zahtevana podkupnina tako velika, da jo eden od členov v mafijski verigi ni mogel več plačati in zato je prišlo do razpada. Zakaj primerjava z mafijo? Zato, ker je predsednik vlade predstavil model mafije v Sloveniji! Najbrž ozadja bolje pozna kot navadni državljani in tako je prišel na oblast. Z lutkami na mostovih in kockami v parlamentu, pa ne ve, kdo jih je plačal. Brezmejna nevednost in nedolžnost pa taka!

Kenijske železnice.

Najhuje pa je, da del strokovne javnosti s področja gradbeništva v lakomnosti ne prepozna zastarelega, ekonomsko neupravičenega projekta in nalašč tišči projekt, ki bo zapečatil tako Luko Koper kot Slovenijo zaradi bremen neprimerno drage investicije, ki se nikoli ne bo izplačala. Luka Koper bo s projektom drugi tir imela povečano kapaciteto za dve leti prepozno, v primerjavi z Avstrijci. Slovenija pa bo z bremenom 2,2 milijarde evrov imela blokiran integralni proračun bodočih vlad. Istočasno pa bo vsa infrastruktura prodana za 200 milijonov tujcem za najmanj 45 let.

Spoštovani kolegi inženirji gradbeništva, problem razvoja gradbeništva po končanem avtocestnem križu ni nastal zaradi pomanjkanja dela, ampak zaradi lakomnosti in hlastanja ter premajhne produktivnosti na zaposlenega v gradbeni panogi. Vse zidaki, ves cement, armatura in razni skalnaki zaposlenih polirjev in vodij gradbišč v hišah ob avtocestah se naj prešteje, pa bomo hitro spoznali, kdo, zakaj in kako je bil zraven!

Kenijske železnice.

Kolikšna je prava vrednost investicije v dvotirnost železniške povezave Koper – Divača?
Za Luko Koper je bistveno, da se zgradi dvotirna proga, ker bo okolje z dvema ločenima tiroma preveč prizadeto. Človek, ki je samo gradbenik, ne more lomastiti po majhnem koščku zemlje, kakor se mu vzljubi. Zato ga je treba ustaviti in z drugimi naravoslovno-tehničnimi znanji dopolniti.

Projekt Drugi tir je bil ves čas risanja variant izključno z neposrednimi naročili med prijatelji gradbeniki. Bil je jama kvazi javnih naročil za 45 milijonov, medtem ko smo drugi samo spremljali “velike” in zahtevne raziskave. Projektna naloga pa je pogojena ne o gradbeniku, ki bi rad naredil veliko stavbo ali viadukt, ampak je izpeljana iz pogoja z obsegom pretovora v naslednjih 50 letih.

Kenijske železnice.

Če Luka Koper začne TAKOJ z izgradnjo tretjega pomola in v desetih letih poveča kapaciteto pretovora na 50 milijonov ton iz sedanjih 24 milijonov ton, bi v naslednjih 50 letih (izhajamo iz 2 % amortizacije gradbenega objekta) prepeljala največ 1,4 milijarde ton blaga po železnici. Pri tem upoštevamo sedanjih 12 milijonov ton na leto po železnici pri 25 milijonov ton pretovora v Luki Koper in po 30 letih predvidenih 35 milijonov ton po železnici pri 50 milijonov ton pretovora v Luki. V letih med 2045 do 2065 pa pričakujemo, da se zmogljivosti ne bodo spreminjale.

Ta pogoj je izpolnjen, če ne bo nobene blokade gospodarstev zaradi vojn, potresov ali energetskih omejitev. Navedena prognoza pretovora pri dodatni obremenitvi stroška prevoza 0,60 EUR/tono (Koper – Divača), pa lahko zagotovi največjo možno višino investicije 840 milijonov evrov za kakršnokoli povečanje železniških zmogljivosti. Poudarjam, da je to ocena vrednosti za kakršnokoli tehnično rešitev. Multiplikativni učinek za splošno ekonomsko oceno pa upoštevamo kot 22 % davka na dodano vrednost, ki gre v integralni proračun, torej za pokojnine, šolstvo in zdravstvo. To je ekonomija realnega razvoja in potreb za vsakršno tehnično zahtevo, vse ostalo je konkurenčnost med izvajalci gradnje. Zaradi nerazumevanja enostavne ekonomije imamo za omenjeni odsek projekta Drugi tir s strani OECD-ja negativno oceno.

Jože Duhovnik

  • Olga

    Vsi glasujmo PROTI zakonu in proti ropanju Slovenije!

    • Zgornji

      AAAMEEENNNNNNN !!! ! !!! TOOOČNO TKOOOOOO !!! ! !!!

  • samsara

    Neko tako zveni, kot so Cincarjevi za primer prihoda Magne pred kakim letom ali morda manj, napovedovali enih 3000 delovnih mest.
    Lepo je bilo slišati ja.
    Sama prepotentna, nastopaška vase zagledana gobezdala kučanistične partije, nesposobna preživetja izven državnih jasli.

    • Zgornji

      Ja, Točno Tko !!!
      Žal :-(
      Amennn .

  • RATATA

    Zakaj bolj verjamem inženirju, kot ekonomistu ali pravniku si ne znam pojasniti.
    Vem pa, da bo inženir prekleto ahtal, da se mu konstrukcija ne podre/sesuje.

    • Zgornji

      :-)
      Amennn .
      :-)

  • Kučko pod pručko

    France Kučeren – Soneti sreče

    Pred tevejem v Murglah bilo sinoči,
    debato o drugem tiru mož je gledal,
    spoznal je konec, kar je razpredal,
    mu naenkrat v glavi film poči.

    Glas govorcev mu je ustvaril sliko,
    bilo kaj hitro je konec šelestenja,
    pod prsti nič več evrskega šumenja,
    za konec svoj razlogov b’lo veliko.

    Bentil je vse po vrsti, najbolj sero,
    bilo ni vredno tega, da vlade menja,
    ne take, ki jo vodi njegov Cmero.

    Vzel kolt je v roke Johna Waynea,
    je petelina pok končal mu ero,
    da v peklu novo zdaj pričenja.

  • MEFISTO

    Cerar nas vodi v devetnajsto stoltje, na posameznih področjih pa nas tam celo zadržuje.

    Povprečna potovalna hitrost potniškega in tovornega prometa na slovenskih železnicah se od leta 1851, ko je presvitli cesar Franc Jožef pripeljal prvi vlak v Ljubljano, ni pomembno povečala

    • Zgornji

      :-(

  • centurion

    MA IDIOTI SVETOVNI!!!!
    Hipotetično, čez 8 let, konec 2025 začetek 2026, recimo da, ampak bo ne,
    se zgradi famozni tunel-viadukt-tunel Koper – Divača
    50 milijonov ton prišiba 200km/h v Divačo v 10 minutah.
    In potem povprečje 30-50km/ do Šentilja.
    Bomo imeli skladišča premoga, soje,avtomobilov itd. od
    Luke Koper pač v Divači, mar ne?
    Čez par let bo končana proga Jadran(Trst)-Pontebba-Celovec-Graz.
    200km/ celotna proga.
    Še kdo ne razume česa???
    MIRO CERAR, POJDI V PIZDO MATERINO SKUPAJ S PODPORNIKI IN
    KRIMINALCI IZ DRUGI TIR D.O.O.

    • RATATA

      Takrat bo Luka Koper itak v Postojni, saj se led tali in morje narašča.

      • Zgornji

        Oooo, neee, nebo šlo še tako hitro, čeprav se Bo vse Stalilo kar se ima za staliti do 2027,5 . Ampak, itak nebo narasla gladina za več kot za cca 6 metrov, kot so to izračunali že pred leti, tko , da … “do Postojne je še daaaleč… ” … ;-)

    • Zgornji

      Hmmm, ne zastopim čist, …ampak, se mi pa svita, da je nekaj Večkratno Narobe … !!! :-(

  • xtc

    Cerar je reciklirana AB z uradno zaključnim faksom ona pa z plagiatom,le to je razlika,ostalo je vse enako.

    • MEFISTO

      Tudi AB ima uradno zaključen faks, menda je diipomirana inženirka tekstilne tehnologije, zaradi česar se jo je oprijel vzdevek šivilja.

      Res pa je, da nj bi goljufala pri magisteriju, kjer, kot se sliši, Brglez ni bil brez vpliva.

      Po njihovih merilih je bila preveč nepogrešljiva v uničevalski levuharski politiki.

      • cosmosjasnovidec

        Diplomirana je toliko koliko papirjev ji je zrihtal copatar “jankovič”,ko še je bila pri njem in jo je porival kot kobilo v pisarni kjer ju je zalotil tudi mož šivilje in se hotel ločiti.Potem je pa tudi ta bedak pokleknil verjetno zaradi kakega denarnega nadomestila,da je molčal.

        • Zgornji

          HMMM, … ŽALOSTNO … :-( :-( :-(

  • samsara

    Kolikšen del teh silnih tisočev bo cuzal denar v javnem sektorju udbokurčofukofevda?

  • MEFISTO

    Samo mladinske delovne brigade se še manjkajo, da bodo gradile progo, proga pa njih, kot nekoč.

    • Zgornji

      :-/

  • cosmosjasnovidec

    Seveda je najlažje vse pokrasti oditi naslednje vlade pa pustiti zamrznjene.
    Torej se že v naprej ve,da ne bo za nič drugega več denarja le čedalje večje nabijanje davkov na trošarine manjšanje že tako minimalnih plač upokojencem pa penzije.
    Me zanima kako bi se izteklo,če bi vsi v Sloveniji naenkrat zapustili službe in šli na socialo ali pa naredili vsaj nekaj mesečni štrajk.
    To bi bila edena rešitev,da ta svojad v vladi prične malo razmišljati ne pa samo krasti.

  • Sodni dan

    Jože Duhovnik moj bivši profesor na FS v Ljubljani . Ima znanje predvsem tehnično verjemite tudi ekonomija mu ne gre slabo . S kmečko pametjo se vsaka stvar reši.Upam da so ljudje tako pametni, da zbijemo ta referendum in naredimo temu konec. Lahka bi gospod Jože vodil projekt 2.tir veliko bolje kot vlada pa še ceneje.

    • valentin

      Ne dvomim, videl sem njegovo delo na Kaninu, pred tem je bilo vse sesuto, vzdrževanje nikakršno. Letos je bilo navdušujoče kot že dolgo ne. Poganja 100 % .Vso srečo želim.

    • Zgornji

      Aja, no, potem pa Hvala, Jože :-)
      In, referendum bomo tudi razbili :-)

  • Govekar

    Tega žičničarja rabijo v Trstu. Tam se jim je pokvaril tramvaj na potisk, bi lahko kable uredil.

  • Novakec1

    Kašni in čigavi vlaki bodo pa vozil po super truper modernem 2TDK ker tisto kar našim železničarjem še ni prerjavelo sigurno ne more, še za na kočevarco ni dobr.

  • KAPIBARA

    Mislim- predvidevam, da bo največ NOVO zaposlenih ( do 500 ) vse skupaj , ustvarila Ikeja v BTC
    Novi Šišenški Špar, bo pa naredil pre-razporeditev ŽE zaposlenih, novih pa manj kot omenjenih 500

  • valentin

    Matematika, da te kap ! Slovenija potrebuje moderno železniško infrastrukturo z sodobnimi vlaki, potrebuje za izvedbo strokovnjake in ne butaste vlade lepljivih prstov ter njihovih dojenih pujsev.

  • Zgornji

    No, malo Prepokvarjena vseeno !!! ! !!!

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!