Slabe novice za Kučanovega tajkuna Stojana Petriča: Nekdanjemu osrednjemu komunističnemu glasilu Delo naklada vztrajno pada

Foto: STA

Tiskanim medijem naklada pada, predvsem pri nekdanjih velikanih tiska, kot je družba Delo. Nekdanje osrednje komunistično glasilo je v zlatih časih prodalo na desettisoče izvodov, zadnja leta pa bolj spominja na obdobje bibličnih suhih krav, kljub velikemu številu medijev, ki jih obvladuje skupina Delo (med njimi so: Delo, Slovenske novice, Nedelo, Nedeljske novice, Ona, Onaplus, Polet, Delo in dom …). 

Na počasno odmiranje Dela kažejo prodani izvodi njihovega osrednjega dnevnika Dela. Naklada od leta 2014 do začetka leta 2016 je padla iz 35.089 na 29.903, kar predstavlja 7,6-odstotni padec. Podatki iz leta 2015 in 2016 kažejo, da Delu počasi, a vztrajno pada naklada. Edini medij iz skupine Delo, ki mu je kazalo dobro, so Slovenske novice. Te je v zadnjem času ogrozil pojav tabloida Svet24, ki pa je bolj uspešen in se prodaja v več izvodih.

Po prevzemu je sledil val odpuščanja novinarjev
Po prevzemu Dela s strani Stojana Petriča so na Delu začeli odpuščati novinarje. Dolgoletnega novinarja Dela in nekaj časa tudi odgovornega urednika te največje časopisne hiše, Petra Jančiča, so odpustili ravno na dan, ko se je v Delu pojavil njegov članek o sporu med Brglezom in Cerarjem. Kučanov tajkun Stojan Petrič je očitno z valom odpuščanj želel ekonomsko upravičiti nakup v višini 7,3 milijona evrov. Takoj po Petričevem odkupu Dela je odpuščanje zajelo nekatera znana imena iz vrst urednikov in novinarjev. Poleg Erike Repovž, ki je pokrivala gospodarsko redakcijo, so brez dela ostali tudi Ljubo VukeličJelka Šutej Adamič in Maja Megla. Zaradi slednjih dveh so kulturniki podpisovali celo protestno peticijo.

Vendar pa, ko je v igri denar, sta del igre Slovenske novice in Svet24, kar kaže na to, da gre v svetu tiskanih medijev za spopad med Stojanom Petričem, ki obvladuje Kolektor, ki je prisesan na drugi tir, in Martinom Odlazkom, ki je imel v preteklosti veliko povezanih družb, ki so segale od predelave papirja pa vse do radijev in drugih medijev.

Foto: Printscreen

Odlazkov Svet24 na pohodu
Podatki kažejo, da skupini Delo slabo kaže, saj naj bi imeli v letu 2016 kar milijon evrov izgube, za leto 2018 pa naj bi načrtovali okoli 700.000 evrov izgube. Naklada Slovenskih novic je očitno na račun Odlazkovega dnevnika Svet24 od leta 2014 do začetka leta 2016 padla iz 64.853 na 59.516, naklada Nedelu se je v istem obdobju zmanjšala iz 33.740 na 28.600, Nedeljskim novicam pa se je zmanjšala iz 31.738 na 26.409.

Foto: STA

Glede na poročanje Dela glede afere Patria in nezakonitega sina kardinala Franceta Rodeta ne čudi, da takšen medij nima več podpore bralcev. Jasno je, da ljudje kljub dolgotrajnemu obvladovanju slovenske medijske scene s strani levice vedno manj zaupajo medijem, ki dnevno objavljajo neresnične zgodbe. Ljudje se zatekajo k alternativnim medijem, torej k demokratizaciji medijskega prostora.

N. Ž.