Nekdanjo režimsko novinarko Tanjo Fajon skrbi svoboda govora in medijev na Hrvaškem, doma bi jo pa omejevala!

Evropska poslanka Tanja Fajon, nekdanja režimska novinarka, zagrizena varovanka trde levičarske linije in zagovornica multikulturalizma. (Foto: STA)

Evroposlanka Fajonova je tokrat ponovno vzbudila pozornost, ko se je oglasila prek Twitterja, da bi podprla Hrvaško novinarsko društvo, ki ga toži Hrvaška radiotelevizija, ta tematika pa je očitno za Slovence po mnenju levičarjev tako pomembna, da je bila prikazana tudi v osrednjem Dnevniku na TV Slovenija. Zanimivo, da Fajonovo zopet skrbi svoboda govora in medijev na tujem, kot pred tem tudi na Madžarskem, doma pa je prav ona ena od tistih, ki bi svobodo govora najbolj omejevala. Ironično, tudi mediji slovenske RTV redno delajo reklamo borcem proti svobodi govora, nekateri njihovi novinarji pa so med tem izpostavljeni grožnjam s smrtjo in velikim pritiskom.

Zloglasno levičarsko evroposlanko Tanjo Fajon, ki naj bi bila tudi med tistimi na plačilni listi zlobnega milijarderja Georga Sorosa, je tokrat močno zaskrbelo stanje svobode govora in medijev na Hrvaškem. Hrvaška radiotelevizija (HRT) namreč toži Hrvaško novinarsko društvo (HND), in to je Fajonovo tako zaskrbelo, da je prek Twitterja slednjemu takole izrazila podporo: “Šokirana sem in razočarana nad še enim neprimernim napadom na svobodo medijev. Tokrat na Hrvaškem. Ostro obsojam tožbo Hrvaške radiotelevizije proti Hrvaškemu novinarskemu društvu.”

To pa ni prvič, da Fajonovo skrbi svoboda govora in medijev v kateri izmed sosednjih držav. Septembra je namreč vabila na dogodek v Evropskem parlamentu, pri čemer je že v vabilu na dolgo in široko dolgovezila o tem, kako zaskrbljujoče naj bi bilo stanje “javnih”, tj. državnih medijev v Evropi. Ogrožena naj bi bila namreč njihova neodvisnost, njihovo financiranje in povečeval naj bi se pritisk na delovanje njihovih novinarjev. Pri tem je takrat izpostavila primer Madžarske, kjer naj bi bila državna televizija pod “polno kontrolo” tamkajšnjega predsednika vlade Viktorja Orbána, do katerega ne skriva sovraštva, “pritisk na zavrnitev letnega poročila” češke televizije, “politično čiščenje” na poljski televiziji, “povečane politične pritiske” na litovsko televizijo, prav tako pa izpostavlja pritiske, ki naj bi se, kot je že takrat trdila, dogajali tudi na hrvaški televiziji. Če ste bili pozorni, kaj imajo skupnega naštete televizije, ki naj bi bile v takšni krizi, da je po mnenju Fajonove v Bruslju potrebno organizirati posvet: vse se nahajajo v državah, kjer so na oblasti desno-sredinske vlade, ki niso pripravljene pristati na neomejeno število migrantov. Posvet je takrat organizirala s pretežno socialističnimi kolegi iz Evropskega parlamenta, nanj pa je povabila tudi zloglasno levičarko Sandro Bašić Hrvatin.

Foto: posnetek zaslona

RTV o problemih na HRT kar v osrednjem Dnevniku
O tej problematiki je sicer TV Slovenija poročala že v Dnevniku v petek, 28. decembra, kjer so povedali, da hrvaška javna radiotelevizija zaradi domnevne razžalitve toži Hrvaško novinarsko društvo in njegovega predsednika ter vodjo odseka novinarskega društva na HRT. Od njih zahteva skupno več kot 68 tisoč evrov odškodnine, in sicer 27 tisoč evrov od HND, 34 tisoč evrov od njegovega predsednika Hrvoja Zovka ter 7 tisoč evrov od vodje odseka HND na HRT Sanje Mikleušević Pavić. V HND pa po poročanju RTV pravijo, da gre za nezaslišano zastraševanje osrednje novinarske organizacije. Za številne tožbe proti medijem in zdaj še proti stanovski organizaciji pa HRT porablja javni denar, opozarjajo v novinarskem društvu. Za HRT naj bi tako bilo problematično poročilo televizijskega oddelka v HND iz 11. septembra, da je treba razčistiti primer preprodaje vstopnic za svetovno prvenstvo in obtožbo, da je HRT financirala dokumentarec zunanje produkcije z neprimerno vsebino, saj so v njem nastopali obtoženi za kriminalno privatizacijo v 90. letih. Mikleušević Pavićeva je pohvalila slovensko RTV: “O stanju na HRT dovolj pove to, da je pred mano mikrofon RTV in ne HRT.” RTV je izpostavila tudi izjavo predsednika HND Zovka, ki je povedal: “Spoštovane državljanke in državljane Republike Hrvaške bi rad opomnil, da represijo in nadlegovanje izvajajo z njihovim denarjem.”

HRT (Foto: STA)

Od hrvaškega novinarskega društva HRT zahteva 27 tisoč evrov, ker je objavilo omenjeno poročilo, a tudi odgovor direktorja HRT, kar ni zanemarljivo, od njegovega predsednika pa 34 tisoč evrov. Zovka tožijo, ker so ga po prepiru z odgovorno urednico septembra odpustili, novembra pa vrnili na delovno mesto, a ga suspendirali; nastopil je v medijih in kritično govoril o cenzuri in zgodovinskem revizionizmu na javnem servisu. Ne gre prezreti, da je direktor HRT dejal, da lahko njihovi novinarji svobodno nastopajo v medijih.

RTV najprej o zgodovinskem revizionizmu, nato pa prikažejo zloglasnega Stankovića, ki je domovinsko vojno označil kar za državljansko vojno
V prispevku RTV je vključena tudi izjava Aleksanda Stankovića, voditelja oddaje Nedeljom u dva, ki je povedal: “Mislim, da to ni dobro, zato želim podpreti kolege.” Zanimivo, a ko pobrskamo po spletu, vidimo, da je prav Stanković eden izmed tistih, ki izvajajo zgodovinski revizionizem na HRT. Novembra lani je v svoji oddaji gostil hrvaškega Srba iz Vukovarja Predraga Mišića Peđo, ki se je v času hrvaške domovinske vojne postavil na stran Hrvaške. V studiu je takrat voditelj Stanković vzbudil veliko pozornosti, ko je trdil, da je šlo pravzaprav za državljansko vojno, čemur je nasprotoval tudi gost. Zveza združenj veteranov hrvaških vojnih enot je takrat zgroženo opozorila, da je Stanković kršil tako novinarski kodeks kot Deklaracijo o domovinski vojni, zato so zahtevali, da se ga suspendira, od trditev Stankovića pa se je ogradila tudi HRT.

Aleksandar Stanković (Foto: posnetek zaslona)

Kje je bila Fajonova, ko so grozili Možini in ko so vršili pritiske nad Pirkovičem?!
Da si Fajonova svobodo govora razlaga kar po svoje, je po vsem opisanem verjetno že jasno. Tako niti nismo pričakovali, da bi se postavila na stran svobode govora, ko je nedavno premier Marjan Šarec po več tednov trajajočih pritiskov skrajneža Domna Saviča podjetja v državni lasti pozval, naj prenehajo oglaševati v medijih, ki naj bi širili t. i. “sovražni govor”. S tem je seveda mislil na opozicijske medije, ki, tako kot o vladi, kritično poročamo tudi o delovanju Fajonove. Ko nekaj izraženega ni v skladu z njihovimi pogledi in interesi, zapisano preprosto označijo kot fake news, novinarji, ki si upajo spregovoriti, pa so deležni takšnih in drugačnih žaljivih opazk. Naš medij Nova24TV je ravno zaradi imenovanja levičarskih stricev in nečakov z imeni in priimki, poročanja o migrantih in terorističnih napadih deležen pogroma tistih, ki jim gre v nos resnica. Fajonova je tako oktobra bolj ali manj eksplicitno napadla Nova24TV, ko je na Twitterju zapisala, da je svoboda govora vrednota in se je ne sme zlorabljati v politične namene, tako kot to počnejo nekateri “novinarji v službi resnice”.

Upravičeno pa se vseeno lahko vprašamo, kje je bila Fajonova, ko je bil novinar dr. Jože Možina, ki na TV Slovenija vodi oddaji Intervju in Pričevalci, deležen celo groženj s smrtjo, in sicer s strani Safeta Alibegića, ki je sodeloval tudi z Mirovnim inštitutom. Prav tako je ZZB NOB v Kopru nedavno organizirala celo protestni shod, s katerim so želeli ukiniti oddajo Intervju, potem ko je Možina v njej gostil zgodovinarja dr. Jožeta Dežmana. Takrat je borce očitno zmotilo, da je izpostavil nekatera zanje neprijetna dejstva. Naj spomnimo, da se grožnje in pritiski, usmerjeni proti Možini, v zadnjem času le še stopnjujejo, tudi vodstvo RTV pa jih tiho tolerira, prav tako pa ostali politiki levega pola.

Tudi novinar TV Slovenija Igor Pirkovič ni bil deležen podpore Fajonove, ki se v tujini želi uveljaviti kot borka za svobodo medijev. Nekdanji urednik oddaje Tednik je bil z mesta urednika prisiljen odstopiti potem, ko je po več tednih pogroma nad znanim in priljubljenim hrvaškim pevcem Markom Perkovićem Thompsonom pevcu kot eden redkih novinarjev dal besedo, da predstavi svojo stran zgodbe. Koncert Thompsona, za prepoved katerega so pri ministrici za notranje zadeve lobirali tudi s strani Mladega foruma, podmladka Fajonovih SD, je bil prepovedan, odzivi vodstva RTV pa so javnosti dali jasno vedeti, da je svoboda govora na TV Slovenija ogrožena.

Očitno je preveč zaposlena z omejevanjem svobode govora, novembra je namreč Fajonova organizirala okroglo mizo, na kateri so strašili pred strahom, kot sogovorniki pa so se je poleg Fajonove udeležili zopet Bašić Hrvatinova, poleg že stalne gostje Fajonove pa še levičarski politični analitik Alem Maksuti, novinar glasila skrajne Levice Mladina Jure Trampuš in odvetnica Nataša Pirc Musar, ki si je žepe napolnila z odškodnino v višini 70 tisoč evrov, plačali pa smo jo vsi, ki smo prisiljeni plačevati prispevek za delovanje režimske RTV Slovenija. Pomenljivo, okroglo mizo je vodila kar voditeljica TV Slovenija Ksenija Horvat, za katero smo že poročali, da je ljubiteljica teroristične organizacije Hamas, nedavno pa je v svoji oddaji gostila tudi ruskega terorista Zaharja Prilepina. Na okrogli mizi ni manjkal niti radikalni aktivist Domen Savič, ki je bil v zadnjih mesecih obseden s škodovanjem Nova24TV, saj po njegovem mnenju širimo “sovražni govor”, sam pa je na dogodku Pirc Musarjevi vsiljivo skočil v besedo, ko je ta predlagala, da bi v prihodnje na okroglo mizo povabili katerega izmed strokovnjakov z nelevičarskim svetovnim nazorom, kot so na primer profesor dr. Žiga Turk, ustavni sodnik ddr. Klemen Jaklič ali pa evropska poslanka Romana Tomc – za slednja izmed predlaganih je Savič namignil, da sta fašista!

Okrogla miza Tanje Fajon (Foto: Twitter)

Tudi javnost ne odobrava njenega pristranskega aktivizma!
Da naj najprej počisti pred svojim pragom ter da naj se ukvarja s svobodo v Sloveniji, so Fajonovi kmalu po objavi tvita sporočili nekateri uporabniki Twitterja. Preberite odzive:

Odzivi na Twitterju (Foto: posnetek zaslona)

J. Ž.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!