Zakaj levica ne izpusti šolstva iz svojih rok: “Učitelj je vojak revolucije,” je izjavil Kučan!

Milan Kučan (foto: STA).

V Državnem zboru so pred dnevi zahtevo Ustavnega sodišča dokončno pokopali. Zdaj je jasno, da zahteva, da se z zakonom omogoči 100-odstotno financiranje zasebnih osnovnih šol, ne bo obrodila sadov. Očitno smo tudi na tem področju še vedno v primežu prejšnjega sistema, šolstvo pa je povsem nadzorovano. “Učitelj je namreč vojak revolucije in zato mora biti pripravljen za svoje poslanstvo,” je zapisal davnega leta 1973 Milan Kučan v glasilu Komunist, vendar je glede na dogajanje in nesposobnost oblasti, da bi tudi področje šolstva uredila skladno z zahodnimi standardi kakovosti, njegov rek še kako aktualen in pojasnjuje, zakaj trda levica ne pusti, da bi se šolstvo ustrezno reformiralo.

V torek je v Državnem zboru potekalo nadaljevanje 38. seje, kjer so dokončno pokopali zahtevo Ustavnega sodišča, da bi se z zakonom omogočilo 100-odstotno financiranje zasebnih osnovnih šol. Da naša levica svojo ideološko-politično usmeritev pelje v skrajnosti, po drugi strani pa se ji odreka zaradi lastnih koristi in pragmatičnih interesov, smo že pisali. In prav ta kombinacija skrajnosti se odraža v njihovem odnosu do šolstva.

Ustavno sodišče je že davnega leta 2014 odločilo, da imajo otroci, ki obiskujejo zasebne in javne osnovne šole enake pravice do brezplačnega šolanja, vendar koalicija kljub številnim doktorjem prava tega področja ni ustrezno uredila in je z zavestnim kršenjem ustave finančno prikrajšala starše otrok, ki obiskujejo zasebne šole z javno veljavnimi programi. Podobno se dogaja tudi z novim visokošolskim zakonom, ki kot kaže, stremi k popolnemu uničenju zasebnih visokošolskih zavodov s koncesijo. Tako na celotnem izobraževalnem področju prevladuje politična agenda iz časov, ko je bilo šolstvo v izključni domene eni same politične partije.

Menda ni politične volje, ki bi bila v roku štirih let sposobna odpraviti ustavno nepravilnost
V imenu poslanske skupine Slovenske demokratske stranke je na včerajšnji seji govorila  Jelka Godec. Najprej je poudarila, kako zanimivo je dejstvo, da največja vladajoča stranka govori o pomanjkanju politične volje v Državnem zboru, da bi v roku štirih let odpravila protiustavnost oziroma ustavno nepravilnost, ki se pojavlja v Zakonu o financiranju vzgoje in izobraževanja. Jasno je, da je politična volja na strani vladajočih strank. Tem se očitno ni uspelo poenotiti glede financiranja zasebnih šol. Godčeva je kot ena izmed redkih izrazila neposreden predlog, ki sledi odločbi Ustavnega sodišča, ki pravi, da je treba, glede na ustavo, zasebne šole oziroma tiste šole, ki izvajajo javno-veljavni program, financirati 100-odstotno.

Ustavno sodišče je tudi decembra 2014 to odločilo in zapisalo, da je potrebno to protiustavnost odpraviti v enem letu. Danes, torej od leta 2014 do 2018, v skoraj štirih letih, pa vladajoča koalicija tega ni uspela narediti. Mi smo trikrat vložili ta predlog. Trikrat. Očitno bo že tretjič zavrnjen. Vmes pa je bil zavrnjen tudi predlog vlade, tudi predlogi koalicije in nenavadno je, da vladajoča stranka in pa vladajoče, torej ostale v koaliciji, pravijo, da so poskušale odpraviti neustavnost. Zanimivo je, da kar s tremi različnimi predlogi,” je dejala Godčeva.

SMC zatrjuje, da sledi odločbi Ustavnega sodišča, državljane pa še kar zavaja
Na torkovi seji so tako na govorniškem odru vsi povprek trdili, da so poskušali. Vladajoča stranka SMC je zatrdila, da je sledila odločbi Ustavnega sodišča. Ta nesmisel je opazila tudi Godčeva in komentirala: “Govoriti, da s tem, ko se bo javno-veljavni program na katerikoli šoli, ki izvaja ta program, financiral 100-odstotno, da bo s tem zasebno prihajalo v javno, torej poseganje zasebnega v javno, je, po domače povedano, larifari oziroma zavajanje volivcev. Namreč. že zdaj v Zakonu o financiranju vzgoje in izobraževanja piše, da se javno-veljavni program v šolah, ki izvajajo ta program, financira 85-odstotno. Torej, ali zdaj ni tega prehoda? To je eno izmed zavajanj.”

To pa ni edino zavajanje, ki nam ga napletajo. Vladajoči govoričijo tudi o tem, da bi s financiranjem zasebnih šol financirali elito. Da menda raziskave kažejo, “da je pismenost pri tistih, ki so bolj izobraženi oziroma socialno situirani boljša kot pri tistih, ki niso“. In kaj ima to opraviti z zasebnimi šolami? “To nima nobene veze z zasebnimi šolami. To ima vezo samo z izobraževalnim sistemom in daleč od tega, bolje bi bilo, da bi potem tisti, ki to trdi, pokazal statistike, ali je res, da je na zasebnih šolah boljša pismenost kot v javnih šolah. Mi imamo mrežo javnih šol, ki je dobra in je tudi zaščitena v Zakonu o financiranju vzgoje in izobraževanja. Zasebna šola namreč ne more nastati tam, kjer je ogrožena javna šola, zato tudi zasebnih šol nimamo v manjših krajih,” je argumentirano nasprotovala Godčeva.

S takšnim dejanjem je vladajoča koalicija na čakanju pustila okoli tisoč dvesto otrok, in to za tristo petdeset tisoč evrov letno. Za šolanje otrok je ta denar seveda pretežko nameniti, za ustavljanje novih uradov, za katere se namenja nov denar, pa ni problema. Ustavno sodišče je dovolj odločno povedalo, da je javno-veljavne programe treba 100-odstotno financirati ne glede na ustanovitelja, kar zagovarjajo tudi v SDS.

Gre za nadzor nad šolstvom – tako kot v opevanem prejšnjem sistemu
Spomnimo, kaj je o šolstvu leta 1973 povedal Kučan, objavljeno je bilo v glasilu Komunist. “To pa spet pomeni, da bodo morali iz šole tisti ljudje, ki svojih osebnih ciljev ne morejo usklajevati z družbenimi, pri čemer pa seveda ne gre predvsem in samo za religiozne učitelje. Gre namreč za širšo diferenciacijo, pri kateri ključni problemi niso religiozni, o čemer smo podrobneje govorili že na 30. seji CK. (…) V prosvetnih kolektivih pa morajo biti ljudje, ki (kakor stalno poudarjamo) sprejemajo socialistično usmeritev in so se zanjo tudi pripravljeni bojevati. To pa so hkrati tudi ljudje, ki imajo temeljne kriterije za sprejem v ZK. (…) Učitelj je namreč vojak revolucije in zato mora biti pripravljen za svoje poslanstvo …” (Milan Kučan, Komunist, 9/3-1973). Bistvo tiči v nadzoru nad šolstvom. Povsem enako je bilo v prejšnjem sistemu. Če jim je uspelo oskruniti druga področja, zakaj ne bi isto storili še s šolstvom? Zavajanje za dosego svojega cilja je naslov zgodbe, ki jo Kučan s svojimi priležniki že dolgo piše.

 Anja Lepej

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!