Po 2. svetovni vojni so bili zgrajeni le 4 železniški kraki, kaj bi za modernizacijo prinesla gradnja 2. tira?

Foto: iStock

Večina železniške infrastrukture na Slovenskem je nastala pred 2. svetovno vojno, v času socializma pa le štirje odseki. Zaradi tega razloga ni prav nič čudnega, da je železniška infrastruktura tako dotrajana. Če bo prišlo do gradnje zlatega 2. tira, pa se bo pozornost osredotočila na gradnjo na relaciji Divača–Koper, kar pomeni, da bodo drugi deli ostali nemodernizirani, kar pa je naravnost sramotno za državo v 21. stoletju. Z razvojem je namreč treba napredovati, ne pa ostajati v preteklosti, če želimo kdaj pobegniti iz vajeti povprečnosti. 

Če se želimo seznaniti z razvojem železnic na Slovenskem, se moramo ozreti v preteklost, torej v čas, ko je vlak prvič zapeljal po slovenskih tleh. Drugi junij leta 1846 tako predstavlja mejnik, saj je bila takrat uradno odprta železniška proga med Gradcem in Celjem. Zelo pomembna je bila izgradnja Južne železnice med leti 1841–1857, ki je povezala Dunaj s Trstom, saj smo s tem dobili novi gospodarski zagon.

Gradnja Južne železnice je bila izjemnega pomena
Odprtje Južne železnice je prispevalo k postopnemu odpiranju novih prog, kar je prispevalo k večji razvejanosti železniškega omrežja. 17. decembra 1857 so začeli gradnjo proge Pragersko–Čakovec kot navezavo Budimpešte na železnico Dunaj–Trst. Dve leti pozneje so opravili prvo preizkusno vožnjo, uradni preizkus je sledil 8. marca 1860 in uradno odprtje odseka Pragersko–Čakovec–Kotoriba–Velika Kaniža 24. marca. Leto pozneje je proga dosegla tudi madžarsko prestolnico Budimpešto, s čimer se je začela redna linija Pragersko–Budimpešta.

Foto: Wikipedia

Gradnja dravske in gorenjske proge
Železnica med Zidanim Mostom in Zagrebom se je začela graditi leta 1855, dograjena pa je bila 1. oktobra 1862 kot enotirna proga. Drugi tir je bil dograjen leta 1944, elektrifikacija odseka Ljubljana–Zidani Most je bila izvedena 1967, dve leti pozneje pa so elektrificirali še odsek Zidani Most–Dobova. Koroška ali dravska proga, ki poteka od Maribora–Studenci do Celovca, je bila zgrajena v letih 1857–1863. Gorenjsko progo med Ljubljano in Trbižem so začeli graditi spomladi 1869 in jo zgradili 14. decembra 1870. Leta 1891 je prišlo do priključitve kamniške proge na gorenjsko progo, dve leti pozneje je bila priključena dolenjska proga, leta 1906 bohinjska proga in leta 1908 tržiška proga. Proga je bila v letih 1963–1964 elektrificirana.

Gradnja istrske državne železnice
Leta 1873 je bila zgrajena proga med Pivko in Reko, saj je imela Avstro-Ogrska velik interes, da svoje ozemlje poleg s Trstom poveže tudi z Reko. Izguba ozemelj v severnem delu Italije je bila razlog, da se je začela zavzemati za dostop do Pulja, ki je bil kar 140 kilometrov oddaljen od železnice med Dunajem in Trstom. Gradnja istrske državne železnice Divača–Pulj se je začela leta 1873 in je bila zaključena tri leta pozneje. Razpad Socialistične federativne republike Jugoslavije leta 1991 je istrsko železnico odrezal od hrvaškega železniškega omrežja in se jo večinoma uporabljali za lokalni promet. Leta 1887 se je začela gradnja proge med Trstom in Hrpeljami, ki pa ni bila preprosta zaradi narave kraških tal, med deli nad Botačem so zaradi padca v brezno umrli trije delavci. Po gradnji se je začel odvijati živahen potniški promet, po koncu 2. svetovne vojne so vlaki vozili do Drage pod Kozino. Konec leta 1958 je bila proga ukinjena, leta 1966 pa so bile tračnice odstranjene.

Gradnja po 2. svetovni vojni je v upadu
Med leti 1876–1914 je bila zgrajena vrsta lokalnih prog, in sicer leta 1890 proga Radgona–Ljutomer, leta 1891 progi Ljubljana–Kamnik in Celje–Velenje, leta 1893 proga Ljubljana–Kočevje, leta 1894 proga Grosuplje–Novo mesto, leta 1899 proga Brezovica–Vrhnika in proga Velenje–Dravograd, leta 1902 proga Prvačina–Ajdovščina, leta 1903 proga Grobelno–Rogatec, leta 1907 proga Hodoš–Murska Sobota, leta 1908 proga Kranj–Tržič, leta 1914 proga Novo mesto–Metlika–Karlovec in leta 1915 proga Dutovlje–Gabrovica–Komen–Kostanjevica na Krasu. Med obema vojnama je na vrsto prišla gradnja prog Ormož–Ljutomer–Murska Sobota (1924), Rogatec–Krapina (1930), Trebnje–Sevnica (1908–38) in Vižmarje–Črnuče–Laze (1942). Po 2. svetovni vojni je sledila gradnja proge na relaciji Dutovlje–Sežana (1948), gradnja sotelske proge (1956–60), proge Prešnica–Koper (1967) in Puconci–Hodoš (2001).

Foto: Wikipedia

Kot lahko vidimo, je več kot nujna udeležba na nedeljskem referendumu in zavrnitev Zakona o gradnji in financiranju gradnje železniške proge Koper–Divača, saj bo drugače vsa pozornost usmerjena le v 2. tir, preostali deli infrastrukture, ki jih mnogo Slovenk in Slovencev uporablja na dnevni ravni, pa bodo še naprej propadali, saj ne bo mogoče najti denarja, ki bi omogočil njeno modernizacijo.

N. Ž.

  • francelj3

    Podjetje Istrske železnice je bilo v lasti in upravljanju Železniškega gospodarstva Ljubljana, pa ga je Peterle brez kakršne koli kompenzacije po odcepitvi Slovenije podaril Hrvatarjem, Še ena od mnogih napak osamosvojiteljev.

    • janez zorman

      Da je imel sam Peterle tako moč ?

    • RATATA

      Poleg ajznpona in kompozicij je zanimivo ime Pulskega letališča. Aerodrom Ljubljana-Pulj. Direktor je bil partizan Franta. Aerodrom je v 70. celo kupil smučišče Krvavec.

      • Nowotny

        Ni bil lastnik Puljskega letališča, kar Aerodrom Ljubljana?

  • janez zorman

    Kolikor mi je znano, smo v socializmu več slovenskih prog razmontirali in odpeljali na Yug – našim bratom, kot smo jih pa zgradili. Toliko o tekovini socializma. Še slabše pa se nam dogaja v udbopartijskemu kapitalizmu. Tokrat že v načrtovanju potrošijo ves denar.

  • RATATA

    Železniške proge in povezave nas lahko naučijo marsikaj o slovenskih Deželah znotraj AO.

    • Mojca pokraculja

      In železniške proge znotraj SFRJ, ZKS in SZDL ! Ni mi jasno, da vse do danes nismo uspeli speljati železniške proge od Ljubljane do Maribora direktno, mimo ovinkov čez komunistične revirje.

      • RATATA

        Tam v rdečih revirjih je proga zaradi kulma in industrije, da ni bilo treba splavariti po savi.

        • Mojca pokraculja

          Vem, ampak če pomisliš, da ni ene moderne proge v Sloveniji, da ne govorim o štacionih in avtobusnih postajah. Grozljivo, še Romuni so bolj napredni, tukaj pa vsakemu tujcu, ki je navajen na urejen moderen transport, slabo postane.

          • RATATA

            Še par let, pa bomo svetovna atrakcija. Le na omejitev hitrosti je treba paziti in tako bodo turisti dlje tukaj, več pojedli in popili.

          • Mojca pokraculja

            Hvala za tako atrakcijo:)) Hvala za tako greznico. Najlepša hvala pa za promocijo, razpoznavnost, lepoooote najlepše dežele na tem svetu :))
            Madona nas futrajo, ker vedo, da na te finte folk pada. Tist folk, ki še ni nosu pomolil iz te kloake, ker ga sploh ne more in ne zmore. Ma kdo nas ima sploh za mar, ena zakotna komunistična država z upognjenimi ljudmi, ni se vredno z njo ukvarjat.

  • učko

    Drugega tira ne rabimo, ker z enotirno železnico na relaciji 27 km lahko prepeljemo nekajkrat več tovora kot so sedanje potrebe! Bolj smiselna bi bila posodobitev celotnega železniškega omrežja !!!! Drugače pa je prioriteta v tej državi ZDRAVSTVO !!!! Škoda vreč milijardo v 2. tir, če pa so prioritete popolnoma nekaj drugega !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Nowotny

    Kaj več napisat o tej temi nima smisla. Bolj to, da v nedeljo se boste državljani Slovenije odločali o svojem stanju razuma. Samo zato gre. O številkah in neumnostih smo dovolj uspeli slišati v medijih. Če ne bo pameti, bo pač neumnost.

  • MEFISTO

    Ker so bili rdeči vedno počasni in slabi graditelji železnic, so v počastitev presvitlega cesarja Franca Jožefa, ki nam je edini zgradil to, kar imamo, ohranili potovalno hotrost tovorov in potnikov, kakršno so nam zapustili modri cesarji Habsburški.

  • totex39

    Slovenski volivci vsaj enkrat dokažite, da mislite s svojo glavo, ne pa da verjamete nesposobni koruptivni vladi.

  • MEFISTO

    Narod naš spomine hrani!

    Se še spomnite, da je komunistična oblast tovarišu, ki je predlagal ukinitev proge Dravograd – Titovo Velenje, podelila nagrado za koristen predlog.

    Vizionarska rdeča oblast je tudi brž poskrbela, da se je na nekdanja trasa železnicepozidala, da ja po njej ne bi nikoli več mogel steči železniški promet.

    • opazovalec

      Ukinjena je bila proga otiški vrh-Velenje. Velenje je tisti pridevek Titovo dobilo skoraj 20 let kasneje. In roko na srce, niso samo komunisti ukinjali nerentabilnih prog, ukinjali so jih tudi kapitalisti v zahodnem svetu. Poglej malo v AT, DE, IT in nato poročaj.

      • von Rhein

        Sklepam,da veš veliko o zgodovini železnic.In ne samo kot opazovalec.Verjetno poznaš zgodbo o ukinitvi žel.proge Jesenice – Rateče in glavnega šefa železnic Mrovlje ali nekaj podobnega.Cesto do Kranjske gore so pričeli obnavljati šele,ko so pričakovali Putina.Do takrat pa….huje kot makadam.

        • opazovalec

          Kar jaz hodim v Zgornjesavsko dolino (od leta 1973) je tam asfaltna cesta, tako da ta o Putinu ravno ne drži. Sem pa opazil, da so jo v letošnjem letu, torej po Putinovem obisku lani, preplastili na kar precej km.
          Proga proti Ratečam je pa izgubila pomen, ko se je zgradil Karavanški tunel, se pravi pred več kot 100 leti. Končno ni več peljala nikamor, tudi Italijani že dolgo nimajo več proge iz Trbiža proti Fužinam. So jo uporabili za kolesarsko stezo. Za 4000 prebivalcev doline vzdrževat progo in potniški promet je pa nonsens! Pa menda ne pričakuješ, da se vsak ta drugi domačin dnevno pelje z vlakom na Jesenice in naprej!

          • von Rhein

            Drži,bila je asfaltna cesta,toda bolj luknjasta kot makadam.Če bi na izvozu AC postavil v avto kanto mleka bi v KG pripeljal sir.Pred prihodom Putina so obnovili najbolj kritičen del.Sedaj z deli nadaljujejo.
            Proga proti Ratečam je služila delavcem v železarni in ostalim,ki so bili zaposleni nižje od KG. Če ne bi bile Jesenice tako rdeče kot so od nekdaj,bi se takrat marsikaj dogajalo.Od ukinitve dalje so se drnjali v avtobusih in preklinjali,to je bilo vse.
            V Italiji je bila še dolgpo časa prisotna misel (predvsem Trbiž),o obnovitvi nekdanje povezave.
            4000 prebivalcev? Vasi so se razvile,turizem je v razvoju,Planica ni samo letalnica (poleti hodim pogosto gledat mularijo,ki skače na manjših skakalnicah in vedno je dovolj obiska).O smislu povezave bi bilo dovolj za polemizirati,tudi povezave Rateče – Trbiž – Villach.Tudi prevozno sredstvo ni nujno da je IC.
            Drugi odgovor imaš v oceni,ki pove kaj mislim.

      • MEFISTO

        Niso ukinili samo proge Dravograd – Titovo Velenje, temveč tudi progo, ki je povezovala Planico s civiliziranim svetom, pa ozkotirno progo v Konjicah in na obali.

        Pa na relaciji Maribor Šentilj so ukinili en tir na zgodovinski progi Dunaj – Trst in s tem dokazali, da so najmanjj tako sposobni kot ko avtroogrski cesar.

        Kar je cesar zgradil, mi z lahkoto porušimo, so se hvalili.

        • opazovalec

          Pa še vedno nisi povedal, koliko prog zgrajenih v A-O monarhiji pod vodstvom strumnega cesarja so kasneje ukinili v njeni naslednici Avstriji.

  • opazovalec

    Če jaz kaj vidim skozi okno vlaka ko se vozim, recimo na Štajersko, se dela s polno paro na nadgradnji določenih odsekov. In za večino, še ne nadgrajenih na progi ZM-Šentilj so dela že oddana. Torej ne govorit, da se ne bo nič delalo. Načelno pa infrastruktura sploh ni tako slaba, Celotna primorska proga od Borovnice naprej je obnovljena in opremljena z novimi signalnimi napravami, ki omogočajo obojestranski promet, proti ZM nekako ni večjih težav, proti Dobovi pravzaprav ne vem, zadnjič pred 3 leti je bilo vse OK, zna pa biti problem proti Jesenicam. Tako ni nobene potrebe za glasovanje proti 2TDK. Končno se bo pa ista dilema pojavila, ko se bo začel graditi tunel mimo ZM in še kje….

    • von Rhein

      Ni problem za glasovanje proti? Glede na tvoje mnenje,ki zajema tehnični del, verjetno res ne. Problem je v tem,da nekdo spet gradi blagajno za lastne potrebe bolj kot za potrebe prevoza. Kdo je ta nekdo pa mislim,da veš.

      • opazovalec

        Preljubi von und zu, zadnje čase se na železnici precej dela, recimo elektrifikacija in modernizacija proge PR-Hodoš je bila zadnja taka res velika zadeva za 450 M€, približno 1/2 2TDK. Sofinancirana s strani EU, na razpise so se lahko prijavile tudi tuje firme in izbrani so bili najugodnejši izvajalci. In čudno, izklicana cena se ni spremenila tokom gradnje, podpisan ni bil noben aneks, kje torej vidiš krajo? Je pa res, da oči vidijo mnogokrat to, kar želi videti glava!

        • von Rhein

          Ne bom ti serviral tolikokrat omenjeno TEŠ. Lahko pa pregledaš vse dogodke z izgradnjo avtocest.

          • opazovalec

            Takrat je temu stregla SLS in njen županski lobi. Pa ni šlo v privatni žep, ampak nenamensko v občinske investicije, kot predpogoj za nenagajanje pri gradbenih dovoljenjih. No, nekaj je pa vsekakor pokasiral glavni izvajalec SCT. Toda za to so odgovrni politično mrtvi posamezniki iz SLS, ki so v tistih časih obvladovali prometno ministrstvo. Mi pa govorimo o sedanjih projektih sofinanciranih s strani EU

  • Anton

    replika na naslovnik, čakte malo ppotem meni nekaj ni jasno od leta 1945, naprej nam vladajo komunajre (beri komunisti), ki se deklerirajo kot superiorneži, čakte malo tukaj potem nekaj močno “striže”, če so oni res tako superirornih odlik, zakaj potlej, kot pravi naslovnik

    “Po 2. svetovni vojni so bili zgrajeni le 4 železniški kraki, kaj bi za modernizacijo prinesla gradnja 2. tira?”

    odgovor je kot na dlani(moje subjektivno mnenje, da ne bo pomote), prvič, ker niso superioni, temveč idioti, drugič kot da prvo ni dovolj za narod, so pataloški lažnjivci,kleptomani in egocentriki.

    sarkazem press

  • xtc

    No prinaša polne žewpe levakom.
    No lažje bo ,če boste povedali kje so levaki po vojni potrgali tire ven,npr Velenje -Dravograd,Maribor -Šentilj,Poljčane-Zreče pa še kaj bi se našlo.
    Levaki nikoli ne gradijo za napredek,predvsem za svoje polne žepe in da ustvarjajo iluzijo napredka,vse stvari pa stanejo,kot bi delali avtocesto naLuno.

    • von Rhein

      Na dvotirni povezavi Villach – Jesenice so na slo strani do sredine karavanškega predora odmontirali en tir in ga podarili,takrat še bratski Albaniji.

      • opazovalec

        Bedarija na kvadrat. Karavanški tunel je še pred kratkim (julija) bil dvotiren, sedaj se bo preuredil v enotirnega, ker so zaradi deformacije tunelske cevi problemi z zagotavljanjem ustreznih profilov za kombinirani prevoz. In sicer se že nekaj časa v tunelu nista smela srečati dva tovorna vlaka. Dokler bo pa proga Lj-Je enotirna pa ni potrebe po dvotirnem tunelu.
        Res pa je, da so po vojni odmontirali en tir med Mb in Špiljem. Ampak nekje sem prebral, da je to bilo leta 1956, torej tudi to ni šlo v Albanijo.

        • von Rhein

          Ni bedarija,pozanimaj se.Dopuščam pa možnost,da sem napačno razumel.Sto procentov pa je bila proga odmontirana do tunela. Moja informacija je po ustnem izročilu nekoga,ki je takrat (leta 46 ali 47)živel na Hrušici pri Jesenicah in bil kasneje zaposlen pri železnici.

  • althar

    Namen gradnje takoimenovanega drugega tira ni posodobitev železniškega omrežja, ampak kanaliziranje davkoplačevalskega denarja v žepe udbomafije za nekaj naslednjih desetletij. Vse lepo zveneče besede, ki jih zdaj trosijo vladne lutke in podkupljeni novinarji so le evfemizmi, kot na primer “osvobodilna fronta” ali “ljudska demokracija”. Na to pomislite, preden obkrožite svojo odločitev v nedeljo.

  • Marko

    Gremo na referendum in vsi glasujmo ZA da se končno nekaj naredi.

  • Krtača 20

    Kako je pa tole namešan…..dejte mal uredit članek.

    • tohuvabohu

      Ja res, v članku manjka nekaj bistvenega: ukinitev prog v času “naprednega” komunizma. A ne, rdečkar?

  • bubamara

    2. tir se bo gradil samo zaradi Luke Koper. Za potniški promet je obstoječa infrastruktura čisto dovolj. Torej: 2. tir naj plača luka in naj bo to njen projekt. Lastnik Luke je država. Če že imamo centralno vodeno gospodarstvo, pa naj državna podjetja gradijo, ne pa državljani.

  • Franc Šink

    Se je gradilo se.Ampak samo do prihoda komunistov.

  • MEFISTO

    Presvitli cesar Franc Jožef je dejal, da je treba zgraditi železnice do vsakega zakotja, sicer ne bo napredka in do leta 1913 zgradil po cesarstvu že 40.000 km železnic.

    Pretemni komunistični cesar tovariš Tito pa je dejal, da ne bo prej napredka, dokler ne bo v vsaki vasi partije, partijskega sekretarja in udbaša.

    • Anton

      živimo v 21 stoletju v času 3 tehnološke revolucije oz digitalne revolucije, pa še sedaj v obrobju Ljubljane, glavnega mesta države Slovenije, kot državljan nimam priključka do vodovodnega omrežja, niti nimam kanalizacije.

      Toliko o naših superironežih in županu Jankoviću, ki se hvali naokoli, do sedajj je dal vsem ostalim projektom prioriteto pred tem najosnovnejšim zadevam kot je voda in kanalizacija. Raje je dal prioriteto gradnji džamije, stadionu v Stožicah itd, kot to, da bi priskrbel vsem državljanom Ljubljane z okolico dostop do vodovodnega omrežja, kanalizacije, kot je tudi osnovna človekova pravica, katero določa navsezadnje tudi evropska ustava
      On je zame navaden hinavec, pa še kaj več, pa nebi o tem.

      sarkazem press

  • ptr

    Da spomnimo na še en “biser” komunističnega projektiranja železnic. Takoj po vojni so umne glave (tu celo brez sarkazma) pravilno ugotovile, da Ljubljani ne bi škodila železniška obvoznica za tovorni promet. Pa so naredili projekt za dva odseka. Prvi bi šel iz Brezovice približno ob današnji zahodni AC obvoznici do postaje Vižmarje. Kot drugi odsek pa bi znova zgradili nemško medvojno obvoznico Vižmarje – Črnuče – Laze, ki so jo neke druge “umne glave” (ja, tokrat pa z narekovaji!) razdrle le nekaj let prej, takoj po umiku Nemcev. Oboje bi kakopak gradile mladinske delovne brigade. In res, kar nekaj najvišjih funkcionarjev komsomola je na svečani prireditvi poziralo ob “prvi lopati” (samo mmg., te “prve lopate” si je izmislil Hitler ob gradnji nemških avtocest). V javnosti se je prijelo ime “Proga V. kongresa KPJ”. Ravno takrat sta se namreč spričkala Tito in Stalin in je cela Jugoslavija nestrpno čakala na ta kongres, da bi se končno že doreklo, kdo je in kdo ni “naš”. Kakorkoli že, po kakšnem mesecu ali dveh je vse kar nenadoma obstalo, mladince so poslali domov in odpeljali vse stroje, orodje, material itd., z deli pa niso nikoli nadaljevali. Na mestu “prvih lopat” je nato zrasla neka tovarna, danes pa tam stoji Mercatorjev center v Dravljah. Na mestu, kjer je Podutiška cesta vkleščena med severno obvoznico in gorenjsko AC pa je še danes viden nek betonski stvor, nesojeni podvoz Podutiške pod to progo.

  • MEFISTO

    Niso ukinili samo proge Dravograd – Titovo Velenje, temveč tudi progo, ki je povezovala Planico s civiliziranim svetom, pa ozkotirno progo v Konjicah in na obali.

    Pa na relaciji Maribor Šentilj so ukinili en tir na zgodovinski progi Dunaj – Trst in s tem dokazali, da so najmanjj tako sposobni kot ko avtroogrski cesar.

    Kar je cesar zgradil, mi z lahkoto porušimo, so se hvalili.

    • ptr

      Še dosti več so jih hoteli ukiniti (npr. v Kočevje, NM – Metlika), vendar je JNA imela tam skladišča (Ortnek pri Ribnici, Otovec pri Semiču itd.) in je dala veto.

  • MEFISTO

    No, eno progo so tudi zgradili.

    In sicer enotirno progo Mestinje – Kumrovec, kjer se je rodil Brozov Jožko, ki ni imel enega prsta in ki ni bil nikoli komunist ter jugoslovanski predsednik in tiran.

    Je pa res, da je prej imenovani Josip Broz, kot je zapisano v krstnih bukvah, pred prvo svetovno vojno kradel po Kamniku in si tako prislužil kriminalni dosje.

    • Janez

      Opa !
      TA PODATEK – O KRIMINALNI KARIERI PREBA ZAŠČITITI !
      PRAVEGA
      J. BROZA IZ KUMROVCA OZ. TATU IZ KAMNIKA – NAMREČ !
      Prav
      NIHČE OD NAS – NI VIDEL – ŽIVEGA: kako bi ga videli živega,
      ko so ga pa najkasneje 1939.
      leta njegovi ” kolegi- Stalin komunisti ” – OBSODILI NA SMRT IN GA USTRELILI V ŠPANIJI !
      Ampak!
      PRAVI JOŽEK BROZ – ŠLOSAR IZ KUMROVCA JE IMEL ” TAKO IDEALNE PROLETARSKE
      OSEBNE PODATKE” – DA JIH JE NAM ZNANI “MARŠAL TITO” UPORABLJAL – VSE DO 1980.l.
      Ko
      JE TUDI “MARŠAL TITO” HVALABOGU” ŠKRIPNIL ! L.r. J. KOMENDA

      • MEFISTO

        Mar ni enoprsti Josip Broz padel med prvo svetovno vojno na ruski fronti?

  • Janez

    PO 2. SV. VOJNI
    SO
    TUDI – U K I N I L I ! kar preccej ŽE V STARI AVSTRIJI ZGRAJENIH PROG !!!

    – progo JESENICE – KRANJSKA GORA – TRBIŽ.

    – progo KRANJ – TRŽIČ.

    – progo VELENJE – SLOVENJGRADEC ! Po zelo zahtevnem terenu, soteski.

    Itd.
    NAJ KDO KAJ NAPIŠE O TEM !
    Danes
    NAM JE V SVETOVNEM SLO KONGRESU DR. UMEK !
    – POVEDAL VELIKO ZELO POMEMBNEGA
    – O SLABOSTIH VLADNEGA PREDLOGA 2. TIR. L.R. J. KOMENDA

  • Janez

    RESNO SEM MNENJA !
    NAJ
    STROŠKE REFERENDUMA PLAČAJO
    PREDLAGATELJI ” ZAKONA 2. TIR” IZ SVOJIH OSEBNIH ŽEPOV !
    Zakaj
    ZAVRAGA
    MORAMO NAVADNI LLJUDJE, PENZIONISTI, ŽENSKE ITD.
    ODLOČATI
    O
    ČISTO GRADBENIIŠKO TEHNIŠKIH ZADEVAH IN O ŽELEZNICAH !
    Ko pa s temi področji nimamo nobene povezave !
    Zakaj ?
    NISO OZ. NE PRITEGNEJO V OCENO PROJEKTOV TEGA 2. TIRA – AVSTRIJSKIH STROKOVNJAKOV,
    KI
    IMAJO OGROMNE IZKUŠNJE S TUNELI, Z GEOLOGIJO TERENOV, ITD.
    V
    AVSTRIJI IMAJO NAMREČ VELIKO TUNELOV.
    Meni
    SE ZDI ” NORO” OBREMENJEVATI S ČISTO STROKOVNIMI STVARMI – NAVADNE LJUDI !
    In?
    ZAKAJ ?
    NAŠI GRADBENI INŠPEKTOTJI, GEOLOGI – NE PROTESTIRAJO ?
    Gradnja
    DOLGIH TUNELOV V KRAŠKI APNENEC
    – JE VNAPREJ ZAGOTOVLJENA – KATASTROFA !
    To
    E POVEDAL TUDI IZKUŠENI G. DR. U M E K ! In bistri g. A PRIMC. L.ahko noč. L.r. J. KOMENDA

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!