Proslava na predvečer kulturnega praznika ni minila brez levičarskega populizma, državljani besni, ker govora o pravi kulturi ni bilo nikjer!

Vinko Möderndorfer (Foto: STA)

Slavnostni govornik na proslavi, ki je potekala na predvečer kulturnega praznika, Vinko Möderndorfer je precej razburil s svojim govorom, v katerem je sprva poudarjal na slab položaj umetnikov, nato pa je pričel udrihati čez slovensko članstvo v zvezi NATO, tako kot to že nekaj časa počnejo slovenski skrajni levičarji. Številni državljani so bili nad njegovim govorom razočarani, v nadaljevanju prilagamo nekaj odzivov z družbenega omrežja Twitter.

Na proslavi ob predvečeru kulturnega praznika je bil slavnostni govornik predsednik upravnega odbora Prešernovega sklada Vinko Möderndorfer, ki je ob tej priložnosti uvodoma spomnil, da smo lani praznovali sto let smrti Ivana Cankarja. Nadaljeval je, da se ob vsem spominjanju položaj umetnikov ni izboljšal, to bi bil namreč pravi poklon Cankarju: boljše gmotne razmere, zaton prekarstva ter pošteno plačilo in spomnil, da bi morala biti umetnost steber nacionalne samozavesti, ne pa politična floskula. Spomnil je še eno obletnico, 120 let Butalcev Frana Milčinskega za katerega je menil, da smo ga Slovenci namenoma “potisnili malo vstran”, ker se v njegovih Butalah preveč prepoznavamo, da bi avtorja lahko slavili, poroča STA. V nadaljevanju je še opozoril, da predsednik vlade Marjan Šarec prihaja iz polja kulture, tako je veljalo tudi za zdaj že nekdanjega ministra za kulturo, kar se je Möderndorferju zdelo obetavno.

Möderndorfer ni pozabil napasti zveze NATO po vzoru skrajnih levičarjev
Slavnostni govornik se je tako na začetku omejil pri poudarjanju slabega položaja umetnikov, ki pa po dolgih letih levičarskih vlad seveda še zdaleč niso edini v slabem položaju. V nadaljevanju pa je v maniri skrajnih levičarjev populistično pričel udrihati čez zvezo NATO, pri čemer je najprej spomnil na Šarčeve besede glede te zveze, češ da če si član kluba, ne moreš pobirati le koristi, ampak imaš tudi dolžnosti. Slovenijo naj bi po njegovih besedah vse bolj določala miselnost, ki jo je označil kar kot militantno, zato se je vprašal, kakšne dolžnosti imaš, če hočeš ostati v klubu kulturnih. Letošnjim Prešernovim nagrajencem je nato povedal, da država bolj ceni orožje kot njih, ki ustvarjajo umetnost. Tako je na predvečer praznika povsem po marksistično skušal skregati umetnike in obrambni sektor, podobno kot marksisti tipično konstruirajo spore med kapitalisti in delavci ali pa kulturni marksisti med manjšinami in večinami. In prav takšna levičarska logika, ki temelji na kolektivizmu in sovraštvu iz Slovenije ustvarja Butale!

Državna proslava na predvečer slovenskega kulturnega praznika (Foto: STA)

Številni državljani razočarani, da tudi kulturni praznik ne more miniti brez ustvarjanja razdorov
Za vas smo zbrali nekaj odzivov uporabnikov družbenega omrežja Twitter, ki jasno kažejo na neodobravanje Möderndorferjevega govora, kjer se ta ni trudil skrivati svoje levičarske agende!

J. Ž.

  • Vera

    Ni vsak kulturnik, ki se sam ima za kulturnega . Vseeno je pa dobro povedal Šarcu in njegovemu ” nadpredsedniku ” .

  • marker

    Rdeča nit naše kulture je, da ima še zmeraj premalo denarja. Vendar za dojenje psov, zavijanje nosečnice v razrezano slovensko zastavo in za zažig križa ne bi dal niti enega ficka. Leta 1991 je bilo v kulturnem ministrstvu zaposlenih 30 ljudi, danes jih je 300, vendar nivo kulture pada.

    • Amerikanc

      Ja, tudi za plagiatorske priredbe je šlo očitno veliko denarja.

  • alojz

    Največ bi naredili za kulturo, če bi kulturno ministrstvo ukinili.

    • šmentanamuha

      Dejansko se na kulturniškem denarju redijo paraziti, ki jim je najvišji kulturni domet dojenje psov. Če so ukinili sredstva svetovno slavnemu zboru CARMINA SLOVENICA, ki je prejel celo titulo najboljšega svetovnega zbora, potem lahko mirne duše ukinejo tudi takšno ministrstvo, ki podpira nekulturo in tretjerazredne slovenske filme. Prvorazredni režiserji (Mitja Okorn) lahko uspejo v tujini brez podpore našega kulturnega ministrstva, v Sloveniji ne, tukaj prosperirajo netalentirani režiserji in pisuni, ki se ob vseh subvencijah nazadnje še pritožujejo nad gledalci in bralci, ki jih ne gledajo in ne berejo in jih zmerjajo z Butalci. Inferno je zagotovo zadnji Vinkotov film, ki sem ga gledala.

      • freedomfighter

        Ukiniti je potrebno financiranje kulture…ce kultura ne more sama preziveti si tega ne zasluzi …koliko denarja mislis da usa nameni hollywoodu ki je njihov najvecji izvoznik kulture…mislis da je drzava financirala picassa in podobne kulturnike…pac ce slovenski umetniki ne morejo preziveti brez drzavnega denarja potem so za en drek umetniki in kultura ki potrebuje drzavno pomoc si ne zasluzi prezivetja

        • šmentanamuha

          So določena področja, kjer je koristno, da država podpira projekte. To je npr. prevodna izvirna strokovna literatura, zborovsko petje, godbeni in pihalni orkestri, amatersko gledališče in gledališče nasploh, kulturna društva in ljubiteljsko kulturo … ki je zelo pomembna za ohranjanje slovenstva. Problem so spet pravila igre, ki so jih levičarji prekršili takoj, ko so se prigrebli do korita. Tako se spet izdatno financira samo določen kroh ljudi, kar pa je za razvoj kulture slabo. Ali po domače, na kulturnem ministrstvu ni nobenega reda in nobenih jasnih pravil, je zgolj našizem in potem je res čisto vseeno, če ga kar ukinejo.

          • freedomfighter

            Ce slovenska kultura ne more preziveti brez drzavnega denarja potem si ne zasluzi preziveti…poglej si grsko in rimsko kulturo…1000 let so jo probali zbrisati pa je brez drzavne pomoci prezivela in se vedno cveti…ce slovenstvo za obstoj potrebuje javna sredstva ni vredno obstoja…ce se orkester ne more prezivljati na trgu pomeni da ni vreden da prezivi…kultura je kot podjetje ce se ne more samo prezivljati je bolje da ga ni in raje naj dajo denar za zdravstvo in solstvo ki ga ljudje potrebujemo ne pa umetno vzdrzevati pri zivljenju nekaj kar zgleda vecine ljudi ne interesira ker stvari ki ljudi zanimajo se lahko same prezivljajo…po eni strani so nekateri tako proti drzavnim financiranjem da bi ukini javno solstvo in zdravstvo hkrati bi pa ta denar metali v panogo z cisto izgubo…kdo je preserna placeval…drzava sigurno ne

          • šmentanamuha

            Do neke mere se zagotovo strinjam s tabo, ne pa v kompletu. To, kar je pravi preoblem je, da eni ves čas živijo s podporo države, drugi pa se morajo sami preživljat, kar je ćisti dumping in je neustavno. Jaz malo bolj poznam založništvo in pravim, da bi morala v to poseči Agencija za varstvo konkurence. Država bi morala neselektivno podpirati ustvarjalce glede materialnih stroškov pod točno določenimi pogoji, ki ne morejo biti odvisni od neke komislije “naših”. Potem ko je izdelek gotov, pa ga je treba tržiti pod enakopravnimi pogoji, ne pa, da bi recimo interesni klub “naših” spet rad imel prednostni vstop v šole, vrtce, knjižnice, brezplačno reklamo v Bukli, najboljše police v knjigarni itd. Skratka, to, kar se dogaja na knjižno-založniškem področju, je neustavno.

  • von Rhein

    Govor,še en prispevek več v bogati zbirki “kulturnega odpadka”.

  • rubec

    Je kar logično, da je tip teslo. Priimek ne pade daleč od drevesa.

    • dob

      Pridejo časi, ko se drevo zruši na priimek

  • totex39

    Ta je že lani udrihal po vseh samo kulturo je preskočil. S tem dokazuje, da kulturnike ne zanima kultura, ampak politika v katero se vedno bolj mešajo.

    • Amerikanc

      Ja, očitno niso samo borčevske penzije tiste, ki združujejo in organizirajo rdečo mafijo – “pokvarjene ljudi” – po Končanu. Je še veliko umetniško – mafijskih dodatkov, katere so si prislužili plagiatorji.

      • šmentanamuha

        Verjetno govoriš o Romanu Končarju.

    • VERZIFIKATOR

      Vincencij Moder

      VINO ŠKODI

      »Temu bržčas silno vino škodi,«
      po proslavi znanec mi je rekel,
      »glej ga, zopet se je opotekel,
      pot ga, glej, opotekaje vodi.«

      Se zamislim in pogledam tipa,
      res ni videti prav nič priseben,
      bojda to kulturnik je poseben,
      ki s pepelom druge vse posipa.

      Mu država krivec je naglavni,
      ker premalo daje za pijačo,
      rad imel ministrsko bi plačo,
      bil moderni pesnik, najbolj slavni.

      Z odra se kot cunja opoteka,
      brez sramu, kot cipa poslu vdana,
      krota kot kulturniška pijana,
      v govorance vinske se zateka.

      »Kdo, čigav je ta nesrečni sinko?«
      Vprašam znanca, on pa mi odvrne,
      da je tisti, ki besedo zvrne,
      vino zanj je vinček, vince, vinko.

      In modernega da vidi sebe,
      ker je zarobantil o državi,
      kakor svoj čas udbovček majavi,
      ki ovajal je med drugim tebe.

      Pa še en pomemben je podatek,
      ta modernež, ki mu vino škodi
      in v tja v dan ki po proslavah blodi,
      rad imel bi udbovski dodatek.

  • Amerikanc

    Glede na prekrasen intervju Svetine s Končanom, na predvečer praznika, je praznični govor v imenu državljanov (ne v imenu Cenetove mafije) sposoben pripraviti marsikateri slovenski umetnik. Končan je bil res legenda – kako je v srčiko umetniške mafije, usmeril svojo ost in verjetno tudi ost večine poštenih in delovnih umetniikov – ne plagiatorjev.
    Cenetu se vidi, da ima upognjeno hrbtenico; odkar jih je dobil po picki od Jerke.

    • učko

      Ampak Končar, ko je biu še redno zaposlen v MGL je biu par let na bolniški. V tem času pa je na veliko snemal privat zadeve. Ni glih najbl fer in pošten tip !

  • Antonius

    Möderndorfer bi bil lahko ob omenjanju Cankarja bolj pošten in korajžen in na politikantski Prešernovi proslavi pošteno povedal, da smo se lani spominjali stoletnice Cankarjevega umora.
    Möderndorferjevi kulturniki so ene prikrite partijske riti, ki so svojo kulturo pokazali ob pljuvanju in zmerjanju bivšega kulturnega ministra Turka.
    Hadžićeva Naročena komedija do konca in čez razgali ozadje slovenske kulture in njene kulturnike.
    Ladjo norcev že poznamo, zdaj čakamo še na ladjo slovenske politikantsko partijske kulture.
    Dvorana je bila zapolnjena pa do zadnjega kotička, ker je bila proračunskim koritarjem udeležba zapovedano obvezna.

    • Amerikanc

      Dobili so sendviĆe i struju (pardon, kozarc Rdečega).

  • Franc Šink

    Nisem spremljal te burke, ker sem vedel, da bi se na koncu jezil.

  • Nšo-či

    Čistva so tisto, kar nas dela človeške, kar nam daje smisel življenja. Prebujajo jih lutkovne predstave, poslušanje pevskih zborov, opera… kultura. Brez nje bi bili robotki. Želim si, da bi tudi proslava v njeno čast , prebujala čustva in človečnost. Kako neizmerno lepo in ćlovečno b bilo, če bi se nekoč samo prelile pesmi veliikih in bi se med njimi znašel tudi Balantič.

    • rubec

      Če se mene upraša, mi čustva samo oddaje od Zvezdane prebujaju.

      • Nšo-či

        Hmm..ja. Dominantne ženske torej prebujajo tvoja čustva. Ne spremljam je .

        • rubec

          Kaj če ti ljubezen. Če peljem Kiju na servis, me ne prašaju za ljubezen ampak po dinarju. Še turšku sem moro tam plačat.

          • Nšo-či

            Življenje lahko mineva tudi ob ravnodušnem preštevanju. Vsem ni dano, da bi se dotaknili njegovega smisla.

    • Peter

      V bistvu smo lahko veseli, da moderdorfer ni govoril u arapstini, no.

      • Nšo-či

        ha..ha jst bom sedaj uživala v meni razumljivi kulturni prireditvi. Nihče ne bo omenjal nata..pa tut spufani se ne zdijo.

  • Anton

    A šarec nima ene babe? Naj se obleče spet v serpentinška bo imel vsaj babo.

  • učko

    Govora o “pravi kulturi” ni bilo nikjer, ker tud “prave kulture” v Zloveniji ni nikjer !!! Levuharski “ne-kulturniški” koritarji so nas, davkoplačevalce zmerjali z Butalci, kar je samo po sebi umevno. Samo Butalci dajejo skoraj 2% BDP-ja režimski ne-kulturniški golazni, da se le-ta potem iz njih norca dela !!!!

  • učko

    Vinko Model-Dolfe je v svoji maniri nacional-kretenističnega agitatorja zmerjal vse po spisku za to, ker se jim ne da še več davkoplačevalskega denarja. Jah, ni ga. Za bolne otroke tako in tako že dolgo zbiramo plastične zamaške. A nej jih zdej še za milijonarje v “ne-kulturi” ?!!!

  • RATATA

    Eno uro brez reklam za Kiju, za kafućino u minuti, za Montevideo Bogtejebo i video.

  • ZatonMesecnikov

    Se pridužujem mnenju spodaj.

    Spet sekanje po današnjih Butalcih, izum novega pojma Nadbutalci, izpostavljanje kulturnikov kot neke višje kaste, krik po še več denarja (ki ga seveda nikoli ne bo dovolj, vsak si namreč želi “ustvarjati” na način, da ima popoln mir in plačo iz državnih jasli), kreganje na politiko, ki tega denarja ne da.

    V prvi vrsti pa taista politika, ki se smejčka in se z vsem strinja in navdušeno ploska izrečenemu.

    Kakšen govor bi šele bil, če bi bil premijer Ivan Janez. Tam bi pa letele sulice ob enakih pogojih in enakem proračunu….

    Kultura je še vedno globoko “naša”.

  • šmentanamuha

    Včeraj mi je kliknilo. Spremeniti je treba datum praznovanja Prešerna in praznila kulture. Komunisti so se odločili za praznovanje dneva smrti našega največjega pesnika v skladu s svojo doktrino smrti, ki ji sledijo.
    Praznovati moramo ROJSTVO Franceta Prešerna, tako kot to počnejo vsi normalni narodi. Nekaj morbidnega je na tem, da praznuješ dan smrti. S tem so nas zakodirali.
    Malo sem se poigrala s številkami.
    Rojstvo: 3.12.1800 = 3 + 3 + 9
    Smrt: 8.2.1849 = 8 + 2 + 4
    Kdo se malo spozna na numerologijo, bo razumel očitno!
    Upam, da bo prva desna vlada, ki bo imela parlamentarno večino spremenila datum kulturnega praznika.
    Kdor se malo bolje spozna na stvari, bo vedel, da se iluminati datumov ne izbirajo naključno. Simboliki dajejo poseben pomen, pravzaprav jo častijo. In vodstvo komunistične partije niso bili eni naključni izbranci. Tudi danes niso.

  • Hunyađi

    Depresivni pacifist Vinko.

  • Joško

    Slovenskim kulturnikom gre predvsem za denar, veliko manj pa za kulturno umetnost. Malo se spomnimo lanske Prešernove nagrajenke.

  • von Rhein

    No ja,pa vseeno smo lahko zadovoljni,da slavnostni govorec (še)ni bil kulturnik,večkratni nagrajenec za kulturne dosežke iz zgodbe”čefurji raus”.

  • rubec

    Jerici Mrzel sem pred leti še kot aktivni sodnik, moral prisoditi pogojno kazen. Če bi namesto kolesa v Ljubljanico fuknila Vinkota, zadeve sploh ne bi obravnaval.

    • rabbit

      A ni od ljubice obleke zmetala v Ljubljanico. Vinka pa ljubico pa malo pretepla.

  • Vera

    Na teh vsakoletnih proslavah me zelo moti, da je več govora o Cankarju, kot o Prešernu, katerega smrt na žalost praznuje Slovenija,namesto rojstva 3.12.ko je bil rojen. Očitno komunisti bolj slavijo smrt,kot življenje, saj so proti vsem , ki obsojamo preštevilčne splave.:(

    • tohuvabohu

      Cankarja lahko vsak nategne na svojo prokrustovo posteljo, medtem ko s Prešernom to počnejo teže.

  • tohuvabohu

    Predlagam ukinitev prešerendana in nagrad. Veliko traparij in razdorov bi si prihranili. Btw, o kulturi je brez pomena govoriti. Kulturo imaš ali nimaš, ne glede na manjši ali večji trop “kulturnikov”. Še najbolj pa je neumno nakladati o slovenski umetnosti. Umetnost ne pozna meja.

  • xtc

    Sicer ne vem kaj ima Nato z kulturnim dnem mislim pa da je treba kulturnike iz državnih jasli na SP je in samoplačevanje prispevkov,potem nebo več časa za neumnosti marveč bo ttreba kvaliteto drugač bo treba najti drug posel.

  • janez55

    Zanimivo, kako poznavalsko Moederndorferjev govor komentirajo desničarji, ki jih sploh ni bilo na proslavi, pravijo, da ne gledajo nacionalke in ki se ob besedi kultura primejo za pištolo.

    • rubec

      In zakaj naj bi bilo po tvoje to zanimivo?

    • Peter

      Res, zanimivo. Kako pa govor komentirate levicarji, ki gledate hanzi tv in ste bili na proslavi?

    • tohuvabohu

      Butelj. Za pištolo se je prijemal znameniti Marko Crnkovič ob gledanju kulturnih oddaj na TV SLO.

  • Artur

    Ne vem a kdo ve, je bilo tudi Milanče murgelsko prisotno na proslavi, da bi bila “mera polna” bi lahko Möderndorferju sufliral tisto svojo željo in vizijo za naš narod: NAROD JE BUTAST – ŠPICE JE TREBA POREZATI in številna prisotna Butalska publika bi mu namenila nepozabne ovacije. Ni čudno, da smo v deep shit.

  • antimur

    Takšnemu kulturniku kot je Möderndorfer moramo soditi tako kot Kučanu in njegovi bandi po Brglezovim naravnim pravom. Prej ne bomo dočakali proslave slovenskega kulturnega praznika z domoljubnim programom, recimo kakšno pesmijo Ipavcev “Slovenec sem” in podobnimi, tudi z neokrnjeno Zdravico. Banda prekleta s kučanističnimi in antislovenskimi “kulturniki” na čelu, prihaja čas, ko se boste poskrili v mišje luknje, toda našli vas bomo.

  • marta

    http://www.preseren.net/slo/3_poezije/96_cez_tebe.mp3

    Čez tebe več ne bo, sovražna sreča!
    iz mojih ust prišla beseda žala;
    navadil sem se, naj Bogú bo hvala,
    trpljenja tvojega, življenja ječa!

    Navadile so butare se pléča,
    in grenkega se usta so bokala,
    podplat je koža čez in čez postala,
    ne stráši več je tŕnjovka bodeča.

    Otrpnili so udje mi in sklepi,
    in okamnélo je srce prežívo,
    duha so ukrótili nadlog oklepi;

    strah zbežal je, z njim upanje goljfivo;
    naprej me sreča gladi, ali tepi,
    me tnalo najdla boš neobčutljivo.

    France Prešeren

  • pajot

    Prešeren je pisal pesmi brez državnih dotacij,Cankar takisto,da o drugih sploh ne marnjam. Pa so njihova dela preživela. Že čez deset let nihče ne bo vedel katere filme je posnel vinko moderndorfer.

    • rubec

      To nismo nikoli niti vedeli. Ne za debila daje obstajal, niti za njegove filme.

    • Peter

      A filme snema? Sem mislil, da je poklicni govorec na proslavi kulturnega dne, no.

    • šmentanamuha

      Pa to je to.

    • samotoje

      Kateri Vinko? Katere filme?

      • pajot

        he,he,he….

  • BananaNjam

    Vinko je prav povedal. Nekaj oklepnikov manj in NUK2 bi že lahko bil sezidan.Dobro jih je napel Šarcu. In ne, ni kritika neumnih dejanj ljudi na oblasti kar rusko hibridno vojskovanje. Temu izrazu lahko verjamete le debilni.

    • učko

      NUK2 bi bil lahko že zdavnaj sezidan, pa ni bil in to iz drugih OGROMNIH RAZLOGOV, ne pa zaradi oklepnikov, ki jih še nikjer ni in tudi plačani niso. Tud ruski gelipterji niso krivi, ampak požrešna slovenačka-balkanska mafija, ki pospravi 1/3 vsega davkoplačevalskega denarja in so za trenutnega premierja postavli kar Šarca, da to mal odglumi ! Ti priporočam, da žreš manj banan, pa malo več razmišljaš !

      • BananaNjam

        Pejt v NATO in tam ostani,a plačaj ga iz svojega žepa!

        • janezxy

          Ti banana pojdi pa v S. Korejo

    • Peter

      In zakaj mu potemtakem ti ne verjames, no?

    • šmentanamuha

      Hm, koliko NUK-ov je končalo v bančni luknji, se ti kaj sanja?

      • centurion

        BosnaNjam ne razumije nć.
        Divjak z Balkana.

        • šmentanamuha

          Kk veš, da je balkanc

      • BananaNjam

        In koliko v Patriah, a? Da ne omenjam JJ-jevo trgovanje z orožjem in markah, ki so mu jih dostavljali na ministrstvo za obrambo kar v kovčkih??!

        • if

          Meni je dostavljalec dostavil dva kovčka od tistih, ki jih omenjate.
          Ne pozabite to upoštevati, ko boste šteli kovčke, ki so šli k JJ na ministrstvo za obrambo.
          Mirno!

        • šmentanamuha

          Kako je bilo z orožjem, še nismo pojasnili, za bančno luknjo pa že vemo kdo, kaj, kje, koliko, na kakšen način … 5 milijard. Izginilo pa je vsaj 70 milijard, to je najmanj, po nekaterih virih 130 in še več. Ampaj JJ je priročen izgovor, ko ti zmanjka argumentov.

  • Janez

    ŠALA.,
    ki ni šala.

    “BUTALCI”
    so seveda eno od najbolj posrečenih del
    iz zgodovine
    naše slovenske književnosti.
    A fenomen “butalstva” ni značilen samo za nas Slovence,
    razširjen v še močno hujših oblikah kot v Sloveniji – je povsod po svetu.
    Avtor Butalcev je bil Čeh po rodu,
    Čehi pa so znani po ŠVEJKU in po humorju – na svoj račun.
    Tudi siceršnji življenjski pozitivni pogum in življenjske aktivnosti g.. Vinka M.
    so ga zapletle iin obremenile – zagotovo – z marsičim, kar ima
    “butalske dimenzije”. A pustimo zsebne izkušnje g. Vinka.
    Kot nasploh čuteč avtor je najbrž tačutil, da je bilo tudi v polpretekli KOMSOC zgodovini
    nas Slovencev – veliko “butalskega”..
    A je moral to ne prav prijetno besedo ” BUTALCI”
    precej previdno uporabljati.
    Saj z besedo “BUTALCI” obkladati druge – “ni tak problem”
    Ko pa gre za lastbo osebo
    ali za prednike – govorca – besede – “BUTALCI”.?!
    Pa se zdi, da postane uporaba besede – “BUTALCI” – prevej “KOČLJIVA”
    Samega sebe
    ali svoje prednike – obkladati – z izrazom – “BUTALEC, BUTALCI”
    se zdi pa res –
    ŽE KAR MALO – “HUDA REČ”. Mar ne?!
    Naj vam zaupam,
    DA JE BIL SOIMENJAK G. VINKA M. – učitelj V.M.
    eden najbolj znanih predvojnih
    seveda VKP/b J.V.STALIN KOMUNISTOV v Sloveniji.
    Vendar – je bil učitelj V.M.
    PRAVI HUMANIST IN SPOŠTOVALEC NAŠE SLOVENSKE KULTURE.
    Učitelj Vinko M. je namreč izdal knjigo
    – SLOVENSKIH LJUDSKIH PRAVLJIC IN PRIPOVEDK. Zbral pa je tudi veliko gradiva in izdal tudi knjigo
    O LJUDSKEM ZDRAVILSTVU na Slovenskem
    Ki je pomembna in dragocena knjga.
    Nenavaden KOMUNIST je bil učitelj Vinko M. EX KNJIŽNIČARL.r. Janez Kepic-Kern KOMENDA
    KONEC ŠALE,
    KI NI ŠALA
    P.S.
    https://www.delo.si/kultura/razno/vinko-moderndorfer-narodopisec-z-izrazitim-socialnim-cutom.html

  • Stric iz ozadja

    Drzavljani niso besni, ker jih nihce ne gleda in vsaj zadnjih 20 let sluzijo le temu, da se politiki v prvi vrsti kazejo kameram.

  • Olga101

    Po lanskem dojenju psa, sem pričakovala letos se obdelavo koze…. To je levičarska “kultura”…

    • Artur

      Ne boj se po Nostradmusu bodo v bližnji prihodnosti kamele pile iz Rena “kulturniški” komunajzli že razmišljajo, da bi ob tej priložnosti prešernovo nagrado podelili kakšnemu izvirnemu “kulturniško ” zblojenemu performansnem inštalaterju, ki bi kamelo na odru nadlegoval z dildotom ali pa bi se kar sam nanjo spravil , možna tudi preluknjana slovenska državna zastava ki bi jo privezal na njen rep domišljija nekaterih psihičev pripopanih na državne jasli dela “čudeže”.

    • slaipowi

      Ti še tlačiš tole zemljo? Matilda, pridi po njo!

      • Janez

        No !
        Bodi vljuden do žensk.
        Boš Matilddo priklical nad sebe.
        Naj se kar dolgo igra s teboj.
        Se boš skozi tisto igro – morda – le kaj naučil. Bog ve?
        Sicer pa Matilda – ni “aklih”. Tudi tebe bo pospravila. L.r. Janez K. Kern KOMENDA

        • slaipowi

          Saj sem vljuden do žensk. Do Olge pa toliko, kot je ona.

    • Tone

      To, kar si pričakovala, je edina “kultura”, ki bi jo ti lahko razumela.

  • pesjanar

    Kulturnik Šarec in njegov “slavni Serpentinškov umotvor”o babi in žabi,to me bolj spominja na straniščno literaturo kot pa na kulturni nivo človeka kateri se bahato ima za kulturnika.Onemu “kulturnemu”Vinkotu pa bi rad sporočil da nismo vsi Slovenci Butalci,morda je kreten tako nagovarjal samo prisotne v dvorani seveda pa so v ožji izbor butalcev spadali tudi nagrajenci,saj jih kreten ni izvzel iz svojega nakladanja in žaljenja vse povprek.

  • Janez

    VINKO MODERNDORFER?
    Še
    bolj kot sedaj 60 letni kulturnik Vimko M.
    JE ZANIMIV PREDVOJNI KOMUNIST, NARODOPISEC IN HUMANIST
    TER
    NA KONCU ŽIVLJENJA – NASPROTNIK – KOMUNIZMA – učitelj Vinko M.
    Bil je
    eden redkih slovensko narodno zavednih medvojnih KOMUNISTOV,
    PO VOJNI ZAPRT NA GOLEM OTOKU.
    Tudi narodopisec, zbiralec gradiva, informacij o
    LJUDSKEM ZDRAVILSTVU NAS SLOVENCEV.
    Učitelj Vinko M. je bil – dober človek – kot se reče. L.r. Janez K. Kern KOMENDA
    P.S.
    ŽIVLJENJE UČITELJA VINKA M.
    https://www.vecer.com/andrijan-lah-slovenski-knjizevniki-in-knjizevnice-v-komunisticnih-zaporih-6324118?comments=popular

  • Janez

    V PRETEKLEM IN V SEDANJEM ŽIVLJENJU
    NAS SLOVENCEV
    je seveda bilo precej takega – “butalskega”
    AMPAK GLAVNA PLAST NAS SLOVENCEV – JE POZITIVNA – DOBRA.
    PRETEKLI
    PONEDELJEK SMO POSPREMILI – K POČITKU – prof. Justina STANOVNIKA , na ŽALE.
    TAM
    NA TISTEM POGREBU
    NI
    BILO NITI BESEDICE O KAKŠNEM “BUTALSTVU”. SMISELNI, ZELO PAMETNI GOVORI
    IN MAŠA
    SO SE ZAKLJUČILI S PRELEPO PESMIJO – “ROŽ, PODJUNA, ZILA”
    ob polaganju verjetno zadnjega “branitelja slovenskih domov”
    – v njegov grob.
    Ta pogreb je bil izraz prave nepotvorjene slovenske kulture. L.r. Janez Kepic-Kern KOMENDA
    P.S.
    ROŽ, PODJUNA,, ZILA
    V SVETI ZEMLLJI SNIVA – TVOJ SLOVENSKI SIN.
    https://www.google.com/search?q=rož+podjuna+zila&oq=rož+podjuna+zila&aqs=chrome..69i57.22063j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

  • TOML

    So rekli, da je dan kolture v dvorani pa sami komunisti kot leta 45.

  • James Lammar

    Taras Kermauner, 2005 :”Kulturniki so mi bili od nekdaj sumljivi, danes se mi gravžajo!”

    • Janez

      Z gospodom sem bil skupaj na UKC.
      Meni
      SO TAM OPERIRALI ENO ŽILO.
      Gospodu Tarasu pa njegovo srce. Vendar je bil duhovno visok in veder – kljub hudim zdr. težavam.
      Tudi očeta T. Kermaunerja – sem poznal. L.r. Janez K. Kern KOMENDA

      • tohuvabohu

        A potem poznaš tudi M. Hanžka, ki mu je sin?

        • šmentanamuha

          ? Danes bomo izvedeli marsikaj.

    • marta

      Spomnim se pok. Petra Božiča, ko je na TV izjavil, da ” ima zelo slabo penzijo in, da je več lačen kot pa sit…” – no pa se mu je kmalu popravilo. Postal je svetnik MOL, dobil je celo Prešernovo nagrado in po smrti (spomenik) doprsni kip.

      • Rožle

        Men se je osebno hvalil kako je pripomogel prav on temu, da so odstavili Srečka Katanca
        iz mesta selektorja slovenske reprezentance ..

        • tohuvabohu

          Jankoviću pa je predlagal imenovanje ceste po JBT, in to kljub temu, da ga je komunistična banda preganjala in zapirala. Kaj alkohol naredi iz čoveka …

          • pajot

            Božič je bil udbovski ovaduh

    • Tone

      Tudi Kermauner je bil kulturnik.

    • šmentanamuha

      A res je to reku? Hudo. Kaj šele bi reku danes …

  • TOML

    Levičarji in kutura nimajo nič skupnega.
    Dojenje psov in rezanje zastave, da noter vtakneš breji levičarski vamp ni kultura.
    To je idiotizem za zdravljenje.
    Komikulturnikom se gre le za lizanje proračuna.

    • Rožle

      Pa dobr .. tut veliko in malo potrebo opravijo kar na odru pred publiko ..
      …. pa ne v WC školjko, da ne bo pomote

      • marta

        No, tole pa res ne spada ravno med kulturne dosežke.
        To “umetnost” je poznal že pračlovek.

        • Rožle

          Pa še ta je imel že toliko kulture, da se je vsaj skril nekam v grmovje ..

  • Peter

    Raje en osemkolesnik kot osem moderdorferjevih filmov, no.

  • Rožle

    In počasi bomo dobili pasjejebce že kar uradno na odru slovenskih gledališč ..

    • komar marko

      in ali jih ni gostil CD preteklo leto in sedaj za njih plačujemo cekinčke. To je umetnost!

  • komar marko

    Zanima me, koliko prejemnikov minimalne plače je bilo na slovesnosti. Zakaj so v prvih vrstah vedno ELITNEŽI katerih je poln gobec skrbi za malega človeka. Le kje je bil KOBALOV poba! In Serpentinšek trdi, da je bil kulturni delavec. Ali lahko pademo še nižje?

    • Tone

      Imaš prav, nekoč so vili elitneži nagneteni zadaj okoli kraljeve lože.

  • Janez

    GOVOR VINKA M. !?

    Tem pokomunistom – meni se tako zdi – že malo “feclja”.
    Podzavest – se zdi – jih daje.
    PODZAVEST JIH – SE ZDI – OPOMINJA NA NJIH PRETEKLO IN SEDANJE ” BUTALSTVO”?!
    Seveda v polpretekli zgodovini ex KP, ZK komunizma, komsocializma
    ni
    BILO LE – “BUTALSTVO”.
    Poleg nesodno-polit morilskih početij –
    – SO BILA TUDI NARAVNOST – “BIZARNO – BOLANE” reči in ljudje.
    Npr.
    Te dni se je tu na tem e-portalu – naravnost “BOLANO” nek “Valter BraniSlav”
    “BOLANO-SAMOHVALIL”
    – da je sorodnik E. KARDELJA in I. MAČKA.
    KO
    SEM MU Z DIREKTNIMI VPRAŠANJI – STOPIL “NA JEZIK”
    NAM
    JE V SVOJEM E-POSTU javno zapisal – to kar sem ga vprašal:
    KAKŠEN
    JE BIL ROJSTNI, DEKLIŠKI, PREDPOROČNI – PRIIMEK – matere Ivana MAČKA?
    Potrdil
    nam je – ta “Valter BraniSlav” – da se je mati Ivana MAČKA
    ŽE
    PRED POROKO – pisala – MAČEK.
    Torej:meni – kot knjižničarju – so ljudje, domačini iz okoliša ZADOBROVA pri LJ
    že pred 30 leti govorili,
    DA JE BIL NJIHOV SOKRAJAN Ivan MAČEK – rojen v SORODSTVU.
    Zato so ga drugi otroci
    zmerjali, da je “PIŽMOVKA”, kar je neravno lepo ime za otroke,
    ki so bili
    – rojeni iz odnosov med sorodniki,
    – ne pa iz normalne poročne zveze.
    Baje zato, ker so ga sošolci obkladali
    s “PIŽMOVKO” ( PIŽMOVKE so vodne podgane, ki živijo na Barju).
    Torej!
    KPS STALINIST, napol pismen človek, na “čuden način rojen”,
    ni redno hodil v šolo in je Ivan MAČEK – OSTAL – NAPOL PISMEN.
    Nam
    je pa taisti “čudno trojen” in praktično nepismen človek
    že
    MED VOJNO
    IN VSA DOLGA LETA PO VOJNI – PREKO – POLITIKE: preko stalinistično
    komunistične politike – NESODNO POLIT MORILSKO – VLADAL.
    ZELO
    DOLGO “VLADAL”. Še okrog 1980. leta – je imel zelo visoke funkcije v tedanji SR Sloveniji.
    I. MAČEK
    je bil tudi tesen prijatelj in “sodelavec” Maršala TITA. To vemo vsi.
    Samo
    VSA NAKAZANA DOGAJANJAA – NISO SAMO – “BUTALSKA”!?
    So tudI
    politično KOMUNISTIČNO – nečlovečnostno “sprevrženaa, bolana” itd.
    Težko je najti prave besede
    – izraz “butalstvo” – ne ustreza. Naj v Prlamentu R. Slovenije – korektno
    opredelijo
    in korektno pravbo uredijo to – nesodno STALINISTIČNO, TITOISTIČNO, MAČEK KARDELJ
    nesodno KP polit- morilsko v marsičem “bolano” zapuščino!?
    VR. SRBIJI SO TO
    ZAPUŠČINO NESODNEGA KP POLIT TERORJA ŽE V VELIKI MERI – PRAVNO KOREKTNO – UREDILI.
    LETA 2015 SO V BGD URADNO, SODNO REHABILITIRALI
    – DRAŽO MIHAJLOVIĆA. Oglejte si to na interneetu. L.r. Janez Kepic-Kern KOMENDA
    P.S.
    URADNA, SODNA REHABILITACIJA D. MIHAJLOVIĆA, SRBIJA, 2015

    https://www.blic.rs/vesti/drustvo/rehabilitovan-draza-mihailovic/hl3x4ex

    Maršal TITO in I. MAČEK NA LOVU V K. ROGU

    https://www.google.com/search?q=josip+broz+tito+ivan+maček&oq=josip+broz+tito+ivan+maček&aqs=chrome..69i57.31234j0j8&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=hqlVe851M6UvAM:

    KOMUNISTI
    NAJHUJŠI POLIT MORILCI SVETA, Finance

    https://www.finance.si/192580

  • janezxy

    Samo poglejte tega kulturnega komunarskega Kobala.Ta rdeči mandril je samo vrh absurda,ki smo ga redili. 3000 je pa še takih koritarjev.Zato je Slovenija že 70 let tako kulturna.

  • Hunyađi

    Desni levi kulturniki isti kurac(financirani s strani države ale cerkve) drugo pakovanje.

    • komar marko

      in kje si videl, da desni kulturniki zmerjajo ljudi s KURBAMI in si prisvajajo tujo lastnino. Da boš razuel.ČE TI KRADEŠ,ja tega ne počnem. KAPIŠ!

      • Hunyađi

        Povej kolikšna številka vas je vseh kulturnikov, ki vas morajo davkoplačevalci futrat.

      • Hunyađi

        Dobr te nategujejo.

  • centurion

    A je tale Vinko modeldolfe mož od onega Janija iz parlamenta?
    Oba na oklepnike cepljena.

    • Janez

      Ha, ha !
      Ne nič takega.
      Sta pa oba potomca tistega OK UČITELJA VINKA M. 1894-1958.
      OK NARODOPISCA, NAJPREJ PRVRŽENCA,
      NATO PA NASPROTNIKA KOMUNIZMA.
      TA
      GOVORNIK Vinko M. je znan ljubitelj žensk..
      Me malo skrbi zanj, izmučeno deluje.
      Njegove knjige so kar brane. 60 let je star. L.r. Janez K. Kern KOMENDA

  • Janez

    MINISTRA ZA KULTURO
    PA TI
    POKOMUNISTI – “SD, LEVICA, SMC, SAB, DESUS, ? LMŠ” – NE NAJDEJO?
    Nič
    čudnega.
    MED STARIMI KPS,KPJ IN ZKJ, ZKS TER
    “NOVIMI” – SD, DESUS, SMC, ITD. DA O “LEVICI” NITI NE PIŠEM
    se zdi
    KULTURNO RES UVELJAVLJENIH LJUDI – NITI – NI?!
    Od kod naj torej vzamejo – ministra za kulturo? Od nikoder.
    PROBLEM SE BO RAZREŠIL, KO BODO EX KP, ZK POKOMUNISTI
    – ODŠLI ?!
    In bodo mesta v politiki in državi – prepustili. Komu?!
    Bolj sposobnim in bolj kulturnim – od njih POKOMUNISTOV. Mar ne.L.r. Janez K. Kern KOMENDA

  • Janez

    VINKO MODERNDORFER, 1894- 1958 UČITELJ,
    NARODOPISEC, KOMUNIST IN NASPPROTNIK KOMUNIZMA
    JE BIL DED
    OD VINKA M. – GOVORNIKA V CD.
    Bil je eden redkih kulturno pomembnih medvojnih komunistov,
    Po Golem otoku – pa je bil – nasprotnik komunizma.
    P.S.
    VINKO M., UČITELJ 1894-1958. L.R. Janez K.. Kern KOMENDA
    https://www.slovenska-biografija.si/oseba/sbi372887/

    • šmentanamuha

      Hvala za tale info. Ampak tale njegov vnuk zdej že vsa leta nabija samo o premalo denarja, čeprav sodi med privilegirance, ki mu država krije vsak projekt, da o onem mentalnem invalidu Janiju M. raje ničesar ne rečem.
      Našizem in koritništvo sta uničila vse od gospodarstva do kulture.

      • Janez

        Tega VINKA M.
        govornika v CD – NE POZNAM DOBRO.
        V
        toliko mi je bil simpatičen, ker je bil normalen dedec za ženske.
        Njegovih romanov, kjer piše
        v glavnem o sebi in o svojih peripetijah z ženskami – nisem bral.
        Ljudje pa so ga kar radi brali.
        Mislim, da ima več otrok.
        Ja potem pa pride plačevanje alimentov – bivšim ženskam za otroke itd.
        POTEM JE DENARJA SEVEDA – VEDNO PREMALO.
        Kot
        gledališnik je verjetno bolj priložnostno zaposlen.Od knjig tudi ni veliko.
        Kolikor vem – je tista pevks
        VITA MAVRIČ NJEGOVA – SORODNICA.
        ŽENSK
        OKROG NJEGA JE BILO VEDNO DOSTI.
        VČASIH SEM GA VIDEVAL, VEDNO JE BIL ZASKRBLJEN IN BOLJ POTRT.,
        A RAZUMEN IN DOBRODUŠEN. Ni samotarski čudak.
        Vedno je med ljudmi. Zaskrbljen. Nevesel. Tak človek pač. P.s. L.r. Janez K. Kern KOMENDA
        P.S.
        TISTI UČITELJ VINKO M. JE IMEL
        NEKAJ – SE MI ZDI – SLUŠNO PRIZADETE OTROKE.
        Odtod verjetno Jani M. zna – T.I. ZNAKOVNE JEZIKE. Lahko noč.

  • ZatonMesecnikov

    Težka situacija za nas drugorazredne državljane.

    Če Vinko& Co kulturna scena ne dobi dovolj denarja, te zmerja z Butalcem in po novem Nadbutalcem.

    Po analogiji, če povežem A in B; Če bi dobili dovolj denarja Vinko& Co kulturna scena in bi bili zadovoljni, potem povprečen državljan ne bi bil deležen zmerljivk z Butalcem in Nadbutalcem.

    Vprašanje pa je, če se v resnici v tem primeru ne bi počutil Butalca oziroma Nadbutalca….

  • Kosobrin

    “EDINOST, SREČA, SPRAVA, K NAM NAJ NAZAJ SE VRNEJO …..”

  • Janez

    LAHKO NOČ VSEM.
    Jamrači, nakladači o – “butalstvu” in njih poslušalci – so odšli.
    OSTAL
    JE – HVALABOGU ZANJ

    – F. PREŠEREN.

    HVALA, RES HVALA
    – BOGU IN GORENJSKI – ZANJ.

    Ta Vinko M. sem imel občutek – ni zadovoljen s sedanjimi – vladajočimi pokomunisti.
    Vendar še rabi delo in denar. Ni v situaciji, da bi pokomuniste – direktno kritiziral.
    Pa je nasploh – nergal o “butalstvu” . Mednje šteje seveda tudi pokomuniste.
    A tega ni direktno rekel.
    Pač ne žaga veje – na kateri sedi. Kar je za razumeti.
    Človek ima otroke, star je 60 let, vedno težje mu gre. Pa je jamral. L.r. Janez K. Kern KOMENDAP.S.
    HVALA BOGU
    ZA
    FRANCETA PREŠERNA : končno je to njegov praznik. Mar ne?!
    LAHKO NOČ VSEM.

  • ivanka ponikvar

    gospod kulturnik je priznal , da jeButalec. samo poštenih Slovencev naj ne prišteva knjemu enakim.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!