Rušenje cestninskih postaj bo stalo kar 45 milijonov evrov: Černač prepričan, da je cena močno zasoljena

Foto: STA

Dejstvo je, da bo projekt zlatega drugega tira slovenske davkoplačevalke in davkoplačevalce pošteno udaril po denarnicah, vrednost končnega projekta je namreč nemogoče napovedati, veliko denarja pa bo šlo tudi za rušenje cestninskih postaj. Dars je že napovedal, da bo zaradi prehoda tovornjakov na elektronski način cestninjenja 1. aprila letos stekel težko pričakovani projekt rušenja cestninskih postaj v ocenjeni vrednosti 45 milijonov evrov, pri čemer opozarjajo, da bo proces odstranjevanja potekal dve do tri leta. Nekdanji minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač je za Novo24TV komentiral, da se mu zdi napovedana cena pretirana, saj je prepričan, da bi, če bi Dars upravljal zasebni upravljavec, govorili o bistveno nižjih zneskih.

Dars letos načrtuje rušenje cestninskih postaj Log, Tepanje, Vransko, Hrušica, Torovo, Nanos, Drnovo in Dane ter stranskih cestninskih postaj Slovenske Konjice, Logatec, Vrhnika, Krško, Unec, Postojna in Razdrto, pri čemer je treba dodati, da je teh cestninskih postaj skupno kar 34. Odstranitev ostalih postaj je načrtovana v drugi polovici leta, najverjetneje jeseni, nato pa bo izvedba predvidoma potekala leta 2019.

Černač je komentiral, da gre za podoben pristop kot takrat, ko je tedanji minister Patrick Vlačič utemeljeval, da se otokov ne da odstraniti in da bo to stalo silne milijone evrov. “Potem smo odstranili, kar se je dalo odstraniti, glede na to, da je popolna odstranitev možna v primeru uvedbe cestninjenja v prostem prometnem toku za tovorna vozila v teži nad 3.500 kilogramov, ki bo uvedena 1. aprila letos. Odstranili smo, kar se je odstraniti dalo.” Podal je primerjavo, da so bile takrat pridobljene ponudbe, med katerimi je bila najcenejša za postajo Log v vrednosti več kot 500.000 evrov. “Ker nisem nobene izbral, sem bil anonimno ovaden, češ da sem naredil škodljivo potezo. Seveda je bilo vse po dveh letih ovrženo, ti otoki takrat na Logu so bili odstranjeni za nekaj 10.000 evrov (za okrog 70.000 evrov).” Po Černačevem mnenju je pomemben pristop, to je, na kakšen način se lotevajo stvari, in dodal, da je ta številka po njegovi oceni absolutno pretirana.

Foto: SDS

Tedanji minister Vlačič tri leta le utemeljeval, da se ne da in da so za to potrebni milijoni
“V času prve Janševe vlade leta 2008, ko so bile uvedene vinjete, bi bili, če bi vlada mandat nadaljevala, moteči otoki odstranjeni v roku enega leta,” je prepričan Černač. “Ob nastopu Pahorjeve vlade je minister Vlačič le utemeljeval, da se tega ne da narediti in da so za to potrebni milijoni, namesto da bi v treh letih kaj naredil. Odstranili smo, kar se je dalo, torej vse na sredini.” Po besedah Černača primer iz Loga pove vse, na začetku so bile namreč ponudbe od 500.000 do 800.000 evrov za eno mitnico, na koncu pa je odstranitev potekala za manj kot 100.000 evrov. “Vse se da narediti podobno kot v primeru rondojev, namreč v preteklosti so jih delali za silne stotine tisoče evrov,” je povedal in dodal, ”da so leta 2012 spremenili tehnični predpis in od takrat naprej se delajo za bistveno nižje vsote (posamezni celo za nekaj 10.000 evrov).”

Če bi ravnali kot z lastnim denarjem, ne bi bilo problema
Po prepričanju Černača se v tej zadevi pojavlja problem tistega, ki vodi razpisne postopke, pomembno je, na kakšen način so popisi sestavljeni, saj je cena pretirana. “To se da narediti za bistveno manj denarja,” je prepričan Černač, ob tem pa dodaja, da je odgovornost na tistem, ki vodi postopke. “Če bi nekdo delal kot z lastnim denarjem, ne bi bilo problema,” je prepričan. “Če bi Dars upravljal zasebni upravljavec, sem trdno prepričan, da bi govorili o bistveno nižjih zneskih.”

Foto: STA

Spremembe vinjetnega sistema še ni na obzorju
“Gre za nesprejemljivo stvar, namreč, ko smo mi načrtovali izvedbo cestninjenja tovornih vozil v prostem prometnem toku, smo načrtovali,  da je del razpisa tudi odstranitev teh cestninskih postaj.” Te stvari bi se morale po prepričanju Černača izvesti vzporedno. “Ne vem, zakaj temu ni bilo tako in zakaj bi se šlo v dva postopka, to namreč samo podaljšuje čas izvedb.” Černač je tudi dejal, da gre za tehnično pravilo, ki ga je treba izvesti po čim nižji ceni, saj je prepričan, da bi se morali načrtovalci bolj ukvarjati z razširitvijo avtoceste v šestpasovnico, kjer je največja obremenitev, da bi se zmanjšali zastoji, ki nastajajo vsak dan. Na koncu se je dotaknil tudi tematike e-vinjet, za katere je prepričan, da bi lahko bile že uvedene, odstranitev mitnic je namreč postranska stvar, ki jo je treba narediti na čim bolj racionalen in gospodaren način. Z Darsa so sporočili, da spremembe vinjetnega sistema še nimajo v načrtu, tako da očitno še nekaj časa ne bomo sledili našim severnim sosedom.

N. Ž.

  • črnaovca

    Koliko nas bo kaj stala zlata tretja razvojna os ki si jo je zmislil Janša čez Savinsko dolino in v Velenju čez rudniško območje ki se bo posedalo še nadaljnih 50 ali več let

    • Iva

      Neumen komentar, Janša je že 10 let v opoziciji!

    • borko

      čarovnica,pa ne spet Janša

    • Roman

      Janša je zagovarjal najcenejšo varianto,tvoji tovariši pa najdražjo!

    • Pepy

      Daj se mal zberi Ovca – al pa vzemi tabletko, ti bo lažje … verjemi

  • Občasni Komentator

    ma jaka muda zrušit te postaje…dejansko je to najbolj eklatanten primer nategovanja in kraje, poleg tega pa istočasno dokaz kako nihče v tej državi ne spoštuje zakonov, ker po zakonu, ki je bil takrat sprejet bi morale biti postaje že zgodovina…pa seveda niso, ker kaj ti bo zakon, če se ga moraš držat…še dobro, da nismo Balkanci…

  • DJURO SUMAR

    Ko si v opoziciji bi vse naredil pol ceneje, ko si na oblasti, bi vse naredil čim dražje. Ne spomnim se kaj je Černač naredil kot minister, razen da je pametoval.

    • xtc

      Tudi jaz še nisem srečal levaka od katerega bi bila kaka korist-le škoda.

      • DJURO SUMAR

        In ga tudi ne boš srečal, ker tam kjer se giblješ ti jih ni.

        • xtc

          Ja res je v tujini so navadno po zaporih ali zaprtih oddelkih.

          • DJURO SUMAR

            In ker živiš v tujini, jih pač nisi srečal.

          • xtc

            Seveda ,v Sloveniji pa letate frei.

          • DJURO SUMAR

            Tu smo na oblasti od leta 1945.

          • xtc

            Ne tu delate škodo že od 40.

          • DJURO SUMAR

            Na oblast smo prišli leta 45.

    • slosin

      Verjamem ja, da se ne spomniš! Izguba spomina je pri levičaarjih že dolgo poznana bolezen…

      • DJURO SUMAR

        Spomin mi deluje zelo dobro. In kaj je postoril Černač?

    • MEFISTO

      V soboto sem bil v Radečah in spraševal po tebi, da bi ti namočil suho grlo, pa te po pričakovanju nihče ne pozna

      • DJURO SUMAR

        Mislim da se lažeš. Kje si spraševal in koga si vprašal?

        • MEFISTO

          Po ulicah in trgi sem spraševal, in po gostilnah ter trgovinah in po revnejših stanovanjskih blokih.

          Kakih sto ljudi je bilo zaslišanih, pa te nihče ne pozna.

          Celo na županstvu še niso slišali za tebe.

          • DJURO SUMAR

            Seveda ne veš za ime nobene ulice ali trga, niti za ime gostilne, revnejših stanovanjskih blokov pa pri nas ni. Kar se Občine tiče, pa ti lahko zaupam, da naša firma zelo dobro, vsak dan sodeluje z Občino, z županom pa sva soseda. Mislim, da si navaden lažnivec.

  • xtc

    Nehajte se zaj****** levaki.
    Samo ogradite ,dale za podrtje in cigani bodo zadevo podrli zastonj,le temelje boste še odstranili.

  • totex39

    No pa smo spet tam, ko imajo kradljivci prvo besedo za svoj žep. To pa je sramota.

  • Soave

    Neverjetni so ! 45 milijonov, pa za nekaj let bodo imeli ” delo ” ?? Me zanima , koiko bodo od tega imeli delavci. . . . . brez narekovajev.

    • radames

      Čelne cestninske postaje , recimo na Logu, nimajo kaj podirati nekaj tednov. Vse je narejeno v nekaj dneh, vključno z zaključnim asfaltiranjem. Seveda, če nisi cepljen na balkansko storilnost.
      5 km ceste Planina-Unec (priključek na AC) sanirajo že več kot eno leto. Še vedno se vozi po gradbišču.

      • Soave

        Balkanska storilnost jim pride prav samo tam, kjer se da kaj v žep vtakniti.Dlje kot traja, bolje je, saj imajo naši državljani kurji spomin !

  • slosin

    45 / 34 = 1,28 mio za eno cestninsko postajo….Pa kaj ste nori? Trije Busanci to naredijo v parih mesecih
    za bagatelno ceno…

    • črnaovca

      Popkličeš cigane ti pol odstranijo zatonj

  • črnaovca

    Černač je glavca a vsi imate notri preveč vere in premalo pameti. V ceni so pač vračunane tudi volitve kakčna donacija bo prav prišla da ne bo treba v Bosno

  • RATATA

    PONUDBA:
    Pri polni zavesti in z roko na srcu ponujam rušitev 34 kos cestninskih postaj.
    Cena izvedbe 1 mio / kos
    SKUPAJ:
    34 MIO eurotov
    V ceni so vse možne podkupnine, darila, odkupnine, takse, davki, kazni…….
    DODATNO (ZA POVRH):
    V sklopu rušenja je zajeto tudi rušenje obstoječe vlade.
    Odpadki, vključno z vladajočo golaznijo (in njihovimi podporniki) bodo odpeljani na deponijo.
    Veljavnost ponudbe: PEPELNIČNA SREDA.
    POHITITE!

    • centurion

      Prjatu, odjebi.
      950.000EUR/kos.
      Od tega 50.000EUR/kos dobiš ti brez znoja.
      Ostalo kot iz tvoje ponudbe….

      • RATATA

        Veš kaj, a ne bi najprej zrušli to vladno koalicijo in jim sodili?
        Pošteno sodišče bi jih zagotovo obsodilo na težaško delo in delovna sila za rušenje teh pajzlov bi bila zastonj.
        Še rajš bi pa vidu, da se jih v te bakbuke zapre in potem vse skup poruši.

    • radames

      Ja! Dobro si bodo nabasali žepe. Tole rušenje več kot nekaj milijonov ne more koštati. Pa še teh par milijonov (kakšne 3 do 4) je prenapihnjena ocena.

      • centurion

        Ta levi so znali vedno rušiti.
        Tudi zastonj.

      • RATATA

        Ja morda bojo pa arheologi rušili za ta denar.

  • MEFISTO

    Počakajte, da boste videli, kdo bo rušil cestninske postaje, pa vam bo takoj jasno, zakaj so stroški rušenja tako napihnjeni.

  • test

    …pa zato ne rabis Crnaca, da oceni, ampak lahko vsak naromalen s povprecnim IQ (leftardi tukaj izpadejo!) oceni, da podretje ene klinceve cestnince n more stat 1mio EUR

    V tej drzavi ni nihce vec normalen

  • radames

    Končno! Že leta pišem, da so čelne cestninske posteje OVIRA na AC in jih je treba podreti. Tiste pa, ki si po uvedbi vinjet dovolili, da še toliko let stojijo, je treba kaznovati zaradi pobalinskosti in kaznivega dejanja postavljanja fizičnih ovir na avtoceste, kar je zlonamerno dejanje.

  • andreas82

    Več države, več trošenja javnega denarja, una v Dražgošah poziva pa da ustavimo neoliberlaizem haha, kaj vse tukaj pri nas ne vidiš :))?

  • Novakec1

    Zlata jama za čefurske gradbince.

  • andreas82

    Zlati časi se vračajo, brez državnega kapitalizma nam živeti ni ;)) pa imamo kot imamo, nam zavidajo, še Palestino priznamo hudoooooooooo

    • Novakec1

      Violeta bo delegacijo pripeljala na ekskurzijo, kako se tem rečem streže

  • Lisjak

    Za toti gnar ne samo ,da bi porušo vse cestninske postaje še na Trojanah bi postavo novo carino.

  • radames

    Visoko tehnološka in napredna država kot so USA imajo na marsikateri avtocesti (turnpike) čelne cestninske postaje, kjer se lahko plačuje tudi z gotovino. Še vedno sem mnenja, da so vinjete najboljše. Niso ravno najbolj poštene, so pa najbolj pametne. Pri nas se je dobro videlo, kako so zaradi vinjet večino prometa spravili na avtoceste. Zaradi elektronskega cestninjenja pa bo marsikdo raje peljal po vzporednih cestah, zlasti na krajših razdaljah.

  • radames

    “…ko je tedanji minister Patrick Vlačič utemeljeval, da se otokov ne da odstraniti…”

    Zavajajoči Patrick Vlačič je pozabil, da nimamo spomina zlate ribice. Čelni cestninski postaji na takratni AC Vrhnika- Razdrto, sta bili dolga leta na Vrhniki in na Razdrtem. (Čelna postaja je bila nekaj časa tudi pri Postojni, dokler niso AC podaljšali do Razdrtega.) In kje so zdaj sledovi teh postaj? Sploh se nič ne vidi. Vse je odstranjeno, to delo pa verjetno ni koštalo “težke milijone”.

  • montyamp

    Komunisti imajo drago rušenje .
    Ko so normalni na oblasti, se bolj poceni zgradi ,kot pri udbi ruši .

  • učko

    Ubijte Vlačiča !!!!!!!!!!!!!!!!! BARABA LOPOVSKA !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Miro Jereb

    Ispade da bo rušenje ražje kot je bila gradnja….kreteni.

  • mona lisa

    Spet bodo lopovi služili. 45 miljonov!!!!!!!! Kdo nateguje narod in ropa pri belem dnevu?

  • Tine Čeligoj

    Spet bodo padali soldi pod roko.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!