V SDS predlagajo ukinitev nesmiselnega in dragega postopka registracije mopedov

Foto: STA

V poslanski skupini SDS so v parlamentarni postopek vložili novelo zakona o motornih vozilih, s katero predlagajo ukinitev obveznosti registracije koles s pomožnim motorjem oziroma t. i. mopedov, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

S tem predlogom želijo za državljane in državljanke odpraviti nepremostljive administrativne ovire in zaplete, ki jih prednje postavlja zakonska obveznost registracije mopedov, sprejeta v času vlade Mira Cerarja.

Gre za dolgotrajen in stroškovno drag postopek
V praksi tako sprejeti zakon postavlja lastnike koles z motorjem pred skoraj nerešljive težave. Številni za svoje kolo z motorjem, ki so ga kupili pred deset in več leti, nimajo nobenega potrdila o lastništvu in druge dokumentacije, lastništvo pa morajo dokazovati v zapletenem in dolgotrajnem ugotovitvenem postopku. Dejstvo je, da se pri starejših mopedih zna zaplesti tudi pri mejni hitrosti, ki je 25 kilometrov na uro. Nekatera kolesa s pomožnim motorjem, ki jih vozniki zaženejo s pomočjo pedal, so dejansko hitrejša od 25 kilometrov na uro – ne da bi bila kadar koli predelana. Ker gre za starejše mopede, enostavna elektronska blokada motorja pri njih ni mogoča, je pa mogoče nastaviti uplinjač ali prenos pogona na jermenu oziroma verigi. Toda nato se pojavlja vprašanje homologacije, saj moped ne bo več skladen s svojo prvotno izvedbo. Lastnik se sicer lahko odloči, da bo moped registriral kot kolo z motorjem, vendar bo moral s kolesarskih stez na cesto, kjer pa bo bistveno počasnejši od vseh drugih in bo s tem predstavljal oviro na cestišču ter ogrožal sebe in varnost drugih vozil.

Obveznost registracije mopedov za posameznike predstavlja tudi precejšnje finančne obveznosti. Prvi problem nastopi že pri homologaciji. Veliko lastnikov teh vozil homologacije ni urejalo, saj do spremembe zakonodaje, tega “papirja” niso potrebovali. Danes je prvo vprašanje, ko nekdo želi registrirati moped, kje imajo homologacijsko potrdilo. Stroški ureditve tega potrdila so približno 65 evrov, ob pogoju, seveda, da imajo lastniki mopedov vsa ustrezna potrdila, ki pa jih pogosto nimajo. V nadaljevanju so stroški prve registracije približno 100 evrov (registracija, zavarovanje, registrska tablica, tehnični pregled), vsako naslednje leto pa približno 40 evrov.

C. Š.

  • Mike Zulu

    Nesmisel, naj zakon ostane, vsaj v Ljubljani opažam da je nedležne mularije na skuterjih še posebej ukradenih z uvedbo zakona vedno manj, prav tako kako boš od nekoga izterjal odškodnino za svoj avto če mulc nima mopeda registriranga

    • nevtrino

      Prav bolano nesmiseln je vaš komentar, ampak vam očitno ni smiselno razlagati, da je pravzaprav stanje nasprotno in defektno:
      zaradi zblojene zakonodaje relativno zelo malo dvokolesnikov po Lublan in drugje, kakor tudi na primer po zraku (baloni, jadralna padala, zmaji, itn….)
      Moramo vso raznoličnost in praktičnost, skupaj s tehnično kulturo totalno zatreti, kajne ?
      Le polnenje korit nas zanima, četudi z relativno perverzno dragimi registracijami mopedov, ne ?
      Z izgovorom nekakšne gnile preventive, a ?

  • Scenic

    Nesmisel, nič drugega, kot nabiranje točk, registracija naj ostane, če bo Logar župan pa naj le ukine vožnjo z njimi med pešci po Ljubljani, to pa podpiram.

    • Občasni Komentator

      Dobro se je pozanimat o zakonodaji. Ta dovoli, da takšen moped vozi 12 letni otrok. Pred tem letom pa ne sme biti niti sopotnik na mopedu. Takšen motor se lahko pelje po kolesarski, in šele tam kjer ni kolesarske lahko gre po cesti oz. v centru tudi po peš coni, ker zakon to dopušča, saj je izenačen s kolesom. Država ni naredila nič, da bi druge udeležence obvestila o tem in vsake toliko dobiš razburjene posameznike, ki ne vedo, da nimajo prav.

  • luckyss

    Nadzor nad temi vozili mora ostati, če nočete, da jih mularija “frizira” in se pobija na cestah..
    “tehnični pregled in registracija” pa naj ne stane več kot 20 evrov…ostalo naj da država…saj imajo očitno dovolj denarja, če se mislijo pogajat z javnim sektorjem…

  • xtc

    Pozabite to,komunisti nocajo denar Zemljo rabi pare za krajo,kot še kup drugih.
    Komunisti bodo kvečjemu le še dvigovali davke in iskali denar povsod,nebi me čudilo ,če bo treba kmalu registrirati še bicikle-denar je pač denar.
    Saj veste;”Še pomnite tovariši po vojni?” Pecikli so bili registrirani in taksirani,glede na bebave komunistične izpade te vlade me to niti nebi presenetilo.

    • branči

      qwa čmo? imeti bicikle v klet ali jih registrirati, kot javno prevozno sredstvo? pozabil si še tehnični ptegled, starejša od 10 let, pa sploh ne bodo smela na cesto! lahko greš samo peš v hosto, razen, če ne te preseneti podmladek gubčeve brigade!

      • McBobo

        Lahko boš šel peš, če boš registriral in imel homologacijo za čevlje. Pa še izpit za hojo po pločniku, ker ni vsak sposoben pravilno hodit :-).

        • xtc

          Sploh ,če imaš levi in desni evelj,pri Kučanu dobiš homologacijo le z dvemi levimi in dvemi levimi rokami in platfusom na možganih,ki mora biti nagnjen v levo.

  • Bandit123

    Ko zmanjka tem, so mopedi na vrsti.

    • Olga2345

      Da pridejo do denarja, bi levičarji oskubili vse!

  • Olga2345

    Bravo SDS!

    • Bandit123

      Menda nimaš mopeda.

  • seba goričan

    Še ena cvetka…z uvedbo registracije se je drastično zmanjšalo število teh prdcev…pr nas se z otroci nisi mogo več sprehajat

  • Jožef

    Ponovno, kot vedno, odličen predlog SDS-a-
    Tudi jaz imam moped, pa ga ne morem uporabljati, ker nočem krmiti slovenske administracije, zavarovalnic in tehničnih pregledov.
    SDS, rešite nas boljševistične diktature in zmanjšajte veliko kopico lenih uradnikov, ki živijo na žuljih nas Slovencev. Ven iz pisarn, krampe in lopate v roke pa gremo gradit drugi tir.
    Nostalgiki Juge in ostareli brigadirji si močno želijo delovnih akcij.

  • cosmosjasnovidec

    Takih sprejetih nesmiselnih zadev za goljenje državljanov z strani SMC je bilo na stotine.
    O pobranem denarju seveda ne duha ne sluha,ker so si polnili le lastne žepe.
    Veliko folka se pa z takimi mopedi vozi v službe tako,da ne delajo gneče z avtomobili na cestah tako,da bi še jih bilo veliko več o ukinitvi tega zakona.
    ————————————————————————
    Vsakemu levaku,komunajzerju,čefutarju ter seveda musliču se poščijem v usta in na glavo.
    DR.Cosmosjasnovidec

  • Občasni Komentator

    se pa ne strinjam z zapisanim. De facto učinek registracije je bil ta, da se je število kraj takšnih mopedov zmanjšalo ravno zaradi tega, ker potem ukradenih mopedov zaradi registracije ne morejo prodati naprej. Drugače stane osnovna registracija takšnega mopeda okrog 20 EUR, ter se mi ne zdi pretirano visok strošek. Malo populistično bi rekel.

    • cosmosjasnovidec

      Kdo pa dandanes krade take mopede?K tem 20 eu pa dodaj še 100 eu,ker sem jaz en tak moped prodal eni osebi pa ga je registracija prišla cirka toliko.
      Papirjev pa nisem našel,ker je moped bil od ženinega brata (pokojnega umrl v prometni nesreči) in je ležal nekaj let v garaži.
      Moped je tale registriral brez problema res pa ne vem ali morebiti ni prišla registracija kot sem omenil.če je morda moral plačati kako preverjanje ali je moped ukraden ali kaj podobnega.
      Tega pa ne bom trdil,ker nisem siguren vem pa,da je plačal registracijo toliko kot sem napisal in mislim,da toliko tudi pride.
      ————————————————————————
      Vsakemu levaku,komunajzerju,čefutarju ter seveda musliču se poščijem v usta in na glavo.
      DR.Cosmosjasnovidec

      • Občasni Komentator

        Ne drži, vnuku sem pred cca 2 mesecema kupil moped za po Ljubljani, in ga tudi registriral. Nov moped stane 1500 EUR in ja takšni se kradejo, če ni tablic. Registracija z osnovnim zavarovanjem je 20 EUR. Jaz sem plačal 100, ker sem mped kasko zavarval za primer kraje (kljub temu, da se sedaj bistveno manj kradejo). To kar ti praviš so verjetno stroški kakšne homologacije v primerih, ko nimaš dokumentov in je moped kar od nekod. Točno tako, so ukradene MOPEDE prodajali. Če imaš registracijo in št. motorja je vse uradno zabeleženo in takšnih stroškov ni.

  • večni srb

    Absolutno podpiram predlog o ukinjanju nesmiselnih regitracij in predlagam, da se tudi vloži obtožnica proti prometnim snovalcem in zakonodajalcem, ker ti šalabajzerji so praktično uničili najbolj revne sloje prebivalstva, rezultat peometnega fašizma je bil pa še več mrtvih kot prej.

  • večni srb

    Jaz imam še originalno Tomosovo NP6 štirko, na papirjih od mopeda,piše, da je motor 49 kubikov, ne 50 ali več. Zakaj so potem za ta 2 kilowatni jajc uvedli obvezno registracijo in celo vozniško?
    Kaj sploh pomeni 50 kubikov, mogoče nazivno moč zmore edino povem nov motor, v idealnih okoliščinah, po nekaj letih uporabe moč bistveno pade, zmogljivosti se zmanjšajo in na koncu se lahko en biciklist, s speialko pelje hitreje kot mopedist.
    Samo v Sloveniji, pa mogoče še na kitajskem, kjer je itak vse prepovedano, vendar ti nihče nič ne reče dokler ne delaš pizdarij.
    Sicer pa so kitajci in američani že ponudili na trg električne velomobile, opremljdne s kabino, za katere ne rabiš nobenih dovoljenj in jih lahko vozijo po pločnikih, medtem ko se naši fašisti trudijo registrirati še električna kolesa. In go pri nas, kjer so povsod same rovte in koima kar pol lega ni primerna za gibanje na prostem, ljudje si ne morejo pri oščigi nič in zato plačujejo z zdravjem ter življenskim časom.

    • francelj3

      Škoda, če bi bilo napisano v slovenščini, bi celo prebral. Koima, pri oščigi? Ali pa jaz ne znam več slovensko.

  • Slovenka

    Potreba po cvenku je prevelika. Pozabite.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!