Referendum o drugem tiru, Korošci na stranskem tiru

V Sloveniji se obeta referendum, če bo zbranih dovolj podpisov za referendum o drugem tiru, hkrati pa se na Koroškem zaradi slabe cestne infrastrukture obeta tudi vstaja. Seveda je velika verjetnost, da bodo podpisi za referendum tudi zbrani, z denarjem, s katerim bi bil po mnogih ocenah drugi tir krepko preplačan, pa bi lahko naredili še tretjo razvojno os od avtoceste do Koroške, pa še za kakšno obnovo železniške infrastrukture na Koroškem bi ostalo.

Spet ukinjanje vlakov na Koroški progi
Iz dneva v dan postaja bolj jasno, da bi bil drugi tir na način, ki si ga je zamislila vlada, to je s posebnim podjetjem in celo s posebnim zakonom, daleč preplačan, tudi do trikrat, če v tej računici dodamo še dajatve Luke Koper in pristojbine za transport, saj bi se na dolgi rok (45 let) zaustavili pri številki tri milijarde evrov. In kar je za Korošce zanimivo – ob tej bajni vsoti denarja od davkov vseh nas pa smo te dni še izvedeli, da je Koroška proga pred tem, da se počasi dejansko ukine.

Naš portal je že večkrat spraševal o investicijah na železnicah v prihodnjih letih, vendar smo dobili zelo klavrne odgovore, na katere smo morali čakati tedne in tedne. Tokrat pa se je izvedelo, da pri Slovenskih železnicah spet pripravljajo nekatere omejitve oziroma delajo nekakšne študije za ukinitev potniških vlakov na tej progi, in sicer jutranjega in večernega od Prevalje do Maribora in delavskega od Podvelke do Prevalj. Hkrati, tako kot vedno, pa v isti sapi s Slovenskih železnic dodajajo, da ne ukinjajo vlakov niti te železnice, in da so to le študije tras.

To je seveda stara pesem, saj se že desetletja z vsakim novim voznim redom ukinjajo posamezni vlaki, vozni redi so neprilagojeni potrebam šolarjev in delavcev, zato se tudi ugotavlja, da so vlaki na tej progi na pol prazni, in ko v Ljubljani seštevajo številke, takoj pridejo do ugotovitve o nerentabilnosti te proge. Sedaj lahko le še čakamo na kakšnega političnega modreca in korenjaka, ki se bo podpisal pod ukinitev te proge, podobno kot so pred desetletji partijski veljaki ukinili železnico od Velenja do Otiškega Vrha.

Za 1,35 milijarde evrov lahko dobimo drugi tir in tretjo razvojno os
Železnica je državna, država je dala stotine milijonov denarja in jamstva za kredite, odločilno besedo ima ministrstvo za infrastrukturo kot naročnik storitev upravljanja javne gospodarske službe v železniškem prometu, zato je v prvi vrsti naloga koroških politikov, da preprečijo to samovoljno ukinjanje koroške železnice. Vsi Korošci pa bi z referendumom morali pokazati svoj protest, ko nam za dvojno ceno ponudijo le en tir, in ker se že četrt stoletja pogovarjamo o tej nujni železniški povezavi Divača–Koper.

Medtem pa bodo na sosednjem avstrijskem Koroškem v nekaj letih mimo nas speljali  sodobno hitro železniško povezavo in Sloveniji prerezali nekatere prometne tokove. Korošci bi morali pokazati, da znamo izraziti svoj protest, prva priložnost bo že čez nekaj dni na Ravnah na Koroškem z zborovanjem Hoč’mo cesto. Pri tem velja spomniti, da za tretjo razvojno os ta vladna koalicija ne vlaga truda za poseben zakon, kot je to primer za drugi tir, niti ne razmišlja o ustanovitvi posebnega podjetja, kot so to naredili za drugi tir. Za tretjo razvojno os dajejo le prazne obljube.

Predvidena najnižja cena za drugi tri, ki je zapisana v zakonu,  je 1,35 milijarde evrov oziroma okoli 50 milijonov evrov za kilometer železniške proge. Predsednik vlade Miro Cerar pa je na zadnji seji poslancem razlagal matematiko, namreč da bo kilometer drugega tira stal 27 milijonov evrov, te proge pa bo 27 kilometrov, torej je izračun pod črto 729 milijonov evrov. Razlika med številko, zapisano v zakonu, in matematiko predsednika vlade, pa je kar 621 milijonov evrov. Je bil zato sprejet zakon, da se je uzakonila ta velikanska vrednost 1,35 milijarde evrov? Ostaja tudi vprašanje, kam bo odtekla razlika te vsote.

Za Korošce je pomembno vprašanje: zakaj ne bi poleg referenduma za drugi tir šli še na en referendum? Za 1,35 milijarde evrov je hkrati mogoče narediti tako drugi tir in tretjo razvojno os.

e-koroška

  • if

    Vladni 2. tir je samomor aktualne oblasti, hkrati odrešitev za demokratično Slovenijo in priložnost, da samostojna Slovenija dobi za manj denarja v krajšem času več posodobljenih kilometrov železniškega sistema.

    • opazovalec

      točno, samo voziti ne bo kaj, ker se Luka ne bo mogla več širit……

      • if

        Luka ni edini logostični ponor/vir. Njene zmogljivopsti so velike, vdno bodo aktualne tudi brez glomaznega širjenja.
        Z vložkom, ki ga namenja vlada za svoj projekt, posodobimo še vsaj perkratno dolžino drugih relacij.

        • opazovalec

          Luka je samo 2/3 vir/ponor tovorov na železnici, 12M od 18M ton. Brez dodatnega tira se Luka ne more več širiti, že sedaj dnevno prepeljejo preko 100 vlakov po enotirni progi. In če se ne uredi povezava v Luko, je vse ostalo metanja denarja v stran!

  • janez zorman

    Če bi bili Korošci pametni bi ob naslednjih DZ volitvah glasovali za priključitev preostale Koroške k Avstriji;

    • Levicar nikoli! … in hetero

      Cela drzava bi bilo dobro, ce gre pod Avstrijo!

      • stajerc5

        Uboga Avstrija, ce se to zgodi…

        • Levicar nikoli! … in hetero

          Ja, se strinjam

      • totex39

        Saj komuniste ne bodo hoteli imeti, aja oni so jugonostalgiki in in se bodo priključili na jug.

      • mannuro

        Saj nas Avstrijsci nečejo imet! Kaos kot vlada v Sloveniji bi potunkal tudi njih. Razloži Avstrijcu, kako se komunistki obnašajo ko slon v trgovini z porcelanu in kako jim tisoči okostnjakov pada z omar, pa se nič ne zgodi. Ne to res ni zanje. Rekli bi, hvala.. ampak ne!

  • Demonkrat

    Kako ne le kaj na avstrijski Koroški?

  • Viktorh

    Pseudo levičarji živijo na Primorskem ne na Koroškem.

  • Antonius

    Na stranski tir sodi pamet Slovencev, če masovno ne podprejo zbiranje podpisov proti kraji, ki jo je pripravila Cerarjeva vlada in njihova večina poslancev v parlamentu.
    Okradena NLB,
    Faktor banka,
    Probanka,
    avtocestni križ,
    Otroška bolnica,
    Onkološki inštitut,
    Teš 6,
    državno premoženje
    in sedaj še drugi tir
    so priporočilo vsem, da poiščejo svojo pamet, kdor ne ve, kaj bi z njo in kje jo ima.

    • karpelec

      Težko je najti luknjo v luknji, če se ravnaš po principu tovornjakarja, ki je vozil luknje, pa je eno izgubil, jo šel iskat ter sam vanjo padel.

    • valentin

      Pozabil si omeniti Telekom, ki je še vedno servis za odnašanje denarja aktualne vlade.

  • Boco

    V casu vlade Boruta Pahorja so se baje avstrijci zanimali za posodobitev Koroske proge. Ob Dravi bi zgradili hitro zeleznico med mesti Gradec in Celovec. Takratni prometni minister Patrick Vlacic je temu nasprotoval.

    • rrrrr

      Boco, hvala za osvežitev našega spomina.

    • Levicar nikoli! … in hetero

      A lahko clovek od opice, kot je Vlacic, kaj drugega pricakuje?!

    • opazovalec

      Za časa vlade BP so Avstrijci tako rekoč začeli graditi progo Gradec-Celovec (2010). Torej nakladaš brezveznosti 100 na uro.

    • šmentanamuha

      Celo? Tega nisem vedla. Le kdo bi razumel stranpota levičarske (nes)pameti.

  • montyamp

    Koroška in Štajerska , anschluss nazaj k Avstriji .
    Srbska banda s slovensko kolaboracijo je svoje pokazala .
    Prekleta banda murglosrbska .

  • Franjo Trojner

    Narod bo vstal! Ker je ta Cerarjeva birokratska, centralistična leva oblast zaljubljena samo v Ljubljano z okolico in ker njen interes, vlaganja, uktepi sežejo samo še do PRIMORSKE IN GORENJSKE! Ker je zminiran enakopraven razvoj vseh regij! Ker ni delovnih mest! Ker so taleri vse bolj prazni in plače mizerne! Ker se ne spoštuje delavska zajkonodaja! Ker bo narod popeno zaradi izhoda arbitraže! Ker se ne kaznuje povzročitelje bančne luknje! Ker vlada hoče drugi tir graditi na isti način, kot se ne Teš! Ker so razmere v zdravstvu obupne ministričina kvazi reforma pa naravna katastrofa! Ker je naša pravna država fuč! Ker je politična tranzicijska levica zafurala tranzicijo! Ker so totalitarni kumunistični simboli vseprisotni! Ker se tiste, ki so bili proti odcepitvi od Jugoslavije in proti samostojni, demokratični državi vseh SLOVENCEV prikazuje, kot najbolj zaslužne osamosvojitelje! Ker se na vse načine poizkuša zatret Slovenska narodna zavest in domoljubje! Ker so naši dominatni mediji neprofesionalni in vedno pristranski! Ker volilna suočenja in volitve niso poštene! in na koncu, ker bodo PREJ AVSTRJICI, kot naši LJ vladni birokrati našim na Koroško ceste in železnico potegnili! Ker se zaradi nesposobne samo v Ljubljano in vase zagledane centralistične leve vlade, oblasti vedno več mladih in malo manj mladih Štajercev in Štajerk, Prekmurk in Prekmurcev in Korošic in Korošcev v Avstrijo izseljuje! itd, itd, itd!!!!

    • pajot

      Dobr si napisal. ampak vse to se da rešit samo z enim šusom.
      Vrane družijo se rade,
      pet na veji jih čepi;
      puška poči,ena pade,
      ,koliko jih še sedi?
      Odgovor je: nobena.

    • valentin

      Praktično smo vsi periferija Ljubljane. Tam se izmišlja, izumlja, odloča, pobira od povsod, krade in nalaga, kam drugam kot v Lublano. Lep primer,; dve delovni mesti se ukine npr. v MB, GO, MS, KK itd. ,nato ista “firma” zaposli 4 ali več novih v močvirju. Delo v Lj se dobi, drugje je kriza, umetno postavljena, da ne bo pomote. V naših krajih velja rek, da so prej v bivši državi odvajali v BG, sedaj pa v LJ. Bo držalo !

    • neny

      blokirate si pa delovna mesta s topovi proti centru.

  • garfi

    STE ŽE PODPISALI ZA PROTIMAFIJSKI REFERENDUM ???
    tudi stojnice so
    upravne enote informacije
    http://www.upravneenote.gov.si/

  • piko8

    Ali lahko kdo napiše na kateri naslov se pošlje izpovnjen obrazec!!!

    • tramal

      Na občini kjer potrdiš obrazec je tudi naslov kam ga pošlješ.Na žalost si nisem prepisal naslova.

    • karpelec

      Naslovi: Vili Kovačič, Na Straški vrh 26, 1000 Ljubljana,
      Referendum drugi tir, p.p.122, Ljubljana
      GT SDS, Trstenjakova 8, 1000 Ljubljana
      Tako: to so trije naslovi, pa vsem pri nabiranju veliko sreče.

      • piko8

        Hvala za naslov, to norost je potrebno ustavit!

    • garfi
  • črnaovca

    Korošci bodo še dolgo na stranskem tiru ker jih fura velejski lobi ki hoče cesto po najdražji varianti čez Savinsko dolino in ne pristane da bi začeli prej graditi na Koroškem kjer bi lahko že začeli, kajti vedo da bo njihova varianta požrla ves denar in tako ceste do Koroške še dolgo ne bo.

  • Anton

    vsaj v nečem smo si s Francozi podobni, obojim namreč vlada nesposobni, vase zagledani predsednik, pri nas gospod Cmerar ups Cerar, v Franciji pa monsieur Makrón(beri “piškotek” ) ups Macron.

    sarkazem press

  • garfi

    Miro Cerar ni povedal vsega: če pade referendum bo vladni projekt 2. tira stal 3.5 milijarde eurov. Vse številke v članku!
    http://www.publishwall.si/referendumdrugitir/post/296197/miro-cerar-ni-povedal-vsega-ce-pade-referendum-bo-vladni-projekt-2-tira-stal-35-milijarde-eurov-vse-stevilke-v-clanku

    • neny

      Lakirnica bo padla, upam da pade še 2. tir. Sam ne bo, ker bo kompenzacija z Madžari. Odlični ste. :)

      • garfi

        veš ker si v murglah

  • Iva

    V Novi Gorici je stojnica pred upravno enoto, kjer dobite vsa navodila. Tako bi moralo biti pred vsemi večjimi UE, le tako bomo zbrali potrebno vsoto.
    Državljani pomagajte, organizirajte zbiranje podpisanih in žigosanih glasovnic in jih nato posredujte Viliju Kovačiču ali njegovim sodelavcem.

  • Norm Kinley

    Tiktak…. Tole vlado bomo očitno še srečavali po kakšnih kandelabrih, glede na trende…..

  • Janez

    Ali !
    Mi kdo končno lahko pojasni ?
    Zakaj – za vraga !
    SO BILE UKINJENE OK PROGE ?
    – DO KRANJSKE GORE itd. IN IZ
    – VELENJA V SLOVENJGRADEC ?
    Res ne vem.
    Ko sem pred nad 30 leti !
    to vpraševal – so se vsi izmikali? Odgovoru. Naj kdo reče, dor to ve. L.r. Janez KOMENDA

    • Oregon

      ja zakaj le? Komunajzarji so zračunali da smo tako moderni, da bomo rajši s kamioni vozili, ker vlak je zastarel. In zdaj vsako jutro vlek pelje stroje iz Gorenja v Celje, Zidani most, Ljubljano in Jesenice, kakšne 4 ure se zijazi, mogoče še več. Po trasi ki so jo ukinili bil bil v tričetrt ure v civilizaciji.

      • Janez

        Ja Hvala.
        Dajmo te ukinjene železnice vParlament. Mar ne? Kako pa drugače ? L.r. Janez KOMENDA

  • šmentanamuha

    Ozaveščeni državljani, vstanite s kavča in žrtvujte pol ure časa (mogoče malo več) za formalnosti okoli overovitve podpisa za referendum. Pripravite si še znamko in kuverto, na katero napišite naslov:

    Vili Kovačič
    Na Straški vrh 26
    1000 Ljubljana

    Povezani, smo močni.

  • Oregon

    potrudite se in pojdite podpisat za referendum na UE!! To je najbolj važno v tem trenutku!

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!