Predsednik Društva domoljubnih novinarjev o neverjetno pristranski uredniški politiki javne televizije: RTV postaja trobilo – a ne neke politične opcije, pač pa kriminalne združbe!

Gašper Blažič. Foto: Demokracija

Z novo oddajo Politično je v nedeljo Tanja Gobec presegla vse meje. Ne le, da je ponovno nastopila v popolnoma neprimernem stanju, šlo je za ponovitev hvaljenja premierja Šarca, kakršnega je bil deležen s strani Molkove že nekoliko več kot en teden prej, potem ko je bil s strani novinarjev in urednikov razglašen za osebnost leta. Posmehovanje plačnikom prisilnega RTV-prispevka s pristranskim pranjem možganov in provladno propagando se je v obdobju zadnjega meseca stopnjevalo prek vseh meja; zbrali smo nekaj nedavnih primerov, za mnenje pa smo vprašali tudi znana strokovnjaka za medije – preberite, kaj sta povedala dolgoletni urednik Demokracije Metod Berlec in predsednik Društva domoljubnih novinarjev Gašper Blažič.

Vodstvu RTV očitno ne zmanjka idej, kako z bolj in bolj neobjektivnimi koncepti oddaj kuriti denar plačnikov prisilnega RTV-prispevka. Tokrat so uvedli oddajo Politično, v kateri bodo “pod drobnogled vzeli katerega od dogodkov, analizirali minuli teden, dali poudarek tistemu, kar si bo zaslužilo, z gosti v studiu, kdaj tudi na terenu, zagotovo pa vsako nedeljo po televizijskem dnevniku”. Da se bodo v oddaji, tako kot smo vajeni že iz Studia City, naravnost posmehovali plačnikom prisilnega RTV-prispevka in izvajali skrajno levičarko propagando, je bilo jasno, ko je voditeljica Tanja Gobec napovedala prva gosta: “V prvo oddajo smo dobili ‘priznana’ gosta. Marsikdo od vas bere njune ‘pronicljive’ komentarje. Nocoj jih bomo tudi slišali!” To sta bila kar dr. Vlado Miheljak in dr. Janez Markeš, zanju pa se je že v naprej vedelo, da ne bosta skoparila s pohvalnimi besedami na račun vlade in da bosta za predsednika vlade Marjana Šarca prihranila vse kritike, čeprav bi bile te še kako na mestu za objektivno sliko o delu vlade.

Foto: posnetki zaslona

Norčevanje iz plačnikov prisilnega RTV-prispevka se v zadnjem času hitro stopnjuje
Na RTV Slovenija so že v nedavnih prazničnih dneh vzbudili pozornost z levičarskim propagandnim aktivizmom, ko so na primer posvečali pozornost stanju svobode medijev na Hrvaškem s prikazovanjem tožbe HRT proti Hrvaškemu novinarskemu društvu in nekaterim njegovim funkcionarjem, nato pa so vse meje presegli še z izborom osebnosti leta s strani urednikov in novinarjev TV Slovenija. To je bil, nepresenetljivo, kar predsednik vlade Marjan Šarec, da pa je zadeva še bolj bizarna, je njegovo delo v studio prišla komentirat kar Miša Molk. Po vsej verjetnosti so se ustrašili, kaj bi o delu Šarca in njegove vlade povedali strokovnjaki. Pred tem je posebno priložnost za zagovor ukrepov vlade in promocijo levičarske agende dobil tudi Luka Mesec iz skrajne Levice, in to kar v oddaji Pogovor z opozicijo. V začetku meseca je zgražanje povzročila tudi Ksenija Horvat, ki je v eno uro dolgi oddaji Intervju gostila kar Zahara Prilepina, ki je nedavno zbudil veliko zgražanja zaradi svoje ponovne udeležbe na ljubljanskem knjižnem sejmu. Prilepinu je bil v preteklosti prepovedan vstop v določene države, na Twitterju pa so se pojavila ugibanja o morebitnih povezavah z ruskim veleposlanikom v Sloveniji Dokujem Zavgajevem – slednji je sporen zaradi svoje vloge v vojni v Čečeniji, od koder prihaja, prav tam pa se je pred aktivnostmi v Donbasu boril tudi Prilepin. Prav voditeljica Horvatova pa je vzbudila pozornost s tem, ko je vodila tudi eno izmed okroglih miz zloglasne levičarske evroposlanke Tanje Fajon, kjer so se zavzemali za preprečevanje svobode govora. Verjetno ni naključje, da so se po nedavnem terorističnem napadu na božičnem sejmu v Strasbourgu na RTV več ukvarjali s tviti, kritičnimi do Fajonove, kot pa s samim napadom, ki je sicer šokiral Evropo. Tudi splošno opisovanje ideoloških nasprotnikov s “skrajno desnico” z namenom njihove diskvalifikacije je potekalo skozi celoten mesec s strani številnih novinarjev.

Marjan Šarec (Foto: posnetek zaslona)

Tekmecev bi se znebili kar z njihovo prepovedjo
Posebnega prostora je bil na RTV deležen tudi radikalni skrajnež Domen Savič s svojo agendo, usmerjeno v preprečevanje svobode govora. V članku na MMC RTV SLO, ki je bil pravzaprav režimski propagandni prispevek, so v začetku spletni portal in televizijo Nova24TV skupaj s tednikom Demokracija jasno obtožili širjenja sovražnega govora in kot primer navedli nekatere naslove naših člankov, ob tem pa je tudi avtor prispevka Boris Vasev večkrat nekritično posamezne naslove v opisih pod spremljajočimi slikami in znotraj samega besedila označil za sovražni govor. V članku so navedli tudi primer vsebine etičnega kodeksa Telekoma, ki naj po mnenju avtorja ne bi dopuščal oglaševanja tega podjetja na Nova24TV. Savič pa je malo pred tem gostoval tudi na Radiu Slovenija, v oddaji “Oglasi v slabi družbi”, ki je imela zelo podobno vsebino kot članek na spletnem portalu. O problematiki so poleg voditeljice Tatjane Pirc razpravljali ali podajali svoja mnenja še dr. Milena Fornazarič s fakultete DOBA, dr. Tanja Kamin in dr. Marko Milosavljević, oba z režimske FDV, ter osrednji gost Savič. Novinarka je sicer poskušala ustvarjati vtis, da gre za širšo obravnavo problema, a je bilo to povsem neprepričljivo, saj se je rdeča nit Telekoma Slovenije in Nova24TV vlekla na bolj ali manj neposreden način praktično skozi vso oddajo. Vendar pregled oddaje in vseh okoliščin pokaže, da je bilo ravnanje RTV Slovenija v zvezi s to oddajo neprofesionalno. Prav tako delovanje režimske RTV kaže na to, da institucija ni namenjena le propagandi, pač pa tudi oviranju svojih tekmecev, ki izpostavljamo resnico in smo kritični do delovanja vlade.

Domen Savič (vir: STA)

Metod Berlec in Gašper Blažič zgrožena nad aktivnostmi RTV!
Dolgoletni urednik tednika Demokracija Metod Berlec je nedavno oddajo Politično ocenil kot sramotno dno, aktivnosti RTV pa je komentiral takole: “Uredniška politika javne RTV Slovenija je v zadnjem času prav neverjetno politično pristranska ter servilna do vladajoče politike. Svoje sramotno dno je nedvomno doživela z oddajo Politično s Tanjo Gobec v nedeljo zvečer, v kateri sta sodelovala komentatorja Janez Markeš in Vlado Miheljak, ki sta znana po svojih skrajno levičarskih stališčih. Da nacionalna televizija, ki jo plačujejo vsi slovenski davkoplačevalci, v svojo oddajo povabi komentatorja, ki kar tekmujeta, kdo bo bolj hvalil vladajočo politiko, je prav neverjetno. Sramotno! Oddaja je bila pripravljena in izvedena brez kakršne koli kritične distance, ki bi bila potrebna za nacionalno televizijo, ki se mora obnašati profesionalno in politično uravnoteženo. Logično in profesionalno bi bilo, da bi v takih oddajah sodelovala dva svetovnonazorsko različna komentatorja, ne pa dva pristaša radikalne Levice.”

»Mi smo na Milana Kučana naslovili vprašanja v zvezi s tem dokumentom in ni odgovoril," je bil jasen urednik Demokracije, Metod Berlec.

Metod Berlec

Ostro je propagandne aktivnosti RTV obsodil tudi predsednik Društva domoljubnih novinarjev Slovenije Gašper Blažič, ki je za naš portal povedal: “Ocenjujem, da je uredniška politika informativnega programa nacionalne televizije v duhu časa pred letom 1990, ko se je TV Slovenija imenovala še TV Ljubljana. Je dokaz, kako t. i. globoka država s svojim mafijskim omrežjem obvladuje družbene podsisteme in jih zlorablja za ohranjanje svojih pozicij ter svojih interesov. Nedavna nova oddaja s Tanjo Gobec v glavni vlogi ter komentatorjema v službi Režima je samo vrh ledene gore in ponavljanje že videnega. Vse to tudi pritrjuje moji tezi, da imamo v naši državi demokracijo zgolj na proceduralni ravni, dejansko pa se nam dogaja simulacija demokracije ter mešanje realnega in navideznega. Takšna zloraba nacionalne televizije v slogu Severne Koreje zame sploh ni presenečenje – bolj pa me preseneča sorazmerna pasivnost državljanov, ki takšne ekscese sprejemajo kot nekaj samoumevnega. Če bi bili naši državljani osveščeni, bi morali pripraviti demonstracije pred zgradbo RTVS in doseči najmanj odstop vseh vodilnih v ustanovi. Pri nas pa se ne znamo dogovoriti niti tega, kako bi se uprli plačevanju RTV-prispevka ter s tem neposrednemu financiranju medija, ki svojega deklariranega poslanstva več kot očitno ne opravlja, pač pa vse bolj postaja trobilo – a ne neke politične opcije, pač pa kriminalne združbe, ki je državo ugrabila že leta 1945 in je še vedno ni spustila iz krempljev.”

Gašper Blažič (Foto: Demokracija)

J. Ž.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!