SDS: Novi zakon o mopedih je žaljiv do Slovencev, z novim davkom pa Cerarjeva vlada polni prazno državno blagajno!

(Foto: iStock)

Od 1. maja 2017 je treba kolesa s pomožnim motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro, registrirati, zavarovati in zanje – če so starejša od štirih let – opraviti tehnični pregled. Obveznost registracije je namreč uvedla novela zakona o motornih vozilih, ki jo je državni zbor sprejel že septembra lani. Obvezna registracija koles s pomožnim motorjem oz. mopedov predstavlja za državljane velike finančne in administrativne težave, vlada Mira Cerarja pa je državljanom na ta način prinesla nemalo nepremostljivih ovir in zapletov.

V največji opozicijski stranki temu že od začetka nasprotujejo, saj si pri SDS, ravno nasprotno, prizadevajo za debirokratizacijo Slovenije. Zaradi tega je poslanska skupina že aprila v parlamentarni postopek vložila novelo zakona o motornih vozilih, s katero je predlagala ukinitev takšne obvezne registracije mopedov, katerih največja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h. Na redni seji DZ prejšnji teden je sicer koalicija pobudo SDS preglasila, čeprav je poslanec Franc Breznik znova opozoril, da gre za absurdni zakon, ki nima z varnostjo v cestnem prometu nobene zveze.

Naj spomnimo. V poslanski skupini SDS so prepričani, da zakon ni zagotovil višjih standardov varnosti, kot so v času sprejemanja zakona zagotavljali predlagatelji. Še več, s sprejetjem teh dveh zakonov so se lastniki koles z motorjem oziroma mopedov ob postopku registracije soočili z vrsto administrativnih in včasih tudi skoraj nerešljivih praktičnih težav, o katerih so mediji tudi poročali. Prav tako številni za svoj moped, ki so ga kupili pred deset in več leti, nimajo potrdila o lastništvu in druge dokumentacije, s katero bi lastništvo dokazovali, ugotovitveni postopek za dokazovanje lastništva pa je zapleten in dolgotrajen.

Na redni seji državnega zbora so na temo novele zakona o motornih vozilih spregovorili številni poslanci največje opozicijske stranke, med katerimi je že Marijan Pojbič brezkompromisno obelodanil resnično naravo takšnega zakona. Cerarjevi so pod pretvezo varnosti uvedli registracijo mopedov, v resnici pa je ljudem naložila le novi davek in s tem nove birokratske ovire, za katere se v Sloveniji v SDS že nekaj časa trudijo, da bi jih odpravili oz. obljubljajo njihovo odpravo v primeru zmage na naslednjih parlamentarnih volitvah.

Z obvezno registracijo mopedov se zgolj obremenjuje ljudi, ki imajo že tako ali tako najmanjše dohodke v Sloveniji. Najbolj oster je bil Franc Breznik, ki je opozoril, “da številni za svoje kolo z motorjem, ki so ga kupili pred 10, 20, 30, 40 in več leti, nimajo nobenega potrdila o lastništvu in druge dokumentacije. Lastništvo vozila bodo torej morali, in so morali, v tem času dokazovati v ugotovitvenem postopku, ki je zapleten in dolgotrajen”.

Vse skupaj komedija absurda
Ljudje so bili prisiljeni iskati priče, nekatere so celo že umrle, za več deset let nazaj. “Tudi tukaj se niso te zadeve nekako ustavile. Konkreten primer je, ko lastniki mopedov ne morejo dokazati lastništva, ker v času izdelave motorja niso bili starejši od 18 let, torej polnoletni. To meji na, lahko rečemo, celo komedijo absurda. Imamo nekatere mopede ali pa konstrukcijska vozila do 25 km/h, ki so stara več deset let, in se iščejo priče, ki so stare skoraj 100 let,” je na seji opozarjal Breznik.

Mopedi, ki ne presegajo hitrosti 25 kilometrov na uro, spadajo med najpočasnejše v prometu, saj takšno hitrost po besedah Breznika lahko doseže že vsak zdrav moški v teku, vsak kolesar in smučar. Tako hitro lahko teče tudi vsaka večja domača žival – ravno zato je 25 kilometrov na uro hitrost, zaradi katerih so desetletja ti mopedi ostali neregistrirani. “Govorimo o kolesih s pomožnim motorjem. Takšen zakon je žaljiv za zdravo kmečko pamet,” je še dodal Breznik.

Čeprav ukinitev lani jeseni sprejetega zakona ne bi imela nikakršnih finančnih posledic, so koalicijski poslanci na seji preglasovali opozicijo in zavrnili nadaljnjo obravnavo Predloga zakona o spremembah Zakona o motornih vozilih. S tem so se potrdili sumi poslanca Ljuba Žnidarja, da je imel predlagatelj bizarnega zakona en sam jasen cilj: s tem zakonom polniti prazen državni proračun. “Seveda pa tega v Slovenski demokratski stranki nikakor ne moremo sprejeti,” je na obravnavi izpostavil Žnidar.

Naj spomnimo. Besedila členov, za katere je SDS predlagal, da se ukinejo, so vezana predvsem na 31. člen, pogoji za registracijo, na 50. člen, roki za izvedbo tehničnih pregledov, in predvsem na 3. člen, predhodno in končno določbo.

Ocenjuje se, da niti polovica lastnikov takšnih mopedov, čeprav zakon velja že od 1. maja letos, ni opravila registracije. Gre za nepotrebno novo obdavčitev državljanov, saj prva registracija stane 150 evrov.

L. S.