To je nov resen argument neprimernosti in zastarelosti vladne trase drugega tira

Foto: Matej Zorko

Trasa drugega tira Koper – Divača, ki jo vsiljuje vlada, gre v dolini Rižane v predor (pod hrib Kaštelir), malo nižje pod vasjo Dekani, in ni nobenega razloga, da ne bi šla skozi predore in viadukte v ravni črti prek Krasa do Divače. Vendar, kot se vidi iz zemljevida, naredi v Osapski dolini onstran Kaštelirja velik lok v levo in se približa italijanski meji, kar progo podaljšuje za več kilometrov, in se da to enostavno izračunati.

Ta nepotreben zavoj pa je bil izsiljen s strani Italije in Trsta s silovitimi in tudi umazanimi pritiski, kar je dokumentirano prikazano v knjigi avtorja tega sestavka »Koper – Trst, večna tekmeca, ali veliki boj za luške tranzitne tovore in transportne poti« (Mladika, Trst, 2007) na straneh 149 – 155. Trst je  namreč imel nepremostljive ovire (okoljevarstvene in druge) pri posodobitvi svojega odseka 5. koridorja Trst – Divača in se je zato nameraval priključiti na novo progo Koper – Divača. Zaradi navedenih okoliščin je Trst kasneje zamrznil vse aktivnosti na svojem odseku 5. koridorja do Divače in je pritiskal na Slovenijo, da bi njen odsek 5. koridorja Koper – Divača čim bolj približala Trstu, kar smo mu z navedenim velikim nepotrebnim zavojem tudi ustregli.

Velika razlika v času trajanja poti
Vendar je Trst kasneje opustil namen, da bi se priključil na novo progo Koper – Divača, velik odvečen zavoj pa je ostal. Sklepam namreč, da mu slovenska smer s svojim zastarelim in počasnim železniškim omrežjem za prodor v Srednjo Evropo ni bila več privlačna, saj vozijo tovorni vlaki po njej komaj kakih 50 km/h, zato je usmeril vse svoje energije in resurse v posodobitev svojega priključka prek Tržiča na že sodobno in hitro (150 km/h) pontabeljsko progo, računajoč pri tem tudi na skorajšnjo dograditev nove hitre proge Celovec – Gradec.

Kar bi Trst približalo srednjeevropskemu blagovnemu bazenu, iz katerega se napaja s tovori Luka Koper. To so velika industrijska središča, kot so Gradec, Dunaj, Budimpešta, Bratislava, Brno, Praga idr. Še več, pri 50 km/h prek slovenske smeri bodo npr. tovori iz 570 km oddaljenega Dunaja potovali v Koper kakih 12 ur, v Trst pa po posodobljeni, tudi če malo daljši pontabeljski progi, že pri 100 km/h komaj kakih 5 ur.

Tudi zaradi tega je vsiljevana vladna trasa neprimerna in zastarela in bomo morebitne njene napake plačevali stoletja.

Milan Gregorič

 

  • Franjo Trojner

    Le kje v naši državi se skrivajo okoljevarstveniki??? Ni jih in ne oglašajo se! A bo ceolotno naše morje ena veliko pristanišče, torej z nafto prepojena mlakuža brez rib in rastlin, brez živlenja ? Ali res potrebujemo večje pristanišče in želežniški tir, ali bi morda zadostoval obstoječi posodobljen in predvsem dobro vzdrževan??? Kapitalu, politiki in stroki se je čisto zmešalo, čudno, da na Triglavu ne zgradijo največjega raketnegsc izstrelišča na svetu za medzvezni potniški in tovorni promet? Bedaki, sami sebe uničujemo!

  • FORT WORTH

    Stvar je selo preprosta in, ce ravnamo smotrno bo (mogoce) z visjim zacetnim vlozkom dolgorocno najrentabilnejsa, najkrajsa in najhitrejsa dvo tirna zelezniska povezava s Koprom. To pa pomeni tudi minimalne posege v naravo.
    Samo to, bi moralo biti vodilo vsake vlade.
    Vse drugo je politika,ki nima z dobrobit Slovenije popolnoma nic.

  • xtc

    Ma država ni pomembna pomembno je da si levaki nakradejo;gradilo se bo pa trideset let končna cena pa par miljard:

  • Novakec1

    Po slki sodeč njbolj do Trsta in naprej do Kozine, višja matematika z Lobna in ostale burkeže.

  • Olga

    Vsi na referendum in glasujejo PROTI! Ste že opravili svojo dolžnost?

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!