V Slovenijo prišel nizozemski evropski poslanec, da bi uresničil življenjsko željo: Obiskal tovarno Akrapovič

Od leve: evropska poslanka Patricija Šulin, Igor Akrapovič, Wim van de Camp, izvršni direktor Uroš Rosa in župan občine Ivančna Gorica Dušan Strnad.

Na povabilo evropske poslanke Patricije Šulin se je regionalnega foruma za Transport in turizem udeležil nizozemski poslanec Wim van de Camp, koordinator delovne skupine Evropske ljudske stranke na Odboru za Promet in turizem v Evropskem parlamentu. Kot velik motoristični navdušenec se je van de Camp najbolj razveselil obiska tovarne izpušnih sistemov Akrapovič.

Evropska poslanca sta pričela dvodnevni obisk v Sloveniji v Ivančni Gorici, kjer ju je sprejel Dušan Strnad, župan občine Ivančna Gorica. V pogovoru so se dotaknili tudi področja črpanja evropskih sredstev in možnosti, ki jih ima Ivančna Gorica za nadaljnji razvoj, poslanca pa sta si ogledala tudi predstavitveni film o Ivančni Gorici.

Sledil je obisk podjetja Akrapovič in srečanje z lastnikom podjetja Igorjem Akrapovičem, proizvajalcem vrhunskih izpušnih sistemov za motorje z notranjim izgorevanjem. Šulinova je ob tem opozorila na potrebo po zmanjšanju birokratskih ovir tako na nacionalni kot na evropski ravni. Evropski poslanec van de Camp pa je z obiskom koncerna Akrapovič uresničil svoje življenjske sanje, saj kot velik navdušenec motociklizma spoznal kje nastajajo najboljši izpušni sistemi na svetu. Tudi sam ima namreč štiri jeklene konjičke opremljene ravno z “akrapoviči.”

Pristanišča so eden od najpomembnejših nosilcev gospodarske rasti
Iz Ivančne Gorice sta poslanca pot nadaljevala v Koper, kjer sta se v Luki Koper srečala z Mašo Čertalič, vodjo področja strateškega razvoja podjetja, razprava pa se je nanašala predvsem na prihodnost Luke Koper. “Pristanišča so eden od najpomembnejših nosilcev gospodarske rasti, saj ogromen del trgovine EU v EU poteka po morskih kanalih, direktive EU pa gredo v smer razvoja zdrave konkurence, večje finančne preglednosti, avtonomije pristanišč (glede pristaniških pristojbin) in v smeri manjše birokracije,” je poudarila Šulinova, ki je dodala, da je Uredba EU prav gotovo ugodna za Koper, saj zagotavlja, da ostane obstoječa koncesijska pogodba za Koper v veljavi do njenega izteka, to je do leta 2043.

Prometna infrastruktura bi pripomogla k novim delovnim mestom
Drugi dan obiska v Sloveniji pa sta poslanca pričela z udeležbo na okrogli mizi “Transport in turizem: priložnosti in pasti,” v Portorožu v organizaciji Informacijske pisarne Evropskega parlamenta v Sloveniji. Šulinova je izpostavila, da je slovenska geografska lega izjemnega pomena za prometne tokove in da se je treba vključiti v vse evropske prometne tokove: zrak, voda, cesta, železnica. “Ker je Slovenija majhna, je ogromno prometnih tokov tranzitnih. To pa ustvarja delovna mesta,” je dejala poslanka, ki poudarja, da tranzit ni apriori nekaj slabega, če je ustrezno organiziran.

Prav tako Šulinova meni, da bi k novim delovnim mestom pripomogla ustrezna prometna infrastruktura, predvsem železniška. “V starih članicah je železniški potniški promet občutno hitrejši kot cestni, v srednje in vzhodno evropskih državah pa je pogosto obratno,” je bila kritična poslanka, ki je spregovorila tudi o razpoložljivih evropskih sredstvih za promet. “Primer je Instrument za povezovanje Evrope (Connecting Europe Facility) za investiranje v prednostno infrastrukturo EU v okviru politike vseevropskih omrežij v sektorjih prometa, energije in telekomunikacij,” je pojasnila poslanka, ki je dodala, da sredstva že koristi precej projektov v Sloveniji.

Na področju turizma pa je Patricija Šulin izpostavila pomen kulturnega turizma, ki predstavlja 40 odstotkov evropskega turizma in ima vpliv na krepitev evropskega državljanstva z odkrivanjem skupne dediščine.

Letalstvo so sooča z nekaterimi birokratskimi ovirami
Poslanca sta se po okrogli mizi odpravila še proti Ajdovščini, kjer sta si ogledala proizvodnjo podjetja Pipistrel, d. o. o, vodilnega svetovnega proizvajalca ultralahkih motorno-jadralnih letal ter jadralnih letal s pomožnim motorjem. Šulinova in van de Camp sta z direktorjem Ivom Boscarolom spregovorila tudi o ovirah s katerimi se soočajo podjetniki, in o evropski Uredbi glede ultra lahkih letal.

Evropska poslanca in Ivo Boscarol

M. P.