Vladajoča SMC državljanom naložila nesmiseln strošek registracije mopedov pod pretvezo varnosti

Foto: STA

Zaradi odložilnega veta Državnega sveta glede predlaganih koalicijskih predlogov novele Zakona o motornih vozilih in novele Zakona o pravilih cestnega prometa, so se poslanci Državnega zbora RS ponovno soočili s procesom odločanja glede usode novel. Sprejeti noveli, ki sta dobili zadostno podporo s strani poslancev, največ polemik porajata zato, ker s tema predlogoma koalicija pod pretvezo zagotavljanja večje varnosti v cestnem prometu posega na področje koles s pomožnim motorjem, ki dosežejo hitrost do 25 kilometrov na uro, in uvajata njihovo obvezno registracijo, zavarovanje in tehnični pregled, kar za državljane prinaša dodatno finančno obremenitev. 

Uvodoma je predstavnik predlagateljev zakona iz stranke SMC Igor Zorčič izpostavil, da je sprejem predlaganih novel nujno potreben za zagotavljanje varnosti vseh deležnikov v prometu. Z registracijo, ki bo obvezna od 1. maja 2017 naprej, naj bi bila po besedah Zorčiča izboljšana sledljivost lastnikov mopedov v primeru prometnih nesreč, s čimer bi se izboljšala premoženjska varnost udeležencev v prometu. Koalicijski zakon, ki bo spremenil pojmovanje koles z motorjem v mopede, bo tako uvedel njihovo obvezno registracijo, tehnični pregled in zavarovanje, obvezna pa bo tudi uporaba čelade.

Predlagatelj poudarja, da naj bi bil osnovni cilj novel večja varnost v cestnem prometu
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je dejal, da Slovenija predstavlja temno liso na zemljevidu Evrope, ker do sedaj še ni ustrezno uredila zakonodaje, ki bi uvedla registracijo mopedov. Izpostavil je, da se ministrstvo zaveda, da z mopedi vozniki prevozijo zgolj od 1000-2000 km, zaradi česar je pripravljeno prisluhniti glede potrebe po tehničnih pregledih, ki bi lahko bili razredčeni na obdobje vsakih 5 let. Po besedah Gašperšiča se bo na ta način razporedil strošek iz naslova tehničnih pregledov.

Foto: STA

Foto: STA

Za SD in DeSUS je obljuba Gašperšiča ključna pri podpori
Poslanec Jan Škoberne in Ivan Hršak sta v imenu poslanske skupine SD in DeSUS izrazila podporo novelama, ker naj bi pomembno vplivali na izboljšanje varnosti v prometu in poudarila, da je bila pri odločitvi o podpori novel ključna obljuba ministra Gašperšiča, da bo ministrstvo uredilo, da bi se lahko tehnični pregledi izvajali vsakih pet let in ne bolj pogosto, s čimer vozniki mopedov naj ne bi imeli pretiranih stroškov.

Velika kritika s strani opozicije
Poslanec NSi Jernej Vrtovec je izrazil prepričanje, da noveli predstavljata novo obremenitev davkoplačevalcev in opozoril na problem lastnikov starih mopedov, ki nimajo več podatkov o nakupih, kar bo onemogočilo registracijo takih vozil. Po besedah Vrtovca bi za zagotavljanje varnosti zadostovala že zgolj informativna tablica, ki bi bila veliko cenejša za uporabnike in bi prav tako izboljšala sledljivost vozil.

Laj: “Predlagane rešitve niso primerne času”
Z odgovornim ravnanjem posameznika, preventivo, učinkovitim nadzorom s strani policije in redarjev ter z ustrezno in času primerno infrastrukturo je mogoče priti do pravih rešitev, ki pripomorejo k izboljšavi varnosti v prometu. Predlagane rešitve nikakor niso primerne času”, je komentiral Franc Laj iz Poslanske skupine nepovezanih poslancev in dodal, da bi bilo potrebno počakati na bolj celovite sistemske rešitve s strani ministrstva za infrastrukturo.

Predlagatelj uporabnikom nalaga kup opravkov in finančnih obveznosti
V imenu največje opozicijske stranke SDS je poslanec Ljubo Žnidar izpostavil strinjanje z Državnim svetom, da predlagani noveli predstavljata dodatno obremenitev lastnikov mopedov in uvajata nove nepotrebne administrativne postopke. Žnidar je izpostavil vprašanje zakaj bi sploh bilo potrebno mopede voziti na tehnične preglede, če tukaj okvar skorajda ni ter pojasnil, da je očitno, da predlagatelj v novelah ni upošteval stroke. “Namesto, da bi prisluhnili uporabnikom in njihovim koristim, jim predlagatelj nalaga samo kup opravkov in finančne obveznosti.”

“Največ koristi bodo s tem pridobili tehnični centri in proračun Republike Slovenije,” je poudaril Žnidar in izrazil zaskrbljenost, ker je ministrstvo za infrastrukturo že pred samim sprejetjem zakonov napovedala spremembe.

Poslanka Anja Bah Žibert pa je kritično komentirala da je popolnoma neodgovorno prazniti žepe državljanov pod pretvezo varnosti. 

N. Ž.