Zdaj tudi pravnomočno: Režimsko trobilo Delo se mora zaradi lažnivih navedb javno opravičiti SDS-u

Foto: STA

Časopisna hiša Delo je po letih pravosodnih postopkov dokončno pogorela. Za sporne navedbe Dejana Karbe se mora stranki SDS javno opravičiti. Spomnimo. 23. novembra 2009 je časopisna hiša Delo objavila članek z naslovom: “Denar iz Patrie ni končal pri Janezu Janši, temveč v njegovi stranki SDS” – avtor Dejan Karba.

Stranka SDS je nato tožila časopisno hišo Delo in terjala javno opravičilo ter izplačilo 300.000 evrov odškodnine. Prvostopenjsko sodišče je odločilo, da mora Delo tožnici plačati 10.000 evrov odškodnine in se ji javno opravičiti.

Nato so začeli mleti sodni mlini
Seveda je Delo na odločitev prvostopenjskega sodišča vložilo pritožbo, ki je romala na višje sodišče. Prav tako je pritožbo vložila SDS. Kot pa je bilo pričakovati, saj v vrhove slovenskega pravosodja kadrujemo le klene levičarje, je višje sodišče zavrnilo pritožbo SDS, časopisni hiši Delo pa ugodilo, tako da ji ni bilo treba plačati ne odškodnine niti se javno opravičiti.

SDS je nato vložila revizijo na vrhovno sodišče. To je zavrglo del o javnem opravičilu, potrdilo pa je dosojeno odškodnino na prvi stopnji. Delo je torej moralo plačati odškodnino, ni pa se jim bilo treba opravičiti za lažnive navedbe v članku. Na koncu je sodba priromala na Ustavno sodišče RS, ki je 24. aprila 2013 razveljavilo sodbo v delu, ki se nanaša na javno opravičilo in jo vrnilo v ponovno sojenje na višje sodišče.

Prišel je čas za dokončno odločitev. Sodnice Tadeja Primožič, Metoda Orehar Ivanc in Tanja Kumer so odločile, da se mora Delo za svoje lažnive in zavajajoče trditve javno opravičiti. Tako smo osem let po objavi članka v Delu dokončno prišli do epiloga, ki je dokazal, da časopisna hiša Delo, predvsem pa novinar Dejan Karba, ustvarjata lažne novice, ki koristijo stricem iz ozadja.

Kaj je odločilo sodišče?
Sodišče je ugotovilo, da je novinar Dela Dejan Karba namenoma zavajal javnost, ko je trdil, da mu je finski preiskovalec Kaj Erik Björqvist dejal, da je denar s Patrie zagotovo končal pri SDS in da imajo za to neizpodbitne dokaze. “Med trditvijo, da ima finska policija veliko podatkov o tem, da je denar iz Patrie končal v Sloveniji, in da preiskuje tudi tezo, da se je denar stekel k SDS, na eni strani in na drugi strani trditvijo, da zbrani dokazi z gotovostjo potrjujejo to tezo, je pomembna razlika,” ugotavlja sodišče.

Sodišče je prav tako zavrnilo tezo Dela, da bi lahko povprečni bralec iz naslova razbral, da gre le za smer preiskovanja finskih organov in ne za dejstvo, da je SDS denar prejela. “Povprečni bralec je lahko naslov članka razumel le v smislu ugotovitve finskih kriminalistov, kot je predstavljeno v članku, te ugotovitve pa so bile bistveno drugačne od teh, ki so jim pripisane v članku, je pravilen zaključek izpodbijane sodbe, da je toženec (Delo) ravnal v nasprotju z zahtevo po zagotavljanju točnih in zanesljivih informacij in da pri tem ni mogel biti v dobri veri,” je zapisalo sodišče.

Kot lahko vidimo, je sodišče ugotovilo, da je Delo v slabi veri (torej z namenom očrniti SDS) napisalo članek z lažnivim naslovom in vsebino. To samo potrjuje tezo, da je Delo eden glavnih režimskih medijev, ki po potrebi diskreditira nasprotnike tranzicijske levice. Pa četudi z uporabo lažnih novic. Sklep sodišča lepo kaže na realnost, v kateri živimo. Mediji, ki so do zdaj veljali za kredibilne, se tudi prek takšnih razsodb razkrivajo, da niso nič drugega kot #fakenews.

A. R.