Židanova super hrana: projekt za preživetje slovenskega kmeta ali državna finančna injekcija levičarskim medijem?

(Foto: STA)

Ministrstvo za kmetijstvo pod vodstvom Dejana Židana je začelo s kampanjo za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov v letih od 2016 do 2019. Akcija “Naša super hrana” bo trajala tri leta, njen namen pa je promocija lokalne hrane. Do tu vse lepo in prav. A ker gre za državni denar moramo biti še toliko bolj previdni. 

Ministrstvo, ki bi lahko takšno akcijo izpeljalo samo, se je odločilo za javni razpis, na katerega so se prijavila tri podjetja. Izbrana je bila agencija Futura, ker naj bi bila najcenejša in ker naj bi imela najbolj učinkovito medijsko strategijo. Agencijo Futura lastniško obvladujeta Marko Vičič in Vital Verlič prek podjetja Futura FMLY.

Agencija ima proste roke pri izvajanju akcije ministrstva
Z
daj pa pridemo do tistega kozarca medu, ki je v sredini te zgodbe. To je denar. Ministrstvo bo namenilo 3.035.877,20 evra za promocijo domače hrane. To je, po navedbah ministrstva, le okvirna cena. Od tega bodo namenili 649.040 evrov za kreativno zasnovo, pripravo scenarijev in produkcijo vseh materialov po posameznih kanalih, 82.594 evrov za komunikacijsko strategijo, platformo, vodenje, pripravo CGP POS, predlog prenove spletne strani in pripravo tekstov za poglobljeno informiranje.

Debelih 2.304.243 evrov pa bodo namenili medijskemu zakupu. Država bo torej medijem plačala, da oglašujejo domačo hrano. Če gre za zdravje državljanov in za to, da se jih spodbudi k domači potrošnji, ni s tem nič narobe. Težava postane, ko ugotovimo, kateri mediji so bili srečni dobitniki državnega denarja. Po skrbnem pregledu boste ugotovili, da so na seznamu zgolj levičarski mediji. 

Pa začnimo. Televizije, ki so prejele sredstva ministrstva in jih bodo še nadaljnja tri leta, so: Pop TV, TV Slovenija (RTV), Planet TV, CAS Media, Pop Brio&Kino in Fox. V tiskanih medijih bodo sredstva ministrstva prejeli: Nika, Pilot, Dnevnik, Nedeljski dnevnik, Ona, Vikend, Delo, Zarja, Ženska, Avenija, Maja in Jana. Digitalni mediji, ki jih bo financiralo ministrstvo, pa bodo Siol.net, 24UR.com in RTVSLO.si.

Zakaj država financira državo? Gre za prelaganje denarja …
Najbolj sporno je, da ministrstvo za kmetijstvo državno promocijo plačuje RTV-javni hiši, ki že tako ali tako živi od prisilnega prispevka. RTV je dolžna predvajati reklamne spote, ki promovirajo slovensko hrano brez kakršnega koli protiplačila. Po domače povedano: Država daje državi denar. Gre torej spet za prelivanje davkoplačevalskega denarja iz enega žepa v drugega. Tudi pri Siolu je zgodba dokaj podobna. Skoraj polovični lastnik Siola je Telekom, ki je državno podjetje. Država torej posredno prek Siola financira Telekom oziroma samo sebe. Absurdno do konca, razen če gre za namerno preusmerjanje davkoplačevalskih evrov v zasebne žepe, kar pri levici ne bi bilo nič novega.

Velik dobitnik sredstev so tudi mediji, ki jih lastniško obvladuje Pro Plus (POP TV), ki je izrazito levičarski. Če ne verjamete, si poglejte, kakšne v oddajah trosijo Uroš Slak in drugi novinarji te televizije. Glede tiskanih medijev pa prevladujejo revije, ki jih lastniško obvladuje medijski mogotec Martin Odlazek. Zarja, Maja, Avenija, Ženska … Vse te revije so v neposredni lasti imperija Odlazkovih. Denar se torej več kot očitno razporeja po politični linji. 

Vsi našteti mediji, ki se financirajo po navedeni strategiji ministrstva za kmetijstvo, so izrazito naklonjeni levi politični opciji. SD je trenutno v nemilosti in to tudi pri medijih, ki so izrazito levičarski. Dejan Židan pa se očitno zaveda, da bodo volitve kmalu. Tri milijone evrov dodatnega oglaševalskega denarja pa v trenutnih tržnih razmerah ni malo. Več kot očitno si Socialni demokrati (SD) z vašim denarjem kupujejo prijaznost medijev, ki bodo ob naslednjih volitvah o SD-ju poročali kot o rešitelju Slovenije. Pri nas ni nič zastonj, kupovanje volitev z državnim denarjem pa je že stara taktika levice.

Če zaključim na bolj humorni noti. Država bo oglaševala zdravo domačo hrano. “Projekt je torej namenjen osveščanju vseh Slovencev?,” se boste vprašali. Ni res. Ciljna skupina so ženske od 25 do 55 let. Če že drugega ne, gre pri tej strategiji levičarjev, ki so polni ust o enakosti spolov, za hud seksizem. Ker ženske v večini nakupujejo hrano za gospodinjstva, bodo ciljali samo na njih, moških pa v njihovih izračunih ni. Lepo. V teoriji smo vsi enakopravni, ko pride do denarja, pa levičarji rajši sledijo razmeram v družbi. 

Aleksander Rant