Ali bi se vozili s taksiji, ki letijo po zraku? Testirani bodo že ob koncu leta

Datum:

Tehnološka podjetja razvijajo prvovrstne potniške taksije, ki bi letali po zraku. Oblikujejo takšne, ki jih upravljajo piloti, pa tudi takšne, ki se bodo upravljali sami in leteli zgolj s potniki ter brez pilota. Čez koliko časa jih bodo dokončno razvili in s kolikšno hitrostjo bodo švigali nad našimi mesti? Bi letečemu taksiju sploh zaupali?

Po napovedih se za brezpilotna zračna vozila ali izpopolnjene drone, ki bodo prenašali potnike, najbolj zanimajo v Dubaju, kjer si prizadevajo, da bi jih razvili prvi. Junija je tamkajšnji urad za ceste in promet (RTA) podpisal pogodbo z nemškim Volokopterjem, v kateri je zapisano, da bodo brezpilotne zračne taksije preizkusili konec letošnjega leta.

Foto: YouTube/@TVblip

Dosegel naj bi 100 kilometrov na uro in bil z devetimi vsebovanimi akumulatorji povsem varen
Podjetje je od investitorjev, vključno z nemškim proizvajalcem motorjev Daimler, prejelo 25 milijonov evrov za razvoj plovila, ki bi lahko prevažalo dva potnika hkrati. Promocijski video prikazuje ”potniški dron”, ki lahko doseže hitrost do sto kilometrov na uro in potuje maksimalno 30 minut. Varnost zagotavlja devet neodvisnih akumulatorjev. Zatrjujejo tudi, da potnikom nikoli ne bo treba uporabiti kakršnih koli padal, saj do nevarnosti, v kateri bi moral potnik z drona skočiti, naj zagotovo ne bi prišlo.

Foto: YouTube/@TVblip

Dubaju konkurirajo številni drugi proizvajalci
Dubaj pa ni edini, ki stremi k tovrstnemu napredku. Sooča se z močno konkurenco. Zgleda, da je nad inovacijo navdušen ves svet. Februarja se je Uber, podjetje, ki s pomočjo mobilne aplikacije iskalce prevoza poveže s ponudniki prevoza, povezal z glavnim tehnološkim šefom Nase, Markom Moorejem, in ga prepričal, da se pridruži projektu Elevate. Airbus, francoski proizvajalec letal, prav tako dela na prototipu letalskega taksija Vahana, za katerega pravi, da ga bo začel testirati konec letošnjega leta, povsem pripravljen pa naj bi bil do leta 2020. Vsi omenjeni v zračnem prometu vidijo izjemno priložnost, saj promet na tleh postaja vse bolj zgoščen. Za primer naj izpostavimo, da se v Sao Paulu v Braziliji, ki je deseto najbogatejše mesto na svetu, ob petkih promet tako zgosti, da so kolone v povprečju dolge do 180 kilometrov, velikokrat pa se raztegnejo tudi do neverjetnih 295 kilometrov. Svetovni megalopolisi še naprej rastejo, človeška domišljija pa z napredno tehnologijo postaja vse bolj resnična. Vsa podjetja, ki želijo razviti omenjeno tehnologijo, prisegajo, da bo ta ekološka in tišja.

Foto: YouTube/@TVblip

Cena kljub vsemu ne bo tako vrtoglava
Uberjev vodja tehnologije je dejal, da bodo stroški potnika, če si bo prevoz delil še z dvema ali tremi potniki, podobni zdajšnji ceni prevoza z Uberjem.  V omenjenem podjetju načrtujejo, da bodo do leta 2023 pripravili kar 50 letalskih taksijev.

A. L.

Sorodno

Zadnji prispevki

Tudi ustavna sodnica Špelca Mežnar služi “postrani”

Ustavno sodišče RS je v zadnjih dneh dodatno potrdilo,...

Janša: Konservativci zagovarjamo striktno ločevanje legalnih in ilegalnih migracij

Na velikem srečanju konservativcev v Budimpešti CPAC je spregovoril...

Elon Musk z grafom pokazal, kako se je po medijih širil “woke” virus

Elon Musk je na svojem omrežju objavil presunljiv graf,...