Ruska podjetja so izkoristila priložnost in začela s prodajo izdelkov, poimenovanih po živčnem strupu, s katerim naj bi zastrupili Sergeja Skripala in njegovo hčer.
Ruska podjetja so izkoristila priložnost, ki so jo ustvarili britanski mediji s svojim senzacionalističnim poročanjem, ter lansirala serijo najrazličnejših izdelkov, ki nosijo ime živčnega strupa, s katerim naj bi bila zastrupljena ruski dvojni agent Sergej Skripal in njegova hči.
Zadnja v vrsti uspešnih produktov “Novičok” je kratka majica moskovskega podjetja Spare Skin, za katero računajo 22 britanskih funtov. “Ko smo objavili sliko novičoka na Behance-u (družbenem omrežju za oblikovalce), smo dobili veliko negativnih reakcij. A glejte, kako hitro se te majice prodajajo sedaj.”
Novičok dober za marketing
Ime bojnega strupa ravno tako krasi pivo, vodko, znamko kave, koktajl v Volgogradu ter rastlinsko olje. Do popularizacije imena strupa je v Rusiji po pisanju Daily Maila prišlo zaradi vztrajanja ruskih politikov, da so britanske oblasti namerno zastrupile 44-letno Dawn Sturgess, ki je zaradi zastrupitve z novičokom umrla.
Ruska podjetja se ne menijo za politiko ter se brigajo samo za potrebe trga. Trg je presodil, da je novičok “in”, zato so Rusi v skladu z zahtevami trga v najbolj kapitalistični maniri trgu priskrbeli želeno. Moskovska pivovarna Alaska Brewery tako oglašuje pivo Novičok in njegovim pivcem obljublja “živce-odmirajočo nirvano”.
Podjetje Berserker Arms, ki se drugače ukvarja s prodajo tuje vojaške opreme, je šlo še korak dlje in v svojem oglasu zapisalo: “Ker vam je bil pravi novičok tako všeč, smo naredili tudi salisburyjevsko verzijo.”
Ivan Šokić