So debate, ki so v službi strogo prepovedane

Datum:

Ste že kdaj stali pri kavnem avtomatu in kramljali ter delili vaše najbolj intimne misli z ljudmi, s katerimi delate? Se počutite krive, ker ste klepetali o norih stvareh, ki ste jih počeli za vikend? Je vaš šef naredil kaj tako odštekanega, da morate to nujno povedati ostalim?  

Za večino zaposlenih je pisarna skoraj kot drugi dom in za marsikoga zato postane udobno okolje. Tudi če vaši sodelavci in nadrejeni dajejo vtis družine, morate vselej vedeti, da to pač niso. Pravzaprav vas lahko deljenje preveč informacij stane vaše kariere. Pisarniški bonton je velikokrat občutljiva tema, ki se je zaposleni niti ne zavedajo.

Tukaj je nekaj nasvetov, katerih izjav se morate pred vašimi sodelavci zadržati.

1. Pritoževanje čez šefa
Čeprav so lahko vaši nadrejeni nadležni, je pogovor o njih z drugimi sodelavci ena slabših reči, ki jih lahko storite. Ne bi bilo ravno posebej prijetno, če bi vaše besede kdo drug lahko ponovil na kakšnem sestanku.

2. Pritoževanje čez sodelavca, ki ga ni poleg
Nihče ni popoln, zato je vedno dovolj podlage za pritoževanje čez koga, ki nam ni všeč. Zavedajte se, da je možno tudi obratno, in da imate tudi vi kakšno skrivnost ali pomanjkljivost, zaradi katere lahko sodelavci za vašim hrbtom govorijo o vas.

3. Izogibanje odgovornosti
Ko se zaposlite, dobite seznam različnih določenih delovnih nalog, ki jih od vas pričakujejo. Vendar se s časom spremenijo tudi delovne obveznosti, zato ne smete nikoli reči, da nekaj ne spada v vaše delovno področje. Sprejmite vsako nalogo z nasmehom in jo vzemite kot kompliment, da nekdo verjame v vaše sposobnosti.

4. Trači in govorice
Največ tračev in govoric kroži ravno v pisarnah. Konec koncev ste z določenimi ljudmi skupaj po osem ur na dan in pet dni na teden, zato boste o njih vedeli skoraj vse. Tudi če imate veliko skušnjavo, da razširite kakšno vročo novico, se ustavite, še preden bi radi začeli, saj se govorice vedno vračajo kot bumerang. Naslednjič ste lahko glavna tarča govoric prav vi.

5. Zasebne informacije
Pogovori o vašem zasebnem življenju s sodelavci so lahko precej občutljiva tema, čeprav ste prijatelji tudi zunaj delovnega časa. Še preden poveste kaj o vašem partnerju ali njegovi slabi navadi ali o vaših otrocih, se ustavite in premislite, če je to res potrebno. Je to res tisto, kar sodelavci morajo vedeti?

6. Vulgarni komentarji in vprašanja
Vulgarni komentarji ali vprašanja o zasebnem življenju, kot so: “Ali si noseča?” ali “Koliko si plačal za to stvar?” niso primerna. Če bo kdo nekaj želel razkriti, vam bo to povedal že sam.

7. Iščete novo službo
Ne glede na to, kako zaupate svojim sodelavcem, si zapomnite, da je so profesionalno zavezani k zvestobi podjetju. Če se potegujete za novo službo in hodite na razgovore, ni nobene potrebe, da za to izvejo tudi vaši sodelavci. Vsaj dokler ne izveste, da ste novo službo res zagotovo dobili .

8. Skrivnost o plači
Veliko podjetij ima politiko prepovedi govorjenja o plači. Tudi če za vas to ne velja, ne kršite tega pravila in ne razkrivajte teh podrobnosti, saj vas to lahko stane nadaljnjih napredovanj v podjetju.

9. Debate o politiki ali religiji
Debate o politiki ali religiji znajo biti zelo strastne in lahko povzročijo trenje med sodelavci, ki morajo sicer sodelovati in delovati za skupne cilje organizacije. Zato za pogovor raje poiščite prijetnejšo temo.

M. P.

 

Sorodno

Zadnji prispevki

Tanja Fajon razočarana nad zavrnitvijo resolucije o priznanju Palestine

"Aktivistična" zunanja ministrica Tanja Fajon obžaluje, da Varnostni svet...

Globalni indeks dezinformacij temelji na ideoloških, ne znanstvenih predpostavkah

Globalni indeks dezinformacij sledi ideološkim in političnim idejam, ne...

Poljaki na ulicah: Poljski poslanci EU parlamenta pozivajo k sprejetju protiustavnega zakona

Poljski poslanci Evropskega parlamenta pozivajo Donalda Tuska, naj uzakoni...

Otvoritev nove učne poti na Radenskem polju pri Grosupljem

Danes se je pri Centru ohranjanja narave Žabja hiša...