Superjahta – najdražja igrača na svetu

Foto: iStock

Viareggio, majhno italijansko mesto, na prvi pogled izgleda kot običajno italijansko počitniško letovišče s peščenimi plažami in množico turistov. A natančnejši pogled nam razkriva bolj zanimivo zgodbo, ki mesto postavlja v samo osrčje svetovne ladjedelniške industrije – župan Giorgio del Ghingaro ga imenuje “zibelka ladjedelništva“.

Gre za mesto, v katerem izdelujejo najeksluzivnejše in najdražje ladje na svetu. Specializirani so predvsem za izdelovanje t. i. superjaht. 

Izraz superjahta se uporablja za vse vrste jaht, ki dosegajo dolžino nad 24 m, največje pa dosežejo tudi petkratno dolžino te mere.

Seveda pa lahko navadni smrtniki o superjahtah iz Viareggija le sanjamo – v nebo segajoče cene teh luksuznih plovil si lahko privoščijo  le najbogatejši. Lastnik trenutno najdražje jahte na svetu, katere cena je vrtoglavih 350 milijonov evrov, je ruski multimilijarder Roman Abramovič. Lani je bilo v svetu prodanih le 370 superjaht, a je njihova skupna vrednost je znašala kar 3,4 milijarde evrov. Viareggio pa je mesto, ki izdela kar petino tovrstnih ladij.

Zgodovina ladjedelniške industrije tega mesta sega kar 200 let v preteklost v leto 1819, ko je bilo zgrajeno prvo pristanišče. Viareggio je takrat začel graditi velike lesene ladje za prevoz marmorja iz bližnjih kamnolomov, s čimer so bili v mestu z bogato zgodovino obrtništva in tesarstva postavljeni temelji za kasnejše mednarodno središče ladjedelništva.

Viareggio, Italija. (Foto: iStock)

Vincenzo Poerio, generalni direktor ladjedelniške družbe Benetti, meni, da so prav umetniške korenine mesta pripomogle k razvoju ladjedelništva. Kot najpomembnejši dejavnik uspeha v tem poslu pa postavlja sposobnost spopadanja s premnogimi željami in zahtevami  superbogatih. “Konec koncev gradiš veliko igračo, verjetno najdražjo igračo na svetu,” je še dodal.

Italijanski proizvajalci pa dobivajo vedno večjo konkurenco iz drugih evropskih držav ter predvsem s Kitajske – manjši stroški dela pomenijo, da te države lahko postavijo nižje cene. A Poerio poudarja, da za “zelo, zelo, zelo bogate ljudi,” ki jim strežejo, cena ni pomembna. “Značilnost Italijanov je individualnost in ustvarjalnost. Morda boste kupili nemški avto, ker so Nemci boljši v organizaciji. Če pa hočeš kupiti kos umetnine, greš v Italijo.”

U. V.