To je hrana, s katero se lahko borimo proti stresu

Foto: iStock

Če potrebujemo hiter sladek prigrizek, je jagodičevje najbolj primerno, čokolada pa po uživanju sprosti beta-endorfine, ki nam pomagajo v boju s stresom.

Stres nas spodbudi, da večkrat posežemo po hitri hrani, je za Healthista povedala Charlotte Watts. Nezdravo prehranjevanje lahko vodi v nalaganje maščobnih zalog, še posebaj v predelu trebuha, bokov in stegen; dolgotrajna izpostavljenost stresu pa ima lahko še hujše posledice, kot so nespečnost, nastanek kroničnih bolezni srca in ožilja, težave z dihali, prebavne motnje ipd.

Proti stresu pa se lahko borimo tudi z izbiro prave hrane: med drugimi na seznamu živil najdemo tudi jagodičevje, oreščke in temno čokolado.

Jagodičevje
Jagode, maline, robide ali borovnice so najboljša izbira, ko začutite željo po nečem sladkem. Antioksidanti, ki jih vsebujejo, upočasnjujejo vidne znake staranja, ki se pojavijo zaradi stresa, poleg tega pa jagodičevje upočasnjuje tudi prehod sladkorja v krvni obtok po obroku.

Kamilica
Kamilični čaj deluje pomirjevalno in znižuje stres, pitje tega čaja po obroku pa vam bo pomagalo tudi pri prebavnih težavah.

Temna čokolada
Po uživanju čokolade se sprostijo beta-endorfini, ki nam pomagajo v boju s stresom. Najboljša je temna čokolada, ki vsebuje z vsaj 70-odstotni kakavov delež. Raziskave so pokazale, da nam 40 gramov temne čokolade na dan lahko znatno pomaga v boju proti stresu.

Oreščki
Oreščki naravno uravnavajo raven krvnega sladkorja in zmanjšujejo željo po sladki hrani, regulirajo apetit ter podpirajo metabolizem. So tudi odličen vir vitaminov in mineralov, npr. B-kompleksa, cinka, magnezija in omega-3 maščobnih kislin.

Zelena
Stres lahko vpliva tudi na naš spalni ritem. Ljudje pod stresom se velikokrat zbujajo v paniki v zgodnjih jutranjih urah. Zelena vsebuje triptofan, ki pomaga telesu izdelovati seratonin – hormon, ki je nujno potreben za vzdrževanje dobrega počutja in kakovostnega spanja.

Česen
Česen je močen naravni antibiotik, ki nam lahko pomaga okrepiti naš imunski sistem. Dolgotrajni stres pogosto zmanjša našo odpornost, zaradi česar smo bolj ranljivi za različne bolezni.

Olivno olje
Olivno olje blagodejno deluje na srce in ožilje. Bolezni srca in ožilja pogosto nastanejo kot psihosomatske bolezni po dolgotrajni izpostavljenosti stresu. Najboljše je hladno stiskano ekstra deviško olivno olje – pazite le, da ga ne pregrejete na ognju, saj lahko zaradi tega postane kancerogeno.

B. O.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!