To je najbolj zdrav namaz na svetu. In še dobrega okusa.

Foto: Pixabay

Humus je namaz iz čičerike in sezamovih semen z začimbami. Čičeriko je potrebno skuhati in spasirati, sezamova semena pa prepražimo. Nato dodamo le limono, kis, sol in olje ter dobimo pa verjetno najbolj zdrav namaz na svetu – ki je po vrhu vsega še dobrega okusa.

Humus je namaz, ki so ga poznali že pred 2000 leti, izhaja pa iz držav Bližnjega vzhoda. Pogosto je prisoten tudi v kuhinjah južnega Sredozemlja, vse bolj pa je priljubljen tudi v zahodnih kulturah. Za pripravo namaza sta najpomembnejši sestavini čičerika in sezam, pa tudi začimbe. Pravilno ravnovesje sestavin da namazu božanski okus, vendar je pri tem zelo pomembno, da z nobeno sestavino ne pretiravamo.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Kako servirati namaz?
Humus je mogoče postreči na različne načine, najpogosteje pa se ga uživa kot namaz na kruhu ali kot omako s svežo zelenjavo. Odličen je tudi pri pripravi kanapejev, mogoče ga je postreči tudi ob jedeh iz žara. Čeprav je humus več kot primeren tudi za vegetarijance, odlično paše tako k mesu z žara kot tudi k pršutu, piše Ordinacija.hr.

Bogat z železom in vlakninami
Čičerika je poznana tudi kot “rastlinsko meso”, saj vsebuje ogromno beljakovin, sezamova semena pa so bogata s kalcijem. Humus predstavlja optimalno razmerje beljakovin, ogljikovih hidratov in zdravih maščob. Poleg tega je bogat vir železa in vitamina B6. Zaradi nizkega glikemičnega indeksa je primeren tudi za diabetike. Ker prav tako ne vsebuje glutena, je primeren tudi za ljudi, ki so na gluten občutljivi.

Piščančja prsa s humusovo omako

Sestavine: 
– 4 fileji piščančjih prsi
– 120 g humusa
– 80 ml zelenjavne juhe
– 200 g bučk
– 1 strok česna
– 80 g koruze iz pločevinke
– 100 g kuskusa
– ekstra deviško olje
– sol in sveže mlet poper

Priprava: 
Bučke operemo in jih prerežemo na pol, nato pa še na polmesece. Olupljen strok česna narežemo na rezine. V ponev na zmernem ognju vlijemo malo olivnega olja, nato na obeh straneh prepražimo piščančje fileje. Po petih minutah, ko je piščanec skoraj pečen, kose mesa položimo v pekač. V ponev, kjer smo pekli meso, vlijemo še malo olja in popečemo še bučke. Dodamo sol.

V posebni posodi zmešamo že pripravljen humus, ki mu dodamo zelenjavno juho. Mešamo, da dobimo gladko zmes. Dobljeno zmes vlijemo na piščančje fileje. Priščanca, prekritega s humusom, pečemo 20 minut v ogreti pečici na 190 stopinj Celzija. Ko se bučke zmehčajo, v ponev dodamo še česen in koruzo. Sestavine v ponvi potresemo z malo kuskusa in jih prelijemo z zelenjavno juho. Vse skupaj občasno premešamo in kuhamo na srednjem ognju.

Pa dober tek!

N. K.

 

  • črnaovca

    Bejžte no, najbolj zdrav namaz je domače maslo in med

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!